تسلا چند وقت پیش سر و صدای زیادی درباره ایمنی بالای مدل S ایجاد کرد که البته خیلی هم درست از آب درنیامد؛ بنابراین زمانی که این خودروساز میگوید جدیدترین محصولش یعنی مدل ۳ کمترین میزان احتمال ایجاد جراحت در تمامی خودروهای تست شده توسط NHTSA را داراست باید به این ادعا هم به دیدهی تردید نگریست.
جدای از سابقهی تسلا درباره ایمنی مدل S باید گفت این خودروساز اعلام کرده مدل ۳ رتبهبندی ایمنی عالی ۵ ستاره را در تمامی بخشها کسب کرده است.
تسلا میگوید NHTSA نسخهی برد بلند دیفرانسیل عقب مدل ۳ را تست کرده و دادهها نشان داده سرنشینان این خودرو کمترین احتمال جراحت را در تصادفات از جلو، کنارهها و چپ کردن دارند.
عملکرد قوی تسلا مدل ۳ در تستهای تصادف به ساختار و مجموعه باتری مستحکم و مرکز ثقل پایین مربوط میشود. این خودروساز میگوید طراحی یاد شده ریسک چپ کردن را کاهش داده و از نفوذ قطعات و بخشهای مختلف بدنه به کابین پیشگیری میکند. همچنین ساختار مدل ۳ به گونهای است که نیروهای تصادف را توزیع کرده تا کمترین شوک به کابین وارد شود. مدل ۲ همچنین منطقه مچاله شدن فوقالعادهای در جلو داشته و هیچ پیشرانهی سنتیای وجود ندارد که بتواند وارد کابین شود.
این خودرو از میلههای جذبکنندهی انرژی سود میبرد که یکی از آنها در سپر بکار رفته و از جنس آلومینیوم با کشش بالا میباشد. همچنین میله فولادی فوقالعاده مستحکمی در خودرو بکار رفته که برای جذب نیروهای شدید طراحی شده است.
البته ایمنی تسلا مدل ۳ تنها به ساختار آن محدود نمیشود زیرا این خودرو از ستون فرمان جمع شونده و کیسههای هوای وسیع سود میبرد. کیسههای هوای جلوی این خودرو بسته به نوع تصادف حداکثر حفاظت را به عمل میآورند.
تسلا همچنین ادعا میکند تست تصادف این خودرو نشان داده مدل ۳ کمترین میزان فرورفتگی در تصادف از کنارهها را دارد. این خودروساز اعلام کرده این نتایج احساسبرانگیز به خاطر ساختارهای مستحکم ستون و رکابهای جانبی است که تا حداکثر میزان ممکن انرژی را جذب میکنند.
(Ali (Chevy nova
۱۸ مهر ۱۳۹۷اى ولا
احسنت به تسلا
کجان خودروسازان پرمدعا و توخالى المانى
تسلا تونسته همچىن مقامى رو بدست بىاره
احسنت
خبر خوبى بود پدال
Arman
۱۸ مهر ۱۳۹۷علی جون اگه به متن هم دقت کنی اینم ادعا هست! واس مدل اس هم همین ادعا رو کردن بعد و غلط از آب در اومد
اینم به زودی مشخصه میشه :))
بالاخره امریکا و ادعا دیگه! مثل دیمن که ادعا کردن قرارا همه هایپرکار هارو محو کنه بعد از سدان شکست خورد؟
mahdy
۱۸ مهر ۱۳۹۷علی میترسم بگی من دعوا شروع نمیکنم اگه کسی حرفی بزنه من فقط جواب میدم
پر مدعا و تو خالی ؟ اگه تو خالی بودن دومین وسومین خودروساز بزرگ دنیا آلمانی نبودن
البته با منطقی که من از 99.99 % آمریکایی دوستا سراغ دارم الان میگی همه مردم دنیا داغن نمیفهمن بنز آشغاله بی ام و تو خالیه میرن میخرن
حامد
۱۸ مهر ۱۳۹۷واقعا شگفت آوره
چرا هنوز خیلی از ایرانیا متعقدن volvo xc90 هنوز ایمن ترین خودرو جهانه؟?
Reza
۱۸ مهر ۱۳۹۷معلومه چون ایرانیا اصلا خودرو ندیدن که.
تیگو 7 تو ایران حکم AMG G63 رو داره تو ایران.
روم به دیوار یاد یه شخصی افتادم که تو تبریز اونتادور رو دیده بود و میگفت: نپسندیدم چون ارتفاعش خیلی کمه صداشم زیاده ، من سایپا 111 ثبت نام کردم
مهدی
۱۹ مهر ۱۳۹۷هرکسی بر حسب نیازش خرید میکنه به خاطر همینه شرکت های مختلف از مشتری نیاز سنجی میکنند اونتادور برای کارمندی که صبح میخواد بره سرکار زیادی خوبه برای اون ۱۱۱ خوبه که هم به جیبش میخوره و هم برای کارش مناسبه
امیر
۱۸ مهر ۱۳۹۷جدا از همه تعصبات و بحث های الکی واقعا تسلا عالی داره عمل میکنه
با اینکه هیچ دید خوبی به ماشین های الکتریکی ندارم ولی بازم با این حد از ایمنی و راحتی تسلا نظرمو داره عوض میکنه
Cadillac
۱۸ مهر ۱۳۹۷عکس دوم نشون دهنده اینه که کوچکترین
تغییری در ساختار ستون aایجاد نشده و این نشون دهنده ایمنی این خودرو ار جلو هست
از بغل هم که تو متن اومده
بهتر ازین نداریم
(Ali (Chevy nova
۱۸ مهر ۱۳۹۷دقىقا
تسلا عالى کار کرده
Dell
۱۸ مهر ۱۳۹۷افرین به تسلا.
بهراد
۱۸ مهر ۱۳۹۷حساب این آمریکایی باز نماهارو باید از آمریکایی باز های واقعی جدا کرد و فرستادشون کودکستان
چون همو کودکن (کودک=کود کوچک)