تویوتا

نمایش رسمی شاسی بلند تویوتا کراون

اگر سری به وب‌سایت رسمی تویوتا در چین بزند از دیدن اینکه هایلندر هنوز در نسل سوم خود است تعجب خواهید کرد. این در حالی است که هایلندر بازار آمریکا از سال ۲۰۱۹ وارد چهارمین نسل خود شده است. ژاپنی‌ها در نمایشگاه شانگهای امسال از جدیدترین نسخه شاسی بلند میان سایز خود به‌صورت رسمی رونمایی کرد.

بله این خودرو دارای لوگوی کراون روی هایلندر است. محصول یاد شده حاصل تلاش‌های جوینت ونچر تویوتا و فاو بوده و در واقع نسخه‌ای لوکس‌تر از تویوتا هایلندر می‌باشند. این خودرو به‌صورت کامل با نام کراون کلوگر شناخته می‌شود و فقط هم در بازار چین و به عنوان جانشین لوکس‌تر هایلندر استاندارد عرضه خواهد شد.

تویوتا روش مشابهی را برای راو ۴ کوچک‌تر در نظر گرفته است. راو ۴ استاندارد توسط فاو عرضه می‌شود اما نسخه دیگری از آن با نام وایلد لندر و توسط جوینت ونچر گک فروخته می‌شود. فولکس‌واگن نیز همین کار را با ID.6 X/ID.6 Crozz انجام داده است.

تویوتا فعلاً مشخصات فنی کراون کلوگر را منتشر نکرده و تنها به گفتن اینکه قوای محرکه هیبریدی آن با هایلندر استاندارد مشترک خواهد بود بسنده نموده است. پس از کسب تأییدیه‌های لازم از وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، مشخصات این خودرو به‌صورت رسمی منتشر خواهد شد. البته داده‌های قبلی نشان داده‌اند این خودرو اندکی طویل‌تر و قدبلندتر از هایلندر بازار آمریکا بوده اما پهنا و فاصله بین محوری هر دو خودرو برابر است.

همچنین گفته شده کراون کلوگر دارای پیشرانه ۲.۵ لیتری هیبریدی با قدرت ۱۸۹ اسب بخار خواهد بود. به این ترتیب کراون بازار چین به‌طور قابل‌توجهی ضعیف‌تر از هایلندر بازار آمریکا و اروپاست چراکه این خودرو در بازارهای غربی با قدرت ۲۴۳ اسب بخاری عرضه می‌شود. همچنین باید گفت کراون وزن حدود ۲ تنی داشته و به رینگ‌های ۱۸ اینچی مجهز است.

هر دو نسخه هایلندر استاندارد و کراون کلوگر لوکس‌تر از اواسط سال جاری میلادی روانه بازار چین خواهند شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (222 ديدگاه)

    اون وسط ، مانیتور و ادوات چه وصله ناجوریه رو داشبورد …

    موافقم 8
    مخالفم 17
    1. Reza

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      عه این که هایلندره

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. نعمت اله آزموده

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      شاید این وسط به خاطر اسم خاصش خوب بفروشه اما اسم تویوتا کروان واقعی روهم خراب میکنه مثلا میشد هایلندر گولد بزننن دو سه جایی هم چندتیکه طلایی رنگ وو با اوت پوت بالاتر

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    تویوتا از اون دست کمپانیایی هستش که کم ماشین نوستالژیک واسه ما نساخته، از انواع پیکاپ تا مدلای کوپه و لیموزینای مجلل همه تو سبد تویوتا وجود داره و این وسط تویوتا کراون هم همیشه یکی از بهترینا بوده و هست …. مخصوصاً اون تویوتا کراون های قدیمی که سدانهای بزرگو شهری با آپشنای رفاهی مناسب تو زمان خودشون بودن

    موافقم 17
    مخالفم 1
  3. yazdan mopar

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (19 ديدگاه)

    من عاشق کراون سدان بودم بهطوری که ارزوم بود یثکی داشته باشم ولی این یه طوریه خیلی نچسبه

    موافقم 9
    مخالفم 6
  4. Amirreza

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    یکی فرق این و هایلندر رو به من بگه ممنونش میشم

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      فرقشون در ظاهره !
      البته قدرتشم طبق گفته‌ی مقاله کمتر شده !

      اما جای سوال اینجاست که چرا این وزن با این قدرت ، همخوانی نداره و خودروی سریعی نیست !

      این خودرو در آمریکا حدود ۳۰۰ اسب قدرت داره و در چین حدود ۱۹۰ اسب !

  5. میثم

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3630 ديدگاه)

    متاسفم واست تویوتا

    موافقم 6
    مخالفم 6
  6. samurai

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (599 ديدگاه)

    واسه 1 و نیم میلیارد ادم این ماشین خوبه قدرت کمتر مصرف کمتر تویوتا کار الکی نمیکنه

  7. Afg

    ۲۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (499 ديدگاه)

    تویوتا بر اساس نیاز بازار ماشین تولید میکنه باید منتظر باشیم که چقدر میتونه موفق باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا