ما پیش از این نسخهی هیبریدی کراس اوور شیک تویوتا را بررسی کردهایم اما هماکنون میخواهیم بدانیم نسخهی استاندارد بنزینی تویوتا چه در چنته دارد.
اگرچه که بازار کراس اوورهای جمعوجور در اروپا حسابی گل کرده اما اکثر خودروسازها تلاش داشته و دارند تا رقیبی قابل برای خودروی محبوب نیسان قشقایی را تولید کنند. هرچند تویوتا کنار نشسته بود و زمان را به گونهای از دست میداد.
تویوتا با مدل بزرگ اما غیر جذاب راو ۴ چندین سال است که در بازار حضور دارد و البته با مدلهای قدبلندتر خود از موفقیتهای عظیم در فروش لذت برده اما حالا تویوتا میخواهد قدم بزرگتری برداشته و بدین منظور کراس اوور برجسته و جدید C-HR سرانجام راهی خیابانها شده است.
این خودرو که بر پایهی پلتفرم جدید TNGA مشترک با پریوس جدید ساخته شده گاو شیرده جدید تویوتا است: هدف شرکت فروش یکصد هزار دستگاه از C-HR در سال اول عرضه در اروپا است. حدود ۷۵ درصد این خودروها هیبرید خواهند بود درحالیکه ۲۵ درصد باقیمانده نیز با پیشرانهی بنزینی ۱.۲ لیتری توربو تولید خواهند شد.
گزینههای قابل انتخاب پیشرانهها در این کراس اوور محدود است و پیشرانهی دیزلی به چشم نمیخورد. خوشبختانه این پیشرانهی بنزینی ۴ سیلندر روی کاغذ مشخصات قویای دارد. با قدرت ۱۱۴ اسب بخاری و گشتاور ۱۸۵ نیوتون متری،C-HR اصلاً جذاب به نظر نمیرسد البته این خودرو خیلی سنگینوزن نیست. پیشرانهی ۱۱۴ اسبی خودرو با وجود گیربکس ۶ سرعته ی دستی قادر است این جثهی ۱۳۷۵ کیلویی را در عرض ۱۰.۹ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.
کارایی خودرو را میتوان با پیشرانهی ۱ لیتری سئات آتکا مقایسه کرد. مصرف سوخت ترکیبی ادعایی ۶ لیتر در هر صد کیلومتر تویوتا رقابتی است.
در حقیقت سطح آرامش و رفاه خودرو بسیار خوب است. در دورهای پایین پیشرانه به سختی میتوان متوجه روشن بودن پیشرانه شد. در جاده نیز صدای جاده و باد به خوبی سرکوب شده است. علاوه بر موارد یاد شده، قوای محرکهی سبکتر تویوتا باعث هماهنگی خوب با شاسی خودرو میشود.
فرمان دقیق، چسبندگی مناسب و حس چابکی C-HR باعث میشود تا این خودرو لذتبخشتر از دیگر تویوتاها باشد. این موضوع را با سواری راحت و خوب ترکیب کنید و در این حالت کراس اووری خواهید داشت که از نظر دینامیکی در میان بهترینهای کلاس خود قرار میگیرد. سیستم چهار چرخ محرک را نیز میتوان با این پیشرانه سفارش داد اما خودروی حاضر در تست فاقد این سیستم بود.
C-HR همچنین در بحث کیفیت کابین جدا از دیگر مدلهای شرکت است. طراحی عجیب و پلاستیکهای سختی که در راو ۴ دیده میشوند در این خودرو وجود نداشته و شاهد طراحی داشبورد چشمنواز و مواد بکار رفتهی نرم با تریم مشکی هستیم. مدل فول اکسل حاضر در تست دارای نورپردازی نگه دارندههای فنجان و زیر آینه بغلها است.
تویوتا C-HR تجهیزات فراوانی دارد که از آن جمله میتوان سیستم ناوبری، ورود بدون کلید، صندلیهای گرم شونده و چراغهای جلوی LED اشاره کرد. البته این خودرو گرانتر از مدل فول ۱.۲ لیتری پژو ۳۰۰۸ است.
فضای بار این خودرو به خوبی رقبا نیست. صندوق ۳۷۷ کراس اوور تویوتا بزرگ نیست و درحالیکه فضای معقولی در عقب وجود دارد اما خط سقف شیبدار و پنجرههای کناری کوچک احساس تنگی و خفگی را ایجاد میکنند. این مورد جای شرم دارد اما به وضوح تویوتا احساس میکند که قربانی کردن فضای عقب C-HR برای ایجاد بدنهی جذاب ارزشش را داشته است.
مشخصات تویوتا C-HR
قیمت: 23995 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۲ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 114 اسب بخار/۱۸۵ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 10.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: 190 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 6 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
حسین
۱۵ دی ۱۳۹۵۲۴هزار پوند؟؟؟
با توجه به اینکه هزینه گمرک و پلاک و … میشه ۱۲۰ درصد تر ایران چند میشه؟
یعنی بیشتر از ۴۸ هزار پوند میشه تو ایران!
پوند چنده؟
The R
۱۵ دی ۱۳۹۵تو انگلستان مالیات خودروها بالاست. قیمت جهانی این ماشین حدود 22-23 هزار دلار هست (در بالاترین تیپ).
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۵ دی ۱۳۹۵کاا عقب کراس ااور های کوچیک فضای زیادی نداره.
کسی که این ماشین ها رو میخره ، هدفش فضای باز در 2 صندلی عقب نیست.
کیا اسپورتیج هم همینطوره. Rav4 هم فضای عقبش راحت نیست.
به نظر من این ماشین برای کسی که با علم و آگاهی از نیاز هاش، به سمتش میره ایده آله.
حمید
۲۷ خرداد ۱۳۹۶سلام دوست شما صندلی های پشت اسپورتیج نشتین؟ فکر نمی کنم اینطور باشه فضا کاملا باز و مناسب هستش. اما مطمئنن در chr اینطور نیست.
محمد
۱۵ دی ۱۳۹۵زیباست
اگر تویوتا یکم توی قدرتش دست و دلباز تر عمل میکرد دیگه عالی میشد
رامین
۱۵ دی ۱۳۹۵نسخه 175 اسبی هم داره.
کیوان
۱۵ دی ۱۳۹۵طراحی جسورانه وخشنی داره فقط تنهایش عیبش موتور ضعیف روی این مدل گذاشتن هست حداقل یک موتور 2 لیتری مناسب بود
sina
۱۵ دی ۱۳۹۵فک کنم مثلا سال دیگه از موتور 1.8 لیتری کرولا که 140 اسبی هست روی این ماشین استفاده کنه
رضا
۱۵ دی ۱۳۹۵تازه نسخه 4wd هم داره
شایان
۱۵ دی ۱۳۹۵واقعا زیباست
AK_007
۱۵ دی ۱۳۹۵ماشین جالبه
پشتش ی مقدار شیه سیویکه
ولی خوبه
اما قدرتش جا داره که با این طراحی بیشترباشه
ASA
۱۵ دی ۱۳۹۵هوندا!
تویوتا!
علیرضا .م
۱۵ دی ۱۳۹۵سرنشین های عقب اصلاً نمیتونند بیرون رو نگاه کنند .
فرشاد سجادیان
۱۵ دی ۱۳۹۵طراحی خارجی C-HR و پژو ۳۰۰۸ خیلی خوب شده اما طراحی داخلی پژو خیلی شیکتره؛ من ۳۰۰۸ رو انتخاب میکنم.
maserati
۱۵ دی ۱۳۹۵طراحی خوبی داره ولی قدرتش فقط یک اسب بخار بیشتر از سمند ef7 است
علي
۱۵ دی ۱۳۹۵بهتر بود زمان ورودش هم اعلام میشد
سینا
۱۵ دی ۱۳۹۵هر ماشینیی که جذاب نیست مثل Rav4 قطعا در ایران موفق هستش
فيصل
۱۵ دی ۱۳۹۵یکی از مهمترین رقباش جوک هست . من chr رو ترجیح میدم
علیرضا
۱۵ دی ۱۳۹۵تویوتا همیشه عالی بوده،هست و خواهد بود
ارمان
۱۵ دی ۱۳۹۵با این روند که پول ما داره رکورد بی ارزشی در تاریخ بشریت رو میزنه فکر گیکنم بیاد ایران ۶۴۸۸۴۹۹۲۷۳۷۴۷۵۸۶۹۶۹۴۷۴۷۳۹ ملیون تومن بشه . نه؟??
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۵ دی ۱۳۹۵به پای مزدا cx3 نمیرسه
حسین
۱۵ دی ۱۳۹۵نمیدونم . ولی حسی دارم نسبت به طراحیش . انگار هوندا سیویک هاچبک رو با ی فیس لیفت به کراس اوور تبدیل کردن
مهدی
۱۵ دی ۱۳۹۵در کلاس شاسی بلندها در حال حاضر CX9
Cna
۱۵ دی ۱۳۹۵اقا بهتر نیست قدرتشو به 200 اسب برسانن
سیاوش
۱۵ دی ۱۳۹۵این طراحی خارجی خشن و تهاجمی و بسیار زیبا اصلا با قدرتش جور در نمیاد
m
۱۶ دی ۱۳۹۵ماشین خوشکلی هست ولی صندوقش خیلی کوچیکه!!
مثلا با توسان جدید مقایسه کنید توسان حجم صندوقش(بدون خوابودن صندلی)877 لیتر هست!
یاسین
۱۶ دی ۱۳۹۵مسلما کوچیکتره چون سگمنت توسان و این با هم فرق میکنه توسان یه کراس اوور کامپکته این یه کراس اوور ساب کامپکته یعنی یه کلاس از اون کوچیکتره اینو باید با نیسان جوک ،مزدا cx3 ،کیا سول مقایسه بشه و البته هیوندا هم بزودی تو این سگمنت قراره هیوندا اینترادو رو ارائه بده
یاسین
۱۶ دی ۱۳۹۵تو این کلاس طراحی مزدا CX3 عالیه خدایی این طراحی جالبی داره ها ولی نمیدونم یه جور فضایی شده سلیقه خاصی میپسندتش
مجید عباسی انبوهی
۱۶ دی ۱۳۹۵مطمئن هستم که مهندسین تویوتا چیزی طراحی کردن توو دل خیلیا بشینه. طبق یه گزارشی، پیشرانه زیر کاپوت تویوتا (از نظر کیفیت و عملکرد) می ارزه به همه هیکل خودروهای هم رده خودش.
طراحی که دیگه در حد خدا ست …
100tar
۱۶ دی ۱۳۹۵از این مدل تیوتا خیلی خوشم اومده .برخلاف راو4 طراحی این مدل خیلی پخته تر و متناسبه.
احمد باقری
۱۷ دی ۱۳۹۵واقعا طراحیش حرف نداره، نمای جلو، عقب، کناره ها، همه چیش عالیه.
علي
۲۲ بهمن ۱۳۹۵چرا پس این ماشین به بازار ایران نمیاد؟
F.A
۲۷ اسفند ۱۳۹۵مدیران محترم ایرتویا، لطفأ CHR را با موتور قوی تر و حداقل 140 اسب بخار وارد کنید تا بتواند جوابگوی وزن 1460 کیلوگرمی آن شود؟! واقعأ موتور ۱۲۰۰ سی سی با قدرت ۱۱۵ اسبی برای CHR خیلی ضعیفه؟! حیف نیست ماشین به این خوبی با این موتور ضعیف.؟!