کمتر از یک ماه دیگر به زمان برگزاری نمایشگاه خودروی توکیو در تاریخ ۲۵ اکتبر برابر با ۳ آبان باقیمانده است. مطمئناً بخش عمدهای از این نمایشگاه به معرفی خودروهای جدید ژاپنی اختصاص داشته و خودروسازان این کشور حضور قدرتمندی در نمایشگاه خانگیشان خواهند داشت؛ بنابراین از هماکنون تعدادی از محصولات جدید این شرکتها پیش از رونمایی رسمی در توکیو در حال معرفی هستند. یکی از این خودروها، نسل سوم سدان لوکس تویوتا سنچوری است که حالا پیش از اولین نمایش عمومی در نمایشگاه توکیو معرفی شده است. این خودرو بزرگترین و لوکسترین سدان تویوتا بوده و در اصل سدان پرچمدار این شرکت محسوب میشود اما فقط در بازار داخلی ژاپنی عرضه میگردد.
در نسل جدید سنچوری همچنان استایل جعبهای شکل کلاسیک قبلی حفظ شده و در اصل تویوتا از طراحی تکاملی در آن استفاده کرده است اما بااینحال ابعاد آن نسبت به قبل افزایش یافته است؛ بنابراین حالا سنچوری جدید ۵.۳۳ متر طول، ۱.۹۳ متر عرض و ۱.۵۰ متر ارتفاع دارد درحالیکه فاصلهٔ محوری آنهم به ۳.۰۹ متر رسیده است. به همین دلیل ورود و خروج به سنچوری راحتتر صورت میگیرد چراکه ارتفاع درهای آن بیشتر شده و درهای عقب آن نیز بزرگتر از قبل شدهاند. بهطورکلی، نسل جدید سنچوری علیرغم برخورداری از استایلی جعبهای شکل، جذابیت خاص خود را دارد.
اما وجود ظاهر کلاسیک به این معنا نیست که سنچوری خودرویی قدیمی باشد زیرا این سدان لوکس ژاپنی با وجود نمای کلاسیکش، به جدیدترین فناوریهای تویوتا مجهز شده است. لیست تجهیزات و تکنولوژیهای سنچوری ۲۰۱۸ بسیار طولانی است که ازجملهٔ آنها میتوان به طیف گستردهای از سیستمهای ایمنی و تجهیزات کمکراننده، چراغهای جلوی LED تطبیقی و سیستم کنترل نویز فعال اشاره کرد. همچنین برای تضمین ارائهٔ سواری کاملاً نرم و بدون تکان، تویوتا تعلیق این سدان لوکس پرچمدار را بهطور خاص تنظیم کرده و لاستیکهای جدیدی را هم برای آن توسعه داده است که نهتنها راحتی سواری را افزایش و ارتعاشات سطح مسیر را کاهش میدهد که سروصدای کمتری هم ایجاد میکنند.
افزایش ابعاد و فاصلهٔ محوری در سنچوری جدید به این معنا است که کابین آن جادارتر از همیشه شده است؛ بنابراین برای سرنشینان عقب فضای پای بسیار زیادی وجود دارد درحالیکه فضای سر آنها نیز افزایش یافته است. در عقب همچنین دو صندلی شخصی بسیار عریض و راحت تعبیه شده که در تیپهای پایینی از نوع پشمی و در تیپهای گرانتر چرمی هستند. بعلاوه این صندلیهای بهصورت الکتریکی تنظیم شده و به ماساژور هم مجهز هستند. در بین دو صندلی عقب نیز یک پانل LCD تعبیه شده که از طریق آنها بسیاری از قسمتهای خودرو مانند سیستم صوتی و تهویه قابل کنترل هستند و تنظیم صندلیها نیز از طریق همین نمایشگر صورت میگیرد. علاوه بر این، تویوتا در داخل کابین این سدان لوکس خود از متریال با کیفیت بالایی استفاده کرده و در آن یک سیستم صوتی پریمیوم با ۲۰ بلندگو و همینطور سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برای سرنشینان عقب را هم ارائه نموده است.
در بخش پیشرانهٔ نسل سوم سنچوری هم تغییر بزرگی روی داده است زیرا نسل قبلی که از سال ۱۹۹۷ به بازار آمده بود، از یک پیشرانهٔ V12 استفاده میکرد اما در نسل جدید بهمنظور دستیابی به کمترین مصرف سوخت در این کلاس، موتور دوازده سیلندر قبلی جای خودرو را به یک قوای محرکهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 داده است. فعلاً جزئیات دیگری از قوای محرکهٔ نسل سوم سنچوری اعلام نشده است اما پیشرانهٔ درونسوز آن 2UR-FSE نام دارد که این یعنی همان پیشرانهٔ مورداستفاده در لکسس LS600h قدیمی است. این موتور در لکسس مذکور ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. همانطور که گفته شد، نسل سوم تویوتا سنچوری در تاریخ ۳ آبان در کنار دیگر سدان لوکس این شرکت یعنی نسخهٔ کانسپت نزدیک به تولید مدل کراون در نمایشگاه خودروی توکیو به نمایش درخواهد آمد.
حامد
۱۵ مهر ۱۳۹۶رولزرویس تویوتا ?
واقعا زیباست ولی چرا صندلیاش یه جوریه؟یا من اینجوری احساس میکنم؟
فکر کنم بیشتر به روحیه خود ژاپنیا میخوره
مثلا ریس باند مافیای توکیو (:
sina
۱۵ مهر ۱۳۹۶یاکوزاس اسمشون :)
حامد
۱۵ مهر ۱۳۹۶اره همون?
:::فرشاد:::
۱۵ مهر ۱۳۹۶برای راحتی سرنشینان از روکش پارچهای تمام پشمی استفاده شده، یه نسخه دیگه هم داره که روکش چرمیه.
ارش
۱۵ مهر ۱۳۹۶متاسفانه طراحی سردرگمی داره یه کپی محض از رولزرویس که شکوه و جلال رولزرویس رو هم نداره سرد و بی روح .یاد طراحیهای کمونیستی می افتم اگه نمیگفت تویوتا فکر میکردم چینیه.
حامد
۱۵ مهر ۱۳۹۶این خودرو رو برای سلیقه من و شما و غربیا نساختن که
واسه یه افراد خاصی ساختن که این سبک رو دوست و از زرق و برق خودروهایی مثل اس کلاس خوششون نمیاد
ارش
۱۵ مهر ۱۳۹۶کاملا موافقم از این دید نگاه کنی ماشین خوبیه ولی ایکاش طراحیش شبیه تویوتا بود تا شبیه رولزرویس شما تویوتا آوالون رو نگاه کن یه ژاپنی ناب خالص مخصوصا نسلهای قبلی.تویوتا باید اینجوری باشه.ساده متواضع منظم.
Mohammadreza
۱۶ مهر ۱۳۹۶این خودرو برای تولید داخل ژاپن هست و طبق سلیقهی ژاپنی طراحی شده. کلا ژاپنیها سلیقشون با کل دنیا فرق داره. مثلا ممکنه چیزی که از نظر بقیه دنیا زیبا باشه از نظر اونا زیبا نیست و بلعکس که این قضیه کاملا در فرهنگشون، انیمههای ژاپنی، کتب و اشعار ژاپنی و حتی در هنرهای رزمیشون مشهوده. مثل kei carهاشون
Archi KHAN
۱۷ مهر ۱۳۹۶اتفاقا چین یه ماشین خیلی گرون قیمت تشریفات داره بنام hongqi-l5 ( اگه اشتباه نکنم )
این یه چیزی شده دقیقا کپی همون …
واقعا از تویوتا بعید بود !
Afg
۲۳ دی ۱۴۰۰چینیا شبیه ژاپنی یا ساختن
حسین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷لطفا وقتی اطلاعات کافی ندارین نظر ندین. نسل های قبلی این ماشین رو هم ببین تا بفهمی دنباله روی نسل های قبلی خودش هست نه کپی از رولز رویس. ضمنا این مدل ظاهر رو بهش میگن کلاسیک چیزی که در انحصار رولزرویس نیست
Sina
۱۵ مهر ۱۳۹۶بدرد سلیقه کشورهای کومونیستی و مافیایی مثل کره شمالی و آفریقا و کشورهای جدا شده از شوروی میخوره
پرسپولیس
۱۵ مهر ۱۳۹۶اشتباهاارتفارع1.50هست دوباره نوشته شده طول
مهران
۱۵ مهر ۱۳۹۶ایول خیلی باهاش حال کردم در عین سادگی یه پرستیژ خاصی داره مثل رولز رویز
:::فرشاد:::
۱۵ مهر ۱۳۹۶کابینش شیکه اما طراحی بیرونش زیادی کلاسیک و تاریخ گذشته به نظر میرسه.
Serial winner
۱۶ مهر ۱۳۹۶.
دوست عزیز کلاسیک یعنی همین. با تاریخ گذشته اشتباهش نگیر.
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۱۵ مهر ۱۳۹۶رولس رویسه ؟؟؟؟
Mercede kaviani
۱۵ مهر ۱۳۹۶با درود به دوست عزیز امیر دهقان
وسپاس بی کران بخاطر مطلب بی نظیر وعالی شما
کاش سایر اتوموبیل سازان چنین رویه ای داشتند ومدلی با استیل کلایک وتکنولوزی مدرن تولید می کردند مثلا رولز-رویس مدل سیلور اسپر را به همین صورت تولید می کرد
برای ورد به بازاین زیباترین سدان لوکس تویوتا سنچوری پرچم دارد لوکس وشکوه اتوموبیل در حال حاضرلحظه شماری میکنم
با پوزش بی کران اگرنظرم موجب ازار دوستان شد
با سپاس دوباره دوستدار شما مرسده کاویانی
حسین
۱۵ مهر ۱۳۹۶خاندان سلطنتی ژاپن از این ماشین استفاده میکنند
Achtung
۱۵ مهر ۱۳۹۶به درد همون ژاپنی های کپی کار بد سلیقه میخوره
حامد
۱۶ مهر ۱۳۹۶اگه در وسعم بود ۱۰۰ تا منفی به این کامنت مزخرفت میدادم
Mohammadreza
۱۷ مهر ۱۳۹۶چرت ترین کامنتی که تا حالا تو این سایت دیدم
AK_007
۱۶ مهر ۱۳۹۶طراحی کانسپت تویوتا کراون جدیدو بیشتر میپسندم
دوستان رده بندی کراون و اوالون و سنچری چجوریاس??
حمیدرضا
۱۶ مهر ۱۳۹۶خیلی شبیه رولزرویسه ولی داخلش کاملا متفاوته البته بیشتر به سبک خود ژاپنی ها میخوره و سلایق عجیب خاصشون ولی انصافا از تویوتا بعید ماشین پر اپشن و با ابهت با برند خودش بده بیرون
Serial winner
۱۶ مهر ۱۳۹۶.
جانم تویوتا ❤❤❤
ارمان
۱۶ مهر ۱۳۹۶به چشم من پیر مردی پسند خیلی جذبه داره عاشق این فرم کار میشم همیشه
یه دوستی گفت کمونیستی شده راست میگه منم همین نظرو دارم
faramarz
۱۶ مهر ۱۳۹۶دوسش دارم
Mohamad
۱۶ مهر ۱۳۹۶کاش تویوتا قبل از تولید هر مدل جدید یه مشورت از ایرانیا میگرفت خداوکیلی دارن حروم میشن خیلیا
باحاله آدم تو خونه بشینه یه شرکت میلیارد دلاری موفق را نقد کنه!
جدیدا تویوتا کپی کار هم که شده! فقط نمیدونم چرا رولزرویس شکایت نمیکنه و غرامت بگیره حداقل شما اینو به گوش رولزرویس برسونید شیتیلشو بگیرید
خدایی دست بردارید