بی ام و

نسل جدید ب‌ام‌و Z4، یک خودروی کاملاً بی‌همتا

همکاری دو شرکت تویوتا و ب‌ام‌و از تولید یک خودروی مشترک با دو نشان مختلف فرسنگ‌ها فاصله دارد. این همکاری منجر به تولید خودروهای کاملاً متفاوتی خواهد شد. ب‌ام‌و از طریق مدیرعامل بخش استرالیایی خود گفته که Z4 جدید نشان دهنده حد نهایی رانندگی این برند خواهد بود.


او اذعان داشته دلیل اصلی شرکت برای همکاری با تویوتا دست‌یابی به مقیاس اقتصادی مطلوب مخصوصاً در زمانی است که فروش رودسترها با افت مواجه شده است. کلید زدن یک تنه پروژه با توجه به بازاری محدود صرفه اقتصادی نخواهد داشت. به همین جهت نسل جدید Z4 اشتراکات زیادی با سوپرای جدید خواهد داشت.


هسته اصلی این دو خودرو یک پلتفرم مشترک خواهد بود اما مدیر ب‌ام‌و استرالیا گفته که طراحی خارجی محصول جدید باواریایی ها کاملاً منحصربه‌فرد و بی‌همتا خواهد بود. او گفت همین موضوع درباره سواری و هندلینگ خودرو نیز صدق خواهد کرد. محصول جدید ب‌ام‌و همان‌گونه که انتظار دارید کاملاً منحصربه‌فرد خواهد بود.


Z4 2018 اخیراً به فرم یک نسخه کانسپت نشان داده شده و مدل تولیدی اشتراکات زیادی با این کانسپت خواهد داشت.


رودستر دیفرانسیل عقب ب‌ام‌و از سقفی نرم استفاده خواهد کرد. ظاهراً نسخه پایه Z4 از پیشرانه ۲ لیتری توربو با قدرت ۱۸۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد. مدل قدرتمندتر s30i به همان پیشرانه اما با خروجی ۲۵۰ اسبی مجهز خواهد شد درحالی‌که نسخه پرچم‌دار M40i پیشرانه ۶ سیلندر مدل 340i با قدرت ۳۲۰ اسب بخار را دریافت خواهد کرد. پکیج سفارشی Competition نیز با قدرت ۴۰ اسب بخار بیشتر در دسترس خواهد گرفت. تمامی مدل‌ها به جز نسخه پایه از گیربکس ۸ سرعته ZF استفاده خواهند کرد درحالی‌که مدل پایه گیربکس ۶ سرعته دستی خواهد داشت.


منتظر Z4 M نباشید زیرا سخنگوی ب‌ام‌و گفته بود که این مدل تولید نخواهد شد. دلیل عدم تولید این خودرو نیاز به تغییرات وسیع سخت‌افزاری است که باعث می‌شود هزینه و قیمت خودرو بالاتر رود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Parvaz

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (407 ديدگاه)

    دوتاشم عالی خواهد شد، ولی انتخاب آسانی خواهد بود بین این دو، چون هر دو خودروساز معیار های مشخصی برای تولید از قدیم داشتن، خودروهای تویوتا همیشه چاشنی کیفیت و معقول بودن رو بیشتر داشتن ولی بی ام و محصولاتش چاشنی اسپرت و لذت بیشتری همیشه داشته، پس هرکسی با توجه به خواسته اش انتخاب راحتی بین این دو جواهر زیبا خواهد داشت…

  2. Pooriya_German_BMW

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    همکاری ب ام و + تویوتا =بهترین خودروی تولید شده در جهان
    ب ام و بالاترین عملکرد و بهترین هندلینگ رو داره
    تویوتا کیفیت بالا و دوام بسیار
    حالا ویژگی های هر دو تا با هم ادغام بشه
    انشالله که این همکاری ادامه پیدا کنه و از یک مدل خاص به همه ضمیمه افزایش پیدا کنه

  3. SERIAL WINNER

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    سری Z بی ام و همیشه برام جزو محبوب ترین ها بوده. حیف که فروش این سگمنت به طور کلی کم شده و واسه همین Z4 M رو نخواهیم داشت

  4. Parsa

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    بازده موتور شبیه موتورای تویوتاست که استهلاک فوق العاده پایینی دارن

  5. فريد

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (525 ديدگاه)

    چرا سقف پارچه ای؟!!!

    1. Pooriya_German_BMW

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (584 ديدگاه)

      ب ام و اولین کمپانی بود که از سقف فلزی تا شونده استفاده میکرد که بهش میگن هارد تاپ
      سقف پارچه ای که اصطلاحا سافت تاپ نام گرفته
      هارد تاپ دو تا ایراد خیلی بزرگ داره :
      اول اینکه وزن خیلی بالایی دارن که نسبت به نمونه های سقف پارچه ای ۱۳۰ _۱۴۰ سنگین تر هست
      دوم اینکه سقف های فلزی زود تر خراب میشه و به صدا میوفتن و تعمیرشون کار هر کسی نیست
      اگه اشتباه نکنم ب ام و تنها کمپانی هست که از سقف های هار تاپ استفاده می کرد که دیگه نمی خواد بکنه
      اکثر کمپانی ها از سقف های سافت تاپ استفاده می کنن

      1. Archi KHAN

        ۱۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (2198 ديدگاه)

        دوست عزیز
        اتفاقا هستن کمپانی های دیگه ای هم که از سقف سخت استفاده کردن :
        – فراری در مدل کالیفرنیا و کالیفرنیا تی
        – لکسس در مدل is300
        – ولوو در مدل c70
        – بنز در سری slk
        – رنو در مدل اسکالا و مگان کروک
        و …

  6. فقط فرانسه فقط بوگاتی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    لیبرتی واک اینو تیون کنه یه کیت خفن بندازه روش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا