تویوتالندروور-رنجروور

سخت‌جان ژاپنی در برابر افسانه‌ای از بریتانیا (قسمت اول)

محمدمهدی میرزایی: لندروور و تویوتا لندکروزر از همان دهه‌های اول تولید همواره رقیب یکدیگر بوده‌اند. شاید روزی که موریس ویلکز مشغول طراحی کردن طرح اولیه لندروور بود (۱۹۴۷) حتی فکرش را هم نمی‌کرد که چند سال بعد تویوتا با الگوبرداری از نمونه اولیه لندروور بتواند رقیبی سرسخت برای لندروور (مخصوصاً برای بازار ایالات متحده) از آب دربیاید (۱۹۵۱). امروزه با پیشرفت این دو خودرو و همچنین با داغ شدن بازار اتومبیل‌های کلاسیک در ایران سعی داریم مقایسه‌ای بدون جانب‌داری بین این دو غول آفرود داشته باشیم.

مقایسه لندروورهای سری یک، دو و سه با لندکروزر سری ۴۰

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت


تویوتا پس از نه سال ساخت اتومبیل نظامی دو دیفرانسیل بالاخره در ۱۹۶۰ یک دودیفرانسیل تمام‌عیار ساخت. سری ۴۰ لندکروزر مجهز به موتورهای ۴ و ۶ سیلندر بودند که همگی حجمی بین سه تا چهار لیتر داشتند و مدل معروف آن موتور سری اف بود که حجمی معادل ۳.۹ لیتر داشت و به‌صورت شش سیلندر خطی در دل این جان‌سخت جای گرفته بود و قدرتی معادل ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۶۰ نیوتن‌متر تولید می‌کرد که آن را ابتدا با گیربکسی سه سرعته و سپس با گیربکسی چهار سرعته به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ منتقل می‌کرد.


در آن سوی میدان این پیرمرد بریتانیایی تمایلی به استفاده از موتورهای پرحجم و با تعداد سیلندر زیاد ندارد و به موتورهای چهار سیلندر با حجم‌های ۲ و ۲.۲۵ لیتری با سوخت دیزل یا بنزین اکتفا کرده است؛ اما این موضوع سبب نمی‌شود که این پیرمرد انگلیسی از رقیب ژاپنی‌اش عقب بماند. بعلاوه اینکه چند مدل از این لندروورها به موتوری شش سیلندر با حجم ۲.۶ لیتر مجهز شدند.
تویوتا در سال ۱۹۷۵ موتوری جدید با کد ۲ اف طراحی کرد و بر روی لندکروزر استفاده کرد که با حجم ۴.۲ لیتر و به‌صورت شش سیلندر خطی و با قدرتی معادل ۱۳۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۷۰ نیوتن‌متر قلب تپندهٔ موفقی از آب درآمد و در بسیاری از لندکروزرهای سری ۴۰ در ایران هنوز هم در حال تپیدن است.


لندروور هم بیکار نماند و با روی کار آوردن موتور ۳.۵ لیتری که بر اساس موتور بیوک ۲۱۵ ساخته شده بود جانی دوباره به اتومبیل‌هایش داد. این موتور ۸ سیلندر خورجینی که تا سالها بعد بر روی انواع لندروور و رنجروور استفاده شد قدرتی بین ۱۴۰ تا ۱۸۰ اسب بخار (بسته به نوع سرسیلندر) و گشتاوری حدود ۲۸۰ نیوتن‌متر به این افسانه بریتانیایی ارائه می‌کرد.


در بین این پیشرانه‌ها موتور ۲.۲۵ و ۳.۵ لیتر بنزینی بیشتر در ایران دیده می‌شود که هنوز هم پس از دهه‌ها در حال تپیدن‌اند. ناگفته نماند که موتور ۲.۲۵ با اینکه شتاب و سرعت خوبی ندارد ولی موتوری پر گشتاور و راست کار آفرود سواران است (در ۱۵۰۰ دور به ماکزیمم گشتاور می‌رسد). بعلاوه اینکه گیربکس چهار سرعته این سری از لندروور دارای ضرایب سنگین است که در آفرود به‌هیچ‌وجه شما را نامید نمی‌کند (بسته به نوع دیفرانسیل معمولاً سرعت از ۱۱۰ تجاوز نمی‌کند)

طراحی داخلی و خارجی

هر دوی این غول‌ها در طول تمام سال‌های تولیدشان طراحی داخلی بسیار زمخت و نخراشیده و البته کاربردی داشته‌اند و در بیرون نیز همانند یک جعبه مکعبی که با چند ضربه چکش کمی فرم داده شده‌اند به نظر می‌رسند اما به‌هرحال به‌عنوان پیرمردهایی که سن و سالی از آنها گذشته است باز هم زیبا و سرحال به نظر می‌رسند. هنوز هم اگر به‌جای جای تمام شهرهای کشورمان نگاهی بیندازیم لندروور و لندکروزرهایی را می‌بینیم که با رسیدگی صاحبانشان بسیار زیبا و تر و تمیز مانده‌اند هنوز هم شمار بسیاری از این دو اتومبیل در نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک دیده می‌شوند.

 

عملکرد و کارایی
خودروهای مورد بررسی ما یک لندکروزر سری ۴۰ مدل ۱۹۷۸ و یک لندروور مونتاژ ایران ساخت ۱۳۶۵ شمسی است. برای شروع ابتدا در هوای سرد نزدیک صفر درجه قلب تپنده این دو رقیب را روشن می‌کنیم. موتور ۴.۲ لیتری (با همان کد ۲ اف) پس از چند بار استارت خوردن بالاخره روشن می‌شود ک نباید از یک خودروی کاربراتوری در این هوای سرد انتظار بیشتر از این داشت. کمی بعد اینجا بود که این پیر بریتانیایی خودی نشان می‌دهد و با یک استارت شروع به کار می‌کند. صدای موتور لندروور چه در داخل و چه در خارج کابین چنگی به دل نمی‌زند اما صدای موتور تویوتا کمی بیشتر گوش را نوازش می‌دهد و شما را تحریک می‌کند که تا آنجا که می‌شود به این ژاپنی سرسخت گاز بدهید. بر روی جاده این دو خودرو نسبتاً خوب عمل نمی‌کنند و نباید هم انتظار چندانی از آنها بر روی جاده داشت چون آنها برای جاده ساخته نشده‌اند.


سیستم تعلیق هر دو خودرو به دلیل استفاده از فنر شمش و اکسل یکپارچه بسیار خشک عمل می‌کند و نهایت سرعت لندروور حدود ۱۱۰ و لندکروزر حدود ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت است (با لاستیک‌های فابریک روی هر دو خودرو و پولوس خلاص کن) اما ب شما پیشنهاد می‌کنیم که این با این دو خودرو این سرعت‌ها را تجربه نکنید چون ترمزها خوب عمل نمی‌کنند (مخصوصاً بر روی لندروور)


وقت رفتن به سراغ جاده‌های ناهموار و بیراهه نوردی است. جایی که می‌شود به قابلیت‌های واقعی این دو خودرو پی برد. ابتدا از چند تپه با شیب‌های نسبتاً زیاد بالا می‌رویم که نیازی به استفاده از چهارچرخ محرک یا دنده سنگین بر روی هیچ‌کدام از خودروها نیست.
با بیشتر شدن شیب تپه‌ها حتی این غول‌ها هم کم می‌آورند و مجبور به استفاده از دنده سنگین و چهارچرخ می‌شویم که بر روی لندکروزر سیستم ترنسفر کیس (همان چهارچرخ محرک) و دنده سنگین با یک اهرم و بر روی لندروور با دو اهرم (زرد برای چهارچرخ و قرمز برای دنده سنگین) قابل انجام است.
در ادامه مسیر نیز این دو غول آفرود به طرزی عجیب از پس هر مسیر آفرودی برمیایند و با اینکه فاقد هر نوع سیستم کمکی مثل دیفلاک یا ترکشن کنترل و… هستند عملکرد بسیار خوبی دارند.


هرجایی که احساس کردید مسیر صعب‌العبور است فقط کافی است کمی پدال گاز را بیشتر فشار دهید و مطمئن باشید شاسی و سیستم تعلیق مستحکم این دو خودرو از پس هر ناهمواری و با هر سرعتی برمیایند!

منتظر قسمت بعدی این جدال یعنی مقایسه لندکروزر سری ۵۵ و رنجروور باشید.
نویسنده: محمدمهدی میرزایی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    آخ آخ آخ
    دمت گرم پدال
    عجب مقاله توپی
    من با هردو این خودروها در کودکی خاطره دارم .
    تویوتا سری ۴۰ زمانی که باهاش به دل کوه میزدیم با عموی بزرگم
    لندرووری که پسر عموی هم سن خودم پس از چپ کردن داخلش محبوس شد ، آتش گرفت و از این دنیا پر کشید?

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. M

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      چه مرگ غم انگیزی و وحشتناکی ! ??
      خدا بیامرزدش??

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        لطف دارین شما
        خدا رفتگان شما هم بیامرزه

    2. ADAK

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      برنده واقعی اون حادثه ، پسرعمو خدا بیامرزت بوده …

      موافقم 4
      مخالفم 1
    3. Ali

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (46 ديدگاه)

      لندروور و جیپ از همه لحاظ بهتر از تویوتا هستن.
      تویوتا بر اساس همین لندوروور و جیپ ساخته شده با این وجود بازم به پای اونها نمیرسه ولی واسه تو ایران مناسبه .

      موافقم 6
      مخالفم 15
  2. فورد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (892 ديدگاه)

    به نظر من تویوتا یه سرو گردن از لندروور سر تر بود استهلاک کمتر قدرت بیشتر

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. Ali

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (46 ديدگاه)

      اشتباه میکنی همه چیز در طاهر یا سلیقه و باب میل مصرف کننده مشخص نمیشه برتری تو توانایی های کلیدی و پتانسیل و مهندسی و نو آوری مسخص میشه درنتیجه لندروور و جیپ از همه نظر برتری کاملی دارن و بهتر هستن هرچند تویوتا هم بد نیست ولی به پای اونا نمیرسه اما تو ایران قابل دسترس تره.

      موافقم 2
      مخالفم 10
  3. Elmiraj

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    جیپ شهباز گیربکس کانادایی رو به هر دو ترجیح میدم……….
    .
    زیباییش
    آفرودش
    سیستم تعلیقش
    وزن کمش
    طراحی نوستالژیکش

    موافقم 4
    مخالفم 8
  4. #ali.m#

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    این ماشینا جفتشون بینظیرن .
    هنوزم لندکروزر های سری40به تعداد خیلی زیاد تو ایران هستن و مثل ساعت کار میکنن و کم نمیارن .
    اما این سری لندرور طبق شنیده هام با وجود تمام خوبی هاش خرابی زیادی داشته و اگه صاحبش دست به اچار نبوده به مشکل میخورده.

    چیزی که مشخصه این دوتا ماشین هیچ جا کم نمیارن .و زمان خودشون بهترین بودن.

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      لندروور ها هم زیاد بودن
      این ماشین عشق عزیزان روستایی یا مناطق صعب العبور بود
      و هر دوی اینها در عهد شاسی بلندهای واقعی، واقعا خودنمایی میکردند
      لندروور رو من توی بچگی از زبون همین عزیزان “لَندیور” یا حتی “لِیلاند” هم میشنیدم و هنوز یادمه که چقدر طرفدار داشت برای زمان خودش
      تویوتا لندکروز هم که در تمام نسلهاش موفق بوده

      موافقم 11
      1. جواد

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (79 ديدگاه)

        لندیور….
        وااااااای ما 12 سال یه لندیور داشتیم!
        خدا بود….

      2. کورش

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (94 ديدگاه)

        یادش بخیر. لاندیور هم می گقتند

  5. F22RAPTOR

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    بشخصه تجربه سواری با این لندرور
    ندارم ولی یکی از دوستان یه لندکروز وانت تو همین نسل داشت ،خدایا چه کششی داشت تو خاکی چه تاختی میکرد فنر بندیش هم خیلی خشک نبود خلاصه ماشین بسیار بسیار عالی بود

  6. H

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    من شنیدم این لندروور ها زودی پلوس هاشون بریده میشه .
    راسته؟

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. Jdm

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (121 ديدگاه)

      بله درسته
      گرم هم میکنن

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. H

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (225 ديدگاه)

        ممنون از پاسختون

  7. فرزاو

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اون زمانها ما جیپ شهباز ۶ سیلندر داشت مدل ۱۳۵۸ لامصب خدایی میکرد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. حسین

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    لنکدروز سری ۴۰ بود چند روز پیش ۲۰۰ میلیون!
    ولی میارزید!

  9. ایمان

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    آفرودرهای کلاسیک ؛ تویوتا سری ۴۰ ( کالسکه ) رو بیشتر میپسندم چون آفرودهاشو دیدم و به هیچ وجه کم نمیاره
    ولی به نظرم قدیمی ترین دوئل آفرودرها بین دو افسانه ژاپنی : نیسان پاترول و تویوتا لندکروزر هست ??

    1. Iman99

      ۲۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      هرچی باشن خودشون کپی از سلاطین آفرود اروپایی و امریکایی هستن کلا بر اساس لندروور و جیپ ساخته شدن با این وجود به پای خود همین اصلی ها که گفتم نمیرسن

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. امیر

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (28 ديدگاه)

        سلام اصلا کپی کردن قبول یه کپی موفق و ارزشمند با کارایی بالس قبول اونا پیشرفته ترن اما ژاپن هم کشور از پیش باخته ای نیست

  10. Mad.z.Max

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    چندوقته تو فکر خرید یه جیپ شهبازم
    دستم به رم و سیلورادو نمیرسه، شهباز که هست اقلا :)

  11. " swedish arrogant tiger"

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا موضوع جالبیه،منتظر ادامش هستیم…

  12. Genius

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    ی زمانی لندروور دیفندر و لندکروزر سری F و جیب ویلیز و بعدها شهباز ستون فقرات خودروهای خدمت دولت فحیمه ایران رو تشکیل میدادند تازه جالب تر میشه وقتی بدونیم کمپانی مرسدس سری جی رو به سفارش نیروی زمینی ایران و برای تجهیز لجستیک ارتش ایران طراحی و تولید کرده اونوقت الآن هاوال و چانگان چین هم جواب سلام ما رو علیک نمیگیرن!!!!

  13. یاس ی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    لندررور زمانی پلوس میبرید که سهوا یا عمدا در حین عقب رفتن ناگهانی و با شتاب به سمت جلو حرکت میکردید، مرحوم پدرم سال 59 یدونه لندررورصفر خریدن به قیمت 90 هزار تومان، همون زمان پیکان 30 هزار تومان قیمت داشته. تا سال 77 داشتیمش، سالهای آخر قبل از فروختنش مشکل عمده ای که داشت ترمزهاش بود که دو پا سه پا بود. از زمانی که من یادمه لندررور ما فقط یکبار پلوس برید ولی هم مدل ماشین ما یدونه شوهر خاله مادرم داشت که با پدر همزمان خریداری شده بود، مال اونا دو سه بار سر تیک آف کشیدن پسرش پلوس عقب برید که تا دو سه روز داخل شهر با چرخهای جلو حرکت میکرد. باور کنید اونقدرها خرابی نداشتن که دردسر داشته باشن. ولی تا دلت بخواد همه جا روی واقعی بودن.

  14. AMIN

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (121 ديدگاه)

    بیش از 5 سال لندروور داشتیم ولی تویوتا یه چیزه دیگس.. اون قدیما تویوتا ماشین خان ها بود و ما رایت ها هم لندروور داشتیم :))
    مشخصا لندکروز چند سرو گردن بالاتر از لندرووره… شتاب و کشش بسیار بالا نسبت به لندروور و در واقع یه جورایی هار بود این ماشین… استهلاک به مراتب پایین تر از لندروور حتی با موتور 6 سیلندر… دوستان توجه کنید که موتور 2.25 لندروور از 3.5 لیتر تویوتا بیشتر ظرفیت روغن موتور باید به خوردش داد.. آرامش صدای موتور در تویوتا محشره هنوزم.. لندروور ماشین تنبلیه در برابر تویوتا ولی خوب آفرود خوبی ارائه میکنه… ولی موقعی که استارت هر دو ماشین رو میچرخونید اونوقت میفهمی که اف جی چیه!! استارت های تویوتا که صدای خاصی دارن با اون تن صدای موتور مو رو بدن آدم سیخ میکنه… بیخود نیست که تو جنگ 8 ساله تنها موجوداتی که تونستن جون سالم بدر ببرند همین اف جی ها بودن..
    در ضمن تویوتا رو هم از روی لندروور نساختن جناب محمد مهدی میرزایی عزیز بلکه از روی خود جیپ بنتام الگو گرفتند… آخه دوست من تویوتا چه شباهتی با لندروور داره طرحش؟؟؟ خود لندروور هم از روی جیپ الگو برداری شده…

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. sara

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منظورش اسمش و مدل ۱۹۵۱
      1954 — The name “Land Cruiser” was coined by the technical director Hanji Umehara. “In England we had another competitor — Land Rover. I had to come up with a name for our car that would not sound less dignified than those of our competitors
      1951 – The Toyota “Jeep” BJ prototype was developed in January 1951. This came from the demand for military-type utility vehicles, much like the British Land Rover Series 1 that was developed in 1948

      1. شهرام

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (71 ديدگاه)

        معنی لند کروزر لند یعنی زمین و کروزر یعنی کشتی یا موشکی که از طریق کشتی و ناو شلیک میشه
        موشک زمینی ?????
        در ضمن کاش به این ملت ایران بگن لند کروزر را جدا جدا بنویسن یا لااقل لندکروزر بنویسند و بخوانند

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. Iman99

          ۲۱ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          این لندکروز از تویوتا فقط اسمش رو یدک میکشه چون همون جیپ هست کلا همه چیزش از جیپ هست موتور های دیزلی هم که واسش استفاده میشد همه از مرسدس بنز گرفته شده بود شاسی هم که همون جیپ
          کلا کپی جیپ
          از اول هم اسمش رو تویوتا جیپ گذاشتن ولی چون باهاش مخالفت شد اسم جیپ رو از روی اون برداشتن درکل هرچی هست یا از جیپ بوده مثل شاسی و بدنه یا از مرسدس بنز مثل موتور دیزلی اون
          اصل کاری ها همون لندروور و جیپ هستن

          موافقم 2
          مخالفم 4
  15. حمیدرضا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من لندرور رو ترجیح میدم فاصله کم شاسیش برای جنگل گردی خیلی مناسبه و البته طراحی داخل هر دوشون انقدر آهن توشه همش نگرانی به جایی از بدن آسیب برسونه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  16. یاسین

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    لطفا توی قسمت بعدی جیپ شهباز رو هم بررسی کنید.

  17. علیرضا

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تاریخچه ساخت لندکروزر برمیگرده به جنگ جهانی دوم که ژاپنیها میخواستن یه مدل ماشین جنگی مثل جیپ بسازن ،که بر همون اساس کمپانی تویوتا که قبل از اون کارخانه ریسندگی داشت، بخاطر پیشبرد نیاز دولت ژاپن، اقدام به کپی کردن از روی جیپ جنگی آمریکا کرد…رفرانس از ویکیپدیا ….بنابراین لندکروزر قبل از لندروور متولد شده….از نظر مقایسه عملکرد و کیفیت ساخت، مقایسه ایندو خودرو منطقی نیست چونکه لندروور از کیفیت و قابلیت خیلی کمتری برخورداره….لندکروزر رو باید با رنجروور مقایسه کرد…

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. سروش

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز احتمالا خوب بهتون اطلاع ندادن اول جیپ اومد بعد لندرور زمانی که این دو خودرو بودن تویوتا ایی وجود نداشت. ۷۰ درصد کره زمین هم با لندرور به ثبت رسیده تو موزه ی معروف هم دوتا ماشین رو بهترین طراحی رو نسبت به زمان خودش نشان کردند و به معرض دید گزاشتن که یکی لندرور سریس هست و پایینش نوشته خودرویی که بیشترین خدمت رو به بشریت کرده.
      خواهشم میکنم از روی تعصب حرف نزنیم اول به خودم میگم با احترام.

  18. محمد

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب بیبینید دوستان باید درست قضاوت کنیم هم rover ماشین خوبیه هم toyota ما ………خاکککککککککککک
    لندرور هم موتور هم جعبه دنده هایی هیولایی رو ماشین هاش میزاره اما بعد از هزار سال ماشیناش یه چهره ان تا این مدل آخرش که بلخره سر کرم اومد و چهره رو تغییر داد
    از اون سمت تویوتا هم ماشین خوبیه تواین سال ها زیاد موتور رو تغییر نداد فقط چهره رو گنده کرد اما اما
    حضرت چطور حضرت شد؟
    در شرایطی که مرز ها بسته اند و ماشین هایی مثل ford f150 اجازه ورود ندارن ماشین هایی مثل شرولت تا حضرت بی صدا محو شه

    اما خدایی لندی بهتره دیگه

  19. مهردادکمال

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1990 ديدگاه)

    انتخاب من تویوتا

  20. محسن

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    لندکروز هرچقدرم دوام بیشتری داشته باشه اصالت و کلاس انگلیسی لندرور رو نداره ماشینی مثل تویوتا لندکروزر در کشور عقب مانده ایران پرستیده میشه در حالی که لندرور با کلاس کاری بالاش تو ترکیه به وفور هست و خیلی سخت در ترکیه لندکروزر می بینی

    موافقم 2
    مخالفم 6
  21. حمید

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من ی لندرور دارم انصافا خرجش بالاست درست تو هیچ جا گیر نمیکنی خیالت راحته اما اصطحلاکش وحشتناک بالاست تعمیر کار نداره قطعات ضعیفه سرعتش کمه 100تا می‌ره اما تو فشاره فرمون هیدرولیک نیست اما تویوتا نسبت ۶سیلندیش هم اصتحلاکش پایین تره هم سرعت بیشتری داره فرمون هیدرولیکه مدل بالا هاش مصرفش کمتره قطعات فراوان خلاصه هر کدوم یه عشقی داره

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا