تسلا

تسلا مدل S با کارکرد 1 میلیون کیلومتر!

این تسلا مدل S P85 که مشاهده می‌کنید بالاترین میزان کارکرد بین تمامی محصولات تسلا در روی زمین را دارد. در واقع کارکرد این خودرو بیش از ۱ میلیون کیلومتر می‌باشد!


مالک خودرو مدل S P85 قرمز رنگ موردبحث را در سال ۲۰۱۴ خریده تا دومین خریدش پس از نسل اول تسلا رودستر را انجام داده باشد. به منظور گرامیداشت این کارکرد، مالک خودرو شاهد مراسم جشن کوچکی در اطراف اشتوتگارت آلمان از طرف طرفداران تسلا بوده و در آنجا نماینده کتاب رکوردهای گینس نیز برای رسمی کردن این رکورد حضور داشته است.


مالک این تسلا در مصاحبه با رسانه‌ها تائید کرد که خودرواش به منظور حفظ وضعیت مناسب خود تعمیراتی داشته است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تعویض باتری در کارکرد ۲۹۰ هزار کیلومتر و تعویض پیشرانه‌های الکتریکی اشاره کرد. خوشبختانه بخش اعظم این تعمیرات با استفاده از گارانتی تسلا انجام شده‌اند.


به منظور اطمینان از اینکه باتری بیشترین طول عمر را خواهد داشت مالک خودرو هرگز اجازه خالی شدن کامل باتری را نداده و همچنین نگذاشته شارژ باتری فراتر از ۸۵ درصد برود.


این طرفدار سرسخت تسلا برنامه‌ای برای فروش یا بازنشسته کردن تسلا مدل S خود نداشته و البته می‌خواهد با خودرواش به رکورد ۱ میلیون مایل کارکرد (حدود ۱.۶ میلیون کیلومتر) برسد. او دوست دارد با این خودرو به آمریکا هم سفر کند.

2015 Tesla Model-S P85D
این فرد دوستدار خودرو میانه‌ی خوبی با ثبت کارکردهای بالا برای خودروهای تسلا داشته و در واقع تسلا رودستر نسل اولش هم بیش از ۶۲۰ هزار کیلومتر کار کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Twin H Power

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (272 ديدگاه)

    تعویض باتری و موتور الکتریکی ! :/
    مثل تعویض موتور و گیربکس برا درونسوز ها میمونه ها …

    یاد اون درون سوز های الوده عقب افتاده بخیر که با کارکرد های میلیون مایلی فقط قطعات مصرفیشون عوض شده بود .نمونش رو تو همین پدال زیاد دیدیم …

  2. Mohammad

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    یک میلیون کیلومتر دمش گرم بعد بعضیا میان میگن که تسلا زود خراب میشه و هزینش زیاده و کسی نمیخره تازه اون باطری و… که عوض شده با هزینه خود تسلا بوده که مشتری هیچ پولی پرداخت نکرده….

    1. فرامرز

      ۱۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      نه تسلا و نه هیچ خودروی الکتریکی راحت خراب نمیشه چون موتورش خیلی ساده تره و گیربکس هم نداره. اون چیزی که میگن و درست هم میگن اینه که کیفیت مونتاژ و همچنین متریال کابینش به برندهای اقتصادی میخوره نه برندهای لوکس

      1. Khosrow

        ۱۱ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (2293 ديدگاه)

        اره خراب نمیشه فقط یه کوچول منفجر میشه ..

        موافقم 1
        مخالفم 3
    2. MOHAMAD.n.r

      ۱۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      محمد جان فقط گفته روی ۲۹۰ هزار کیلومتر با هزینه تسلا عوض شده ولی نگفته اون ۷۱۰ هزار کیلومتر باقی رو چی شده و چی نشده.
      توی اون ۷۱۰ هزار شاید حداقل سه بار دیگر موتور و باتری و عوض شده. و من تا الان فکر میکردم موتور های برقی میتونند خیلی بیشتر و در طولانی مدت بازده خودشون رو حفظ کنند و بر خلاف باتری نیازی به تعویض زود به زود نداشته باشند.
      مطلب بعدی اینه که این اقا خیلی به ماشین میرسه و خیلی حواسش به باتری هاو… هست که خراب نشن و بازدهی خودشون رو حفظ کنند .
      یاد اون توندرا (البته دوتا بودند) بخیر که با بار کشی و کار های سخت و با کمترین تعمیرات به ۱.۶میلیون کیلومتر رسید.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Elmiraj

        ۱۱ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        تا یک سال آینده باتری هایی با طول عمر ۱.۶ میلیون کیلومتر در Roadster ، Semi و CyberTruck بکار می رن که تمامی معادلات را بهم می ریزن ….
        این تسلایی که می بینی برای پنج سال پیشه…همه Model S و Model X ها از الکتروموتور آهن ربای سیم‌پیچ بهره می برن که طول عمر بسیار کمتری از نمونه های موجود در Model 3 که از الکتروموتور آهن ربای دائم استفاده می کنن دارن…
        .
        این فقط اول راهه به زودی شاهد تسلا هایی با کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتر بدون تعویض باتری و الکتروموتور خواهیم بود ‌.

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. MOHAMAD.n.r

          ۱۱ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          اگه اینطور باشه که می فرمائید خیلی خوبه چون طی سال آتی شاید از روی اجبار مجبور بشیم از خودروی الکتریکی استفاده کنیم و بیچاره بشیم ???.
          کسایی که تجربه پریوس داشته باشند میفهمند من چی میگم خیلی بی حس و حالند

          موافقم 1
          مخالفم 1
  3. Elmiraj

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    اگر ۵ سال کارکردش را در ۳۶۵ روز ضرب و تقسیم بر یک میلیون کیلومتر کنیم ، این آقا هر روز ۵۴۸ کیلومتر رانندگی کرده !!!
    مسافر کشه حتماً…؟!؟!؟!
    .
    از ظاهر خوب ماشینش معلومه که یه عشق تسلای واقعیه…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. Joker

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (603 ديدگاه)

    کل ماشین الکتریکی خلاصه میشه تو باتری،این ماشین تا به این کیلومتر رسیده خدا میدونه بیش از ده بار باتری و موتور تعویض کرده،اونم خودروهای الکتریکی که که باید پول یه ماشین رو بابت تعویض باتری بپردازی،حالا این چه افتخاری برا تسلا داره رو من نمیدونم?پراید اگه براش موتور گیربکس تعویض کنی بیشتر از اینا برات کار میکنه،ماشینی کارکرد میلیونی براش افتخار محصوب میشه که با کمترین اصطحلاک به این میزان کارکرد کیلومتر برسه نظیر تویوتا توندرا که به کارکرد ۱/۵ میلیون کیلومتری رسیده بود و تو این مدت فقط یک بار تعمیر گیربکس براش انجام شده بود و بس!!! تویوتا هم به عنوان هدیه یه توندرا صفر کیومتر به مالکش تقدیم کرد!قدرت ژاپن رو میشه اینجور جاها احساس کرد و حسابش از بقیه خودروسازا جدا میشه،تسلا باید خجالت میکشید بابت همچین هزینه و اصطحلاکی که ماشیناش واسه مالکان رقم میزنن نه اینکه جشن بگیره و ذوق مرگ بشه مستر ماسک!!!

    1. Elmiraj

      ۱۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      (( این ماشین تا به این کیلومتر رسیده خدا می دونه بیش از ده بار باتری و موتور تعویض کرده ))
      .
      مهندس ماشین گارانتی هشت ساله داره و همون طور که گفته یک بار باتری و موتور را عوض کرده ، اگر بیشتر عوض می کرد اینجا می گفتن چون ماشین هنوزم سه سال گارانتی داره…
      .
      ضمناً ؛
      افتخار ماسک اینه که بعد از هفت سال تازه ترین و نزدیک ترین رقیبش با ۸۵ هزار دلار قیمت بیشتر ، ۱۴۳ کیلومتر بُرد کمتری داره…!!! نه این…..

    2. Reza

      ۱۲ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      هر چقد باطری عوض کنی بهتر از این که به محیط زیست آسیب برسونی

      1. مانی

        ۱۳ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        همین باتری‌ها کلی‌ آلودگی‌ داره!!!

        الان یکی‌ میاد میگه با ت دسته داره

        موافقم 1
        مخالفم 1
  5. پویان

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (827 ديدگاه)

    دنو زوئی در ماه اکتبر حدودا دو برابر تسلا 3 فروخته .رنو3440 تسلا1776
    رنو 6100 تا سفارش گرفته .عملا توی اکتبر اروپا تسلا ضریه فنی شد
    تا 2021 هم نسل جدید موتورهای رنو و خودروهاش می یاد
    لطفا پوشش بدید خبر رو

    1. Elmiraj

      ۱۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      نخست این که کلاس این دو هیچ ربطی بهم نداره چون :
      Zoe یک هاچبک کوچک ۲۰ هزاری دلاری هست…
      و Model 3 یک سدان میان سایز ۳۸ هزار دلاری…
      اگر یک ماه هیچ ، کل سال هم بیشتر بفروشه بازم افتخاری نداره…
      .
      این فروش جهانی خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید هست در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۱۹ :
      https://insideevs.com/news/385302/global-ev-sales-october-2019/
      .
      در این مدت Model 3 با ۲۲۱,۲۷۴ دستگاه فروش در جایگاه نخسته و Zoe با ۳۸,۷۲۲ دستگاه فروش در جایگاه هشتم…. (( e-tron و i-pace هم به عنوان رقبای مستقیم model 3 جزو بیست تای اول هم نیستن..!! ))
      از لحاظ برندی تسلا بازم اوله و رنو در جایگاه چهاردهم…!!!

  6. meysam

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    اصل و اساس یه خودروی الکتریکی چیه؟ پاک بودنش.
    برای تولید باتری کلی آلاینده تولید میشه و متاسفانه هنوزم راه حل اساسی برای بازیافتش پیدا نشده حتی ایلان ماسک هم نتونسته این کارو بکنه. و اگه قرار باشه یه پکیج باتری تو کیلومتر 290 هزار تعویض بشه که دوباره کلی آلایندگی تولید میشه؟
    هرچند که پول باتری رو خود شرکت میده ولی اصل موضوع که پاک بودن ماشینای برقیه کاملا زیر سوال میره.
    اتفاقا تویوتا پریوس های زیادی هستن که بعنوان تاکسی به کارکرد 1 میلیون رسیدن اما بدون تعویض باتری و و همچنان در حال کار با باتری فابریک.https://www.motor1.com/news/43409/toyota-prius-hybrid-does-1-million-km-as-taxi-in-vienna/

    1. SS

      ۱۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (818 ديدگاه)

      این مطلب در مورد یک خودرو تمام برقی هست نه هیبرید
      وقتی خودرو در طی مدت کوتاهی به این کارکرد میرسه نشون دهنده این هست که بیشتر عمرش رو در اتوبان ها طی کرده نه ترافیک
      خودروی هیبریدی مثل پریوس اگر در اتوبان باشه از نظر عملکرد فرقی با داچیا لوگانی که بدون تعمیر موتور و گیربکس یک میلیون کیلومتر راه رفته بود نداره چون عملا بیشتر مدت رو از موتور درون سوز استفاده کرده و باتری ها فول شارژ باقی موندن و سیکل شارژ و دیس شارژ رو انجام ندادن.
      در مورد اینکه باتری ها پاک هستن یا خیر بحث زیاده اما چیزی که همه بر اون توافق دارن این هست که باتری های لیتیوم یونی راه حل پایدار و همیشگی نیستن و باید در میان مدت جایگزینی برای اونها پیدا کرد

  7. محمد

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ننوشتید مال چه کشوریه؟ روی پلاکش نوشته کالیفرنیا بعد دوست داره به امریکا سفر کنه؟

    1. Hami

      ۱۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (179 ديدگاه)

      پلاک آلمانی هست، مخصوص خودروهای برقی

      1. محمد

        ۱۱ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (3 ديدگاه)

        تصویر و متن بعد از کامنت من اصلاح شد.

  8. داود

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (213 ديدگاه)

    چه ربطی داره RD داریم ۱.۵ میلیون کیلومتر راه رفته حالا بیاییم بگیم پژو آردی باکیفیته
    تسلا جزو بی کیفیترین برندهاست

  9. Khosrow

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    متاسفانه این روزا اخبار خودرویی مربوط به امریکا بیشتر شو هستش تا واقعیت / چیزی که الان داری ذوق میکنی براش برای خیلیا خاطره هم نیست دیگه / خیالتون راحت – تا المان هست همینه ..

    1. Elmiraj

      ۱۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      کدوم الکتریکی آلمانی یا اروپایی یک چهارم این مسافت هم رفته که براش خاطره هم شده…؟!؟!؟
      .
      حتماً تایکان در تخیلات شماها….؟؟؟؟

  10. Saeed

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    جوکر و خسرو و پروفسور های وطنی آلمانی باز که میخوان این رکورد رو مسخره کنن….
    هنوز نمیدونید که طرف واسه خودرو های کاملا برقی رکورد مسافت طی شده زده
    اون تویوتا پریوس هیبریده عزیزان :||||||
    خودش داره میگه محض احتیاط موتور برقیشو که فقط چند روز تا پایان گارانتیش بود رو عوض کرد و بعدش دیگه عوض نکرد :|||||

  11. Saman

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (186 ديدگاه)

    کیفیت و دانش مهندسی تسلا ستودنیست و امریکا در دانش و تکنولوژی حرف اول و آخرو میزنه و کیفیت و بهترین بودن همواره از امریکا انتظار میرود. چقدر طراحی خارجی و داخلی تسلا S زیبا و با کیفیت هستش خوش به حال دارندگانش : دارندگی و برازندگی

    1. پویان

      ۱۲ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (827 ديدگاه)

      زیاد هم تسلا ستودنی نیست .ولی خداییش تبلیغات رو عالی بلده

      1. Saeed

        ۱۲ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (757 ديدگاه)

        تو همونی که آرزوشه تسلا ورشکست بشه؟؟
        :))))))
        شاید تا ۱۰ نسل بعد خودت هم ورشکست نشه:))))))))

  12. Sina

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    ایشون در واقع با یه ماشین به ۱ میلیون کیلومتر نرسیده چون موتور و باتری ها رو عوض کرده تنها نقطه ی مشترک با اولین کیلومتر حرکتش بدنه و شاسی و کابینه. اصل کاری موتور و باتری هست که اون رو بار ها تعویض کرده پس با چند متشین مختلف به این مسافت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا