زیر برند جنرال موتورز دیفنس که بخشی از شرکت بزرگ جنرال موتورز است برنده قرارداد ۲۱۴.۳ میلیون دلاری با ارتش آمریکا شده تا به این ترتیب خودروی جوخه پیادهنظام ISV را تولید کند.
خودروی ISV برای ارائه حملونقل زمینی سریع طراحی شده و یک خودروی سبک و چابک برای حمل نظامیان است که میتواند تا ۹ نفر را در عرصه جنگ حمل کند. ISV به حد کافی سبک است که بالگرد UH-60 بلک هاوک آن را حمل کند. ابعاد جمعوجور این خودرو نیز باعث میشود داخل بالگرد شینوک CH-47 قرار بگیرد و بنابراین حملونقل هوایی آن میسر گردد.
تمامی مدلها به ابر ساختار سرنشین و فضای بار مجهز خواهند شد و ریشههای اصیل خود را به خوبی پنهان خواهند کرد. در واقع ISV بر پایه پیکاپ میان سایز شورولت کلرادو ZR2 2020 تولید خواهد شد.
در واقع این خودرو ۹۰ درصد قطعات تجاری از جمله دامپرهای مولتی ماتیک و سیستم تعلیق پرفورمنس شورولت را حفظ خواهد کرد. نیروبخش ISV نیز پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری توربودیزل دورامکس با قدرت ۱۸۶ اسب بخار خواهد بود. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری میکند.
جنرال موتورز دیفنس میگوید قابلیت دوام و پرفورمنس قطعات ISV در بهترین تستها ثابت شدهاند. کلرادو یکی از تنها ۴ خودرویی است که توانسته ۱۱ مسابقه پیاپی طراحی شده را از بین ۴۳۴ رقیب به پایان برساند.
قرارداد ۲۱۴.۳ میلیون دلاری موردبحث برای تولید ۶۴۹ دستگاه خودرو منعقد شده و بنابراین قیمت هر یک از ISV ها برابر با ۳۳۰,۲۰۰ دلار میباشد. البته هزینه هر خودرو بسیار پایینتر خواهد بود زیرا قرارداد تولید شامل مواردی همچون هزینههای نگهداری نیز میباشد.
رئیس جنرال موتورز دیفنس میگوید:
این یک افتخار برای کمپانی ماست زیرا یکی از بزرگترین خودروسازانی هستیم که بهترین تکنولوژیها را در اختیار مصرفکنندگان میگذاریم.
جنرال موتورز دیفنس برای این پروژه با شرکت ریکاردو دیفنس که کارهای لجستیکی کلیدی را انجام میدهد همکاری خواهد نمود.
ali (chevy nova)
۱۰ تیر ۱۳۹۹ای ول
کاره خوب رو باید داد به اهلش
یانکی
۱۰ تیر ۱۳۹۹آمریکا در صدر.
زیزیگولو
۱۰ تیر ۱۳۹۹عجب هیکل و هیبتی داره اگر این با تریلی که خوبه با تانک هم تصادف کنه تانک مچاله میشه این طوریش نمیشه!!!
سهراب
۱۰ تیر ۱۳۹۹اشتباه میکنین.
یا تانک از نزدیک ندیدین یا خیلی غرق تقدس بازی شدین. هرچی که دوست دارین رو فکر میکنین مقدسه پس میتونه حتی تانک رو مچاله کنه.
تا جایی که یادمه تو فیزیک دبیرستان انرژی جنبشی رو خوندیم. همون کا مساوی است با یک دوم ام وی به توان دو.
با همین معادله انرژی جنبشی کامیون تانک و isv رو میشه به دست اورد و دید کدومش مچاله میشه کدومش نمیشه.
یکی از عتیقه ترین و قدیمی ترین تانکایی که تو ایران استفاده میشه تی ۵۵ هست. ۳۶ تن وزن داره.
تانکای غربی معمولا باتر از ۶۰ تن و تانکای روسی معمولا حول و حوش ۵۰ تن وزن دارن. حالا شما چطور میگی این ماشین میتونه یه تانک رو مچاله کنه؟ و تازه هیچیش نشه؟
یکی از مشخصه های isv و lrpv ها سبک بودن و قابلیت جابجایی سریعشونه. عکساشو که میبینی به راحتی با کلاش میشه به رگبار بست. برا همین نیازه که کاملا چابک باشه. بعدم این ماشینا جایگزین هاموی نیستن. یه ماشینایی داریم به اسم lrpv یا ماشینای گشت برد طولانی. معمولا یه جوخه سوار اینا میشه سیصد کیلومتر از پایگاه دور میشه و برمیگرده بدونه اینکه بخواد بنزین بزنه. معمولا برا گشت و شناسایی و نگهبانی استفاده میشن. مثلا کنار پایگاه یه کوه هست. خب یعنی یه نقطه یا یه محل اشراف به پایگاه وجود داره. دشمن راحت میتونه کمین کنه و عملیات شناسایی رو انجام بده. خب اینجا باید این محل اشراف به دست خودی باشه نه دشمن. برا همین یه جوخه یا دو جوخه با این ماشینا به صورت ساعتی گشت میزنن یا میرن بالای کوه و مستقر میشن. شیفت بعدی میاد و اینا برمیگردن. اگه فیلم عملیاتای این دستی رو ببینی همشون از این ماشینای سبک استفاده میکنن. شاید سوال کنی چرا ۱ عدد تانک نمیبرن بالای کوه که همه فن حریفه؟ جواب اینه که تانک رو ببرن بالای کوه باید کل واحد دسته ی زرهی رو ببرن چون طبق دستورالعمل ها هیچکی تنهایی عمل نمیکنه. حتما باید در قالب واحد خودش باشه. یعنی یه تانک بره بالای کوه باید حدود ۳۰ چهل نفر دیگه هم باهاش برن بالای کوه. چون تانک رو چندتا ار پی جی و ضد تانک میشه منهدم کرد. تانک هرچقدرم مستحکم باشه میشه منهدمش کرد. برا همین یک تانک دارای ۴تا خودروی محافظ پاکسازی هست. شبیه هاموی. معمولا ۲ تا نفربر جنگی هست که شبیه bmp هستن.
زیزیگولو
۱۰ تیر ۱۳۹۹سهراب قربونت شکل ماهت برم این چیزی که من میگم فقط یه جور اصطلاح هست وگرنه معلومه که در واقعیت اگر این بخوره به تانک چیزی ازش نمیمونه مثلاً میگن فلان کس آدم امانتداری هست و مردم روش حساب میکنن، خوب آیا در واقعیت مردم اون شخص رو پهنش میکنن رو زمین و با خودکار روش حساب و کتاب مینویسن!!؟؟ پس این که میگن مردم رو فلان کس حساب میکنن فقط یه اصطلاح هست دقیقاً مثل همین جریان تصادف با تانک که من گفتم بعد تو اومدی یه طومار جواب برام نوشتی!!!!!!!!!!!!!!
Genius
۱۰ تیر ۱۳۹۹این اخبارهای نظامی فقط داغ دل من رو بابت از دست دادن باعث و بانی ایجاد چیزی بنام G.Class در کمپانی مرسدس تازه میکنه :(((
ارتش ایران امروز باید همه خودروهای نفربر غیر رزمیش G.Class بنز میبود نه جیب شهباز و وانت نیسان!!!!!!!!!
Solid Snake
۱۰ تیر ۱۳۹۹کاش فقط بنز بود
آواکس بود
F16 بود
حسین دهمرد
۱۰ تیر ۱۳۹۹فورد شرکت نکرده؟
این چرا در و پیکر نداره؟
علیx76
۱۰ تیر ۱۳۹۹اینا کلاس نظامی سبک هستن برای حداکثر سرعت انتقال نیرو به جاهایی که نیاز به ماشین های زرهی سنگین ، کند و گرون نیست
یا جابجایی تسلیحات
همین ماشین داره ۹ نفر جابجا میکنه ؛ وزنش رو ندیدم ولی باید حدود ۲ تن باشه در حالیکه نفربر زرهی با همین ظرفیت ، حداقل ۷ تن وزنشه
استفاده از درب و پنجره فایده ای تو این کلاس نداره و فقط باعث افزایش وزن و خورد شدن شیشه تو پرش ها میشه
حسین دهمرد
۱۰ تیر ۱۳۹۹طرز چینش صندلیاش عجیبه. انگار میخوان برن شناسایی منطقه. بعدم هر ماشین ۳۳۰ هزار دلار خیلی زیاده. فک نکنم هرکدومش از خود وانت کلرادو گرونتر در اومده باشه. چون موتور که اصل کاریه همونه و چهار چوبش رو مستحکمتر کردن.
در عوضش در و پیکر و خیلی تجهیزاتو حذف کردن. پشتیبانی که نباید از قیمت یه ماشین جدید گرونتر دربیاد
احتمالا مثه سفیرهایی که تو ایران استفاده میشه یه پوشش برزنتی واسش درست کردن
Hemichan
۱۰ تیر ۱۳۹۹واقعا این ماشینای نظامی چقد تغییر کردن
شاید یه دلیلش ارزان شدن هزینه های ساخت زره باشه
موتورشم ازین موتورای کامیونای ایسوزوعه
F22RAPTOR
۱۰ تیر ۱۳۹۹موتور دورا مکس جی ام????
حميدرضا
۳ شهریور ۱۳۹۹خودروی نظامی سبک و سریع با 9 سرنشین که قطعا تا دندون سلاح حمل خواهند کرد در کل استفاده از این خودروها با توجه به وجود مین های کنار جاده ای کمی خطر پذیری بالایی داره