تویوتا GT86 خودروی رانندهٔ بسیار خوبی بود اما از کاستیهایی مثل کمبود قدرت رنج میبرد. حال اما تویوتا سعی دارد با GR 86 جدید این کاستیها را برطرف کند. این کوپهٔ اسپرت جدید برای اولین بار در آوریل امسال رونمایی شد اما حالا نسخهٔ آمریکایی آن معرفی شده که اواخر امسال راهی نمایندگیهای فروش در این کشور خواهد شد. GR 86 مدل ۲۰۲۲ در بیرون از طراحی تکاملی بهره میبرد که جلوپنجرهٔ بزرگ مشکیرنگ چراغهای LED و ورودیهای هوای عمودی از ویژگیهای بخش جلویی آن هستند.
در پروفیل جانبی خودرو، دریچههای هوای جدیدی روی گلگیرهای جلو و رکابهای اسپرتتری از نسل قبلی دیده میشود درحالیکه در عقب هم یک اسپویلر یکپارچه، دو سر اگزوز دایرهای و یک دیفیوزر کوچک نمای اسپرتی ایجاد کردهاند. GR 86 بهصورت استاندارد با رینگهای ۱۷ اینچی ارائه میشود اما تیپ پریمیوم به رینگهای ۱۸ اینچی فورجکاری شدهٔ مشکیرنگ با لاستیکهای چسبندهتر میشلن پایلوت اسپرت ۴ مجهز خواهد بود. وظیفهٔ متوقف کردن خودرو هم بر عهدهٔ دیسکهای ترمز ۱۱.۶ اینچی در جلو و ۱۱.۴ اینچی در عقب است.
در داخل GR 86 هم شاهد فضایی تکاملی با داشبورد جدید، صندلیهای اسپرت بروز و نمایشگر ۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم. این کوپهٔ جدید ژاپنی با برخورداری از صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی با گرافیک متغیر بسته به حالت رانندگی، از لحاظ تکنولوژی هم ارتقاء پیدا کرده است. بهعنوانمثال، این نمایشگر در حالت رانندگی پیست، دندهٔ درگیر، دور موتور، دمای آب و دمای روغن را نشان میدهد.
تیپ پریمیوم در داخل از تودوزی چرمی و آلکانترا به همراه تریم نقرهای، پدالهای آلومینیومی و سیستم صوتی با هشت بلندگو برخوردار است. در بخش ایمنی هم مدلهایی که به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند بهصورت استاندارد با سیستم کمکرانندهٔ EyeSight سوبارو ارائه میشوند که شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، ترمز پیش از برخورد، دستیار نوربالا و… میشود.
یکی از بزرگترین گلایهها از GT86 قبلی کمبود قدرت بود که حالا تویوتا با تجهیز GR 86 به یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری جدید این مشکل را برطرف کرده است. این موتور چهار سیلندر به لطف حجم بیشتر و همچنین تغییراتی در منیفولدهای هوا و دود، ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هرچند این پیشرانه هنوز هم از توربوشارژر بیبهره است اما ۲۳ اسب بخار قدرت و ۳۸ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به موتور ۲ لیتری قبلی تولید میکند.
هرچند شاید این افزایش نیرو چندان زیاد به نظر نرسد اما مطمئناً تأثیر خود را در عمل نشان میدهد زیرا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر خودرو با گیربکس شش سرعتهٔ دستی از ۷ ثانیه به ۶.۱ ثانیه رسیده است. این اختلاف شتاب با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک بیشتر حس میشود زیرا GR 86 با این گیربکس ظرف ۶.۶ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که ۱.۴ ثانیه نسبت به قبل بهبود یافته است.
علاوه بر این، پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری اوج گشتاور خود را در دور نسبتاً پایین ۳۷۰۰ rpm ارائه میکند که پیشرفت چشمگیری نسبت به موتور قبلی است که برای تولید اوج خروجی خود باید به دور ۶۶۰۰ rpm میرسید. GR 86 همچنین به دیفرانسیل لغزش محدود تورسن و گلگیرهای و سقف آلومینیومی هم مجهز شده است که وزن آنرا به ۱۲۷۰ کیلوگرم رساندهاند.
مهدی موتور
۱۵ خرداد ۱۴۰۰اگه بخرمش میبرمش سپر جلوشو سوبارو میزنم این خیلی زشته
hssn
۱۵ خرداد ۱۴۰۰خب دیگه چکاریه برو سوبارو BRZ بخر بجاش:/
آرین
۱۵ خرداد ۱۴۰۰دوستان هوادار تسلا پیشنهاد میکنم جواب بنده به elmiraj رو در پست تسلا بخونید تا سوءتفاهم برطرف بشه
محمد رستمی نژاد
۱۵ خرداد ۱۴۰۰آقا آرین من طی این بحث هایی که با تسلا دوستان داشتم متوجه یک نکته شدم!
حتما سایر دوستان هم متوجه این نکته شده اند!
اینکه باید حرف فقط حرف خودشان باشد و حرف احدالناسی را قبول ندارد .
هر موقع هم گَندی طبق معمول از تسلا بَر میخیزَد!
به طرز بسیار زیبا و عالی میآیند و یک ماست مالی فوق حرفه ایی میکنند!
جواب هیچ کس را هم نمیدهند و مخصوصا اگه از تسلا گندی باشه و شما هم مثل شان ماست مالی نکنی !
جوابت را نمیدهند!
هر پستی هم که از تسلا میبینی یک تسلا دوست(جارو برقی فَن) آمده گفته که اس پلاد فردا میاد!
ماشاالله انشاالله خُداشون ! رودستر که هر روز قراره بیاد و هنوز حتی یک مدل پیش تولیدی هم نزده اند!
همانطور که خودشان جواب هیچ کس را نمیدهند و مشغول ماست مالی کردن هستند!
چون نمیتوانند جواب بدهند از بس که گَند های تسلا زیاد است!
شما هم جوابشان را ندهید!
بگذارید فیلم های تخیلی شان را ببیند و هر روز بگویند که رودستر فردا میاد!😂
rezars pc
۱۵ خرداد ۱۴۰۰از سوپرا بااحال تره
محمد مختاری آذر
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ها؟؟ از سوپرا باحال تره به هیچ وجه قابل مقایسه با سوپرا نیست
rezars pc
۱۵ خرداد ۱۴۰۰قیاس مع الفارقه ولی بااحال تره براا من
زیزیگولو
۱۵ خرداد ۱۴۰۰یه کوپه اقتصادیو اسپرتو جذاب👌👌👌
rezars pc
۱۵ خرداد ۱۴۰۰خب تبریک میگم در این مهد کودک فقط فاشیست نداشتیم
rezars pc
۱۵ خرداد ۱۴۰۰خب شکر خدا دوباره پیروز شدند
میثم
۱۵ خرداد ۱۴۰۰این ماشین برای من خیلی خیلی دلنشین تر از سوپرا است
چون تماما ژاپنی اصیله
نسل قبلیش هم که خیلی خوب ظاهر شد و طرفداران خاص خودشو داشت
این که از قبلی هم بهتره
طراحی و تیون خور خیلی خوبی هم داره
امیر
۱۵ خرداد ۱۴۰۰هم BRZ و هم GR86 هر دو عالی هستند.
انتخاب بین این دو دیگه به خریدار بستگی داره.
اگر من بودم سوبارو می خریدم چون کمپانی مورد علاقه منه.
ناشناس
۱۵ خرداد ۱۴۰۰تویوتا جدیدا خوب داره ماشین های اسپرت و جوان پسند میسازه.افرین بهش.کیفیت بدون حفظ ظاهر فایده نداره.سونی موبایل های به اون خوبی درست می کرد ولی ظاهرش موبایل هاش بی روح مثل یه قالب صابون بود و اخرش هم خداحافظی کرد و رفت.
BenzSLR
۱۵ خرداد ۱۴۰۰واقعا قشنگش کردن .
AHMET 2002
۱۵ خرداد ۱۴۰۰چقد زشتتتتت
هرچند پول داشتم بی شک میخریدمش
ولی چقد زشت
اینو با کلی پکیج هم نمیشه خوشگلش کرد
Ninja
۱۵ خرداد ۱۴۰۰زشت به این زیبایی البته نظرا فرق دارن از نظر من این قشنگ تر از سوبارو هست
AHMET 2002
۱۵ خرداد ۱۴۰۰جفتشون تحفهای نیستن
Ninja
۱۶ خرداد ۱۴۰۰بلع😬🙁😕
Ali+
۱۵ خرداد ۱۴۰۰سلام
گفته بودند قراره با سوبارو تفاوت داشته باشه ولی اینکه جز سپر و لوگو ها فرقی نداره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ خرداد ۱۴۰۰خب این ماشین ها هردو بر اساس همدیگه اول ساختنشون تا موقعی که از هم جدا بشن کار زیاده…
Aryan🥋🥋🥋judo
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ژاپنی ها به نظر من بهترین اسپرت سازان هستن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ خرداد ۱۴۰۰آمریکایی هارو یادت رفت،موستانگ که گل سرسبد هرچی اسپرت سازه،با ۵۷سال قدمت و بیشتر از ۱۰میلیون فروش! تازه یه ماشین کوپه اینقدر فروخته!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ خرداد ۱۴۰۰بدک نیست،یه ماشین اسپرت جمع و جور برای جوونای تازه ۱۸ساله شده….