امروزه تعداد خودروهای مطرح در بازار مینی ونها بسیار کم شده است و عمدهترین دلیل این موضوع، گرایش بیشتر خریداران به خودروهای کراساوور و شاسی بلند است. با این حال با وجود اینکه این خودروها در حال از دست دادن محبوبیت خود هستند اما هنوز راهحلهای خارقالعادهای برای حمل تعداد بیشتری از افراد نظیر خانوادههای پرجمعیت یا حمل تجهیزات و سفر ارائه میکنند.
تویوتا سینا مدل ۲۰۲۱ با طراحی دگرگون و اسپرت خود نشان میدهد که نمیخواهد این سگمنت را رها کند و گزینهای قابل اعتنا و حتی کاراتر نسبت به بسیاری از خودروهای کراساوور محسوب میشود.
با این وجود سینا در بازاری حاضر است که اخیراً با دو مدل نونوار شده کرایسلر پاسیفیکا و هوندا اودیسه طراوتی مطلوب و تازه دریافت کرده است. کیا سدونای جدید هم قرار بود در نمایشگاه لغو شده نیویورک امسال رونمایی شود. بنابراین خریداران این طیف لااقل چهار گزینه بسیار جذاب و نونوار در پیش روی خود خواهند داشت.
تویوتا سینا ۲۰۲۱ از پیشرانهای ۴ سیلندر و ۲.۵ لیتری با کمک سیستم هیبریدی سود میبرد که ۲۴۳ اسب بخار قدرت دارد. تویوتا هنوز رقم گشتاور خروجی این پیشرانه را اعلام نکرده است. این مقدار اسب بخار در میان رقبا، کمترین است اما انتظار میرود لااقل بهترین مصرف سوخت را به همراه داشته باشد. پیشبینی تویوتا برای مصرف سوخت نسخه دیفرانسیل جلوی سینا ۷.۱ لیتر میباشد.
مقایسه قوای محرکه
تویوتا سینا | هوندا اودیسه | کرایسلر پاسیفیکا | کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی | کیا سدونا | |
موتور | ۲.۵-Liter I4 Hybrid | ۳.۵-Liter V6 | ۳.۶-Liter V6 | ۳.۶-Liter V6 PHEV | ۳.۳-Liter V6 |
قدرت (اسب بخار) | ۲۴۳ | ۲۸۰ | ۲۸۷ | ۲۶۰ | ۲۷۶ |
گشتاور (پوند فوت) | – | ۲۶۲ | ۲۶۲ | – | ۲۴۸ |
گیربکس | – | ||||
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۱ | ۱۰.۷ | ۱۰.۷ | ۷.۸ | ۱۱.۲ |
انتقال نیرو چهار چرخ | بله | خیر | بله | خیر | خیر |
MOHAMAD.n.r
۱ خرداد ۱۳۹۹طراحی داخلیش خیلی شکیل و زیبا هست??.
قطعا رقیب هاش رو دچار چالش میکنه.
ممد ژانگولر
۱ خرداد ۱۳۹۹خوب چون جدیدتره
MOHAMAD.n.r
۲ خرداد ۱۳۹۹چه ربطی داره؟؟؟
سوناتا هم جدید بود ولی زیبا نبود.
در عوض اپتیما با همون پلتفرم خیلی زیباتر از سوناتا از آب در اومد.
هوندا آکورد های نسل قبل که در ایران هستند و سوناتا nf و ازرا ۲۰۱۱ (کالیفرنیا) با این که قدیمی هستند ولی هنوز خیلی زیبا هستند.
هر چیز جدیدی قطعا زیبا نیست مثل سوناتای جدید.
amg 63
۱ خرداد ۱۳۹۹عاشق این سبک ماشینام . ?
meysam
۱ خرداد ۱۳۹۹اول تویوتا و بعد کرایسلر.
MOHAMADjesko
۱ خرداد ۱۳۹۹کرایسلر
امیر
۱ خرداد ۱۳۹۹کرایسلر سرآمد این کلاسه
قدرت و ایمنی و کیفیت بالایی داره
مصرفشم اگه با هوندا مقایسه کنید، با توجه حجم و قدرت بیشتر کرایسلر اما بازم مصرفش به اندازه هونداس
بعد از کرایسلر هوندا
Mohsen. G
۱ خرداد ۱۳۹۹متاسفانه به خاطر طراحی های فضایی و جدید درهای عقب این ونها به جز کیا سدونا کشویی نیست… تو این سگمنت در عقب کشویی یه مزیته مهمه که کاربرد ون رو واقعا راحتتر میکنه…
samurai
۱ خرداد ۱۳۹۹اون پف گلگیر عقبشو دوست دارم خوشگله :)
samurai
۱ خرداد ۱۳۹۹اون پف گلگیر عقبشو دوست دارم خوشگله :)
ارش
۱ خرداد ۱۳۹۹عالیه مخصوصا اینکه دو دیفرانسیل هست .
ارسلان
۲ خرداد ۱۳۹۹ارم تویوتا نمیداشت فکر میکردم هنداست … سبک طراحیش شبیه هندا هست و به تویوتا نمیخوره