تویوتا

نسل جدید تویوتا سنچوری، پرچم‌داری مدرن با استایلی کلاسیک

کمتر از یک ماه دیگر به زمان برگزاری نمایشگاه خودروی توکیو در تاریخ ۲۵ اکتبر برابر با ۳ آبان باقیمانده است. مطمئناً بخش عمده‌ای از این نمایشگاه به معرفی خودروهای جدید ژاپنی اختصاص داشته و خودروسازان این کشور حضور قدرتمندی در نمایشگاه خانگی‌شان خواهند داشت؛ بنابراین از هم‌اکنون تعدادی از محصولات جدید این شرکت‌ها پیش از رونمایی رسمی در توکیو در حال معرفی هستند. یکی از این خودروها، نسل سوم سدان لوکس تویوتا سنچوری است که حالا پیش از اولین نمایش عمومی در نمایشگاه توکیو معرفی شده است. این خودرو بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین سدان تویوتا بوده و در اصل سدان پرچم‌دار این شرکت محسوب می‌شود اما فقط در بازار داخلی ژاپنی عرضه می‌گردد.

در نسل جدید سنچوری همچنان استایل جعبه‌ای شکل کلاسیک قبلی حفظ شده و در اصل تویوتا از طراحی تکاملی در آن استفاده کرده است اما بااین‌حال ابعاد آن نسبت به قبل افزایش یافته است؛ بنابراین حالا سنچوری جدید ۵.۳۳ متر طول، ۱.۹۳ متر عرض و ۱.۵۰ متر ارتفاع دارد درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن‌هم به ۳.۰۹ متر رسیده است. به همین دلیل ورود و خروج به سنچوری راحت‌تر صورت می‌گیرد چراکه ارتفاع درهای آن بیشتر شده و درهای عقب آن نیز بزرگ‌تر از قبل شده‌اند. به‌طورکلی، نسل جدید سنچوری علیرغم برخورداری از استایلی جعبه‌ای شکل، جذابیت خاص خود را دارد.

اما وجود ظاهر کلاسیک به این معنا نیست که سنچوری خودرویی قدیمی باشد زیرا این سدان لوکس ژاپنی با وجود نمای کلاسیکش، به جدیدترین فناوری‌های تویوتا مجهز شده است. لیست تجهیزات و تکنولوژی‌های سنچوری ۲۰۱۸ بسیار طولانی است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی و تجهیزات کمک‌راننده، چراغ‌های جلوی LED تطبیقی و سیستم کنترل نویز فعال اشاره کرد. همچنین برای تضمین ارائهٔ سواری کاملاً نرم و بدون تکان، تویوتا تعلیق این سدان لوکس پرچم‌دار را به‌طور خاص تنظیم کرده و لاستیک‌های جدیدی را هم برای آن توسعه داده است که نه‌تنها راحتی سواری را افزایش و ارتعاشات سطح مسیر را کاهش می‌دهد که سروصدای کمتری هم ایجاد می‌کنند.

افزایش ابعاد و فاصلهٔ محوری در سنچوری جدید به این معنا است که کابین آن جادارتر از همیشه شده است؛ بنابراین برای سرنشینان عقب فضای پای بسیار زیادی وجود دارد درحالی‌که فضای سر آن‌ها نیز افزایش یافته است. در عقب همچنین دو صندلی شخصی بسیار عریض و راحت تعبیه شده که در تیپ‌های پایینی از نوع پشمی و در تیپ‌های گران‌تر چرمی هستند. بعلاوه این صندلی‌های به‌صورت الکتریکی تنظیم شده و به ماساژور هم مجهز هستند. در بین دو صندلی عقب نیز یک پانل LCD تعبیه شده که از طریق آن‌ها بسیاری از قسمت‌های خودرو مانند سیستم صوتی و تهویه قابل‌ کنترل هستند و تنظیم صندلی‌ها نیز از طریق همین نمایشگر صورت می‌گیرد. علاوه بر این، تویوتا در داخل کابین این سدان لوکس خود از متریال با کیفیت بالایی استفاده کرده و در آن یک سیستم صوتی پریمیوم با ۲۰ بلندگو و همین‌طور سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برای سرنشینان عقب را هم ارائه نموده است.

در بخش پیشرانهٔ نسل سوم سنچوری هم تغییر بزرگی روی داده است زیرا نسل قبلی که از سال ۱۹۹۷ به بازار آمده بود، از یک پیشرانهٔ V12 استفاده می‌کرد اما در نسل جدید به‌منظور دستیابی به کمترین مصرف سوخت در این کلاس، موتور دوازده سیلندر قبلی جای خودرو را به یک قوای محرکهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 داده است. فعلاً جزئیات دیگری از قوای محرکهٔ نسل سوم سنچوری اعلام نشده است اما پیشرانهٔ درون‌سوز آن 2UR-FSE نام دارد که این یعنی همان پیشرانهٔ مورداستفاده در لکسس LS600h قدیمی است. این موتور در لکسس مذکور ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. همان‌طور که گفته شد، نسل سوم تویوتا سنچوری در تاریخ ۳ آبان در کنار دیگر سدان لوکس این شرکت یعنی نسخهٔ کانسپت نزدیک به تولید مدل کراون در نمایشگاه خودروی توکیو به نمایش درخواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (826 ديدگاه)

    رولزرویس تویوتا ?
    واقعا زیباست ولی چرا صندلیاش یه جوریه؟یا من اینجوری احساس میکنم؟
    فکر کنم بیشتر به روحیه خود ژاپنیا میخوره
    مثلا ریس باند مافیای توکیو (:

    1. sina

      ۱۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2656 ديدگاه)

      یاکوزاس اسمشون :)

      1. حامد

        ۱۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (826 ديدگاه)

        اره همون?

    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3016 ديدگاه)

      برای راحتی سرنشینان از روکش پارچه‌‌ای تمام پشمی استفاده شده، یه نسخه دیگه هم داره که روکش چرمیه.

  2. ارش

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    متاسفانه طراحی سردرگمی داره یه کپی محض از رولزرویس که شکوه و جلال رولزرویس رو هم نداره سرد و بی روح .یاد طراحیهای کمونیستی می افتم اگه نمیگفت تویوتا فکر میکردم چینیه.

    1. حامد

      ۱۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (826 ديدگاه)

      این خودرو رو برای سلیقه من و شما و غربیا نساختن که
      واسه یه افراد خاصی ساختن که این سبک رو دوست و از زرق و برق خودروهایی مثل اس کلاس خوششون نمیاد

      1. ارش

        ۱۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        کاملا موافقم از این دید نگاه کنی ماشین خوبیه ولی ایکاش طراحیش شبیه تویوتا بود تا شبیه رولزرویس شما تویوتا آوالون رو نگاه کن یه ژاپنی ناب خالص مخصوصا نسلهای قبلی.تویوتا باید اینجوری باشه.ساده متواضع منظم.

    2. Mohammadreza

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (222 ديدگاه)

      این خودرو برای تولید داخل ژاپن هست و طبق سلیقه‌ی ژاپنی طراحی شده. کلا ژاپنی‌ها سلیقشون با کل دنیا فرق داره. مثلا ممکنه چیزی که از نظر بقیه دنیا زیبا باشه از نظر اونا زیبا نیست و بلعکس که این قضیه کاملا در فرهنگشون، انیمه‌های ژاپنی، کتب و اشعار ژاپنی و حتی در هنرهای رزمیشون مشهوده. مثل kei carهاشون

    3. Archi KHAN

      ۱۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      اتفاقا چین یه ماشین خیلی گرون قیمت تشریفات داره بنام hongqi-l5 ( اگه اشتباه نکنم )
      این یه چیزی شده دقیقا کپی همون …
      واقعا از تویوتا بعید بود !

      1. Afg

        ۲۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (496 ديدگاه)

        چینیا شبیه ژاپنی یا ساختن

    4. حسین

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      لطفا وقتی اطلاعات کافی ندارین نظر ندین. نسل های قبلی این ماشین رو هم ببین تا بفهمی دنباله روی نسل های قبلی خودش هست نه کپی از رولز رویس. ضمنا این مدل ظاهر رو بهش میگن کلاسیک چیزی که در انحصار رولزرویس نیست

  3. Sina

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (835 ديدگاه)

    بدرد سلیقه کشورهای کومونیستی و مافیایی مثل کره شمالی و آفریقا و کشورهای جدا شده از شوروی میخوره

  4. پرسپولیس

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    اشتباهاارتفارع1.50هست دوباره نوشته شده طول

  5. مهران

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (297 ديدگاه)

    ایول خیلی باهاش حال کردم در عین سادگی یه پرستیژ خاصی داره مثل رولز رویز

  6. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3016 ديدگاه)

    کابینش شیکه اما طراحی بیرونش زیادی کلاسیک و تاریخ گذشته به نظر می‌رسه.

    1. Serial winner

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز کلاسیک یعنی همین. با تاریخ گذشته اشتباهش نگیر.

  7. فقط فرانسه فقط بوگاتی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (215 ديدگاه)

    رولس رویسه ؟؟؟؟

  8. Mercede kaviani

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (550 ديدگاه)

    با درود به دوست عزیز امیر دهقان
    وسپاس بی کران بخاطر مطلب بی نظیر وعالی شما
    کاش سایر اتوموبیل سازان چنین رویه ای داشتند ومدلی با استیل کلایک وتکنولوزی مدرن تولید می کردند مثلا رولز-رویس مدل سیلور اسپر را به همین صورت تولید می کرد
    برای ورد به بازاین زیباترین سدان لوکس تویوتا سنچوری پرچم دارد لوکس وشکوه اتوموبیل در حال حاضرلحظه شماری میکنم
    با پوزش بی کران اگرنظرم موجب ازار دوستان شد
    با سپاس دوباره دوستدار شما مرسده کاویانی

  9. حسین

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خاندان سلطنتی ژاپن از این ماشین استفاده میکنند

  10. Achtung

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (421 ديدگاه)

    به درد همون ژاپنی های کپی کار بد سلیقه میخوره

    1. حامد

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (826 ديدگاه)

      اگه در وسعم بود ۱۰۰ تا منفی به این کامنت مزخرفت میدادم

    2. Mohammadreza

      ۱۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      چرت ترین کامنتی که تا حالا تو این سایت دیدم

  11. AK_007

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (560 ديدگاه)

    طراحی کانسپت تویوتا کراون جدیدو بیشتر میپسندم
    دوستان رده بندی کراون و اوالون و سنچری چجوریاس??

  12. حمیدرضا

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    خیلی شبیه رولزرویسه ولی داخلش کاملا متفاوته البته بیشتر به سبک خود ژاپنی ها میخوره و سلایق عجیب خاصشون ولی انصافا از تویوتا بعید ماشین پر اپشن و با ابهت با برند خودش بده بیرون

  13. Serial winner

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    .
    جانم تویوتا ❤❤❤

  14. ارمان

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1289 ديدگاه)

    به چشم من پیر مردی پسند خیلی جذبه داره عاشق این فرم کار میشم همیشه
    یه دوستی گفت کمونیستی شده راست میگه منم همین نظرو دارم

  15. faramarz

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    دوسش دارم

  16. Mohamad

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (811 ديدگاه)

    کاش تویوتا قبل از تولید هر مدل جدید یه مشورت از ایرانیا میگرفت خداوکیلی دارن حروم میشن خیلیا
    باحاله آدم تو خونه بشینه یه شرکت میلیارد دلاری موفق را نقد کنه!
    جدیدا تویوتا کپی کار هم که شده! فقط نمیدونم چرا رولزرویس شکایت نمیکنه و غرامت بگیره حداقل شما اینو به گوش رولزرویس برسونید شیتیلشو بگیرید
    خدایی دست بردارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا