برای طرفداران تویوتا و اسیووی نمادین آن یعنی لندکروزر خبر ناراحتکنندهای منتشر شده است. گفته میشود این شرکت بهزودی لندکروزر را بهطور کامل کنار خواهد گذاشت و این اسیووی قدیمی هم به محصولات دیگری خواهد پیوست که نمیتوانند مدل ۲۰۲۲ را ببینند. بااینحال باید به این گزارش با دیدهٔ تردید نگریست زیرا فعلاً چیزی از سوی تویوتا تأیید نشده است. این گزارش که توسط موتور آتوریتی منتشر شده است میگوید تویوتا در پایان مدل ۲۰۲۱ به تولید لندکروزر پایان خواهد داد اما لکسس LX با یک پیشرانهٔ V6 توربوشارژ جدید بجای موتور ۵.۷ لیتری V8 کنونی به حیات خود ادامه میدهد.
منبع دیگری که نخواسته نامش فاش شود نیز این شایعه را تأیید کرده و گفته است هیچ نشانهای مبنی بر بازگشت لندکروزر وجود ندارد و این افسانهٔ ژاپنی کاملاً خواهد مُرد. همین منبع به موتور آتوریتی گفته است که نسخهٔ هریتج ادیشن لندکروزر بهصورت سه ردیفه در مدل ۲۰۲۱ بازمیگردد. این نسخهٔ ویژه برای اولین بار در نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۹ معرفی و با مدل ۲۰۲۰ با قیمتی در حدود ۸۰ هزار دلار به بازار عرضه شد.
هرچند این شایعات فعلاً توسط تویوتا تأیید نشدهاند اما با توجه به سن بالای نسل کنونی لندکروزر، چندان هم بیاساس نیستند. نسل فعلی این ماشین با کد J200 از سال ۲۰۰۷ در بازار حضور داشته و هیچ گزارش مشخصی هم در مورد ساخت جانشین آن منتشر نشده است. این نسل تاکنون صرفاً با فیسلیفتهای متعدد روی خط تولید باقیمانده تا ظاهر آنرا برای بازار تشنهٔ شاسیبلندها تازه و جذاب نگه دارد. درهرحال امیدواریم این گزارش صحت نداشته باشد و نام نمادین و افسانهای لندکروزر همچنان زنده بماند.
رضا
۱۹ مهر ۱۳۹۹اخه تویوتا چطور دلش میاد
لندکروز فقط یه ماشین نیست یه نماده
کاری به بحث بازار و جایگاه جهانی ندارم
لندکروز یه ماشین کاریزماتیکه عین ۹۱۱ ،موستانگ، کامارو و …
Hadi
۱۹ مهر ۱۳۹۹امیدوارم هیچ وقت تایید نشه…
تو خوابم نمیدیدم لندکروز بخواد بمیره…
مثل این میمونه که بخواد کرولا رو از خط تولید خارج کنه یا مثلاً پورشه بخواد با ۹۱۱ خداحافظی کنه…
این نقشه راه آینده تویوتا و لکسس که منتشر شده بود که توش نوشته بود لندکروز با مدل های هیبرید با مدل ۲۰۲۲ برمیگرده که!
احتمالا شایعهای بیش نیست
قضیه بو داره……
NAVID۰۰۹۸
۱۹ مهر ۱۳۹۹آخه من نمیدونم این چرتو پرتا چیه که نَقل قول میکنند !
باید عرض کنم که اگر خبر به این مهمی واقعیت داشت ، خود شرکت اعلام میکرد ، لندکروزر به تنهایی میتونه شرکت اختصاصی با نام انحصاری باشه چه برسه به خودرو .
مطمئن باشید تویوتا از هر خودرویی دل بکنه ، از لندکروزر ، کرولا ، هایلوکس دل نمیکنه و همیشه قابل تولید هست ، چون این سه نام در جهان تراول چِک نقد شرکت به حساب میان که ندیده فروش میروند .
Silver
۲۱ مهر ۱۳۹۹متاسفانه تویوتا سابقه چنین خیانت هایی رو داره
نمونه اش زمانی که تولید سوپرا رو متوقف کرد !
ازش بعید نیست متاسفانه!
مازیار
۱۹ مهر ۱۳۹۹تنها رقیب واقعی رنجروور هم که داره میره
محمد
۱۹ مهر ۱۳۹۹هر اومدنی یه رفتنی هم داره دیگه که البته تقصیر خودشم نیست دنیا داره عوض میشه البته حتما تویوتا برنامه هایی داره فکر کنید مثل هامر با قوای الکتریکی برگرده اونم با شتاب و دوام بالاتر انصافا تویوتا هم تو بروز رسانیش ضعیف عمل کرد وقتی رقباش مثل پاترول و اسکالید به رانندگی خودکار هم مجهز شدن تویوتا فقط به نسل اول کروز کنترل راداری بسنده کرد یا تا همین امروز هم دستی به سر و روی سیستم اطلاعات سرگرمیش نکشیده و تقریبا مثل سال 2007 که معرفی شد مونده به کشور خودمون و کشور های عربی و اطراف خلیج فارس نگاه نکنید که این ماشین و حتی نسل قبلشو هرسال از سر عشق و تعصب چندتا چندتا میخرن این ماشین واقعا پیر شده و خیلی وقت پیش باید نسل جدیدش معرفی میشد تعصب الکی هم نداشته باشید شما سهامدار تویوتا نیستید.
MOHAMAD.n.r
۱۹ مهر ۱۳۹۹اگر همچین خبری صحت داشته باشه و شایعه نباشه باید بگم خاک بر سر تویوتا!!!!
نیسان با اون همه مشکلات اقتصادی و… دو دستی اسطوره هاش رو چسبیده و تویوتا خانِ دلقک هم گند میزنه به سوپرا و الان هم نوبت لند رسیده.
هههههیییی زندگی!!!!!!!
احتمال داره تولیدش برای استرالیا و کشور های عربی ادامه پیدا کنه مثل اف جی صفر که هنوز تولید میشه.
Ho3in
۱۹ مهر ۱۳۹۹اینو من دیروز خوندم فک کردم کذب هست
واقعا ناراحت کننده س صد درصد با قدرت برمیگرده
و میتونیم بگیم سکویا جانشین ش هست تا موقعی که مجدد معرفیش میکنن
به احتمال زیاد مثل شورلت بعد از چند سال دیگه مجدد معرفیش میکنه برا فروش بیشتر
Aria
۱۹ مهر ۱۳۹۹هیچی نباید جا نشین حضرت شه
خدایا چرا هرچیزی که خوبه میره????
MC20
۱۹ مهر ۱۳۹۹وواتت دهه فازززز؟؟
Omid622
۱۹ مهر ۱۳۹۹اگه واقعیت داشته باشه اکثر ماشین دوستان وطنی افسرده میشن
کوشا
۱۹ مهر ۱۳۹۹حیوونی که زخمی باشه رو خلاصش می کنن… هر چقدرم که دوست داشتنی باشه… وقتی صاحبش نتونه ازش سود آوری کنه از دستش خلاص میشه. وقتی که هیچ ایده و هیچ اشتیاقی برای به روز رسانی محصولی که بیش از ده سال داره به یه شکل تولید میشه وجود نداشته باشه نتیجه بهتر از این نمیشه. تو یه شرایطی که اکثر خودروساز ها تولید خیلی از ماشیناشون رو متوقف می کنن تا بتونن تو بازار رقابتی باقی بمونن اصرار به ادامه ی تولید مدل های سالخورده و متعدد موجب شکست میشه. چیزی که تو دو دهه ی اخیر سر زیر مجموعه های فیات-کرایسلر اومد و به زودی سراغ اینفینیتی و آکورا و بیوک ( به شرط ادامه ی مسیر فعلی) میاد. چیزی که احتمالا تویوتا بهش رسیده و سعی می کنه ازش جلوگیری کنه.
یه گاو هیچوقت نمیتونه تا ابد به شما شیر بده…!
Sajjad
۱۹ مهر ۱۳۹۹نتیجه قیمت زیاد و عدم به روزرسانی اونم توی بازاری با رقبای قوی میشه همین
SRT
۱۹ مهر ۱۳۹۹الان کجای این حرف اشتباهه؟چه فکرایی توی ذهنشون میگذره که دیسلایک دادن؟؟
Abbas.Lambo
۱۹ مهر ۱۳۹۹تعصب بیجا و الکی،همین
NAVID۰۰۹۸
۱۹ مهر ۱۳۹۹(( تعصب بیجا و الکی ، همین ))
باید خدمت شما عرض کرد که اگر تعصبی هم هست که اتفاقاً نسبت به کارایی و قدمت و کیفیت به جا هم هست ، مهم اینه که تعصب برای یه خودرو اصیل هست و نه خودروهای کرهای جینگیلی پینگیلی که فقط دو دهه هست جون گرفتن با کپی کردنها و یه لِوِل بالاتر از چینیها .
که اتفاقاً دیگه میشه گفت حتی چینیها هم دارند از کُره جلو میزنند و در آینده شاید بشه اتفاقی که برای دوو پیش آمد را برای بقیه هم در نظر گرفت .
اسم کُره را آوردم ، چون همین ایشون که میگویند تعصب الکی ، تعصب خاصی روی کرهایها دارند !
Alireza
۱۹ مهر ۱۳۹۹دقیقا موتورش ۱۵ ،۱۶ ساله بدون تغییر مونده. امکانات واقعا نداره
زیزیگولو
۱۹ مهر ۱۳۹۹به نظر من چون لندکروز هم تو آسیا ((مخصوصاً کشورای عربی حوزه خلیج فارس)) و هم تو اروپا و آمریکا طرفدارای زیادی داره و آمار فروش خوبیم داره پس بعید به نظر میرسه تا وقتی که واسه شرکت سود دهی داره تولیدش به پایان برسه
مصطفی
۱۹ مهر ۱۳۹۹فقط تو بازار آمریکا میخواد جمع کنه نه جاهای دیگه…
پیمان
۱۹ مهر ۱۳۹۹گفتن از بازار امریکا میره، بقیه بازار ها هنوز معلوم نیست.
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۹ مهر ۱۳۹۹واقعا ناراحت کننده ست لندکروز
تنها یک ماشین نیست یه وزنه سنگینه.
ما هم امیدواریم درست نباشه ولی اگه باشه
باید یه تسلیتی به احسان دیزاینو هم بگیم!
Reza ar
۱۹ مهر ۱۳۹۹به جای این که نابودش کنه باید نسل جدیدشو معرفی کنه مثل دیفندر تا به یه فروش عالی برسه
بی نام
۱۹ مهر ۱۳۹۹چه بهتر نه فنی شکل خوبی داره قوای محرکه فنی ماله 20 ساله پیشه که فقط برند تویوتا داره که بزرگترین خریدارش عرب و هندی جماعته اگه این حضرت به gmc ford باید بگین غول جادو
gogoli
۱۹ مهر ۱۳۹۹۴رانر رو گسترش بدن و امیدوارم این مدل وارد کشور بشه.
کلا ورود ماشین ازاد بشه اونم با ارز بازار ازاد که هیچ فشاری بر دولت نیاد و بهانه ایی نباشه که ورودو ممنوع کنن. کلا قانون بزارن هرکی هرچی میخواد وارد کنه اما خودشو دلار رو تامین کنه. اینطوری فکر نمیکنم فشاری بیاد.
بعدش یا سکویا رو حذف کنن یا لندکروزر رو. تنها یکی از اینا رو زنده نگهداره اما به یه مدل به روز و مشتری پسند نزدیک کنه
خوشنام
۱۹ مهر ۱۳۹۹آخیش، بالاخره این لگن هم از دور خارج شد.
Malt hill
۱۹ مهر ۱۳۹۹لگن؟! :/
پرایده؟!
یوسف
۱۹ مهر ۱۳۹۹این نسلش زیادی زنده مونده…
اما دلیل نمیشه که نسل بعدش تولید نشه
samurai
۱۹ مهر ۱۳۹۹موتور هشت سیلندرش افسانه ایه توی موتورا حیف این موتور دیگه نباشه
sina
۱۹ مهر ۱۳۹۹شرکتی با طول و عرض و سرمایه تویوتا حتی اگه به قیمت ضرر هم باشه باس نگه داره این خودروی سمبلیک رو
pooriya.bmw.germany
۲۰ مهر ۱۳۹۹تویوتا به این نتیجه رسیده در مقابل حریفان گردن کلفت آمریکایی اس یو وی های جنرال موتورز و فورد و رم و لندروور و بنز جی کلاس حرفی برای گفتن نداره و خودش تصمیم گرفته بجای اصرار بیجا و ضرردهی خداحافظی با شکوه داشته باشه برای منم ناراحت کننده بود این خبر ولی تصمیم عاقلانه ای گرفت تویوتا چون عملا لندکروزر در بازار های مهم حرفی نداشت و همه فروشش در خاورمیانه و روسیه هست که جمع کل فروش به پای فروش یدونه از اس یو وی های آمریکایی نمیرسه
ولی خوب نکته مثبت خبر تولید لکسس ال ایکس هست این یعنی ال ایکس در قالب شخصیتی مستقل تر با هدف مشخص تر به حیات خودش ادامه میده
و اینکه ممکنه همین اطاق لندکروزر سری جی ۲۰۰ مثل سری جی ۷۰ و اف جی کروزر مخصوص بازار خاورمیانه تولید محدود داشته باشه باید ببینیم چی پیش میاد
این هم در نظر بگیرید که مدیران تویوتا عاقلانه تصمیم میگیرند نه احساسی اونها دارن شرکتی رو مدیریت میکنن که خودش یه کشوره و با در نظر گرفتن شرایط بازار و کرونا تصمیم سخت ولی عاقلانه گرفته اند
sina
۲۰ مهر ۱۳۹۹کاش تایید نشه کاش با همین فیس تولید شه بحث عملکر و توان نیست این یه ماشین با شخصیته همکارست مخصوصا واس ما ک امریکایی نداریم