جیپ گرند چروکی ترکهاوک با مسابقات درگ غریبه نیست زیرا علیرغم اینکه یک اسیووی بزرگ است اما به نیروگاه هلکت با قدرتی ویرانگر مجهز شده است. در همین حال، یکی دیگر از خودروهایی زیاد در مسابقات درگ میبینیم تسلا است. با این اوصاف، ادموندز یک جیپ ترکهاوک را در برابر یک تسلا قرار داده است و هرچند شاید انتظار دیدن مدل پرچمدار X را در برابر هیولای بنزینی جیپ داشته باشید اما درواقع این مدل Y است که نمایندهٔ تسلا در این مسابقهٔ درگ خواهد بود.
روی کاغذ این دو ماشین چقدر به هم شبیه یا از هم متفاوت هستند؟ برای فهمیدن این موضوع بهتر است پیش از تماشای ویدئو ابتدا به اعداد نگاهی داشته باشیم. همانطور که اشاره شد، جیپ ترکهاوک از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت استفاده میکند که ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این نیروی بسیار زیادی است اما باید توجه داشت که ترکهاوک خودروی سنگینوزنی است و پیشرانهٔ آن باید نزدیک به ۲.۵ تن را حمل کند.
از سوی دیگر، خروجی موتورهای الکتریکی تسلا مدل Y در نسخهٔ پرفورمنس بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ تا ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور برآورد شده است. تسلا علیرغم قدرت کمتر، در برابر ترکهاوک یک برتری مهم یعنی وزن را در چنته دارد که حدود نیم تن از جیپ کمتر است؛ بنابراین آیا وزن کمتر مدل Y موجب برتری آن در این درگ خواهد شد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.
[دانلود ویدئو]
امیر
۳ مهر ۱۳۹۹عملکرد بسیار بدی داشت رانندش(حتی راننده تسلا)
کلا درگ خیلی ضعیفی بود و هیجان نداشت
ترک هاوک شاید تو درگ ضعیف باشه اما در رولینگ تقریبا حریف نداره
جفتشون تایم های بسیار بهتری دارن
M.A.S
۳ مهر ۱۳۹۹وقتی میگیم تو رولینگ بهتره یعنی در ادامه مسیر نباید عقب بمونه اینجا چرا اینجوری شد؟
و یه سوال دیگه
بهترین تایم ترک هاوک اگه 11.3 باشه
بهترین تایم تسلا چقدره؟
ارشیاSVJ
۳ مهر ۱۳۹۹نمیدونم کی برد و اهمیتی هم نداره
چون به هر حال جیپ!!!????
Hussein
۳ مهر ۱۳۹۹صد درصد تسلا برنده میشه
ولی به نظرم جیپ برای یه چیز دیگه ساخته شده
و تسلا برای یه چیز دیگه
و تفاوت هاشون فریاد میزنه
" Swedish Arrogant Tiger "
۳ مهر ۱۳۹۹واقعا ضعیف کار شده بود.
یه درگ میخواید بزارید بین دوتا ماشین دیگه این همه اضافات و مسخره بازی تون چیه!
کوشا
۳ مهر ۱۳۹۹شاید بهتر میبود که تسلا برای طراحی مدل Y کمی با سلیقه تر عمل می کرد. تسلا مثل BMW و مرسدس خودروساز با سابقه ای نیست که برای هر خط و شکستگی تو طراحی مدل جدیدش مورد هجوم طرفداراش قرار بگیره و متهمش کنن که داره اصالتش رو از بین می بره! تسلا نسبت به بقیه ی خودروسازای دارای قدمت این امتیاز رو داره که تو طراحی نهایت جاه طلبی و جسارت رو به کار ببره( همون طور که تو سایبر تراک و کامیون جدیدشون این کارو کردن!)
Elmiraj
۳ مهر ۱۳۹۹طراحی تسلا علاوه بر این که باید ساده باشه ، باید بهترین آیرودینامیک ممکن را هم داشته باشه و جدا از همه ، متمایز از تمامی خودروهای درون سوز باشه .
تسلا تنها برند تمام الکتریک دنیاست و برخلاف دیگران که هنوز با طراحی درونسوز ها خوروی الکتریکی شونو میسازن ، زبان طراحی تمام الکتریک خودشو داره و در میان ده ها خودرو دیگر به آسانی تشخیص داده میشه .
JDM
۳ مهر ۱۳۹۹تسلایی که تسلا نباشد تسلا نیست
اینجا مدل X واسه رقابت مناسبتر بود
امین
۳ مهر ۱۳۹۹میتونم بگم زشتتتتت ترین شاید نه ولی بی روح ترین و بی انرژی ترین طرحی تاریخ میرسه به Y روی اسپارک owl رو سفید میکنه
JDM
۳ مهر ۱۳۹۹از شما بعید نیست همچین نظری بدی چون از تسلا بدت میاد
Maserati-mc20
۳ مهر ۱۳۹۹فیلم رو ندیده گفتم تسلا میبره ولی بازم جیپ رو خیلی ها به این مزخرف بی روح ترجیح میدن
TOYOTEX
۲۳ مهر ۱۳۹۹شاید نظر خیلی از شماها این نباشه یا کلی مردم دیگه امابه نظر من خودرو های برقی بی روح اند و بی مصرف فاقد قلبند منظور از قلب اون تک موتور درون سوزه که جون و هیجان به ماشین می ده درسته یکم هوا رو الوده میکنن و دود دارن ولی همون لذت
تعویض دنده —–افزایش دور موتور —- کاتاف—–دریفت ——دونات و غیره به صد تا برقی میارزه درسته میگن شتاب خودرو های برقی زیاده ولی به چه درد می خوره مگه مسابقس مگه جته مگه اصلا جنگه یارو می خواد از ماشین لذت ببره نه از شتابش به نظر من تکنولوژی بیش از حد روه رو از ادم می گیره در عوض خودرو برقی یه هوارو به صورت مستقیم دید ما الوده نمی کنه (ولی از اون پشت تولید برق از نفت و… خیلی الودگی داره بیشتر از خودرو های معمولی) و یه شتاب وحشیانه که بدرد هرکس نمی خوره داره و مشکلاتشون چه نرم افزار و چه سخت افزار زیاده و سواری نرمی نسبت به خودرو های دیگه ندارندتمام
خودرو های درون سوزم دارن شبیه هم میشن یه ماشین 5تا اسم روشه شرکتا بخاطر این که با کاهش فروش همراه نشن در هر مدل جدید و فیس لیفت فقط یکم ماشینو بزک میکنند ولی در اصل همونه دیگه در شرکتا ریسک پذیری کم شده و همه به فکر فروش هستند در حالی که شرکت های قدیمی به دنبال ریسک تا بهتر شدن بودن و الان برعکس شده
اونام حکم خودرو سازیای ایرانو دارن اما به نهوی دیگه
بخشید طولانی شد ممنون که خوندید