تویوتا

مقایسه تویوتا سی‌نا با کرایسلر پاسیفیکا، کیا سدونا و هوندا اودیسه

امروزه تعداد خودروهای مطرح در بازار مینی ون‌ها بسیار کم شده است و عمده‌ترین دلیل این موضوع، گرایش بیشتر خریداران به خودروهای کراس‌اوور و شاسی بلند است. با این حال با وجود اینکه این خودروها در حال از دست دادن محبوبیت خود هستند اما هنوز راه‌حل‌های خارق‌العاده‌ای برای حمل تعداد بیشتری از افراد نظیر خانواده‌های پرجمعیت یا حمل تجهیزات و سفر ارائه می‌کنند.

تویوتا سی‌نا مدل ۲۰۲۱ با طراحی دگرگون و اسپرت خود نشان می‌دهد که نمی‌خواهد این سگمنت را رها کند و گزینه‌ای قابل اعتنا و حتی کاراتر نسبت به بسیاری از خودروهای کراس‌اوور محسوب می‌شود.

با این وجود سی‌نا در بازاری حاضر است که اخیراً با دو مدل نونوار شده کرایسلر پاسیفیکا و هوندا اودیسه طراوتی مطلوب و تازه دریافت کرده است. کیا سدونای جدید هم قرار بود در نمایشگاه لغو شده نیویورک امسال رونمایی شود. بنابراین خریداران این طیف لااقل چهار گزینه بسیار جذاب و نونوار در پیش روی خود خواهند داشت.

تویوتا سی‌نا ۲۰۲۱ از پیشرانه‌ای ۴ سیلندر و ۲.۵ لیتری با کمک سیستم هیبریدی سود می‌برد که ۲۴۳ اسب بخار قدرت دارد. تویوتا هنوز رقم گشتاور خروجی این پیشرانه را اعلام نکرده است. این مقدار اسب بخار در میان رقبا، کمترین است اما انتظار می‌رود لااقل بهترین مصرف سوخت را به همراه داشته باشد. پیش‌بینی تویوتا برای مصرف سوخت نسخه دیفرانسیل جلوی سی‌نا ۷.۱ لیتر می‌باشد.

مقایسه قوای محرکه

تویوتا سی‌نا هوندا اودیسه کرایسلر پاسیفیکا کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی کیا سدونا
موتور ۲.۵-Liter I4 Hybrid ۳.۵-Liter V6 ۳.۶-Liter V6 ۳.۶-Liter V6 PHEV ۳.۳-Liter V6
قدرت (اسب بخار) ۲۴۳ ۲۸۰ ۲۸۷ ۲۶۰ ۲۷۶
گشتاور (پوند فوت) ۲۶۲ ۲۶۲ ۲۴۸
گیربکس
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۱ ۱۰.۷ ۱۰.۷ ۷.۸ ۱۱.۲
انتقال نیرو چهار چرخ بله خیر بله خیر خیر

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMAD.n.r

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1138 ديدگاه)

    طراحی داخلیش خیلی شکیل و زیبا هست??.
    قطعا رقیب هاش رو دچار چالش میکنه.

    1. ممد ژانگولر

      ۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (4196 ديدگاه)

      خوب چون جدیدتره

      1. MOHAMAD.n.r

        ۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1138 ديدگاه)

        چه ربطی داره؟؟؟
        سوناتا هم جدید بود ولی زیبا نبود.
        در عوض اپتیما با همون پلتفرم خیلی زیباتر از سوناتا از آب در اومد.
        هوندا آکورد های نسل قبل که در ایران هستند و سوناتا nf و ازرا ۲۰۱۱ (کالیفرنیا) با این که قدیمی هستند ولی هنوز خیلی زیبا هستند.
        هر چیز جدیدی قطعا زیبا نیست مثل سوناتای جدید.

  2. amg 63

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    عاشق این سبک ماشینام . ?

  3. meysam

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    اول تویوتا و بعد کرایسلر.

  4. MOHAMADjesko

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    کرایسلر

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. امیر

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2957 ديدگاه)

    کرایسلر سرآمد این کلاسه
    قدرت و ایمنی و کیفیت بالایی داره
    مصرفشم اگه با هوندا مقایسه کنید، با توجه حجم و قدرت بیشتر کرایسلر اما بازم مصرفش به اندازه هونداس
    بعد از کرایسلر هوندا

    موافقم 1
    مخالفم 2
  6. Mohsen. G

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    متاسفانه به خاطر طراحی های فضایی و جدید درهای عقب این ونها به جز کیا سدونا کشویی نیست… تو این سگمنت در عقب کشویی یه مزیته مهمه که کاربرد ون رو واقعا راحتتر میکنه…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. samurai

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اون پف گلگیر عقبشو دوست دارم خوشگله :)

  8. samurai

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    اون پف گلگیر عقبشو دوست دارم خوشگله :)

  9. ارش

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    عالیه مخصوصا اینکه دو دیفرانسیل هست .

  10. ارسلان

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (125 ديدگاه)

    ارم تویوتا نمیداشت فکر میکردم هنداست … سبک طراحیش شبیه هندا هست و به تویوتا نمیخوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا