جگوارمازراتی

دوئل جگوار XF و مازراتی گیبلی

سرانجام پس از چند روز وقفه، دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال را آغاز کردیم و امروز با اولین قسمت آن در خدمت شما عزیزان هستیم که به گروه سدان‌های متوسط لوکس اختصاص دارد. در دوئل چهارم این گروه، لکسس GS و ولوو S90 در برابر یکدیگر قرار گرفتند که مجموعاً طی این رقابت ۲۳۰۹ رأی به ثبت رسیده است. از این آراء، ولوو توانست تعداد ۱۲۷۷ رأی را به خود اختصاص داده و بنابراین با کسب ۵۵ درصد از کل آراء و اختلافی نه‌چندان زیاد پیروز دوئل گردد. از سوی دیگر لکسس تعداد ۱۰۳۲ رأی را دریافت کرده و از دور رقابت‌ها کنار می‌رود. حال امروز در پنجمین دوئل گروه سدان‌های متوسط لوکس، مازراتی گیبلی و جگوار XF پای به میدان رقابت می‌گذارند.

مرسدس بنز E کلاس

اینفینیتی Q70

آئودی A6

جنسیس G80

مرسدس بنز E کلاس

آئودی A6

کادیلاک CTS

لینکلن MKZ

جگوار XJ

مازراتی گیبلی

کادیلاک CTS

؟

ب‌ام‌و سری ۵

آکورا TLX

لکسس GS

ولوو S90

؟

ولوو S90

لکسس ES

کادیلاک XTS

تسلا مدل S

فیسکر کارما

؟

؟

مازراتی گیبلی

مازراتی برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ از نام گیبلی برای یک گرند تورر استفاده کرد. این خودرو که با کد AM115 شناخته می‌شد، در دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر تا سال ۱۹۷۳ به تولید رسید. سپس برای چندین سال خبری از نام گیبلی نبود تا اینکه در نمایشگاه خودروی تورین سال ۱۹۹۲ مازراتی گرند تورر جدیدی را با نام گیبلی رونمایی نمود. این خودرو با کد AM336 شناخته می‌شد اما برخلاف نسل قبلی صرفاً به‌صورت کوپه تولید شد. تولید این نسل از گیبلی نیز تا سال ۱۹۹۸ ادامه پیدا کرد اما بعدازاین دوباره این نام برای چندین سال از سبد محصولات مازراتی کنار رفت. سرانجام در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۳ سازندهٔ ایتالیایی از نسل سوم گیبلی پرده‌برداری کرده و بدین ترتیب دوباره این نام را احیا نمود؛ اما نسل سوم گیبلی برخلاف اسلافش به یک سدان متوسط لوکس تبدیل شده بود. این نسل از گیبلی با کد M157 شناخته می‌شود و پلت‌فرم مشترکی با برادر بزرگ‌ترش یعنی کواتروپورته دارد. گیبلی هم‌اکنون با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌گردد که یکی از آن‌ها یک واحد ۳ لیتری V6 توئین توربوی بنزینی است. این پیشرانه در دو نسخهٔ معمولی و S ارائه می‌گردد که دومی قدرت بیشتری معادل ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که هردو مدل از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب استفاده می‌کنند؛ اما گیبلی در نسخه‌ای بنام S Q4 هم تولید می‌شود که در اصل نسخهٔ چهارچرخ محرک گیبلی S محسوب می‌شود. همچنین این S Q4 بالاترین تیپ گیبلی بشمار می‌رود و در دوئل ما هم همین مدل شرکت کرده است؛ اما همان‌طور که اشاره شد، در لیست موتورهای این سدان لوکس ایتالیایی یک پیشرانهٔ دیگر هم قرار دارد که از نوع ۳ لیتری V6 توربودیزل است؛ بنابراین نسل سوم گیبلی نخستین محصول تولیدی مازراتی محسوب می‌شود که پیشرانهٔ دیزلی هم برای آن ارائه شده است.

جگوار XF

جگوار از سال ۱۹۹۹ با معرفی مدل S تایپ به‌طور رسمی و جدی حضور خود در کلاس سدان‌های متوسط لوکس را اعلام کرد. تولید S تایپ تا سال ۲۰۰۷ ادامه داشت و سپس در نمایشگاه فرانکفورت همین سال مدل جدید XF به‌عنوان جایگزین آن رونمایی گردید. البته پیش‌ازاین در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۷ جگوار با رونمایی از کانسپتی بنام C-XF پیش‌نمایشی از XF را ارائه کرده بود. XF هم نخستین محصول جگوار بود که از زبان طراحی کاملاً جدید این برند بریتانیایی استفاده می‌کرد. زبانی که با چراغ‌های جلوی باریک بجای نمونه‌های گرد چهارتایی قبلی و همین‌طور جلوپنجره‌ای جدید به‌کلی با طراحی‌های قبلی جگوار متفاوت بود و مسیری تازه را در بخش طراحی این شرکت بنیان نهاد. این زبان طراحی جدید بعداً در نسل جدید مدل بزرگ‌تر XJ و همین‌طور سدان جدید XE و کراس‌اوور F-Pace هم مورداستفاده قرار گرفت. سپس نسل اول XF برای سال ۲۰۱۱ مورد فیس‌لیفت قرار گرفت و در نمایشگاه نیویورک همین سال رونمایی شد. بزرگ‌ترین تغییر این فیس‌لیفت، باریک‌تر شدن چراغ‌های جلو و حذف قسمت دایره شکل درون آن‌ها بود. بااین‌حال سرانجام در سپتامبر سال ۲۰۱۵ نسل دوم XF رونمایی شد که البته در طراحی همچنان از نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل قبلی پیروی کرده و در اصل طراحی تکاملی دارد. این ماشین روی پلت‌فرم iQ جگوار ساخته شده و به‌تازگی نسخهٔ استیشن آن‌هم با نام اسپرت‌بریک معرفی شده است. XF فعلاً با چهار پیشرانهٔ مختلف به بازارهای جهانی عرضه می‌گردد که دو نمونهٔ آن‌ها بنزینی و دو نمونه دیزلی هستند. در این رقابت اما جهت همخوانی با رقیب ایتالیایی قوی‌ترین نسخهٔ کنونی XF یعنی مدل S را انتخاب کرده‌ایم که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 سوپرشارژ استفاده می‌کند. این موتور ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که در نسخهٔ استاندارد آن‌را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

مشخصات فنی

مازراتی گیبلی S Q4

جگوار XF S AWD

پیشرانه ۳ لیتری V6 ۳ لیتری V6
تنفس توئین توربو سوپرشارژ
قدرت ۴۱۰ اسب بخار ۳۸۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۴۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۴.۷ ثانیه ۵.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۴ ثانیه ۱۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر/ساعت ۲۸۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی) ۹.۸ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۸۷۰ کیلوگرم ۱۷۶۰ کیلوگرم
طول ۴.۹۷ متر ۴.۹۵ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۹ متر ۲.۹۶ متر
حجم صندوق بار ۵۰۰ لیتر ۵۳۸ لیتر
قیمت پایه ۷۸,۱۵۰ دلار ۶۶,۶۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9841116]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. Behnam.xan

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (156 ديدگاه)

    مازراتی گیبلی???

    1. محمد

      ۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      من که اول به مازراتی رای دادم بعد مشخصات رو قیاس کردم
      که وسوسه نشم
      که به مازراتی رای ندم
      با وجودی که در مشخصات هم کم نگذاشته مازراتی
      جگوار هم حریف بسیارر قابل احترامیه اما در تقابل با مازراتی کفه سنگینتر سمت مازراتی است

    2. Peyman

      ۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      درسته مازارتی خوبه ولی من چشم بسته جگوار رو انتخاب میکنم

    3. - A M I R -

      ۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (728 ديدگاه)

      مازراتی جذابه ، پرستیژ داره ، خوش صداست ، اما متریال با کیفیت نداره !
      وقتی نشستم توش واقعا خورد تو ذوقم ! قطعات پلاستیکیش اصلا به کلاس و قیمتش نمیخورد !
      برای همین من به جگوار رای میدم که به نظرم قابلیت اطمینان بیشتری داره

  2. E 36

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (917 ديدگاه)

    سخته انتخاب ولی مازراتی بیشتر جذب میکنه آدمو

  3. Mercede kaviani

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با درود به دوست عزیز امیر دهقان
    انتخاب من جاگوار است طراحی زیباتر استفاده از سوپرشارژ که برای شتاب گیری بسیار سریع تر از سیستم توربو است ودر همان لحظه فشار به پدال وارد عمل میشود ومکس سیستم توربو ندارد
    وقیمت کمتر 12 هزار دلار که معادل یک فورد فیستا است
    با سپاس دوستدار شما مرسده کاویانی

  4. حامد

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    کابین جگوار چقد دلرباست?مناسب لاکچری بازیه??

  5. علي

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    به نظر من مقایسه این دو تا مثل مقایسه (((فیل و فنجون))) میمونه. به هر حال شما هر کس و هر چیزی از هر کجا باشی وقتی سوار ی مازراتی هستی نگاهارو به خودت برمیگردونی ولی ( جگوار )مثل (((پیکان))) خودمونه و شایدم کسی نگاش نکنه . بقیه مشخصات فنی هم با توجه به اینکه رقابت بین خودروها تنگاتنگ شده زیاد به چشم نمیاد در برابر اسم و شهرت (((مازراتی))). ی مثال واضح میزنم ، مثلا تو ایران میگن فلانی((( بنز ))) داره دیگه نمیپرسن چه مدلی و همین کلی اعتبار میده به طرف . یا اگه بگی مازراتی داره دیگه وابیلا … اما اگه بگی((( جگی))) داره میپرسن چی داره ؟؟ میگی جگوار . میگن آهان همون پیکان قدیم خودمونو میگی و از این حرفها و تعنه ها . به هر حال برند و اعتبار خودرو در ایران میتونه خیلی تاثیر گذار باشه تا مشخصات فنی که البته (((جگی ))۵ تو این زمینه هم همچین خاص نیست .

    با تچکر

    1. Amir.z

      ۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (175 ديدگاه)

      با نهایت احترام کاملا با حرفتون مخالفم از نظر ظاهری به نظر من جگوار خیلی زیباتر و شکیل تر از مازراتی با طراحی پف کرده و اغراق امیز هست
      جگوار ماشینی با قیمت پایین تر مصرف سوخت کمتر صندوق بار بزرگتر و خلاصه اینکه ماشین خانوادگی تری هست
      و کابینی که در عین ساده بودن خسته کننده هم نیست
      و البته اینکه سوپرشارژر داره پس قاعدتا صدای بسیار زیباتر و گیراتر از مازراتی توربو داره و تاخیر توربو هم شاملش نمیشه
      اینا همه دلایلی بود که من جگوارو انتخاب کردم

      1. TRX

        ۸ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (320 ديدگاه)

        منم با حرفت کاملاً موافقم طراحی بدنه ی گیبلی بیش از حد اغراغ آمیز شده
        طراحی ساده ی جگوار منو بیشتر جذب میکنه ، سادگی در اوج زیبایی

    2. mohammad_FM 480

      ۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      جگوار همون پیکان خودمونه و مزراتی مثل بنز؟؟
      فیل و فنجون؟؟!!!!

  6. SERIAL WINNER

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    مزراتی رو انتخاب میکنم. به خاطر سلیقه ی شخصی.
    تو فیلم Fast & Furious VII هم خیلی ازش خوشم اومد. حیف که Jason Statham زد داغونش کرد. عجب صدایی داشت لامصب. ???
    به قول جرمی ماشین های مزراتی جوری ساخته شدن که حتی CO2 رو به صدا تبدیل میکنن !!!

  7. moein

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (913 ديدگاه)

    مازراتی????

  8. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    اینجا نشون میده ما ایرانی ها احساسی رأی میدیم!!
    مزراتی تو کلاس خودش((اگه بخوایم اینطور بسنجیم)) سدان های پرمیوم، از 12 تا رتبه ی 12 رو داره و با 3 ستاره ته جدوله کار اند درایوره.
    جگوار xf تو کلاس سدانهای میدسایز های لوکس قرار میگیره،و 4 ستاره داره و تو رتبه بندی کارانددرایور در رده ی 7 قرار داره از مجموع 17.
    مزراتی فقط خواسته با قدرت زیاد توجه ها رو به خودش جلب کنه،وگرنه کار چندان سختی نبود که جگوار از این انجین قدرت بالاتری بگیره.
    از لحاظ افتخارات تاریخی و تکنولوژی و…..هم مزراتی به هیچ عنوان قابل قیاس با جگوار نیست.
    مزراتی بیشتر برای کسایی ساخته شده که میخوان اعلام موجودیت کنن،ولی جگوار برای کسایی ساخته شده که میخوان زندگی کنن.

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      از وقتی XE SV PROJECT 8 رو معرفی شد، علاقم به جگوار بیشتر شد، به نظر منم مزراتی بیشتر برای خودنماییه، جگوار برای لذت بردن واقعی.

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۷ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        پراجکت 8 که عشقه،فرشاد جان.??????
        هنوز که هنوز اون صدای v8 سوپرشارژرش تو گوشمه.
        به زودی هم اف پیس svr میاد که با روح و روان آدم بازی کنه.?

    2. (King 911 (Daniel

      ۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (955 ديدگاه)

      جگوار اینجا برندس.
      حتی اگه رای نیاره تو طاقت بیارو مرد باش حاج دانیال.
      رای من جگوار.

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۷ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        حاج دنی ،مخلصم.
        مشخصه که اینجا رأی نمیاره،و قطعا جگوار برندس.☺
        ما فقط داریم دلایل رأی دادنمون رو میگیم.

      2. aston martin

        ۷ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        اول اومدم بنویسم از مازراتی خوشم نمیاد چون جگوار انتخاب بسیار معقول تری برای یک رانندگی روزانه و ماشینه هرروزست ولی دیدم لزومی نداره بین اینهمه نظر احساسی حرفی بزنم. بعد دیددم نه دوستان آینده نگر کم نیستن

    3. مرسدس بنز

      ۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (24 ديدگاه)

      چه ربطی به عنوان تاریخی و این حرفها داره بعدم اگه ایرانی ها احساسی رای میدن پس در تمامیه این مقایسه ها هم احساسی رای میدن و دادن اصلا برای چی مقایسه ای انجام میشه و دوئلی صورت میگیره یه مجله میاد و تموم! قرارم نیست برنده مطلق در انتخاب مجله بشه همینطور که گفته برای میزان محبوبیته نشون میده شما زیادی احساسی هستی و نمیتونی باخت و قبول کنی تقریبا به غیر از قیمت(که اینجا طبیعیه برای یه ماشین سدان لوکس) و کمی مصرف سوخت که بازم زیاد در این کلاس اهمیتی نداره در بقیه موارد حسابی مزراتی جگوار و برده ضمن اینکه طراحی مزراتی کجا جگوار کجا بیرون مزراتی دیوانه وار زیباست و خیره کننده مثل بقیه ایتالیایی ها

  9. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    برند جگوار واسم جذاب‌تره ❤ من به XF رای میدم، از همه نظر واسم ایده‌آله

  10. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    درضمن جگوار xf. طبق مطالعه جی دی پاور بریتانیا قابل اعتمادترین خودروی لوکس محسوب میشه.
    جالبه که با توجه به گشتاور و قدرت بالاتر مزراتی، تو مسیر 1/4 مایل فقط با اختلاف 1. ثانیه از جگوار جلوتره.
    قیمتشم به هیچ وجه توجیه اقتصادی نداره.به قل دوستمون جگوار بیشتر یه خودروی خانوادگی و البته کاربردی هستش.در حالی که مزراتی بیشتر به درد این میخوره که چندتا جوون باهاش برن ((دور دور))کنن!!!

    1. Ahmadreza 2002

      ۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1460 ديدگاه)

      عزیزم خودتم که داری طبق نظر یه مجله بریتانیایی
      دیگه تکلیف معلومه البته من به جگی رای دادم چون نمای بیرونیش باحال تره

  11. Kamran

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    -یکی از یکی خاص تر
    انتخاب من دلربای ایتالیا هستش
    ـ
    (مازراتی)

    1. سعیـــد

      ۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      Italian Spear
      دست پرورده ی فراری

  12. Dani

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اگه هردوتاشون از جلو چشمتون رد بشن اکثریت مزراتى رو انتخاب میکنید
    مگر اینکه طرفدار سرسخت جگوار باشید یا مشکل بینایى و شنوایى حاد داشته باشید? (دور از جونتون)
    من گیبلى رو از نزدیک دیدم انصافاً از هر فاصله و هر زاویه اى با آدم حرف میزنه، یه لحظه برگشتم مردم توى پیاده رو رو نگاه کردم همینطور سر بود که میچرخید سمتش (انگار جنیفر لوپز داشت وسط خیابون راه میرفت?)

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      من دوست دارم خودروی مورد علاقم شبیه ((شارلیز ترون)) باشه تا جنیفر لوپز?
      اونطور جلب توجه جنیفر لوپزی نشون میده که سطح فکر تا چه حده!!!!
      مزراتی((جنیفر لوپز))
      جگوار((شارلیز ترون))
      انتخاب با خودتون…..

      1. amin

        ۷ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        رأی ما جنیفر!!!

      2. (King 911 (Daniel

        ۸ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (955 ديدگاه)

        منم اول شارلیز ترون رو خیلی دوس داشتم اما از وقتی که فیلم وکیل مدافع شیطان با بازی به یادماندنی استاد آل پاچینو رو دیدم (صحنه تو کلیسا) نظرم راجبش عوض شد.

        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۸ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          دنی جان من از لحاظ بازیگری گفتم.
          بین زن ها بازیش از همه بهتره.
          و گرنه به جز اون فیلمی که شما میگی دو سه تا فیلم دیگه هم اینطوری بازی کرده.
          یه فیلم جنگی هست به اسم Head in the Clouds اون تازه خیلی بدتر هم هست.
          کلا اگه بخوایم از لحاظ اخلاقیات از بازیگرها خوشمون بیاد باید قید اکثریت رو بزنیم.

        2. (ali(chevy nova

          ۸ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (7389 ديدگاه)

          بازیگر فقط جمشىد هاشم پور
          جنىفر لوپز هم شد بازیگر
          چارلىز ترون هم که مشخصه چه کارس

      3. (King 911 (Daniel

        ۸ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (955 ديدگاه)

        اگه معیارت بازیگریه که من بانو Emma Stone رو می پرستم.

        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۸ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          اِما اِستون هنوز مونده به ترون برسه.
          ترون یه تنه بار بازیگری فیلم مد مکس رو به دوش کشید.
          اِستون بازیگره خوبیه ولی هنوز چند سالی مونده به اون پتانسیلش برسه.
          بازیگرا معمولا تو نقش های منفی و خاکستری خودشون رو نشون میدن،که چقدر کار بلدن.
          یه تسلطه خاصی تو بازی های ترون هست و مخصوصا نوع نگاهش که قشنگ جذبه داره.

        2. mohammad_FM 480

          ۸ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          درسته دنیل اما استون واقعا عالیه

  13. رامکال

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    رای من جگوار.

  14. MehdiTurbo

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2382 ديدگاه)

    طراحی بسیار زیبا مازراتی،شتاب بالا،قدرت موتور بیشتر
    از اون طرف مصرف سوخت خیلی بهتر جگوار و قیمت پایینتر ۱۲ هزار دلار کم نیست اونم تو قیمت پایشون.

  15. emad1990

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    مازراتی رو ما ایرانیا زیادی تو ذهنمون بزرگش کردیم.از لحاظ پرفورمنس قابل قیاس با پورشه (رقیبش)نیست.مازراتی از لحاظ فروش هم نه به پای پورشه نه فراری نه بی ام و و نه بنز نمیرسه.

  16. ارش

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مزراتی.هندلینگ بهتر.سواری بهتر.چهره بهتر

    1. ارش

      ۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      ببخشید چهره زیباتر

  17. Mehdi pasha

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کلا از نظر طراحی ایتالیا سر امد دنیاست این یک چیز بدیهی،،، پس نگین طراحی مازراتی خوب نیست همه دنیا ماشین هاشون میدن ایتالیا ها طراحی کنن..در مورد مازراتی در واقع یک شبهه فراری چون که از موتور فراری و از تجربیات فراری استفاده میکنه..و بک شرکت با اصل نسب هستش…و از نظر هندلینگ حرف نداره فقط خیلی لاکچری نیست اما یک ماشین لوکس و اسپرت واقعی…جگوار یک شرکت ورشکسته بود که از فورد به تاتا موتور فروخته شد ولی خدا وکیلی طراحیش خوب شد چه داخلی و خارجی…شاید از نظر کیفیت کمی بهتر از مازراتی باشه ولی از نظر کلاس و پرفونس و هندلینگ به پای مازراتی نمیرسه….

  18. Mercede kaviani

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    نه عزیزم
    پنین فارینا به هندی وچینی ها فروخته شده درضمن مازارتی الفا lancia را فیات برای فروش گذاشته بخاطر ضرر ده بودن
    مرسده کاویانی

  19. حميد

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    مازراتی داشتن یک احساس خاص بودن هست

  20. Mehdi pasha

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقای مرسدس به خرید نیست که…اگه به این باشه تمام شرکت انگلیسی فروخته شدن دهه 80 تمام شرکتاش ورشکسته شدن..درسته شاید الفا و مازراتی سوددهی نداشته باشن اما ورشکسته نیستن…کلا سرامد طراحی خودرو تو خون ایتالیاست حتی اگه فروش برسن…….شرکتای انگلیسی همشون زیر برندهای معروف پشتیبانی میشن..مثل مینی رویزلوروس بنتلی و………..
    در ضمن آلفا با ارائه سدان جدید سرآمد کلاس خودش شده…..

  21. mohammad_FM 480

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    خب تو نگاه اول شاید گیبلی جذاب تر بنظر برسه
    اما جگوار واقعا لوکس تر و با وقار تر بنظر میاد
    جدول به نفعه مزراتیه ولی قطعا جگوار یه چیز دیگست خیلی رخشو دوست دارم
    البته به قیمت هم توجه کنید
    انتخاب من جگوار بقول دوستان جگوار برندست حتی اگه اینجا رای نیاره…

  22. پیمان

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جگوار یه برند احیا شده اس و چن سال اخیر مدل های خوبی داره میده … از نظر فنی و بقول گزارشگرای فوتبال روی کاغذ جگوار چیزی کم از مازراتی نداره ولی اگر در واقعیت با این دوتا ماشین روبرو بشین مطمئنا مازراتی یه سرو گردن بالاتره…رای منم مازراتی بود به دور از احساس!

  23. محمد

    ۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    زیباترین سدانی که به عمرم دیدم مازراتیه، این ایتالیا خدای ساخت چیزای قشنگن انصافا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا