کراس اوور جدید تویوتا C-HR از ابتدای سال جاری وارد بازار خودرویی آمریکا شده اما به نظر میرسد این خودرو به اندازهای که ژاپنیها امید داشتهاند موفق نبوده است.
آمار فروش خودرو در آمریکا نشان میدهد تویوتا تنها ۲۱۸۸۹ دستگاه از این خودرو را فروخته که بهطور قابلتوجهی کمتر از فروش رقبایی چون شورولت تراکس و هوندا HR-V میباشد. تویوتا به خوبی از این شرایط آگاه است زیرا معاون فروش این برند در آمریکای شمالی اخیراً به Wards Auto گفته که نبود سیستم چهار چرخ محرک سفارشی باعث آسیب به ظرفیت فروش C-HR شده است.
این خودرو یکی از معدود کراس اوورهایی است که آپشن چهار چرخ محرک نداشته و به زودی نیسان کیکس نیز همین رویه را دنبال خواهد کرد. معاون برنامهریزی تولید نیسان آمریکای شمالی فکر نمیکند که کیکس همین مشکل C-HR را داشته باشد زیرا انتظار دارد این خودرو در آمریکا محبوب شود. به عنوان نتیجه نیسان انتظار دارد هرساله حداقل ۵۰ تا ۶۰ دستگاه از محصول جدید خود را به فروش برساند.
مدیر نیسان میگوید احتمالاً دلیل عدم موفقیت بالای تویوتا C-HR به خاطر قیمت بالای آن در کلاس خود است. او میگوید:
در آمریکا ارتباط فوقالعادهای بین ابعاد و قیمت خودروها وجود داشته و قیمت پایه ۲۲۵۰۰ دلاری C-HR نسبتاً بالاست.
برنامهریز تولید نیسان میگوید کیکس کمتر از ۱۹ هزار دلار قیمت خواهد داشت و مشتریانی که نیازمند سیستم چهار چرخ محرک باشند همواره میتوانند مدل روگ اسپورت با بهای پایه ۲۱۴۲۰ دلاری را انتخاب کرده و سیستم چهار چرخ محرک سفارشی ۱۳۵۰ دلاری را به دست آورند.
sina
۲۰ آذر ۱۳۹۶تازه نسخه ای که تو امریکا هستش موتور 144 اسبی کرولا روش هست.
این ماشین نیاز به طیف های مختلف موتوری و یه نمه قیمت ارزون تر داره
سامان اذری
۲۰ آذر ۱۳۹۶با همون قیمت یکم قدرتش رو درحد جوک اسپورت ببرن بالا و awd بشه هم کافیه
morteza
۲۰ آذر ۱۳۹۶یارو یه ساله سوار شده ثبت نامی های ایرانی هنوز تو کف شن!!!
:::فرشاد:::
۲۰ آذر ۱۳۹۶تویوتا فکر میکرد صرفا با یه طراحی خوب میتونه فروش بالایی رو تجربه کنه اما این محصول به چیزای دیگهای هم نیاز داره، از جمله قیمت پایینتر، قدرت بیشتر، سیستم AWD و. . .
كمال
۲۰ آذر ۱۳۹۶یه محاسبه دودوتا چهارتا-خرید رنو کپچر فول وارداتی به ایران به صرفه تر از تویوتای chr پایه و حتی نیم فولشه.قیمت گمرکی رنو کپچر نمونه ایران که تقریبا فول هستش،14750یورو میباشد.(خبرش در سایت گمرک موجوده)که با احتساب هر یورو 4570تومان قیمت گمرکیش میشه 67.400.000تومان-نمایندگی ایرانخودرو داره به قیمت 120تومان میفروشه.یعنی 78درصد اضافه تر از قیمت ورودی بدست مصرف کننده میرسه..قیمت گمرکی تویوتا chr در نسخه بی آپشن و ساده و لوآپشن ترین ورژن،18500یورو هست(خبر گمرک موجود است) که درمیاد 84.545.000تومان-ایرتویا داره به قیمت 190 تومان میفروشه.یعنی 124درصد اضافه تر از قیمت ورودی.پس خرید کپچر خیلی خیلی با ارزش تر و مقرون به صرفه تره.همین محاسبه رو برای نیسان جوک اسکای پک و انواع خودروهای دیگه بکنید میبینید خرید محصولات رنو بخصوص کپچر،خیلی خیلی باصرفه تر و ارزش خرید بالاتره
Sina
۲۰ آذر ۱۳۹۶اینم باید در نظر بگیریم که ایرتویا یه واردکننده هست و ماشین رو کامل وارد میکنه و ایرانخودرو یه خودروساز هست و خیلی راحت دستش برای دستکاری تو موتور یا هرجایی باز هست، زمانی که ایرانخودرو پژو 407 رو وارد میکرد من شایعاتی میشنیدم که میگفتن ایرانخودرو تو موتور 407 دست کاری میکنه و بعضی قطعات اصلی رو با قطعات بی کیفیت عوض میکنه (البته من مطمئن نیستم فقط شنیدم) در کل بگم ایرانخودرو و سایپا هیچوقت قابل اعتماد نیستن و من هیچوقت به ماشین هایی که اینا وارد میکنن اعتماد ندارم،حتی آگه بنز بیاره
امین
۲۰ آذر ۱۳۹۶تا حدی حرفت قبول اما اون همه تویوتا با آپشنهای تقلبی و فراخوان ندادن ایرتویا برای خیلی از مشکلاتی که کمپانی مادر به عهده گرفته چی؟
رامتین
۲۰ آذر ۱۳۹۶تویوتا CHR در برابر فولکس واگن T-Roc حرفی برای گفتن نداره. vw خیلی با دقت و ظرافت داره کار میکنه: آرتئون در کلاس سدانهای فول سایز پریمیوم هست تقریبا برترین هست در دنیا. گلف gt هم واضحا برترین در سگمنت هاچبکهاست. تیگوان در کلاس کراس اورهای میدسایز عالی فروخته. t-roc هم در کراس اورهای کامپکت با موتور 200اسبی و 4چرخ بی رقیبه و البته بسیار زیبا هم هست. موافقید؟
بهزاد
۲۰ آذر ۱۳۹۶این مدل برای بازار اروپا تدارک دیده شده و البته در سایر بازارها هم عرضه میشه و از ابتدای سال 2017 تا اینجای کار بیش از 90 هزار در اروپا فروش داشته که رقم بسیار خوبی به حساب میاد.
رامتین جان تیگوان بازار اولش چین هست و سپس اروپا و در آمریکا هم در 6 ماه اخیر فروش هر ماهش هزار و خورده ای شده که بسیار افت داشته و دلیلش را نمیدونم.
آرتئون هم مثل مدلهای لوکس قبلی vw احتمالا موفق نمیشه و در واقع بازار به نشان vw به دیده ی لوکس نگاه نمیکنه.
T roc هم در زگمنت خودش قیمت بالایی داره که فکر کنم شروعش 24 هزار و خورده ای یورو باشه و برای مدلهای قویتر و کاملترش در حدود 30 هزار یورو آب بخوره که رقابت پذیری را از اون میگیره.