فیات-کرایسلر اعلام کرد راهحلی برای رفع مشکل تکان های مرگبار جیپ رانگلر پیدا کرده است. البته به نظر نمیرسد خبری از فراخوان برای این خودروی محبوب باشد.
چندین سال است که جیپ رانگلر از اکسل جلوی سولید استفاده میکند و این امر باعث میشود راننده با عبور از مسیرهای پردستانداز ناگهان تکان های ترسناکی را در فرمان احساس کند. این موضوع در بین رسانهها با عنوان “تکان های مرگبار رانگلر” شناخته شده و باعث شده چندین شکایت از این شرکت ثبت شود.
این خودروساز ادعا میکند راهحلش برای رفع این مشکل شامل نصب دامپر فرمان یا پایدار کنندهی جدید است. البته فیات-کرایسلر همچنان تأکید میکند که تکانهای فرمان مشکلی ایمنی نبوده و به همین خاطر اقدام به فراخوان آفرودر دوستداشتنی خود نخواهد کرد بلکه مالکان رانگلر قادر خواهند بود به نزدیکترین نمایندگی شرکت مراجعه کرده و دامپر فرمان جدید را بدون صرف هزینهای دریافت کنند.
مدیر فنی ارشد این شرکت طی بیانیهای اعلام کرده تکانهای مرگبار رانگلر مشکل رزونانس است. او گفته است:
اگر شما چیزی را چندین بار تکان دهید و رها کنید برای همیشه تکان خواهد خورد. این تکانها کند نشده و از هم پراکنده نخواهند شد و اساساً این همان اتفاق دربارهی لرزشهای رانگلر جدید هم هست. زمانی که شما از یک دستانداز عبور میکنید، اگر همهچیز درست باشد سیستم تعلیق خواهد توانست آن رزونانس را خنثی کند در مورد رانگلر به محض اینکه هوا سرد شد و زمستان فرا رسید شکایات هم شروع شد.
وکلای شاکیان درخواست حل این مشکل توسط فیات-کرایسلر را داشته و معتقدند تکان های این خودرو میتواند با اصلاحات ساختاری سیستم تعلیق رفع شود.
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۸عجیب بود و پر از حاشیه!! اما چه خوب چه بد بهرحال حل شد
امیدوارم همچین مشکلی دوباره پیش نیاد
یانکی
۲۵ مرداد ۱۳۹۸متوجه نمیشم الان یه جیپ قدیمی برونید با همین سیستم متوجه همچین چیزی نمیشید.مشکل اینجاست اونا که شکایت میکنن نهایتن قبلش یه کراس اوور معمولی روندن
Elmiraj
۲۵ مرداد ۱۳۹۸یانکی @
جیپ های قدیمی فنر طولی دارن و از دو طرف به شاسی وصل اند و به دلیل سفتی بیش از حد این تکان کمتر حس میشه……اما سیستم تعلیق جلویی رانگلر JK و JL از نوع سولید فنر لول هست که اکسل توسط دو بازوی قدرتمند به شاسی وصل شده و به دلیل این که بیش از هر ماشینی انعطاف پذیر و نرم هست این تکان بیشتر به فرمان منتقل میشه….
البته سیستم تعلیق جلو داج RAM هم از همین نوعه ولی بدلیل ۸۰۰ کیلوگرم وزن بیشتر نسبت به رانگلر همچین مشکلی نداره .
.
.
برای رفع همیشگی این مشکل باید اکسل سولید از محور جلو رانگلر حذف شه که این کار تا ابد با اصالت رانگلر همخوانی نداره……
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۸دقیقا همینطوره
اصلا رانگلر یا حتی جیپ های قدیمی مناسب استفاده در شهر نیستن وصرفا کاربردی هستن
آرش آمریکایی
۲۵ مرداد ۱۳۹۸خبر دایلمر رو بذارید
1 میلیارد دلار جریمه شدا
اینم مثه خبر تقلب فولکس واگن تو بورس آمریکا میخواید ازش بگذرید
حالا فقط کافیه جیپ فراخوان بده بگه سیستم برف پاکن باید تعویض شه فوری خبرش رو میذارن تو سایت
Mad.z.Max
۲۵ مرداد ۱۳۹۸گذاشتن خبرشو چند روز پیش
کوروش
۲۵ مرداد ۱۳۹۸خب از بنز کمک بگیرد لاقل افرودش ابرومند تره
AMIR / ARMI
۲۵ مرداد ۱۳۹۸سالی نزدیک به ۳۰۰ هزار دستگاه رانگلر در دنیا فروش میره
یه آفرود تولید انبوه این ماشین
این عدد رو بزار کنار سالی ۲ الی ۳ هزار تا فروش جی کلاس
که یه افرودر مصنوعی هست که با کلی لوازم جانبی ارتفاش شده این تا بتونه به اندازه نصف رانگلر آفرود کنه
خب مشخصه دوست عزیز مشکلاتی خواهد بود
ولی حتی این مشکل آنقدر کوچیک بود که براش فراخوان ندادن
Elmiraj
۲۵ مرداد ۱۳۹۸از به ظاهر آفرودری کمک بگیرن که همیشه تو پارکینگه…!!!!!
.
.
پیشنهاد می کنم بری کانال Car advice یوتیوب ، در جدید ترین رویارویی توانایی آفرود رنگلر با تویوتا سری هفتاد و سوزوکی جیمنی مقایسه شده که اولین مسیر یه راه گلی چاله ای هر سه ازش رد میشن ، دومین مسیر رودخانه هست و باز هر سه ازش رد میشن و اما سومین مقایسه که در یک بیراهه شیب دار صخرهای هست که فقط رانگلر تونست ازش رد شه و سری هفتاد و جیمنی در پایین فقط نظاره گر بودن…!!!!
کاش اون جی کلاس شما هم در اون مقایسه حضور داشت………..
آران
۲۵ مرداد ۱۳۹۸وافعا کسی هست از رانگلر دو در خوشش نیاد؟؟ بوکان و مراغه مرکز قدیمی هاشه
MAHDI
۲۵ مرداد ۱۳۹۸البته باید مشکل امنیت این ماشین روهم درست کنن چون جیپ رانگلر از یورو NCAP فقط یک ستاره ایمنی گرفته بود!!!
در جدید ترین آزمایش موسسه ANCAP جیپ باوجود بروز رسانی کردنش در بخش ایمنی
این موسسه بازهم عملکرد رانگلر رو فاجعه آمیزدونستن وبازهم فقط یک ستاره ایمنی به رانگلر دادن !!!!!!!
در پایان جیپ رانگلر2019 در کنار پروتون جامبک عنوان ناامن ترین خودروهای بازار رو به دست آوردن!!!!!
(((امنیت واسه هر کلاس خودرویی مهم ترین شاخصه اش هستش پس دلیل نمیشه بگیم چون آفرودر هستش امنیت نمیخواد.قرار که نیست این ماشین همیشه تو گل ولای باشه ولی بیشتر اوقات توجاده هاست.اگه امنیتش مهم نیست چرا ازش تست تصادف میگیرن.ومیتونن بگن چون آفرودر هستش عیبی نداره. بعدشم مگه رقبای آفرودر این ماشین امنیت ندارن!!!!!!!!)))
Elmiraj
۲۵ مرداد ۱۳۹۸اگر از نظر EURONCAP اینقدر ماشین نا امنیه چرا فروشش در اروپا که سال ۲۰۱۷ تنها ۳۶۷۰ دستگاه بود در سال ۲۰۱۸ رسید به ۶۸۶۲ دستگاه…!!!
.
جالبتر این که فروش رانگلر در اروپا طی شش ماه اول سال ۲۰۱۹ به ۳۹۰۰ دستگاه رسیده…!!! در حالی که در شش ماه اول سال ۲۰۱۸ تنها ۲۳۱۸ دستگاه بود….
یعنی ۱۵۸۲ دستگاه افزایش فروش…!!!!!!!!!!!!!!!!
نگاه کن :
http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/jeep/jeep-wrangler/
JDM
۲۵ مرداد ۱۳۹۸من یه تصادف از جیپ رانگلر دیدم وسط چهار راه به یه سدان برخورد کرد،انقد سرعت جیپ بالا بود که سدان چپ کرد و یه دور چرخید،جیپ حتی چراغش هم نشکست.خواستین فیلمشو براتون میفرستم
شاهین
۲۵ مرداد ۱۳۹۸https://www.instagram.com/p/B1JxOWSgsTk/?utm_source=ig_web_copy_link
ستاره های یورو انکپ سیخی چند؟
مثلا با 60 تا سرعت 20 درصده نیم رخ ماشینو میزنن به دیوار که چی بشه؟ مگه من قراره با 60 تا سرعت بزنم به دیوار که بمیرم؟ مگه از 100 تا تصادف قراره 70 تاشو با 20 درصده نیمرخه ماشینم بزنم به جسمی؟
والا هرچی تصادف که میبینیم توی کل دنیا همش بالای 100 تا سرعت داشتن و بیشترشونم شاخ به شاخ بوده یا برخورد به مانع کناره جاده بوده(غیر از دیوار!!!)
پس شماها چرا سنگ ستاره های این سازمان های ایمنی رو به سینه میزنید؟
یه مشت تسته مضخرف به خورده مردم میدن که پول از کمپانی ها بچاپن. برداشته من اینجوریه
خیلیا هم زور زدن اون تصادف رانگلر رو ساختگی و جلوه ویژه نشون بدن اما نتونستن چون همه چی واضح هستش. رانگلر بخاطره آفرودر بودن شاسیه محکمی داره و سپرش هم به سرشاسی وصله اونجا هم با تمام رخ زد به ماشینه طرف و نتیجه اینکه یوروانکپ و امثالش برن تستاشونو اصلاح کنن
JDM
۲۵ مرداد ۱۳۹۸دقیقا همین ویدئو بود.
جیپ حتی جلو پنجرش هم اسیب ندید
مهرداد كمال
۲۶ مرداد ۱۳۹۸حق تک تک جوونای ما اینه ماشینای امریکایی داشته باشن
خدایا چه گناهی کردیم بخدا هر گناهی هم بوده تقاصش رو پس دادیم