تویوتا

همکاری تویوتا و پاناسونیک برای بهبود تکنولوژی باتری‌ها

تویوتا و پاناسونیک در تلاش هستند تا با تشکیل یک جوینت ونچر مشترک اقدام به توسعه‌ی باتری‌های خودروهای الکتریکی نمایند.


نشریه‌ی ژاپنی نیکی گزارش داده این جوینت ونچر سال بعد تشکیل می‌شود و تویوتا ۵۱ درصد سهام را به خود اختصاص خواهد داد و باقی سهام نیز به پاناسونیک خواهد رسید. با تشکیل این جوینت ونچر، ۵ کارخانه تولید باتری خودرویی پاناسونیک که در چین و ژاپن فعال هستند به این شرکت جدید منتقل خواهند شد.


گفته شده این دو کمپانی بزرگ خواهان ساخت باتری‌هایی با ۵۰ برابر ظرفیت بیشتر در مقایسه با باتری‌های کنونی بکار رفته در اکثر خودروهای هیبریدی هستند.


تویوتا تنها خودروسازی نیست که می‌خواهد از مزیت این باتری‌ها استفاده کند. در واقع آن‌ها محصولات مزدا، دایهاتسو و سوبارو را نیز حمایت خواهند کرد. همچنین احتمال دارد هوندا نیز از این باتری‌های پیشرفته و با ظرفیت استفاده کند.

جوینت ونچر یاد شده تنها به همکاری و تولید مشترک باتری‌های لیتیوم-یونی پیشرفته نخواهد پرداخت بلکه به توسعه‌ی نسل بعدی باتری‌ها از جمله سلول‌های حالت‌جامد کمک خواهد کرد. این دو شرکت در سال ۲۰۱۷ به توافق‌نامه‌ای جداگانه نیز دست یافتند و به همین خاطر می‌دانستیم که دو شرکت علاقه‌ی مشترکی به باتری‌های حالت‌جامد دارند.

تویوتا معتقد است از طریق همکاری با پاناسونیک خواهد توانست هزینه‌های تولید باتری را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهد و با فولکس‌واگن رقابت بهتری داشته باشد. این خودروساز ژاپنی امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ حدود ۵.۵ میلیون خودروی الکتریکی شده را در هر سال به فروش برساند.

پاناسونیک نیز قبلاً سابقه همکاری با خودروسازان در بخش باتری‌ها را داشته و با تسلا روی این تکنولوژی همکاری کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    آینده آروم آروم ساخته میشه اما بالاخره ساخته میشه
    این هدف‌ گذاری ها چشم انداز خودروهای چند دهه بعد رو به ما میده
    ژنتیک ماشین ها داره دستکاری میشه :D

  2. حمید

    ۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (11 ديدگاه)

    آینده در دست چشم بادامی هاست.چونکه دزد بینشون نیست.وقتی در کشوری مسئول دزد زیاد باشه اون کشور محکوم به زوال هست.

  3. امیر.عارف

    ۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بنظر من این یک شراکت خیلی موفق خواهد بود چون هم تویوتا و هم پاناسونیک توی هیچ کاری بی گدار به آب نمی زنند

  4. me84

    ۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    باتریهایی با 50 برابر ظرفیت بیشتر؟؟؟؟؟؟
    فکر کنم تو ترجمه اشتباه شده. یا 50% بیشتر بوده یا 5 برابر.
    فکر کنم همون 50% درست تر باشه

    1. شاهین

      ۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (4698 ديدگاه)

      سلام
      همون 50 برابر صحیح هستش.
      ارادت

  5. me84

    ۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    ناراحت بودم از اینکه چرا تویوتا تو الکتریکیها انقدر شل کار میکنه تا اینکه چند وقت پیش بود یه مقاله ای تو پدال منتشر شد که تویوتا دلیل این کارشو تقاضای کم برای الکتریکیها اعلام کرده. اون موقع یه کم حال کردم تا اینکه این مقاله رو خوندم فهمیدم بازم تویوتا داره به روش خودش میره جلو و بدون هرگونه عجله و کاملا محافظه کارانه و با بررسی تمام جوانب خیلی کارا داره برای آینده میکنه. ضمن اینکه از معدود خودروسازاییه که برای هیدروژن هم برنامه های خیلی خوبی داره.
    خوشم میاد از اینکه به کسی کاری نداره و جوگیر نمیشه. کار خودشو میکنه

    1. Mohammadreza

      ۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (870 ديدگاه)

      این کامنتت منو یاد یکی از سرتیترهای چند مدت قبل پدال انداخت
      “وقتی لکسوس به دیزل گیت می‌خندید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا