سورپرایز تویوتا برای نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۹ خودروی راو ۴ نسخه TRD آفرود ۲۰۲۰ است که نسخهای خشن و باابهت تر از این شاسیبلند جمعوجور و محبوب میباشد.
راو ۴ نسخه TRD آفرود به سیستم تعلیق آفرودی مجهز شده که در طراحی و ساخت آن از تیم مسابقهای رالی راو ۴ الهام گرفته شده است. این خودرو به سیستم هدایت گشتاور دینامیک، لاستیکهای سفارشی فالکن، رینگهای ۱۸ اینچی سبکوزن TRD با طراح مشکی مات و ویژگیهای متمایز بدنه و کابین مجهز شده است.
خودروی موردبحث که در پاییز سال جاری میلادی عرضه خواهد شد بر پایهی نسخهی گرید ساخته شده اما به لطف بازنگریهای صورت گرفته در سیستم تعلیق، رینگها و لاستیکها از تواناییهای آفرود بیشتری برخوردار است.
بنا به گفتهی تویوتا، سیستم تعلیق TRD آفرود برای بهبود کنترل بدنه و ایزولهی بهتر خودرو در عبور از مسیرهای سرسخت و البته خیابانهای پر از دستانداز طراحی شده است. این موضوع به لطف فنرهای پیچشی منحصربهفردی صورت گرفته که با تمرکز روی آفرود ساخته شدهاند. شوکهای ضربهگیر نیز دارای فنرهای داخلی جدیدی هستند که کنترل راننده روی خودرو را افزایش میدهند. در هنگام عبور از دستاندازها و چالههای بزرگ هم بدنهی خودرو حرکات محدودتری دارد.
سیستم هدایت گشتاور استاندارد راو ۴ نسخه TRD آفرود میتواند تا ۵۰ درصد گشتاور را به چرخهای عقب و به چرخ راست یا چپ انتقال دهد. نتیجهی این کار بهبود هندلینگ در جاده و خارج از آن است. همچنین زمانی که نیازی به استفاده از سیستم چهار چرخ محرک نباشد این سیستم نیرو را تنها به چرخهای جلو منتقل میکند تا مصرف سوخت بهینه شود.
همچنین یک سیستم انتخاب چندمسیره استاندارد وجود دارد که راننده با استفاده از آن باعث بهبود کشش میشود. این سیستم دارای حالتهای شن و ماسه، صخره و گلوبرف میباشد. در زمان آفرود هم صفحهنمایش چندکارهی خودرو دادههای گشتاور و کنترل لغزندگی را نشان خواهد داد.
از دیگر ویژگیهای استاندارد راو ۴ نسخه TRD آفرود میتوان به دستیار شروع به حرکت در سربالایی، کنترل تریلر و کنترل حرکت خودرو در سرپایینی اشاره کرد.
پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۲۰۳ اسب بخاری این شاسیبلند با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ترکیب شده است. راننده هم میتواند از بین حالتهای رانندگی اسپورت، نرمال و اکو یکی را انتخاب کند. جدیدترین محصول تویوتا میتواند ظرفیت بکسل ۱۵۸۷ کیلوگرمی داشته باشد.
برسیم به بحث طراحی و ویژگیهای متمایز بدنه که به لطف بچه گلگیرهای بزرگ، سپر گیراتر و طراحی متمایز جلوپنجره، مه شکنهای LED و ریلهای سقف جدید میتوان راو ۴ نسخه TRD آفرود را تشخیص داد. این خودرو با ترکیب رنگهای خاکستری متالیک و سقف یخی هم عرضه میشود.
در کابین هم دوختها و تریم قرمز، پشتسریها با نشان TRD و کفپوشهای سفارشی این بخش به چشم میخورند.
سامان اذری
۱۹ بهمن ۱۳۹۷امسال هم تو فروش پادشاهی میکنی راو4 دوست داشتنی
NAVID۰۰۹۸
۲۰ بهمن ۱۳۹۷چه فایده ای داره سامان جان .
حالا که TRD اومده روی راو۴ کار کرده ، بدبختیهای کشور دو چندان شده و ما حتی نسخه معمولیش هم دیگه نمیتونیم ببینیم . و دوباره باید مثل دهه ۷۰ ، تو ناامیدی سِیر کنیم تا شاید یه مسئولی بیاد وارداتو آزاد کنه و وارد بشه ، اما مطمئنم زیر یک میلیارد نمیاد و کلاً دیگه از دسترس خارج شده و شده یه حباب بزرگ که هیچگاه نمیترکه ، مَگَر …..
charger
۱۹ بهمن ۱۳۹۷خداییش این نسل راوفور قشنگه ؟؟،،،؟؟؟؟؟؟
farhad
۱۹ بهمن ۱۳۹۷اصلا قشنگ نیست شاید حتی بشه گفت زشت هم هست مساله اینه که تویوتا نیازس نمیبینه ماشین قشنگ بسازه چون اولویت کیفیت و متفاوت بودن هستش
همانطوری که برای ایتالیایی ها در اغلب موارد اولویت طراحی خوب هستش و بس
Hamid...Audi
۱۹ بهمن ۱۳۹۷کاملا سلیقه ای هست این موضوع.
قبول دارم این تریم آفرود زیبایی رو فدای عملکرد کرده ولی تریم های فول آپشن و یه سری رنگ های خاصش از نظر من قشنگن.
در کل تویوتا از نظر طراحی خیلی بهتر شده و نسل های جدید کرولا ، کمری و راو۴ میتونن جذاب باشن.
شاهين
۲۰ بهمن ۱۳۹۷از نظر من عقبش شدیدا شبیه میتسوبیشی اوتلندر از آب در اومده که البنه اصلا هم بد نیست، داخلشم باحاله، در کل رضایت بخشه و رقیب جدی و قدری برای مزداCX5 و مدل های هم اتاق خودش در فولکس واگن و هوندا و هیوندای-کیا هست
ایمان
۱۹ بهمن ۱۳۹۷تفاوت نسخه های TRD PRO با TRD Off Road چیه ؟؟؟؟
اگه امکانش هست دوستان پاسخ بدن
Ford taurus
۱۹ بهمن ۱۳۹۷اخه این چه طراحیه ☹️ادم یاد ماشین های مدل ۲۰۰۸میوفته
دیگه همشم کیفیت مهم نیست همون قدر که محصولات کیفیتش بالاست باید طراحیشم پیشرفت کنه ? تویوتا واقعا یه طراح خوب میخواد حداقل از وضعیت طراحی روز بازار خودرو عقب نیوفته ??
مرتضی2
۱۹ بهمن ۱۳۹۷در بحث کیفیت و راحتی و دوام محصولات تویوتا بحثی نیس ولی طراحی جلو پنجره و سپر جلوی راو۴ جدید اصلا چشم نواز نیس و خطوط نامشخص و مبهم داره..??
نبیل
۲۴ اسفند ۱۳۹۷تا همین چند وقت پیش عاشق تویوتا بودم به خاطر کیفیت و کم مصرف بودنش خودم هم تویوتا کرولا دارم اما وقتی طراحی داخلش رو با ماشینهای دیگه مثل لندرور ولار 2019 یا مرسدس بنز GLE مقایسه میکنم میبینم چقدر تویوتا از این لحاظ خیلی عقبه.
احسان_ی
۲۰ بهمن ۱۳۹۷خوبی که عالی شده…
Abbas
۲۰ بهمن ۱۳۹۷عاغا چرا این نسل جدیدش اینقدر زشت شده؟چرا هر دفعه تویوتا میخواد یه نسل جدید بده ماشینو میکوبه از نو میسازه که از لحاظ طراحی هیچ ربطی به هم ندارن؟بحث کیفیتش نیستا،در کل نسل قبلی فیس لیفتشو بیشتر دوست داشتم