پس از رونمایی نسل جدید تویوتا لندکروزر در ماه ژوئن، تویوتا حالا ویژگیها و مشخصات کامل نسخهٔ پرچمدار GR اسپرت را اعلام کرده است. این نسخه بجای تمرکز روی اعداد پرفورمنسی قصد دارد تواناییهای آفرودی حتی بیشتری را در کنار طراحی بیرونی تهاجمیتر ارائه کند. مهندسان تویوتا قصد داشتند خودرویی بسازند که ایمن، آسان برای رانندگی و خستگیناپذیر حتی در سختترین شرایط باشد و به همین دلیل نسخهٔ GR اسپرت با استفاده از بازخورد رانندگان در مسابقات رالی داکار توسعه داده شد یعنی جایی که لندکروزر از سال ۱۹۹۵ در آن حضور دارد.
لندکروزر GR اسپرت در ظاهر به لطف یک کیت بدنهٔ اختصاصی، از دیگر نسخهها متمایز شده است. این کیت در جلو شامل سپر منحصربهفرد با قسمت پایینی رنگ نشده، جلوپنجرهای با کروم کمتر و نوشتهٔ بزرگ TOYOTA در میانهٔ آن و ورودیهای هوای جانبی عمودیتر میشود. در پروفیل جانبی خودرو رینگهای ۱۸ اینچی شش پرهٔ آلومینیومی خاکستریرنگ به همراه دهانهٔ گلگیرها، دستگیرهٔ درها، پله رکابها و آینههای مشکیرنگ به چشم میخورد و برای عقب هم سپری جدید با صفحهٔ محافظی آلومینیومی مانند در نظر گرفته شده است. هرچند فعلاً اطلاعات رسمی در این زمینه منتشر نشده اما انتظار میرود این سپرها در مقایسه با نسخهٔ معمولی لندکروزر از زوایای آفرود بهتری برخوردار باشند.
برخلاف رنگ بژ لوکسی که در کابین لندکروزر معمولی به کار رفته است، در داخل نسخهٔ GR اسپرت شاهد استفاده از چرم مشکی و قرمز هستیم که با نشان GR روی غربیلک فرمان، گرافیک اختصاصی نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، طرح فیبر کربنی روی کنسول مرکزی همراه شده تا حال و هوای اسپرتی را ایجاد کند. بااینحال، GR اسپرت همان طرح هفت صندلی سه ردیفهٔ نسخهٔ معمولی لندکروزر را حفظ کرده است.
GR اسپرت در بخش فنی هم با همان دو پیشرانهٔ لندکروزر معمولی بدون هیچگونه افزایش قدرتی ارائه میشود. این یعنی خریداران میتوانند موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی بنزینی با ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را انتخاب کنند یا سراغ موتور ۳.۳ لیتری V6 توئین توربودیزلی بروند که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی هردو موتور به چهارچرخ نیز از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
برخلاف نسخههای دیگر لندکروزر که قفل دیفرانسیل عقب برای آنها قابل سفارش است، نسخهٔ GR اسپرت بهصورت استاندارد با قفل دیفرانسیل الکترونیکی جلو و عقب ارائه میشود. یکی دیگر از ویژگیهای این نسخه برخورداری از سیستم تعلیق پویای الکترونیکی-جنبشی تویوتا یا بهطور مخفف E-KDSS است. این یک سیستم کنترل الکترونیکی تعلیق است که بهطور خودکار و مستقل آنتیرول بارهای جلو و عقب را تنظیم میکند و به شرایط هرکدام از چرخها واکنش نشان میدهد. E-KDSS باعث افزایش پایداری رانندگی در شهر و کاهش ارتعاشات میشود و درعینحال قابلیتهای آفرود خودرو را هم افزایش میدهد.
نسل جدید لندکروزر روی شاسی نردبانی جدیدی ساخته شده که ۲۰ درصد مستحکمتر از قبل بوده و در ترکیب با پلتفرم جدید GA-F، وزن خودرو را ۲۰۰ کیلوگرم کاهش داده و مرکز ثقل را پایینتر آورده است. علاوه بر این، کیفیت سواری لندکروزر هم به لطف بازطراحی سیستم تعلیق بهبود پیدا کرده است. GR اسپرت گرانترین نسخهٔ لندکروزر است و قیمت آن در ژاپن با موتور بنزینی از ۷.۷ میلیون ین معادل ۷۰,۵۰۰ دلار و با موتور دیزلی از ۸ میلیون ین معادل ۷۳,۲۰۰ دلار آغاز میشود. انتظار میرود فروش لندکروزر GR اسپرت اواخر همین ماه در بازار خانگی آغاز شود.
A.....She only reminds Me of love.....A
۱۷ مرداد ۱۴۰۰میخوام رقابت اش رو با برانکو در آفرود ببینم با اینکه رقیب مستقیم نیستن ولی هردو روی افرود تمرکز دارند …
جذاب میشه!
ولی توربوشارژر😬😬😬😬
datsun
۱۷ مرداد ۱۴۰۰چه خنجی میکشی تو از دست تویوتا
هیچ فول سازی تو دنیا توان رقابت آفرود با لندکروز رو نداره تنها رقیب نزدیکش پاتروله. برانکو چندین لول پایین تر از لندکروز مقایسه کردن شون خنده داره.
Amir Machine
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ببخشید از چه لحاظی برانکو چندین لول پایینتره؟!!
برانکو فقط یه کلاس کوچیکتر از لندکروزره
برانکو میان سایزه و لندکروزر فول سایز، از لحاظ تواناییهای آفرود هم کاملاً قابل مقایسه هستن و هیچ دلیلی برای خندهدار بودن نمیبینم
بارها دیدیم که رانگلر با لندکروزر مقایسه شده حتی توسط سایتهای معتبری مثل MotorTrend
ضمناً باید منتظر هامر جدید هم باشیم، احتمالاً حرفای زیادی برای گفتن خواهد داشت
محمد
۱۷ مرداد ۱۴۰۰بجای حرف و حدیث برید کانال یوتیوب SUV battle تقریبا همه مدل ماشینو افرودی تست کرده.
تویوتا واقعا ضعیف عمل میکنه. حتی کیا تو شاسی بلنداش از تویوتا بهتره. تو تراک هم ضعیفه.
مازیار
۱۷ مرداد ۱۴۰۰( هیچ فول سازی تو دنیا توان رقابت آفرود با لندکروز رو نداره تنها رقیب نزدیکش پاتروله )
مگه اینکه دنیا رو محدود به صنعت خودرو ژاپن بدونیم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ مرداد ۱۴۰۰دقیقا 👌
Mercedes-AMG
۱۷ مرداد ۱۴۰۰😂👌
دقیقا
نمیدونم این حرف از کجا در اومده😂😂😂😂😂😂😂🤣
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۷ مرداد ۱۴۰۰از لحاظ امکانات و راحتی و جاده ممکنه برانکو چند لول پایین تر باشه ولی از لحاظ آفرود نه
new RAMIN
۱۷ مرداد ۱۴۰۰((هیچ فول سازی تو دنیا توان رقابت آفرود با لندکروز رو نداره تنها رقیب نزدیکش پاتروله. برانکو چندین لول پایین تر از لندکروز مقایسه کردن شون خنده داره.))
با برسی زاویه ورود،خروج، حمله،میزان حرکت در آب و میزان فاصله از سطح زمین و میزان قدرت،گشتاور میشه فهمید کدام خودرو ها برترین آفرود هستن. اینقدر مبالغه نکن. // حالا من با فول سایز یا نیم فول سایز کاری ندارم. ولی میدونم رانگلر و دیفندر برترین در آفرود هستن.هم روی کاغذ هم روی واقعیت.
متاسفانه یا خوشبختانه تو ایران با سه گروه اصلاً نمیشود بحث کرد. یک، اونایی که طرفدار بایرنمونیخ هستند. دو، اونایی که طرفدار سریال فرندز هستند و سه هم اونایی که طرفدار لندکروزر هستند. از قضای روزگار راه مذاکره با دو گروه اول باز است ولی به طرزی غیرقابل باور هیچرقمه نمیشود با گروه سوم بحث کرد. الا و بلا که شاسیبلند یعنی لندکروزر؛ یعنی شما اگر بگویید الان شورولت تاهو جلوی روی ما است و داریم میبینیم یک سر و هفت هشت ده گردن از لندکروز بالاتر است، باز قبول نمیکنند.
درضمن در بحث رقبا آمریکایی رقیب اصلی تویوتا لندکروزر جیپ گرند چروکی L هست.اگه LX570 نسل جدید معرفی بشه میشه رقیب”گرند واگنوییر” و “واگنوییر”
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۷ مرداد ۱۴۰۰دیفندرو اصلا قبول ندارم چون مطمئن باش پشت جی واگن و رنگلره
Ninja
۱۷ مرداد ۱۴۰۰۴ اونایی هم که طرفدار چین هستند
۵ اونایی که طرفدار ای ال ایکس هستند
۶ اونایی که کانال هواداری تو اپارات دارند
۷ و اونی که پروفیلش new RAMIN هست
۸ اونایی که ادای رامین رو در میارند و اکانت فیک میزنند بچه بازی در میاورند
۹ اونایی که میخوان پدال فراری رو جوش بدن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ مرداد ۱۴۰۰یعنی نینجا بهترین کامنت این چند هفته بود!!🤣🤣🤣🤣🤣🙏👌👌
کاملا حرفت درسته…
Mercedes-AMG
۱۷ مرداد ۱۴۰۰برای اولین بار حرف درست حسابی زدی
تمام شاسی بلند ها رو هم بزاری جلوی این افراد باز میگن لندکروز😐
new RAMIN
۱۷ مرداد ۱۴۰۰((دیفندرو اصلا قبول ندارم چون مطمئن باش پشت جی واگن و رنگلره))
منم خیلی چیز هارا قبول ندارم ولی دیگه چاخان نمیکنم! بالا هم گفتم. مجدد عرض میکنم. با برسی زاویه ورود،خروج، حمله،میزان حرکت در آب و میزان فاصله از سطح زمین و میزان قدرت،گشتاور میشه فهمید کدام خودرو ها برترین آفرود هستن. یه دو ،دوتا چهار تا کنی میفهمی کی پشت کی هست.
البته خودم طرفدار سرسخته رانگلر هستم.ولی دیفندر کارش خیلی خوبه.
mos
۱۷ مرداد ۱۴۰۰تاهو؟؟
آفرود؟؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ مرداد ۱۴۰۰برادر کیو دیدی لندکروزر برده برای آفرود؟! اتفاقا آفرود لندکروزر بشدت ضعیفه بیشتر حکم یه ماشین شهری رو داره با اون زوایای مسطح و ارتفاع کم اصلا نمیشه بردش آفرود، اونوقت نمیتونه حریف برانکویی که مخصوص آفروده بشه؟!؟ جک نگو برادر😂😂…
حسین
۱۸ مرداد ۱۴۰۰آبتین عزیز زمان همه چیز رو مشخص میکنه
در ضمن تویوتا لندکروز
به خاطر آفرود بی نظیرش
و در عین حال راحتیش و
کم استهلاک بودنش زبان زد خاص و عامه . این رو کسی نمیتونه انکار کنه
همه هم واقعیت رو میدونن
ولی نمیشه گفت تو بحث آفرود رقیب نداره! چرا رقبای خفن تو آفرود
از جمله دیفندر و برانکو و رانگلر
و …. هستند البته نسخه های فول سایزشون چون باید با لندکروز مقایسه بشن
اما طبق بررسی ها و تست ها
لندکروز تنها ضعفش در آفرود
نبود سپر های جمع و جور تر و کاربردی.
و ارتفاع کمتر خودرو و نبود رینگ و لاستیک کمی بزرگتر نسبت به سایر رقبا هست که تو زاویه های حمله و فرار و عملکرد کلی تاثیر بسزایی داره
و این مورد با ارائه یک نسخه آفرودی تر قابل حل شدنه که امیدوارم این نسخه این کار رو انجام داده باشه که دیگه نیاز به شخصی سازی توسط خود فرد رو از بین ببره
کلا غیر از این نقاط ضعف که گفته شد لندکروز یک آفرودر تمام عیار تو سگمنت خودش هست که با برطرف کردن این نقاط ضعف توسط شخص
که اگر خود کمپانی با این نسخه انجامش داده باشه که چه بهتر
میشه یک غول آفرود که از پس خیلی از آفرود های سنگین به راحتی بر میاد
خلاصه زیاد هم نوشتم،ببخشید😅.
زمان مشخص میکنه دیگه…
روز خوش❤
TOYOTA
۱۸ مرداد ۱۴۰۰مدرک طراحی صنعتی تو نو کجا گرفتید؟
Iman99
۱۹ مرداد ۱۴۰۰نه حسین فرض کنیم سپرش رو جمع تر کنی لاستیکای گنده آفرود بندازی زیرش آخرش با همه تجهیزات آفرودی به پای مرسدس جی کلاس و فورد و هامر نمیرسه اونا تو حالت استوک آفرود خیلی بالاتری از لنکروزی که واسه آفرود تیون شده دارن چه برسه به اینکه مرسدس جی کلاس و هامر و فورد رو واسه آفرود تیون کنی که دیگه لنکروز هیچه دربرابرشون و به گرد پاشون هم نمیرسه.
Ninja
۱۷ مرداد ۱۴۰۰لایک داره این حرفت
کلا ماشین افرود به معنای ماشینی هست که جاهایی میره که یه ماشین عادی نمیرع حالا ماشین افرود رو باید متناسب با کاربردی که داره جای که میخوای باهاش بری و پول تو جیبت باشه
Porsche 911
۱۷ مرداد ۱۴۰۰حرف شما منفجر کنندس
چی میگی
برانکو اگه بهتر نباشه عمرا بدتر نیست
امروز به نوع خودش عالیه اما دیگه انقدر متعصبانه و بی پایه نظر ندین
Porsche 911
۱۷ مرداد ۱۴۰۰نکته دیگه اینکه
تمام فول سایز های هم رده لندکروز از اون بهتر عمل میکنند
میشه بگی G کلاس و دیفندر اینجا چی هستن
بسه نکنید زشته
احترام بزارین
Ninja
۱۷ مرداد ۱۴۰۰دقیقا
Aryan🥋🥋🥋judo
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ای ال ایکس رو خوب اومدی میخواستم بگم دیگه خودت حجت رو بر همگان تموم کردی
Audi e_tron gt
۱۷ مرداد ۱۴۰۰بنده انتخابم برانکو است
هر چند می دانم لندکروز هم برتری دارد اما کلا حس بهتری به برانکو دارم 😁
من خودم هم نمی دانم چرا اما ژاپنی ها (بجز لکسوس) زیاد به دل بنده نمی نشینند !!
می دانم عجیب است اما کلا طوری نیست که زیاد به دل بنده بنشیند
اما می دانم بی نظیرند ولی بنده عاشق همین لندکروز هم هستم
در دنیا ماشین های آلمانی و ایتالیایی خیلی به طور شدیدی به دل بنده می نشینند و بشدددت عاشقشانم
مانند آئودی،مرسدس،پورشه، و ایتالیایی ها هم لامبورگینی و فراری خیلی به دلم می نشینند
آمریکایی ها و انگلیسی ها هم همینطور مانند ماشین های مک لارن و آستون مارتین و رولز رویس و بنتلی واقعا عالی هستند
آمریکایی ها هم علاقه زیادی بهشان دارم
اما ژاپنی ها بجز لکسوس زیاد بقیشان به دلم نمی نشینند
البته بنده اسم ها برایم اهمیتی ندارد به طور جدی ماشین ها را مقایسه می کنم به اسم اهمیت چندانی نمی دهم
و مدرن بودن با کیفیت ماشین خییییلی برایم اهمیت دارد
و تکنولوژی و آپشن و قدرت موتور و …
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ مرداد ۱۴۰۰″من خودم هم نمی دانم چرا اما ژاپنی ها (بجز لکسوس) زیاد به دل بنده نمی نشینند !!″
اتفاقا منم همینطوریم اصلا به دل نمیشینن ژاپنی ها،تا وقتی برندای دیگه هست مثل بنز و بامو و آمریکایی ها اونا چندان مطرح نیستن(نظر شخصی)…
Iman99
۱۷ مرداد ۱۴۰۰چیی ؟؟ هیچ فول سایزی توان رقابت نداره ؟ جک نگو مومن یا جک میگی یا ساقی هستی داری نمونه کارت رو معرفی میکنی.
تو اروپا و امریکا که کسی نگاهم بهش نمیکنه شما کشته مردشی اونا که نیستن خیلی از لنکروز بهتر هم دارن خودمون هم عقل داریم و هم چشم داریم مقایسه ها رو میبینیم شاید شما ندیدی ولی من بارها دیدم منابعش هست از هر نظری که بگی سیستم های الکترونیکی سیستم تعلیق پیشرفته تر و آفرود بهتر همه و همه رقبای اروپایی یا امریکایی بهتر بودن حتی تو یکی از قسمت ها مرسدس جی کلاس ( تازه نسخه معمولی اون نه نسخه هیولای آفرود اون یعنی 4×4 squared که بیش از ۳ تن وزن داره ) بدون قفل دیفرانسیل راحت شیب و ناهمواری های تو اون تست رو رد میکرد خود سیستم های الکترونیکی آفرود خودش یه بحثه ( سیستم های داخل کابین نه سیستم های کنترلی الکترونیکی ) تو اینها ها آخر بود
کجای کارید شما بخدا لندکروز جدید معرفی شده جو شما رو گرفته چی فکر کردی این حرفا رو میزنی.
همون برانکو هم به تنهایی که تو یه سگمنت دیگس آفرود بهتری داره چه برسه به بقیه.
حسین
۱۷ مرداد ۱۴۰۰خودت عقل داری چشم داری ولی فروش سالانه لندکروز رو نمیدونی!!! خودت عقل داری چشم داری ولی نمی دونی جایگاهش تو استرالیا بالاتر از اونایی هست که می پرستی!! خودت عقل داری چشم داری ولی قیمت هارو بلد نیستی مقایسه کنی!!! اگه با قیمت لندکروز و پاترول رقیب براش آوردی که آفرود و آنرود با هم ترکیب کنه اونوقت بیا حرف بزن.
Germany
۱۷ مرداد ۱۴۰۰تو هم خودت میبینی لندکروزر افزایش قیمت زیادی داشته و تقریبا نسبت به برانکو و رانگلر خیلی ناتوان تره
Iman99
۱۷ مرداد ۱۴۰۰خب که چی ؟ شما تو مغز من بودی دیدی اینها رونمیدونم جوابو میخوای برو از خود تویودا بپرس.
حالا هی برو خودت به خودت لایک بده
اقا شما واقعا فکر کردی علاقه وافری به اونها دارم نه مخالف تویوتام ؟ نه همون ۴تا جوابی هم که میدم واسه کامنتای متعصبانس الان میخوای بیای یه چیز دیگه بگی خب بگو ب.. من تا دندان مسلح و آمادم.
درکل بدون قورباغه رو تو تشت طلا هم که بذاری میپره تو مرداب ارررره داش لندکروزم لیاقت میخواست که نداشت
مارو وحشی نکن بفرما خوش آمدی خداحافظی کن بفرما برو درو هم پشت سرت ببند.
mos
۱۷ مرداد ۱۴۰۰««بیش از ۳ تن وزن»»
از کی تا حالا وزن بیشتر برتری حساب میشه؟
Iman99
۱۷ مرداد ۱۴۰۰همون دیگه دقت نکردی اگه فکر کنی متوجه میشی گلم وقتی با وزن بیشتر قابلیت آفرود بالاتر داره یعنی چی یعنی اونم اگه وزنش ۳ تن و خورده ای بود نمی تونست همون قابلیت های آفرودی رو داشته باشه. الان که دیگه سبک تر هم شده حدودا شاید ۲۴۰۰ شده.
Ninja
۱۷ مرداد ۱۴۰۰کلا ماشین افرود به معنی ماشین هست که جای میره که ماشین عادی نمیتونه و نمیره
حالا اون ماشین بسته به عقلت پولت تعصبت نظرت سلیقت نیازت و جایی که هستی و داری زندگی میکنی و جایی که میخوای با ماشینت بری تغییر میکنه عربا افریقایی ها و تروریست ها استرالیایی ها این ماشین بدردشون میخوره
اصن تو جایی که لندکروز فورش میره با جایی که برانکو میره مقایسه کن
برانکو جایی فروش میره که لندکروز در اون بازار وجود نداره چون بدرد اون بازار نمیخوره
TOYOTA
۱۸ مرداد ۱۴۰۰بله ولی نماینده حضرت(لندکوروز) علاحضرت (لکسوس 570) وجود داره که فروش خوبی داره
به عنوان یه ماشین باز باید بدونی لکسوس برای تویوتا هست
Ninja
۱۸ مرداد ۱۴۰۰😐
چی شددددد
یعنی من ندونم لکسوس برای تویوتا هست دیگه باس بمیرم که
حالا تازه واردی حق میدم
ساسان
۱۷ مرداد ۱۴۰۰سلام دوستان. پدال مقایسه آفرود برانکو با جیپ و دیفندر اومده توسط کانال یوتیوب تی اف ال آفرود که چندتا کلیپ حدودا 30 دقیقه ای هستن و قراره چند روز بعد ادامه ش رو هم بزارن. به نظرم بهتره که دوستان به جای کل کل اینجا برن تو یوتیوب مقایسه رو نگاه کنن و پدال هم به جای این همه مطلب مثل تصادف بره در مورد اونها مطلب کار کنه. در ضمن پدال چرا تازگی ها تا وارد اکانت کاربری نشی نمیشه لایک کرد کلا خیلی بد شده پدال هم از نظر محتوا هم از نظر ویژگی های سایت.
حسین
۱۷ مرداد ۱۴۰۰میگم راسته که مدیر عامل تویوتا گفته دیگه نمیخواهیم ماشینی بسازیم که ۴۰ سال کار کنه؟
اگه راسته کی گفته؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ مرداد ۱۴۰۰شاید منظورشون همون لندکروزر قدیمیه ست که ۳۸ساله روی خط تولیده!🤣🤣
حسین
۱۷ مرداد ۱۴۰۰چه زمانی گفته؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ مرداد ۱۴۰۰خبر ندارم منم دارم از شما میشنوم!
حسین
۱۸ مرداد ۱۴۰۰یکی برا من اطلاعات جمع کنه؟
خخخخ
Iman99
۱۹ مرداد ۱۴۰۰رولزرویس هم گفته نمیخواد ماشینی بسازه که ۱۰۰ سال عمر کنه اگه به عمر باشه رولزرویس یعنی عمر طولانی مرسدس بنز و کادیلاک های کلاسیک اینها بهترین ها بودن بیشترین عمر هم داشتن رکورددار طول عمر و کارکرد تو خودرو ها هم همین مرسدس و ولوو و کادیلاک داشتن.
AMANTE
۱۷ مرداد ۱۴۰۰لندکروز GR به نظرم بیشتر روی اسپرت بودن کار کرده تا آفرودی بودن.
TRD اگه یه لندکروز با تمرکز بر روی آفرود بسازه عالی میشه.
Mohammadreza
۱۷ مرداد ۱۴۰۰نه دوست عزیز.
همونطور که در متن هم اشاره شده لندکروزر جی ار با همکاری تیم داکار تویوتا با تمرکز بر افرود ارتقا پیدا کرده.
بنظرم این استراتژی بهتر از استراتژی بنز برای جی کلاس هست که نسخه های amg جی کلاس به جای اینکه در افرود توانا باشن در انرود تواناتر هستن.
Iman99
۱۹ مرداد ۱۴۰۰خود لندکروز چندساله تو داکار فقط ول میچرخه و هیچ مقامی نمیاره همون هایلوکسم که مدعی شون هست بازم چندین ساله برنده نشده فقط یکی بوده که اونم به لطف ناصر العطیه بوده تو این چند سالم همش به رقبای اروپایی باخته و اروپایی ها قهرمان شدن تو امریکا هم تو مسابقات باجا و مسابقات دیگه خود امریکایی ها بیشترین قهرمانی رو دارن
الان لندکروز نسخه جی آر چه تغییری داشته تغییراتش خنده دارن تغییراتش جزئی بودن البته هر کاریش هم کنن به پای مرسدس جی کلاس یا هامر و فورد نمیرسه و نمیتونه چون لندکروز درسطح پایین تری از اوناس.
ولی مرسدس جی کلاس ای ام جی در سطح خیلی بالاتریه و الان نسخه برابوس ۹۰۰ راکت رو داره که تو جاده خداس و از اون طرف نسخه هیولای آفرود 4×4² squred رو داره که در کنار هامر و فورد خدای آفرودن و از همه نظر بهترین هستن.
M PERFORMANCE
۱۷ مرداد ۱۴۰۰نمیدونم چرا یا مدل GR اسپورت حال کردم
به نظرم رو فرم و قشنگ از آب در اومده
ولی به قول شما عمرا بتونه با بزرگانی مثل G کلاس و دیفندر رقابت کنه
به هیچ وجه
حسین
۱۷ مرداد ۱۴۰۰خیلی قشنگتر از نمونهی معمولیه.اصلا من از نسل جدید لندکروزر فقط این ریختیشو دوست دارم.از اون جلوپنجره فلزی برای این نسل به سلیقم نمیخوره.نسل جدید فقط جیآر
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۷ مرداد ۱۴۰۰با ۴۱۵ اسب کاملا موافقم ، واقعا این نسل تویوتا موتور جذابی داره ، نسخه جی ارش هم قشنگتره
porsche
۱۷ مرداد ۱۴۰۰گدرت
امیر
۱۷ مرداد ۱۴۰۰خوشم اومد ازش ظاهر زیبایی داره. موتور قدرتمندی هم داره.
Ninja
۱۷ مرداد ۱۴۰۰عاشقشم
یدونه این یدونه پاترول نیسمو
Ninja
۱۷ مرداد ۱۴۰۰عاشقش شدم ازش متنفر بودم ولی عاشقش شدم
طراحی بیرونی رو خیلی ازش خوشم اومده کم کم به چشمم با ابهت و پخته دیده میشه هم اندازه پاترول تقریبا این تازگیا ولی پاترول خیلی با ابهت تره از نظر من
طراحی داخلی هم عالی خشن جادار و افرودی و همین طور اسپرتی طراحی پاترول هم داخلش ساده افرودی خشن و کاربردی ولی زیبا نیست زیاد
موتوری هم فکر نکنم با اینکه حجمش کم شده خیلی و توربو شده زیاد فرقی کرده باشه ولی هرچی باشه به پای ۵ لیتری تنفس طبیعی و وی ۸ پاترول یا نسل قبلش نمیره لذتی که کات اف با پاترول و سرعت رو تو بیابون دارع رو مطمئنن این نداره ولی این حال این موتور هایی متنوع خوبی داره هیربردشم بیاد خیلی خوب میشه البته تنوع منظورم نسبت به پاترول نیسمو که یه نوع موتور بنزینی داره فقط
قدرتم که کاملا درست گفتین خیلی قدرتمند هست و قدرت خوبی میگیره نسبت به حجم و از موتور پاترول قدرتمند تر هست حدود ۳۰ اسب و گشتاور هم همینطور
وزن خیلی سبک کاری کردن افرین دارن
ابعدی هم کوچیکتره نسبت به پاترول و از نزدیک ابعادش کوچکترم بنظر میاد که این رو ابهت نیسان تاثیر میزاره
قیمت همارزونه یعنی ارزون شده خیلی بهترین نسخش که اینه ۷۰ هزار دلار و پاترول نیسمو یجا خوندم ۱۰۵ هزار دلار یعنی خیلی گرونه نسبت به نسخه پایه ۶۰ هزار دلاری هرچند تغییر زیادی نکرده ولی خب نیسمو هست دیگه جی تی ار و نیسان زد هم همینن مدل نیسمو گرونه کلا
تو نسخه پایه هم تویوتا کمی ارزون تره هرچند نسل قبل قیمت ۲۰ هزار تا از پاترول بیشتر بود!!!!
و در اخر این که اینا تویوتا و نیسان هستند پاترول و لندکروز هستند کوهی از اطمینان هستند
درکل این دو عالی هردو رو دوست دارم یکیو نمیتونم ترجیح میدم
ولی قیمت یکاری میکنه اگه بخوام یکیو بخرم تویوتا باشه برای همین لندکروز فروش بهتری باید داشته باشه
ببخشید الکی زیادش کردم و تقریبا بی ربط به کامنت شما بود دست خودم نبود یهویی نوشتیم دیگه
Ninja
۱۷ مرداد ۱۴۰۰یه اشتباهی کردم تو اونجا نوشتن از نظر قدرت لندکروز هم از نظر گشتاور هم اسب بخار از پاترول بهتره
اسب پاترول نیسمو کمی از جی ار لندکروز با موتور بنزینی بیشتر و از نظر گشتاور حدود ۷۰ تا ضعیف تره
محمد مختاری آذر
۱۷ مرداد ۱۴۰۰طراحی فسیل شده ای داره و خودشم قیمتش خیلی گرون هستش اصلا ارزش خرید نداره با 97 هزار دلار میشه لوتوس امیرا جدید خرید با 41 هزار دلار میشه آستون مارتین DB7 خرید که یک موتور 12 سیلندر با قدرت 426 اسب بخارو از این قدرتمند تر
کیان
۱۷ مرداد ۱۴۰۰جای کامیون هم میشه سوپر اسپرت خرید !!!
Sina10
۱۷ مرداد ۱۴۰۰خب لندکروزر چه ارتباطی به سوپر اسپرت ها داره؟؟
اصلا چرا جای همون لوتوس امیرا یه بنتلی یا جگوار دست دوم با قیمت بسیار بسیار ارزون خریداری نشه؟؟
قیمتش که بالا هست ولی خب قیمتشو باید با رقبایی مثل دیفندر مقایسه کرد نه با یه ماشین اسپرت که تو جاده خاکی هم راه نمیره
مشتری این ماشین و ماشین های اسپرت مختلفه
Ninja
۱۷ مرداد ۱۴۰۰مشتری دیفنر با اینم فرق میکنه تنها رقیب این که میشه مستقیم مقایسش کرد پاترول هست با اسکالید و اینتم نمیشه مقایسش کرد چون بقول جرمی این یه ماشین افرود هست که بعد ها چند تا قابلیت جاده بهش اضافه شد ولی اسکالید و اینا برعکس
لندروور هم قضیه اینو داره
Ninja
۱۷ مرداد ۱۴۰۰بجای جسکو میشه یه پارکینگ کاوازاکی اچ ۲ ار خرید
بجای استون میشه کاوازکی اچ ۲ ار خرید که خیلی سریعتر و جذابترن تازه یه پولی هم برات میمونه
بجا اتوبوس یا کامیونم میشه سوپراسپرت خرید بجا بنز جی کلاس میشه جیمنی خرید بجا رویلزرویس بوتیل میشه ویشه سوپتیل خرید بجا اون فانتوم بجا اون گوست و بجا اون بنتلی بجا اون اس کلاس بجا اون ۴۰۵ بجا اون پراید بجا اون پیکان بجا اون……..
بس کن این بجا اون هارو یچی دوست نداری نیازی نیست در بارش نظر بدی
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۷ مرداد ۱۴۰۰دی بی ۷ آفرودر نیستا
R@m!n
۱۷ مرداد ۱۴۰۰خب حالا که ار عاشقانه سینه چاک حضرت کامنت فنی که پیش کش چیزی جز تمسخر و تعصب ندیدیم بد نیست که این نسلو و ویژگی های آفرودش که یه جورایی برگ برنده و وجهه تمایز این ماشین هست رو یه مرور کنیم:
خب لندکروز هم مثله بقیه ماشینای آفرودی دیگه سیستم رانندگی چند حالته رانندگی داره که این سیستم در دو حالت محدوده کم یا کم فشارتر (خودکار، شن، گل و لای و صخره) و حالت محدوده بالا یا شرایط سخت تر (خودکار، شن، ماسه، گل و لای و برف عمیق) که این دلیل جداسازی نسبتا عجیب به گفته مهندسینشون برای بالا بردن کیفیت سواری هست.
ویژگی دیگه سیستم crawl control هست که به زبان سادش همون حرکت تدریجی و با کشش به طور خودکار هست و راننده فقط ترمز رو کنترل می کنه که در کنار این سیستم turn assist هم برای کمک به رد کردن پیچ های سخت با قفل کردن ترمزهای داخلی به چرخش ماشین کمک می کنه. تا اینجا که مورد جدیدی اضافه نشده و به گفته منهدسین تویوتا بهبودسازی داشته.
ارتفاع از زمین نسبت به نسل قبل افزایش داشته به طوری که از 8.5 اینچ (22.6 سانتی متر) به 9.05 اینچ (23 سانتی متر) رسیده و زاویه ورود بدون تغییر (تمام مقایسه ها نسبت به مدل 2021 نسل قبل) همون 32 درجه و زاویه خروج با افزایش اندک از 24 به 26 رسیده که خب با توجه به ابعاد یکسان با نسل قبل نباید انتظار خاصی داشت.
پلتفرم GA-F که تویوتا انقدر روش مانور میده در واقع زیر مجموعه پروژه New Global Architecture (مخفف TNGA) هست و از سال 2015 استارت این پروژه زده شد و اساسش هم بر ساده سازی حداکثری خودروهاست و در حال حاضر بیشتر از 50 درصد محصولات تویوتا از این پلتفرم TNGA که پنج زیر مجموعه داره استفاده می کنند. تو این پلتفرم ها هر پلتفرم زیر مجموعه بر اساس ارتفاع استاندارد صندلی هست که امکان اشتراک اجزای اصلی داخلی مثله فرمون، شیفتر، پدال، قاب صندلی و کیسه هوا را فراهم می کنه. این اجزا به خودروهایی که دارای سیستم عامل مشترک هستند اجازه می ده فضای داخلی منحصر به فردی داشته باشند. در مقایسه با پلتفرم های قدیمی ، هزینه تولید TNGA بالغ بر 20 درصد کمتره در حالی که به گفته تویوتا استحکام شاسی افزایش پیدا کرده و مرکز ثقل پایین تری را برای جابجایی بهتر و کاپوت های پایین تر رو برای دید بهتر به جلو ارائه می دهد. این موضوع حتی باعث کم کردن محدودیت ها و هزینه های سوار کردن موتورهای مختلف رو مدلای مختلف میشه. اینا به طور خلاصه یعنی ساده سازی در تولید در کنار افزایش سود !!!! پلتفرم GA-F از نسل جدید لندکروز شروع شده و قاعدتا روی تمام محصولات SUV آینده تویوتا سوار میشه.
راجب سیستم تعلیق تو این نسل از سیستم تعلیق متغیر تطبیق پذیر برقی (AVS) خطی استفاده می کنه، که نیروی میراگر جذب کننده ها را به طور مستقل برای هر چرخ در پاسخ به شرایط جاده و عملکرد راننده کنترل می کنه. عملکرد این سیستم به طور غالب تمرکز بر آفرود در سرعت پایین و کشش حداکثری چرخ ها هست که خب نسبت به سیستم تعلیق بادی دیفندر و سیستم مستقل برانکو عقب تر هست و در جاده هم واکنش خوبی نداره (چون سیستمی کاملا آفرودی هست و مشکلات پایداری در سرعت های بالا به همراه داره مخصوصا روی شاسی بلند فول سایز)، هر چند که تویوتا تلاش کرده تا با اضافه کردن دیفرانسیل لغرش محدود یه جورایی این ضعف رو جبران کنه.
این خلاصه ای از پیشرفت های لندکروز تو این نسل بود. این تغییر نسل طبق انتظار کاملا محافظه کارانه و بر اساس بازگشت سود حداکثری هست. درسته نسبت به رقبای بالارده آفرود مثله جی کلاس، برانکو، دیفندر و رانگلر (صرفا در مبحث آفرود) دستاورد شاخصی نداره و بیشتر بهبودسازی بوده اما طبق تجربه تویوتا هیچ وقت محصول ضعیف نداده بیرون و این ماشینم قطعا می تونه تو آفرود پا ب پای رقباش بیاد اما برتر نخواهد بود که خب منطقی هم هست از هر محصولی باید در حد و اندازه خودش انتظار داشت.
Mad.z.Max
۱۷ مرداد ۱۴۰۰آقا دستت درد نکنه، من بررسی شما رو خوندم، خیلی خوب بود
امیرحسین
۱۷ مرداد ۱۴۰۰سلام.
تشکر از جناب دهقان.
جناب محمد میفرمایند که حتی کیا تو شاسی بلتداش از تویوتا بهتره😐
میشه حالا برانکو و رانگلرو گفت ولی آخه کیا؟کراس اوورهای کیارو با شاسی بلندهای تویوتا مقیاسه میکنید؟😐
عجب!پس این شکلیه؟!
محمد
۱۷ مرداد ۱۴۰۰من نگفتم بهتره، من مهندسم و با مستندات سر و کار دارم. گفتم فیلم های افرودیشون اینو میگه. حرف سر کوچه ای اینو و اونو تکرار نمیکنم.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۷ مرداد ۱۴۰۰تو آفرود بهتر نیستن تلوراید هم شاید suv باشه ولی بیشتر تمرکزش روی آفرود های سبک و متوسط و جاده هستش
Sina10
۱۷ مرداد ۱۴۰۰من که ازش خوشم اومد ، طراحی اون نسخه مشکی رو هم خیلی دوست داشتم
البته باید بگم مقابسه برانکو ، رانگلر با لندکروزر کاملا اشتباهه
لندکروزر توی سطح متفاوتی فعالیت میکنه و رانگلر و برانکو توی یه سطح دیگه
نزدیک ترین رقیب لندکروزر دیفندر محسوب میشه ،
لندکروزر در این نسخه بیشتر یه ماشین نیمه لوکس با آفرود بالا محسوب میشه
موتور بسیار خوب و قدرتمندی هم داره
فقط یخورده گرونه
Ninja
۱۷ مرداد ۱۴۰۰لایک داره این پست
لندکروز برای سرعت توی بیابون جاده خاکی و سگلاخ برف و راحتی و جادار بودن توی جاده هست
رانگلر برا صخره نوردی تفرود سنگین و جاهایی مثل مواب هست اونم با قیمت پایین مثلا زاویه شکست و فرار و حمله اش از جی کلاس بهتره
دیفندر هم رقیب این ماشین نیست ابعادشون فرق میکنه کاربردشون هم همینطور لندروور برای جنگل و گل اینا هست و همینطور لوکس بودن وتو فقط کافیه ببینی اون چقدر تا چه عمقی تو اب میره و با رقبا مقایسش کنی از این نظر از جیکلاس هم بهتره
رقیب رانگلر برانکو
رقیب لندکروز پاترول
جی کلاس دیفندر و جیمنی و رنجروور ها هم بی رقیبن فعلا
تو ببین لنکروز تو کجا فروخته میشه دیفندر و رنجروور ها کجا رانگلر برانکو کجا به حرفم میرسی
new RAMIN
۱۷ مرداد ۱۴۰۰((لندکروز برای سرعت توی بیابون جاده خاکی و سگلاخ برف و راحتی و جادار بودن توی جاده هست))
لندکروز برای صحرا نوردی و برف نوردی و سنگلاخ نوردی و جاده خاکی هست.و از اون ور برای راحتی و جادار بودن…. واقعا؟؟؟
خب چه کاریه لندکروز بخریم.تایکان کراس توریسمو میخرم🙃🙃
https://www.aparat.com/v/9Uoeq/
اگر بحث صحرا نوردی و برف نوردی باشه و بخواهیم برخی مواقع از سربالایی خاکی بریم بالا و گمی در گِل ها حرکت کنیم و ماشینی داشته باشیم که هم در گرما هم در سرما مثل ساعت کار کنه و بخواهیم کمی از مسیر های سنگلاخی عبور کنیم(تاکیید میکنم کمی ) و همچنین میخواهیم تا عمق 50 سانتی متری در آب حرکت کنیم خب میریم تایکان کراس توریمسمو میخریم.
🙃🙃 سیستم های آفرودی خوبی هم داره(ولی توقع صخره نوردی نداشته باشید)
پدال لینک را منتشر کن لطفا🙏🙏 با سپاس
Iman99
۱۹ مرداد ۱۴۰۰چرا لندکروز رو با سگمنت کوچیک تر از خودش مقایسه میکنید
باید با شاسی بلند های فول سایز مقایسش کنید
که از این جهت مرسدس جی کلاس و هامر و فورد از همه نظر بهتر از اون هستن
تو صحرا و بیابون و خاکی و سنگلاخ و برف مرسدس جی کلاس و هامر و فورد خیلی بهتر هستن از همه نظر
تو صحرا که مرسدس جی کلاس رو خودم دیدم که خیلی بهتر از لندکروز و پاترور از تپه و شن ها صعود کرد و جایی که لندکروز و پاترول موندن مرسدس جی کلاس خیلی بالاتر از اونا ادامه میداد
هامر رو هم کلیپش هست که از برف نیم متری با قدرت عبور میکنه
فورد هم همینطور خوراکش سنگلاخ و جاده خاکیه
کلا مرسدس جی کلاس و هامر و فورد بزرگتر و سنگین تر و برتر هستن و از همه نظر بهتر هستن و در سطح بالاتری هستن.
امیرحسین
۱۷ مرداد ۱۴۰۰سلام جناب محمد:
میگن که تویوتا واقعا ضعیف عمل میکنه!میشه بفرمائید کج کیا کجا قوی عمل میکنه؟!تویوتا کجا ضعیف عمل میکنه؟خواهشا بفرمائید؟برادر عزیز مثل اینکه خودتون باید به اون کانالی که فرمودید سر بزنید،واقعا هم لندکروز هم رانگلر و هم برانکو تو آفرود خوبند.
نکنه شما موهاوی رو میفرمائید؟!شاسی بلند دیگه ای که فکر نکنم اصلا نه کیا بلکه کل کره داشته باشه،فقط یه خودرو را در خودروی های کره ای آفرودش را دوست دارم اونم فقط سانگ یانگ رکسون G4 هست.همین یکی.بقیه همه نیم شاسی یا همون کراس اوور هستند.
محمد
۱۷ مرداد ۱۴۰۰کلاس کامپکت اسپورتج
کلاس میدسایز سورنتو
فول سایز تلوراید
من طرفدار کیا نیستم. اتفاقا فن تویوتا هستم. اما فیلمای یوتوبو میبینم تعجب میکنم.
بنظر تویوتا برگ برندش در درجه اول دوام و سادگیه، نه افرود.
فیلمای offroad rescue رو هم ببینید.
فرامرز
۱۷ مرداد ۱۴۰۰باهات کاملا موافقم دوست عزیز، با همچین مهندس هایی که داریم جا داره ۴۰۵ رو تا ۵۰ سال آینده تولید کنیم، شایدم یه روزی همین آقای مهندس ۴۰۵ SUV تولید کردن و خواهد گفت بهترین SUV دنیا
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ مرداد ۱۴۰۰اصلا از لندکروزر جدید خوشم نمیاد، هی کنارشو که نگاه میکنم از ادامه مطلب زده میشم! دقیق نگاه بندازید میبینید کجه! آخه نمیدونم چی تو فکر طراحای تویوتا میگذشته اون همه اسکچ بی نظیر ببین چی ازش درآوردن!😂😑
دانش ایران خودرویی همه جا شیوع پیدا کرده….
فقط قدرتش خوبه و بس…
Hossein
۲۵ خرداد ۱۴۰۱حرف دل منو زدی
حسین
۱۷ مرداد ۱۴۰۰برخی کاربرها حتی تفاوت کراس اوور و SUV رو هم نمی دونن!!!
AMIR / ARMI
۱۷ مرداد ۱۴۰۰واقعا وقتی کامنت های تویوتا دوستان رو میخونم
سر گیجه میگیرم ( حرف تازه شون هم اینه که لندکروز فول سایزه )
میخوام اندازه لندکروز و برانکو رو بنویسم
برانکو
طول 483 سانت / عرض 193 / ارتفاع از زمین 185 / فصله بین محور ها 294
لندکروز
طول 493 / عرض 198 / ارتفاع از زمین 188 / فصله بین محور ها 285
به طور کلی در طول 10 سانت در عرض 5 سانت در ارتفاع 3 سانت بزرگ تر هست لندکروز
در حالی که فاصله بین دو محورش 9 سانت کم تر برانکو هست
این دو خودرو کاملا هم اندازه هستن ولی از نظر افرود برانکو قورتش میده مخصوصا با اون گیربکس دنده دستی
که قابلیت کرال رو داره
فول سایز افرود یعنی تاهو با پکیج z71
فرامرز
۱۷ مرداد ۱۴۰۰جالبه کسایی که توی ایران پراید و پژو سوار میشن اومدن از لندکروزر ایراد میگیرن، دوست عزیز اول به ماشین خودت یه نگاه بنداز بدش بیا در مورد لندکروزر حرف بزن خخخخخخخخخخخ
فرامرز
۱۷ مرداد ۱۴۰۰جالبتر اون کسیه که خودشو مهندس معرفی میکنه ولی همین آقای به اصطلاح مهندس نمیدونه که تنها SUV که کره تولید کرده موهاویه که اونم واسه آفرود سبک طراحی شده بقیه ی کره ای ها هم که کلا SUV تولید نکردن و همشون کراس اور هستن آقای مهندس
محمد
۱۷ مرداد ۱۴۰۰تو خیلی کار درست و خفنی.
من کجا گفتم کیا SUV تولید کرده. من از لفظ شاسی بلند استفاده کردم چیزی که تو فارسی متداوله.
من ارشد برق الکترونیک از شریف دارم اونم بورسیه، حالا یه “کامنت بده” میخواد هرچی بگه.
فارغ از اینا بلدی که تو نت سرچ کنی. ببین کلاس خودروها چجوری نام گذاری میشه. حتی به اسپورتچ عامیانه میگن )Compact suv
فرامرز
۱۷ مرداد ۱۴۰۰باهات کاملا موافقم دوست عزیز، با همچین مهندس هایی که داریم جا داره ۴۰۵ رو تا ۵۰ سال آینده تولید کنیم، شایدم یه روزی همین آقای مهندس ۴۰۵ SUV تولید کردن و خواهد گفت بهترین SUV دنیا
کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد اما کسی که خودشو به خواب زده عمرا بتونی بیدارش کنی
samurai
۱۷ مرداد ۱۴۰۰نسبت به هفته پیش ای کیو ها پایینتر اومده :))
بعضیا فقط میخوان بگن من از این بدم میاد حالا بپرسی چرا خودشم نمیدونه
این ماشین 70 و خورده ای تجربه پشتشه نزدیک 30 سالم مسابقات رالی داکار پشت نسخه جی ار
پس …… نگو عکسا رو ببین کیف کن و حسرت بخور بعد پرایدتو اتیش کن تو افق محو شو :))
حسن
۱۸ مرداد ۱۴۰۰دوستان لنکروز سالاره هرکی پول داشته باشه وبخرش درامنیت کامل سلطنت میکنه شک نکنید. اهالی باشتین عداقل پیچ رادیتونوبازمیذاشتین
Bayerische Motoren werke
۱۸ مرداد ۱۴۰۰کامنتارو خدایی🤦♂️
چرا اینطور نظر میدین همه
بعد من یه سوالی خدمت یه سری داشتم
شما خودت مگه ماشینت چیه که که میگی پرایدتو آتیش کن و برو به ماشین خودت نگاه کن از لندکروز ایراد نگیر!
مگه شما تو زندگی اون شخصی؟؟؟
شاید بنز داشته باشه نگفته باشه
همه مثل خودتون نیستن که
لازم نیست بگین من بهترم و اینا هرموقع ماها فهمیدیم که باید با درستی کنار هم فضای خوبی ایجاد کنیم درست زندگی میکنیم
آخه این چه وضعشه
نکته دیگه
مردم ایران کشته مرده لندکروزن یعنی اگه تویوتا خودش بگه لندکروز مفت نمی ارزه ایرانی ها میخوان بزنن تو دهنش😐
مثل همونی که ملت بنز بنز میکنن ولی تو خیابون تشخیصش نمیدن😑😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ مرداد ۱۴۰۰عالی گفتی برادر👌بعضیا مرزهای تعصب رو جابهجا کردن!😂😂