جیپگریت وال

جیپ، چشم گریت وال را گرفته

کمانی چینی گریت وال می‌خواهد با تصاحب جیپ تبدیل به بزرگترین سازنده SUV در جهان تبدیل شود. گریت وال اکنون هم بزرگترین سازنده خودروهای شاسی‌بلند و وانت در چین است.


چینی‌ها اخیراً به کنسرسیوم فیات کرایسلر یا FCA علاقه نشان داده‌اند. در این کنسرسیوم شاید بهترین و چرب‌ترین لقمه همین جیپ باشد که چشم گریت وال را گرفته است.


سخنگوی گریت وال تأیید کرده که این شرکت به‌شدت به نام تجاری جیپ علاقه‌مند است و مدتی طولانی نیز به دنبال آن بوده است. هدف استراتژیک آنها نیز تبدیل شدن به قدرت شماره یک شاسی‌بلندهای دنیا عنوان شده است. روندی که با تصاحب جیپ با سرعت بیشتر و زودتر تحقق خواهد یافت.

2017 Jeep Grand Cherokee Trailhawk
در حال حاضر درآمد سالانه گریت وال بسیار کمتر از درآمد سالانه شرکت جیپ است اما این شرکت با اعتماد به نفس از تأمین بودجه کافی برای این قرارداد سخن می‌گوید. اوایل سال جاری هم گریت وال یک مرکز توسعه و تحقیق را در دیترویت و برای نزدیک شدن به شرکت‌های خودروسازی ایالات متحده تأسیس نموِده است. البته FCA تاکنون این پیشنهاد را رد نموده است و قصد دارد تا با سایر تولیدکنندگان بزرگ جهانی برای شراکت دست به مذاکره بزند. از سوی دیگر برای چنین قراردادی، نظر و موافقت دولت ایالات متحده نیز باید کسب گردد.

البته گروه خودروسازی فیات-کرایسلر گمانه‌زنی‌هایی که درباره فروش برند جیپ به خودروساز چینی گریت وال صورت گرفته بود را رد کرد.


این کمپانی در بیانیه‌ای که توسط رسانه‌ها منتشر شده گفته است: “ارتباط نزدیکی با گریت وال برای فروش برند جیپ یا هر موضوع دیگری دراین‌باره وجود ندارد.” این گروه خودروسازی اضافه کرده به برنامه تجاری سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ وفادار باقی مانده است.


اگرچه که فیات-کرایسلر گفت‌وگوهایی با گریت وال برای فروش برند جیپ نداشته اما احتمال انجام چنین معامله‌ای در آینده کاملاً رد نمی‌شود مخصوصاً اینکه می‌دانیم سرجیو مارکیونه علاقه زیادی به ادغام و همکاری‌های نزدیک نشان داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI . TUNING

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    اگه میخواد بزرگترین دنیا بشه پس برای جیپ هر کاری میکنه اما این که درامدش کمتر از جیپ هست پس نمیتونه خیلی پول به جیپ تزریق کنه
    اولش گفتم شاید شاید شاید بد نشه اما وقتی کامل خوندمش دیدم گریت وال نمیتونه

    1. فرشاد

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      درآمد سالانش کمتره اما شرکت‌های چینی ثابت کردن که تو جذب سرمایه، خیلی خوب عمل می‌کنن. فروش جیپ به هر کمپانی‌ای، بهتر از بودن زیر چتر حمایت غیر ایده‌آل گروه فیات کرایسلره.

  2. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    شرکتهای چینی همیشه از دوپینگ مالی تو این شرایط استفاده کردن یعنی همون وام دولتی بدون بهره که دولت بهشون میده اخه چین بیش از 1000 میلیارد ذخیره ارزی داره ولی برای گسترش نفوذ اقتصادی از این طرحهای خرید حمایت میکنه نمونش تو صنایع دیگه هم بوده

  3. LAST VIPER

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    این چه مدیریتیه خداییش آخه کدوم شرکتی برندی که این همه سود واسش داره رو رد میکنه خب
    لااقل دست چینیا نیفته دست یه اینکاره ای مثه جنرال موتورز بنز فورد نیسان یا تویوتا

    1. فرشاد

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      تجربه فروش ولوو، جگوار، لندروور و. . . ثابت کرده که چینی‌ها و هندی‌ها بر خلاف تصور خیلیا، کاملا اینکاره هستن‌‌ و میتونن وضعیت رو بهبود ببخشن. در حال حاضر خودشون خودروسازهای تراز اولی نیستن اما وقتی مالک شرکت‌های بزرگ چه خودروسازی چه غیر خودروسازی میشن، حسابی برای پیشرفتشون تلاش می‌کنن، نمونه بارزش همین سه موردی که گفتم.

      1. LAST VIPER

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (589 ديدگاه)

        در باره ام جی نطرت چیه؟
        احتمالت چقده؟

        1. فرشاد

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          ام‌جی از وقتی اومد زیر نظر چینی‌ها، جون دوباره گرفت؛ تو بیشتر از ۴۰ کشور بازار داره ماشیناش، اکثر سال‌ها روند صعودی داشته فروشش، حتی گاهی رکورد فروش یک ماه در کل تاریخ ام‌جی رو شکونده. دفتر مرکزی و طراحیش هنوز تو انگلیسه، مهندسین انگلیسی هم قطعات رو بازرسی می‌کنن.

  4. (ali(chevy nova

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    بىخود کرده چشمش دنبال جىپ هست
    جىپ صاحب داره و صاحبش کرایسلر هست
    خوبه که براى فروش کرایسلر و زىر مجموعه هاش اجازه دولت امریکا لازمه

    1. PaRHaM

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      خبر بدجوریه
      مث چاقوی دو لبه اس
      اگه نفروشه و بمونه زیر سایه کرایسلر و فیات ی جور درد داره
      اگه بفروشه و ب وضع مالیش کمک بشه هم ی جور درد داره
      ولی واقعا اشتباهه ک بخواد بفروشم
      کاش میشد جنرال موتورز میخریدش و ترکیبش میکرد با هامر و توسعه اش میداد
      کاش?

    2. ونوم اف ۵

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      اولا چشمتو درویش کن گریت وال در ثانی وقتی میگیم سرجیو احمقه اینم دلیلش اخه پرسود ترین زیر مجموعه ی خودروساز اگه فروخته بشه که نابود میکنه کمپانی اصلی رو

  5. Amir

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    فروخته شدن جیپ برای خودروسازی امریکا مثل فروخته شدن مزدا برای خودروسازی ژاپنه.
    این اتفاق نباید رخ بده.
    اوضاع FCA اصلا خوب نیست و هیچ کی هم حاضر به شراکت باهاش نیست.
    جگوار و لندرور شرایطشون با جیپ فرق میکنه ، هندی ها فقط بودجه رو تامین میکنند و در سود شریک میشن. مهندسی و نظارت بر تولید و … همه با طرف انگلیسیه.

    Volvo واقعا خوب عمل کرد اونم به خاطر حساسیت سوئدی ها روی اعتبار ولوو بود.
    فیات هیچ حساسیتی نسبت به اعتبار خودش و زیرمجموعه هاش نداره

    امیدوارم هیچ شرکتی یتیم نشه. وگرنه عاقبت Lotus و … سرش میاد که با کوله باری از تجربه در فرمول 1 نتونسته به نصف اون چیزی که لیاقتش رو داره برسه.

  6. محسن.ز

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    امیدوارم جیپ نیفته دست چینی ها و موفق نشن

  7. محمد

    ۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    معمولا شرکتهای بزرگ برندی رو به فروش میذارن که نگهداری اون به ضررشون باشه یا سوددهی خوبی نداشته باشه. جیپ هیچ کدوم از این شرایط رو نداره من موندم چرا قصد فروش این برند با ارزش رو دارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا