تویوتا تقریباً ۵ ماه پس از معرفی سوبارو BRZ اقدام به پردهبرداری از پسرعموی این خودرو یعنی ۸۶ جدید کرد. بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه از نسل پیشین این کوپه اسپورت به فروش رفته و جایگزین آن به دنبال بهبودهای همهجانبه و درعینحال حفظ ساختار سبکوزن خود بوده است.
مهندسان تویوتا به منظور حفظ وزن پایین خودرو از آلومینیوم در سقف و گلگیرها استفاده کرده و تغییراتی نیز در صندلیهای جلو و مافلرها رخ داده تا وزن خودرو هرچه بیشتر کم شود. سقف بازنگری شده یک مزیت دیگر هم داشته و آن کاهش مرکز ثقل ۸۶ جدید است که از نظر هندلینگ به نفع این کوپه ژاپنی بوده است.
استحکام پیچشی ۸۶ جدید نیز حدود ۵۰ درصد افزایش یافته اما ابعاد کلی خودرو تغییر چندانی نداشته است. طول/عرض/ارتفاع تویوتا ۸۶ جدید به ترتیب برابر ۴۲۶۵/۱۷۷۵/۱۳۱۰ میلیمتر بوده و فاصله بین محوری آن نیز ۲۵۷۵ میلیمتر میباشد. وزن این خودرو در صورت استفاده از گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد تنها ۱۲۷۰ کیلوگرم میباشد. البته بهصورت سفارشی یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز در دسترس خواهد بود.
قلب آهنین تویوتا ۸۶ جدید از نوع ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری بنزینی است که جایگزین پیشرانه ۲ لیتری قبلی شده است. این پیشرانه تنفس طبیعی قدرت ۲۳۲ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری تولید میکند. البته این قدرت و گشتاور به ۸۶ بازار ژاپن اختصاص دارد. پیشرانه ارتقا یافته باعث شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو با کاهش ۱.۱ ثانیهای به ۶.۳ ثانیه برسد.
تویوتا میگوید این پیشرانه علاوه بر قدرت بیشتر پاسخ بهتری داشته و از دورهای پایین نرمی و حس بدون استرس را القا میکند. GR 86 جدید که به دیگر مدلهای این خانواده یعنی GR یاریس، GR سوپرا و هایپر اسپورت GR سوپر اسپورت میپیوندد از بهبودهای دیگری هم در بخش آئرودینامیکی سود برده تا پایداری و فرمان پذیری آن بهتر شود. سیستم تعلیق جلو دارای تنظیمات مک فرسون بوده درحالیکه در بخش عقب از تنظیمات دوبل جناغی استفاده شده است. رینگهای ۱۸ اینچی نیز با لاستیکهای ۴۰/۲۱۵ همراه شدهاند.
شما به راحتی میتوانید GR 86 را همزاد BRZ بدانید زیرا طراحی آنها بسیار شبیه هم است. واضحترین تفاوت به طراحی جلوپنجره و گیرایی بیشتر بدنه تویوتا مربوط میشود. جلوپنجره این خودرو مشابه آن چیزی است که در هاچبک داغ GR یاریس دیدهایم. همچنین چراغهای جلوی LED نیز دقیقاً مشابه کوپه سوبارو نیستند.
کابین نیز تقریباً مشابه BRZ بوده هرچند روی صندلیها پوشش متفاوتی بکار رفته در روی فرمان نیز نشان GR خودنمایی میکند. این خودرو از همان پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر مرکزی ۸ اینچی سود میبرد. از شکل ورودیهای هوا گرفته تا صندلیها و پدالها و دکمهها، تفاوت چندانی بین کابین GR 86 و BRZ وجود ندارد. از نظر ایمنی نیز باید به دستیار ایمنی خاص تویوتا و سوبارو در این دو خودرو اشاره کنیم.
دومین نسل تویوتا GR 86 از پاییز سال جاری میلادی در بازار ژاپن عرضه شده و در آینده جزئیات مدل بازار آمریکای شمالی نیز منتشر خواهد شد.
محمد رستمی نژاد
۱۷ فروردین ۱۴۰۰نظرات بسیار مثبتی در مورد این ماشین دارم
parsa_ashgh.mashine
۱۷ فروردین ۱۴۰۰الان این به جای جی تی 86 هستش؟؟؟؟
یا این هست جی تی 86 هم هست؟؟؟
S
۱۷ فروردین ۱۴۰۰خودش گفته این نسل جدید ۸۶هه که قبلیGT86بود
اینGR86هست
فکر میکردم به خوشکلی نسل قبلی در بیاد که متاسفانه نیومد البته این سلیقه منه
ولی بازم خوبه
امیررضا
۱۷ فروردین ۱۴۰۰من میگم جدا از جی تی 86 هس چون توی اسمش واضحه که گازو ریسینگ تویوتا هم نقشی داشته
NAVID۰۰۹۸
۱۷ فروردین ۱۴۰۰بله متاسفانه !
نسل جدید 86 است با این تفاوت که به جای gt رفته زیر گروه نامِ GR !!!
Hadi
۱۷ فروردین ۱۴۰۰این GR86 جدید واقعاً عالیه ?
ولی کاش ظاهرش با BRZ بیشتر فرق داشت من بین این دوتا تویوتا رو انتخاب میکنم…
نسل قبلی که اینجا هم هست رخ بهتر و وحشی تری داره
ولی این تکنولوژی بهتر و بروز تر و قدرت بیشتری داره…
ولی در کل مشخصات خوبی داره و بزرگترین امتیازش دف عقب بودن و گیربکس دستی و موتور تخت تنفس طبیعیشه ?
این ماشین مخصوص کساییه که میخوان با کمترین هزینه بیشترین لذت رانندگی رو ببرن…
واقعاً بینظیره این ماشین…
Hadi
۱۷ فروردین ۱۴۰۰کاش موتور 270 اسبی یاریس هم به عنوان مدل ویژه روش میذاشتن…
00BEHZAD00
۱۷ فروردین ۱۴۰۰تویوتا جون خسته نباشی خیلی زحمت کشیدی واقعا
فقط سپر جلو و لوگو ها رو عوض کردی
تازه جلوش کپی جگواره
Mahyar.M.A.R
۱۷ فروردین ۱۴۰۰اتفاقن این شباهت کاملا به یاریس زبط داره و تو مقاله هم گفته شده حتی داخل کابین هم به یاریس شباهت داره
Mahyar.M.A.R
۱۷ فروردین ۱۴۰۰اصلا این اومده بترکونه مثل یاریس فقط یاریس ۱۰ کیلو سبک تره و قدرتشم با اینکه سه سیلندر هست به لطف توربو قویتره و اینکه یاریس یه مدل عادی داشت یه مدل جی ار که انقدر ترکوند و توربو ….. داشت و این هم امیدوارم یه یه مدل توربو داشت باشه که مثل یاریس تا میتونن ازش قدرت بگیرن اونژوری که اینجا هم گفته جلوپنجره و چراخ ها بی شباهت به جی ار تیستند فقط اون یه هاجبک هست ایت یه ماشین اسپرت و ماشین اسپرت باید قدرت بیشتری داشته باشه و اینکه شاید اون یکی نسخه توربو حتی بتونه مثل یاریس با گنده تر ها و ماشینایی که سیندر بیشتر دارن مثل نیسان زد و سوپرا در بیفته که دقیقا همون کاریه که یاریس کرد و قیمت هم یاری ۲۷ هزار دلار این ۲۲ اومید وارم یه نسخه توربو از این بیاد که حدود ۳۰ هزار دلار باشه و مثل یاریس غول کش باشه هر کی موافقه یه مدل توربو غول کش مثل یاریس با قیمت ۳۰ هزار دلار گرونتر از یاریس و بترکون تر از یاریس بده ببرون بکوبه لایکو
زیزیگولو
۱۷ فروردین ۱۴۰۰تویوتا GR 86 جدید یه کوپه ی جذاب با طراحی جوون پسندو گیرا فقط و فقط واسه لذت بردن از رانندگی
parsa_ashgh.mashine
۱۷ فروردین ۱۴۰۰واقعا خوبه
بردیا
۱۷ فروردین ۱۴۰۰نسل قبلش قشنگ تره
taha malek
۱۷ فروردین ۱۴۰۰به به
خیلی خوبه من عاشق اون پیشرانه تخت شم
ی توربو هم بزاری روش
hssn
۱۷ فروردین ۱۴۰۰خیلی بهتر و خفنتر شده از هر نظر
اما رینگاش ، همون رینگای GR Yaris نیست؟ یا خیلی شبیهن فقط؟
حسین دهمرد
۱۷ فروردین ۱۴۰۰اون موتور پت و پهنی که این داره سوبارو چجوری تو سدانهاش سیستم چهارچرخ متحرک میزاره واقعا جای سواله مگر اینکه ارتفاع موتور رو بالاتر بیاره که زیرش فضای خالی برای عبور گاردان فراهم بشه.
Zakaria
۱۷ فروردین ۱۴۰۰بله موتور توی ایمپرزا و بقیه محصولات یکم بالاتر نصب میشه و اگر درست یادم باشه توربو زیر و اینترکولر روی موتور قرار میگیره تا فضای طولی بیشتری آزاد بشه.در مورد گیربکس هم برخلاف بقیه ماشینهای AWD که موتور و گیربکس عرضی قرار میگیرن، توی ایمپرزا موتور و گیربکس به صورت طولی نصب شدن.
Zakaria
۱۷ فروردین ۱۴۰۰این دیسلایکایی که دوستان دادن برای چیه؟ اگه اشتباه گفتم ممنون میشم اصلاح کنید
حسین دهمرد
۱۷ فروردین ۱۴۰۰مرسی اطلاعات
علی آقا
۱۷ فروردین ۱۴۰۰پهنای موتور ارتباطی به دیفرانسیل جلو و گاردان نداره. فکر کنم نحوه نصب موتور رو با موتورهای خطی که عرضی نصب میشن اشتباه گرفتی. این موتور طولی نصب میشه.
MOS
۱۷ فروردین ۱۴۰۰به نظرم قشنگ تر از brz شده
امیررضا
۱۷ فروردین ۱۴۰۰آره یکم شبیه سوپرا شده
امیر
۱۷ فروردین ۱۴۰۰کل مقاله یه طرف، ضریب تراکم ۱۲.۵ یه طرف!!!!!
مگه میشه؟!!!!!
همیشه عاشق سوبارو بودم….
behnam1012
۱۷ فروردین ۱۴۰۰از نظر فنی بهتر شده
نمیشه از طراحی ایرادی گرفت ولی به نظرم خط طراحی قبلی که خشن بود جذاب تره الان کمی فانتزی شده
و تو مقالات قبلی گفتن این تاخیر در رونمایی GR86 بخاطر ایجاد تفاوت های بیشتر با BRZ جدیده که تو طراحی همچین چیزی نمیبینم مثل نسل قبل فقط سپر و رینگ تغیرات خیلی جزئی دارن
Porsche
۱۷ فروردین ۱۴۰۰فنی که حرفی باقی نمیمونه ولی طراحی نسل قدیم مخصوصا عقب رو بیشتر دوست داشتم
ظاهر جلوشم خوب شده
در کل خوشم اومد
taha malek
۲۰ فروردین ۱۴۰۰داداش مطمئن باش sti بیاد از gr قویتره
R@m!n
۱۷ فروردین ۱۴۰۰متاسفانه تویوتا محصولات اسپرتشو خیلی بد ریخت طراحی می کنه. اون از سوپرا اونم از این
Zakaria
۱۷ فروردین ۱۴۰۰کاملا به سلیقه ربط داره چون من طراحی جفتشون رو خیلی دوست دارم
R@m!n
۱۷ فروردین ۱۴۰۰بله سیلقه ای هست ولی باید قبول کرد نسل قبلشون مخصوصا سوپرا طراحیش بی نظیر و بی نقص بود شایدم بخاطر همینه نسل جدیدش حداقل به نظر من از نظر طراحی ضعیفه
Simon none
۱۷ فروردین ۱۴۰۰احساس عجیبه نسبت به قدرت موتورش دارم
ولی خب از یه چهار سیلندر خوبه اینقدر نیرو گرفتن
موقعی که روی سطح جاده قرار بگیره خودش رو نشون میده
Amirreza
۱۷ فروردین ۱۴۰۰منتظر یه چیزی فراتر از سوبارو بی ار زد بودم و دنبال یه سوپر اسپورت بودم ، حد انتظاراتم خیلی بیشتر بود مخصوصا اینکه تویوتا کلی از این ماشین تعریف کرده بود ، خوب هست ولی حد انتظاراتم رو براورده نکرد
ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!
۱۷ فروردین ۱۴۰۰خیلی خوبه برای لذت بردن از رانندگی ولی پلتفرم شاسیش شبیه سوپرا و نیسانZ جدید و رینگش شبیه Yaris GR شده،نشده؟؟؟
mahan
۱۷ فروردین ۱۴۰۰راستش یک محصول تجاری دیگه مثل سوپرا جدید هست!یادمه اولین بار که جی تی 86 تو خیابان های تهران دیدم مجذوبش شدم و گفتم این چه ماشینه؟حتی اسمشم نمی دونستم و فک میکردم از 630م حتی مدل بالاتره! واقعا ماشین جذابی بود ولی ایکاش یک موتور حداقل 3 لیتری داشت!همچنین این امکان رو داشت که حتی بیشتر از قیمت ماشین تیون بشه!از ویژگی های فنی این ماشین هنوز چیز زیادی نمی دونیم ولی ظاهرش در امروز یک ظاهر کاملا معمولی جلوه میده.
حسین
۱۷ فروردین ۱۴۰۰یکیش بیاموی و یکیش سوبارو.
میثم
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ای کاش نسخه روبازش رو هم تولید کنن
یوسف
۱۷ فروردین ۱۴۰۰GT86 ماشین دریفت هست و ماشین دریفت باید خشن و بی اعصاب باشه
این قیافش مهربونه! طراحی نسل قبلش رو بیشتر دوس داشتم
Muty
۱۷ فروردین ۱۴۰۰دم طراح هاش گرم
پیش بی ام و روسفید کردن تویوتا را
اون از گند طراحی سوپرا ، اینم از این
تبریک به نیوید