کمانی چینی گریت وال میخواهد با تصاحب جیپ تبدیل به بزرگترین سازنده SUV در جهان تبدیل شود. گریت وال اکنون هم بزرگترین سازنده خودروهای شاسیبلند و وانت در چین است.
چینیها اخیراً به کنسرسیوم فیات کرایسلر یا FCA علاقه نشان دادهاند. در این کنسرسیوم شاید بهترین و چربترین لقمه همین جیپ باشد که چشم گریت وال را گرفته است.
سخنگوی گریت وال تأیید کرده که این شرکت بهشدت به نام تجاری جیپ علاقهمند است و مدتی طولانی نیز به دنبال آن بوده است. هدف استراتژیک آنها نیز تبدیل شدن به قدرت شماره یک شاسیبلندهای دنیا عنوان شده است. روندی که با تصاحب جیپ با سرعت بیشتر و زودتر تحقق خواهد یافت.
در حال حاضر درآمد سالانه گریت وال بسیار کمتر از درآمد سالانه شرکت جیپ است اما این شرکت با اعتماد به نفس از تأمین بودجه کافی برای این قرارداد سخن میگوید. اوایل سال جاری هم گریت وال یک مرکز توسعه و تحقیق را در دیترویت و برای نزدیک شدن به شرکتهای خودروسازی ایالات متحده تأسیس نموِده است. البته FCA تاکنون این پیشنهاد را رد نموده است و قصد دارد تا با سایر تولیدکنندگان بزرگ جهانی برای شراکت دست به مذاکره بزند. از سوی دیگر برای چنین قراردادی، نظر و موافقت دولت ایالات متحده نیز باید کسب گردد.
البته گروه خودروسازی فیات-کرایسلر گمانهزنیهایی که درباره فروش برند جیپ به خودروساز چینی گریت وال صورت گرفته بود را رد کرد.
این کمپانی در بیانیهای که توسط رسانهها منتشر شده گفته است: “ارتباط نزدیکی با گریت وال برای فروش برند جیپ یا هر موضوع دیگری دراینباره وجود ندارد.” این گروه خودروسازی اضافه کرده به برنامه تجاری سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ وفادار باقی مانده است.
اگرچه که فیات-کرایسلر گفتوگوهایی با گریت وال برای فروش برند جیپ نداشته اما احتمال انجام چنین معاملهای در آینده کاملاً رد نمیشود مخصوصاً اینکه میدانیم سرجیو مارکیونه علاقه زیادی به ادغام و همکاریهای نزدیک نشان داده است.
MAHDI . TUNING
۳۱ مرداد ۱۳۹۶اگه میخواد بزرگترین دنیا بشه پس برای جیپ هر کاری میکنه اما این که درامدش کمتر از جیپ هست پس نمیتونه خیلی پول به جیپ تزریق کنه
اولش گفتم شاید شاید شاید بد نشه اما وقتی کامل خوندمش دیدم گریت وال نمیتونه
فرشاد
۳۱ مرداد ۱۳۹۶درآمد سالانش کمتره اما شرکتهای چینی ثابت کردن که تو جذب سرمایه، خیلی خوب عمل میکنن. فروش جیپ به هر کمپانیای، بهتر از بودن زیر چتر حمایت غیر ایدهآل گروه فیات کرایسلره.
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۳۱ مرداد ۱۳۹۶شرکتهای چینی همیشه از دوپینگ مالی تو این شرایط استفاده کردن یعنی همون وام دولتی بدون بهره که دولت بهشون میده اخه چین بیش از 1000 میلیارد ذخیره ارزی داره ولی برای گسترش نفوذ اقتصادی از این طرحهای خرید حمایت میکنه نمونش تو صنایع دیگه هم بوده
LAST VIPER
۳۱ مرداد ۱۳۹۶این چه مدیریتیه خداییش آخه کدوم شرکتی برندی که این همه سود واسش داره رو رد میکنه خب
لااقل دست چینیا نیفته دست یه اینکاره ای مثه جنرال موتورز بنز فورد نیسان یا تویوتا
فرشاد
۳۱ مرداد ۱۳۹۶تجربه فروش ولوو، جگوار، لندروور و. . . ثابت کرده که چینیها و هندیها بر خلاف تصور خیلیا، کاملا اینکاره هستن و میتونن وضعیت رو بهبود ببخشن. در حال حاضر خودشون خودروسازهای تراز اولی نیستن اما وقتی مالک شرکتهای بزرگ چه خودروسازی چه غیر خودروسازی میشن، حسابی برای پیشرفتشون تلاش میکنن، نمونه بارزش همین سه موردی که گفتم.
LAST VIPER
۳۱ مرداد ۱۳۹۶در باره ام جی نطرت چیه؟
احتمالت چقده؟
فرشاد
۳۱ مرداد ۱۳۹۶امجی از وقتی اومد زیر نظر چینیها، جون دوباره گرفت؛ تو بیشتر از ۴۰ کشور بازار داره ماشیناش، اکثر سالها روند صعودی داشته فروشش، حتی گاهی رکورد فروش یک ماه در کل تاریخ امجی رو شکونده. دفتر مرکزی و طراحیش هنوز تو انگلیسه، مهندسین انگلیسی هم قطعات رو بازرسی میکنن.
(ali(chevy nova
۳۱ مرداد ۱۳۹۶بىخود کرده چشمش دنبال جىپ هست
جىپ صاحب داره و صاحبش کرایسلر هست
خوبه که براى فروش کرایسلر و زىر مجموعه هاش اجازه دولت امریکا لازمه
PaRHaM
۳۱ مرداد ۱۳۹۶خبر بدجوریه
مث چاقوی دو لبه اس
اگه نفروشه و بمونه زیر سایه کرایسلر و فیات ی جور درد داره
اگه بفروشه و ب وضع مالیش کمک بشه هم ی جور درد داره
ولی واقعا اشتباهه ک بخواد بفروشم
کاش میشد جنرال موتورز میخریدش و ترکیبش میکرد با هامر و توسعه اش میداد
کاش?
ونوم اف ۵
۳۱ مرداد ۱۳۹۶اولا چشمتو درویش کن گریت وال در ثانی وقتی میگیم سرجیو احمقه اینم دلیلش اخه پرسود ترین زیر مجموعه ی خودروساز اگه فروخته بشه که نابود میکنه کمپانی اصلی رو
Amir
۳۱ مرداد ۱۳۹۶.
فروخته شدن جیپ برای خودروسازی امریکا مثل فروخته شدن مزدا برای خودروسازی ژاپنه.
این اتفاق نباید رخ بده.
اوضاع FCA اصلا خوب نیست و هیچ کی هم حاضر به شراکت باهاش نیست.
جگوار و لندرور شرایطشون با جیپ فرق میکنه ، هندی ها فقط بودجه رو تامین میکنند و در سود شریک میشن. مهندسی و نظارت بر تولید و … همه با طرف انگلیسیه.
Volvo واقعا خوب عمل کرد اونم به خاطر حساسیت سوئدی ها روی اعتبار ولوو بود.
فیات هیچ حساسیتی نسبت به اعتبار خودش و زیرمجموعه هاش نداره
امیدوارم هیچ شرکتی یتیم نشه. وگرنه عاقبت Lotus و … سرش میاد که با کوله باری از تجربه در فرمول 1 نتونسته به نصف اون چیزی که لیاقتش رو داره برسه.
محسن.ز
۳۱ مرداد ۱۳۹۶امیدوارم جیپ نیفته دست چینی ها و موفق نشن
محمد
۱ شهریور ۱۳۹۶معمولا شرکتهای بزرگ برندی رو به فروش میذارن که نگهداری اون به ضررشون باشه یا سوددهی خوبی نداشته باشه. جیپ هیچ کدوم از این شرایط رو نداره من موندم چرا قصد فروش این برند با ارزش رو دارن.