تویوتا

معرفی رسمی تویوتا یاریس کراس، بلندقامتی کوچک برای اروپا

تویوتا سرانجام نخستین تصاویر و اطلاعات رسمی از کراس‌اوور جدید خود که بر اساس هاچ‌بک یاریس ساخته شده را منتشر کرده است. این خودرو که یاریس کراس نام گرفته، در کنار هاچ‌بک معمولی یاریس و هاچ‌بک داغ GR یاریس، سومین عضو این خانواده محسوب می‌شود. هرچند فاصلهٔ محوری یاریس کراس با نسخهٔ هاچ‌بک یکسان است (۲,۵۶۰ میلی‌متر) اما طول آن با ۲۴۰ میلی‌متر افزایش به ۴,۱۸۰ میلی‌متر رسیده و عرض و ارتفاع آن‌هم به ترتیب ۲۰ میلی‌متر و ۹۰ میلی‌متر افزایش یافته است. همچنین فاصلهٔ یاریس کراس از سطح زمین هم بیشتر از نسخهٔ هاچ‌بک است.

بااین‌حال یاریس کراس هنوز هم به‌اندازهٔ کافی کوچک هست که پا در کفش C-HR نکند. این کراس‌اوور جدید همچنین در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود ظاهر متعارف‌تری داشته و استایل آن کمتر بحث‌برانگیز به نظر می‌رسد. البته شاید بتوان گفت یاریس کراس با دماغه‌ای مشابه رافور، روکش‌های پلاستیکی فراوان، دهانهٔ مربعی گلگیرها و احساس کلی شاسی‌بلند مانند، یک مینی رافور است. طرح دورنگ خودرو که در این تصاویر دیده می‌شود نیز رافور را به یاد می‌آورد هرچند که برای یاریس کراس یک رنگ کاملاً جدید طلایی برنجی ارائه شده است. همچنین خریداران می‌توانند رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۸ اینچی را برای خودرو سفارش دهند تا استایل اسپرت‌تری به کراس‌اوور خود ببخشند.

یاریس کراس با توجه به ابعاد بزرگ‌تر، در داخل هم از فضای بیشتری برخوردار است هرچند که فعلاً هیچ اعدادی در این رابطه منتشر نشده است. البته گفته شده این خودرو فضای بار بیشتری را ارائه می‌کند و صندلی‌های عقب آن‌هم با تقسیم ۴۰:۲۰:۴۰ تا می‌شوند. حتی به‌منظور بارگیری آسان‌تر، تویوتا درب صندوق برقی را هم به‌صورت سفارشی ارائه کرده است. کف صندوق بار خودرو نیز قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و می‌تواند به دو بخش مجزا تقسیم شود درحالی‌که برای تثبیت اشیاء در جای خود نیز کمربندهایی در صندوق تعبیه شده است.

تویوتا برای یاریس کراس یک قوای محرکهٔ هیبریدی را در نظر گرفته که از یک پیشرانهٔ بنزینی ۱.۵ لیتری سه سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً ۱۱۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برای این کراس‌اوور کوچک همچنین سامانهٔ چهارچرخ محرک هم به‌صورت سفارشی ارائه شده است. این در حالی است که در این کلاس تعداد کمی از رقبا سامانهٔ چهارچرخ محرک را ارائه می‌کنند و هیچ‌کدام از آن‌ها قوای محرکهٔ هیبریدی و سیستم AWD را باهم ارائه نمی‌کنند. در یاریس کراس، پیشرانهٔ درون‌سوز می‌تواند به‌تنهایی چرخ‌های جلو را به چرخش درآورد اما زمانی که شرایط چسبندگی ضعیف تشخیص داده شود، موتور الکتریکی هم به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد.

تویوتا می‌گوید یاریس کراس در نسخهٔ دیفرانسیل جلو در هر کیلومتر کمتر از ۱۲۰ گرم و در نسخهٔ چهارچرخ محرک ۱۳۵ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. این کراس‌اوور ساب‌کامپکت در کنار برادر هاچ‌بک خود در کارخانهٔ تویوتا در فرانسه تولید می‌شود. این شرکت در نظر دارد سالانه بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه یاریس کراس تولید کند. این خودرو در اواسط سال ۲۰۲۱ در اروپا عرضه می‌شود تا با خودروهایی مثل فورد پوما، پژو ۲۰۰۸ و فولکس‌واگن تی‌کراس به رقابت بپردازد.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1315 ديدگاه)

    از نظر ظاهری واقعا یک پسرفت هستش در مقابل کلیو اصلا حرفی برای گفتن نداره ژاپنی در اروما اصلا توان رقابتی ندارند

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. سروش

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (227 ديدگاه)

      این هم کلاس کپچره نه کلیو. اتفاقا مزیت هاش نسبت به رقبا تو متن ذکر شده. انتظار فروش به اندازه خود شرکت های اروپایی در اروپا انتظار بی جاییه اما این دلیل بر بهتر بودن یا بدتر بودن نیست

      1. حسین

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (131 ديدگاه)

        حسرت جوونا ایرانی یه همچین ماشین جمع و جوریه که تو دنیا قیمتی هم نداره ولی ….
        آرزو بدل موندیم ههمون
        یکی پراید داره آرزو یه همچین چیزی را داره
        یکی پورشه داره آرزو لامبورگینی را داره

        واقعا چرا نباید………

        هوووففف……

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      آره مهدی
      درست میگی
      برای همینه با دیسلایک‌ها جوابت رو گرفتی
      شما بچسب به همون عشق کره‌ای بودنت .

    3. امین

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (685 ديدگاه)

      دوست عزیزمون درست گفتن ، در اروپا بیشترین فروش مربوط به خودرو های اروپایی است
      از این نظر فرهنگ مردم اروپا در انتخاب ماشین تولیدی کشور خودشون و همچنین سلیقه اونها در نوع خودرو متفاوت از آمریکا و خاورمیانه است
      مثلا نسخه استیشن خیلی پرفروشتر از سدان یک مدل خاص هست بعنوان مثال کیا اپتیما

  2. بنیامین

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (226 ديدگاه)

    اصلا از این کلاس خودرویی خوشم نمیاد.

  3. AMIR

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    پدال لطفا ویدئو های بررسی کلیپ های خودرویی توسط مجله کار wow رو ترجمه کنید یا به صورت زیرنویس فارسی در سایت خود قرار دهید خیلی ممنون

  4. علیرضا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    طراحی جالبی داره . از ۲۰۰۸ جدید به نظرم زیباتره و البته حتما با کیفیت تر

  5. sina

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    تویوتا نباس وارد این بازی میشد. CHR کافی بود و فروشش تو اروپا هم بسیار خوب بود.
    ناامید شدم

    1. datsun

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3954 ديدگاه)

      این کلاس تقاضا و فروش خوبی داره

    2. Mohammadreza

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (870 ديدگاه)

      البته روش و بازار یابی و سیاست های تویوتا با مثلا هوندا و مزدا فرق میکنه
      هوندا سیساتش تعداد کم و منسجم محصولاته
      ولی تویوتا سبدش رو تا جایی که بتونه گسترش میده( در عین منسجم و هدفمند نگهداشتن پلتفرم هاش)
      بخش زیادی از مدل های تویوتا ( و نه پلت فرم ها)جهانی نیستن و مخصوص بازار هدف طراحی و تولید میشن ولی بر روی پلتفرم های جهانی تویوتا.
      من شخصاً این سیاست رو دوست ندارم.
      ولی دونکته وجود داره
      اول اینکه من نه سر پیازم نه تهش :)
      دوم این سیاست فروش و سود بسیار خوبی داره.

  6. طاها زارع

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (51 ديدگاه)

    تویوتا شده ایران خودرو 26 سانت ارتفاع یاریس رو زیاد کرده اسمشو گذاشته یاریس کراس

  7. Khosrow

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2289 ديدگاه)

    چرخش نرم به طرف لکسس / طراحی ..

  8. ارشیا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    پدال جان کدوم یک از رقبا سیستم awd دارن؟؟
    برام سواله

  9. حسین دهمرد

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2687 ديدگاه)

    کوچکتر از chr دیگه خیلی ضایعه همون chr هم شبیه هاچبکه. بازار تقاضا شرکت به این عظمت رو مجبور میکنه همچین چیزی بزنه

  10. مهدی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (139 ديدگاه)

    خیلی قشنگه
    تویوتا داره پیام بازار رو درک میکنه:ماشین های بی ریخت دیگه کافیه !!

  11. سینا BMW

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    قیافه ی نسخه ی عادی بهتره ، اگه با همون قیافه بود بهتر میشد

  12. meysam

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    خیلی خوشم اومد.
    طراحی داخلی و خارجی خیلی خوبی داره و فنی هم بنظر میاد خیلی خوب باشه

  13. ADAK

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1849 ديدگاه)

    خیلی چینی مانند نشده ؟!

  14. Hadi

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2191 ديدگاه)

    کراس بودن بهش میاد…

  15. کورش

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (90 ديدگاه)

    همانند CH-R می توانست یک خودروی جدید باشد و نام یاریس هم برای همان خودرو باقی می ماند. احتمالا تویوتا سیاست سیتروئن را در ساخت کراس اور ( مثل کراس آور C3 ) در پیش گرفته .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا