چندین سال است که از بازگشت جیپ واگنییر اطلاع داریم و سال گذشته هم این شرکت با معرفی کانسپتی آمادهٔ تولید، پیشنمایشی از این افسانهٔ آمریکایی را ارائه کرد. حال امروز رسماً جیپ نسخهٔ تولیدی مدلهای واگنییر و گرند واگنییر را معرفی کرده است تا بهطورجدی به بخش اسیوویهای فول سایز وارد شود. این دو مدل، جیپ را وارد دو سگمنت کاملاً جدید میکنند بدون آنکه تواناییهای آفرود، فضای کافی برای سرنشینان و متریال داخلی عالی را قربانی سازند. هردو مدل در سه تیپ مختلف به نامهای سری I، سری II و سری III ارائه میشوند و به تودوزی چرمی استاندارد، تا هشت صندلی، بیشترین فضای بار در این کلاس و بسیاری از تکنولوژیهای کمکراننده مجهز هستند.
واگنییر و گرند واگنییر تولیدی در ظاهر تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت وفادار مانده و از همان استایل عمودی با جلوپنجرهٔ هشتقسمتی، درب پشتی تقریباً عمودی و پنجرههای جانبی بزرگ برخوردار هستند. در هردو مدل، یک زه کرومی از ستون A آغاز شده و با حرکت به سمت بالا و دور زدن سقف خودرو در سمت دیگر دوباره به انتهای ستون A ختم میشود. در گرند واگنییر اما تریمهای کرومی U شکلی هم به اطراف پنجرههای جانبی اضافه میشود. برای تمایز بیشتر این دو مدل از یکدیگر، در واگنییر نوشتهٔ WAGONEER روی کاپوت جای گرفته درحالیکه نوشتهٔ GRAND WAGONEER در بالای جلوپنجرهٔ آن نقش بسته است. در هردو مدل، نام خودرو در پایین درهای جلو هم کار شده است.
در داخل، طراحان جیپ سعی کردهاند از طریق یک غربیلک فرمان دو پره و دریچههای تهویهٔ افقی، به واگنییر اولیه ادای احترام کنند اما بااینحال کاملاً مشخص است که با یک اسیووی کاملاً مدرن طرف هستیم. در اینجا صفحه آمپر بهصورت استاندارد از نوع دیجیتالی است که در واگنییر ۱۰.۳ اینچی و در گرند واگنییر ۱۲.۳ اینچی خواهد بود. در میانهٔ داشبورد واگنییر، یک نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی استاندارد سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect 5 را ارائه میکند که یکی از آسانترین سیستمهای بازار برای استفاده است. علاوه بر این، یک صفحهنمایش ۱۰.۳ اینچی هم برای کنترل سیستم تهویه و سایر ویژگیهای رفاهی خودرو قابل سفارش خواهد بود که در پایین کنسول میانی قرار میگیرد.
از سوی دیگر، گرند واگنییر علاوه بر برخورداری از صفحه آمپر بزرگتر ۱۲.۳ اینچی، به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگتر ۱۲ اینچی هم مجهز است. علاوه بر این، در سمت راست داشبورد برای سرنشین جلو هم یک نمایشگر ۱۰.۳ اینچی در نظر گرفته شده که چندین ویژگی کمکراننده را ارائه میکند. به لطف این نمایشگر، راننده میتواند روی جاده تمرکز کند و بجای او، سرنشین مقصد ناوبری را پیدا کرده، موسیقی را پخش کند و تنظیمات خودرو را انجام دهد. این نمایشگر همچنین میتواند به آینهای واقعی از گوشی هوشمند تبدیل شود تا سرنشین جلو بتواند کارهایی مثل پاسخ دادن به ایمیلها، پخش فیلم، بازی و دسترسی به رسانههای اجتماعی را انجام دهد. البته یک فیلتر حریم خصوصی، محتویات این نمایشگر را از راننده پنهان نگه میدارد تا موجب حواسپرتی او نشود.
در گرند واگنییر، صندلیهای دو ردیف اول بهصورت استاندارد از نوع خلبانی هستند و یک کنسول مرکزی ثابت از ردیف جلو تا ردیف دوم کشیده میشود؛ اما خانوادههای پرجمعیتتر میتوانند صندلیهای نیمکتی را هم برای ردیف دوم سفارش دهند که ظرفیت سرنشین خودرو را به حداکثر هشت نفر میرساند. این در حالی است که در واگنییر، صندلیهای ردیف دوم بهصورت استاندارد از نوع نیمکتی هستند و صندلیهای خلبانی برای آن قابل سفارش است. در گرند واگنییر، سرنشینان ردیف دوم برای سرگرمی از دو نمایشگر ۱۰.۱ اینچی برخوردار خواهند بود که روی پشتی صندلیهای جلو نصب میشود. این نمایشگرها میتوانند به منابع صوتی و تصویری متفاوتی دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، در مدلهایی که در ردیف دوم به صندلیهای خلبانی مجهز هستند، یک نمایشگر رفاهی ۱۰.۳ اینچی هم در کنسول مرکزی عقب قرار میگیرد تا مجموع نمایشگرهای کابین گرند واگنییر را به هفت عدد برساند.
همهٔ تیپهای واگنییر و همینطور تیپ سری I گرند واگنییر بهصورت استاندارد با تودوزی چرمی ناپا ارائه میشوند اما تیپهای سری II و سری II گرند واگنییر از چرم لوکستر پالرمو برخوردار خواهند بود. همچنین استفادهٔ گسترده از تزئینات چوبی و آلومینیومی واقعی به گرند واگنییر کمک خواهد کرد تا بهتر بتواند در سگمنت لوکس با ژرمنها، هموطنها و بریتانیاییها رقابت کند. علاوه بر این، کابین گرند واگنییر با برخورداری از نورپردازی قابل تنظیم، در شب فضای زیبایی خواهد داشت.
واگنییر و گرند واگنییر هردو ۳,۱۲۴ میلیمتر فاصلهٔ محوری، ۵,۴۳۵ میلیمتر طول، ۲,۱۲۳ میلیمتر عرض و ۱,۹۲۰ میلیمتر ارتفاع دارند. این یعنی خانوادهٔ واگنییر نسبت به شورلت تاهو و کادیلاک اسکالید ۵۳ میلیمتر فاصلهٔ محوری و ۸۴ میلیمتر طول بیشتری دارند. به همین دلیل، جیپها در صورت باز بودن هر سه ردیف صندلیها، ۷۷۵ لیتر فضای بار ارائه میکنند درحالیکه این رقم در اسیوویهای جنرال موتورز ۷۲۲ لیتر است. ردیف سوم صندلیهای واگنییرها هم برای بزرگسالان بهاندازهٔ کافی جادار خواهد بود زیرا به گفتهٔ جیپ، این صندلیها ۹۹۰ میلیمتر فضای سر و ۹۳۰ میلیمتر فضای پا دارند که از تاهو به ترتیب با ۹۷۰ میلیمتر و ۸۸۶ میلیمتر بیشتر است.
جیپ واگنییر به پیشرانهٔ ۵.۸ لیتری V8 با تکنولوژی هیبریدی خفیف مجهز است که ۳۹۲ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است تا بهصورت استاندارد نیرو را به چرخهای عقب بفرستد اما سه نوع سامانهٔ چهارچرخ محرک مختلف هم برای واگنییر قابل سفارش خواهد بود. این سیستمها شامل Quadra-Trac تماموقت، Quadra-Trac I با گیربکس کمکی دو سرعته و نهایتاً Quadra-Trac II با گیربکس کمکی دو سرعته و یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی میشود که سریعتر از دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی پاسخ میدهد.
برای گرند واگنییر اما پیشرانهٔ قویتر ۶.۴ لیتری V8 با ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور در نظر گرفته شده که بهصورت استاندارد در کنار گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک Quadra-Trac II قرار میگیرد. این در حالی است که کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور هردو بهصورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب عرضه میشوند و به ترتیب ۴۲۰ و ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارند.
ساختار بدنه روی شاسی مقاوم در واگنییرها ظرفیت یدک کشی تا ۴.۵ تن را فراهم کرده است درحالیکه سیستم تعلیق دو جناقی در جلو و پنج اتصالی در عقب با فنرهای پیچشی هم سواری نرم و روانی را ارائه میکنند. برای واگنییر سیستم تعلیق بادی Quadra Lift جیپ هم قابل سفارش است که فاصلهٔ خودرو از سطح زمین را به ۲۵۶ میلیمتر افزایش میدهد. علاوه بر این، پکیجی بنام All-Terrain هم بهصورت سفارشی ارائه میشود که با استفاده از چهار صفحهٔ محافظ، از قسمتهای زیرین خودرو محافظت میکند. گرند واگنییر اما بهصورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی مجهز است که بهطور خودکار هنگام پارک کردن برای ورود و خروج و همینطور بارگیری راحتتر ارتفاع را کاهش میدهد و در سرعتهای بالا نیز با کاهش ارتفاع خودرو، مقاومت در برابر هوا را کمتر میکند.
علاوه بر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect 5 و نمایشگر سرنشین جلو، خانوادهٔ جیپ واگنییر یکی از اولین محصولات استلانتیس است که به دستیار فعال رانندگی مجهز خواهد بود. این سیستم که امکان رانندگی خودکار بدون نیاز به دخالت دست را فراهم میکند، شامل تکنولوژی حفظ حرکت خودرو در بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور و هشدار برخورد جلو میشود. البته این سیستم با تأخیر ارائه خواهد شد اما انتظار میرود تا قبل از پایان امسال برای رقابت با سیستم عالی سوپر کروز کادیلاک برای واگنییر سری III و گرند واگنییر ارائه گردد.
واگنییر سری III و همهٔ تیپهای گرند واگنییر همچنین بهصورت استاندارد به سیستم صوتی مکینتاش هم مجهز هستند. مکینتاش به ساخت سیستمهای استریوی باکیفیت خانگی مشهور است و واگنییر اولین خودرویی محسوب میشود که سیستم صوتی آن توسط این شرکت ساخته شده است. نسخهٔ پایهٔ این سیستم صوتی که MX950 نام دارد، شامل ۱۹ بلندگو، یک سابووفر ۱۰ اینچی و یک آمپلیفایر ۹۵۰ واتی میشود؛ اما کسانی که حتی از این هم بیشتر میخواهند، باید سراغ گرند واگنییر سری III بروند که بهصورت استاندارد به سیستم صوتی MX1375 با ۲۳ بلندگو، ۱۹۵۰ وات توان و صدای فراگیر سهبعدی مجهز است. این سیستم برای گرند واگنییر سری I و سری II هم قابل سفارش خواهد بود.
جیپ واگنییر و گرند واگنییر مدل ۲۰۲۲ هماکنون برای پیشخرید قابل سفارش هستند و اولین نمونهٔ آنها در تابستان آینده به خریداران تحویل داده خواهد شد. قیمت واگنییر از ۵۷,۹۹۵ دلار آغاز میشود که با توجه به ویژگیهای آن رقم بسیار مناسبی محسوب میشود. این مدل باید با رقبایی مثل شورلت تاهو و فورد اکسپیدیشن رقابت کند درحالیکه گرند واگنییر با قیمت پایهٔ ۸۶,۹۹۵ دلار در برابر خودروهایی مثل کادیلاک اسکالید، لینکلن نویگیتور، جیامسی یوکان دنالی و مرسدس بنز GLS قرار خواهد گرفت. کمی بعدتر، یک نسخهٔ بالا رده از گرند واگنییر بنام اُبسیدین هم ارائه خواهد شد که به رینگهای ۲۲ اینچی مشکیرنگ، تریم بیرونی دارک اونیکس و بسیاری از ویژگیهای لوکس مجهز است. قیمت این نسخه از ۹۸,۹۹۵ دلار آغاز میشود که ۱۲ هزار دلار از گرند واگنییر پایه و ۴۱ هزار دلار از واگنییر گرانتر است.
iman
۲۲ اسفند ۱۳۹۹محشره . جالبه برا معرفیش یه خانم چاق و هیکل دار آوردن تا عظمت و بزرگیش رو نشون بدن
Rman
۲۲ اسفند ۱۳۹۹من این سوال رو تو پست قیمت لکسوس ال ایکس از طرفداران لکسوس – تویوتا پرسیدم ولی کسی جواب نداد. اینجا دوباره می پرسم.
شما که میگین لکسوس داره پول کیفیت بیشترش رو می گیره
از اون طرف هم میگین تویوتا پول استهلاک پایین اش رو می گیره
پس چرا هیچ کدوم از لکسوس ها تو ۱۰ تا ماشین بی دردسر تا کارکرد ۳۲۰ هزار کیلومتر نیستن؟
مگه این لکسوس نباید کیفیت اش بالاتر از لندکروز باشه؟ خوب اون لندکروز که اول بود اونجا. پس چرا این نیست؟
چرا کلا هیچ لکسوسی تو کارکرد بالا مقام نمیاره؟ مگه نسل اول همین ماشین رو لندکروز ۱۰۰ ساخته نشده؟ یعنی هنوز اون ماشین ها به کارکرد ۳۲۰ هزار نرسیدن؟
پس وقتی لکسوس که قدرت و شتاب و هندلینگ اش اندازه تویوتاست. اپشن هاش اندازه ماشین های اروپایی و امریکایی. نمی تونه تو کارکرد بالا بی دردسر باشه. پس چه منطقی پشت خرید لکسوس هست؟
نه پرفورمنس اروپایی ها و امریکایی ها رو داره و نه بی دردسری تویوتا.
RezaRs
۲۲ اسفند ۱۳۹۹حاجی بعضی ها دوس دارند دیگه همه که ماشین باز نیستند و به این چیزا فکر نمی کنند طرف رو بپرس ماشین چند اسب بخار قدرت داره نمی دونه
ایوب
۲۲ اسفند ۱۳۹۹این که کیفیت بالای لکسوس رو قبول نکنین یه حرف دیگه، ولی برای جواب سوالتون یه دلیل میتونه این باشه که خریدارای لکسوس پولدارترن و یه ماشینو 10 سال سوار نمیشن و چندان هم مراعات حال ماشینو نمیکنن
REZA
۲۲ اسفند ۱۳۹۹دوست خوب من صاحب ماشین عوض میشه کیلومترش که فرقی نمیکنه
Rman
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ایوب حرف من چیز دیگه ایه
من میگم لکسوس رو پایه تویوتا ساخته و پرفورمنس ماشین های اروپایی و امریکایی رو نداره
دوام تویوتا رو هم که نداره. چون اگر داشت لااقل وقتی لندکروز تو کارکرد بالا اوله باید لکسوس ال ایکس که روی همون شاسی و موتور و گیربکس و قطعات گرون تر و بهتر ساخته میشه
نهایت دیگه تو 10 تا ماشین بود
یا لکسوس ای اس که روی پلت فرم تویوتا کمری هست باید تو لیست می بود
پس لکسوس نه دوام تویوتا رو داره
نه پرفورمنس اروپایی و امریکایی
از اون طرف لکسوس محصولاتش نسبت به اروپایی ها که محسوس ارزون تره. این استدلال پولدار بودن طرف بیشتر به صاحب های بنز و بی ام و و مازراتی و کادیلاک و لینکلن می خوره تا لکسوس که براشون دوام مهم نیست.
جمله ام سوالیه. برای خودم می پرسم. چه استدلالی پشت خریدن لکسوس هست؟
ali (chevy nova)
۲۲ اسفند ۱۳۹۹یه محصول عالی داده بیرون جیپ که از هرنظر معرکست و عالی و از همه مهم تر قیمت مناسبی هم داره
Hadi
۲۲ اسفند ۱۳۹۹انتخاب از بین این گرند واگنییر و اسکالید و نویگیتور یکی از سختترین کار هاست…
ولی انتخاب خودم:
1:گرند واگنییر یا اسکالید
2: نویگیتور
لینکلن نویگیتور با فیس لیفتش که امسال معرفی میشه میتونه دوباره انتخاب اول بشه ??
Mad.z.Max
۲۳ اسفند ۱۳۹۹بینظیره، اصن امریکن بینظیر و فوق العادس، داداش بزرگه رنگلر، مرررد!
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۹میدونی رسیدن به اون کیلومتر کارکرد به چه زمان زیادی نیاز داره؟ و میدونی کسی که پول واسه برند لوکس میده میتونه به جای اون مدل با عمر زیاد، مدل های جدیدتر و پیشرفته تر رو تهیه کنه؟ طوری پرسیدی هیچ لکسوسی تو کارکرد بالا مقام نمیاره انگار سایر برندهای لوکس همشون تو کارکرد بالا مقام دارن.
جوابت توی لیست قابلیت اعتماده. تو دنبال بحث و جدلی واسه همین کسی جوابتو نمیده.
منطق خریدش کیفیت ساختش هست که یکی از بهترین ها بین برندهای لوکس به حساب میاد همونطور که شعارشون هم همینه nothing is crafted like a lexus
الان سال هاست با کمترین تعداد عیب رتبه اول قابلیت اعتماد طولانی مدت متعلق به لکسس هست. در حالی که برندهایی از جمله آمریکایی ها نه در بحث پرفورمنس قابلیت رقابت با اروپایی ها رو دارن و نه از نظر قابلیت اعتماد می تونن با لکسس رقابت کنن و درنتیجه بازار رو از دست دادن ( حتی در خود آمریکا)
به هر حال هر برندی مزیتی داره که یه عده رو باهاش جذب می کنه. آلمان ها پرفورمنس و هندلینگ قابل توجه، لکسس دوام بیشتر و دردسر کمتر و راحتی زیاد و متریال عالی کابین.
حالا با این توصیفات لکسوس یکی از پر فروش ترین لوکس سازهاست، و پرسیدی منطق خریدش چی هست وقتی نه پرفورمنس داره نه کم دردسر!! که جواب دادم.
حالا از شما میپرسم منطق پشت این سوال اشتباه شما چی بود؟ لکسس دوام نداره!! ای کاش jd power از اطلاعات و تحلیل های شما بهره مند بشه.
در واقع این سوال شما باید برای برندهای لوکس آمریکایی پرسیده بشه که همونطور که گفتم نه پرفورمنس اروپایی ها رو داره نه دوام لکسس پس منطق خریدش چیه؟ و اتفاقا عکس العمل مارکت هم همین بود که منطق خرید نداره به همین دلیل سهمشون از بازار طی سه چهار دهه اخیر مخصوصا از سال 1990 روز به روز کمتر شد (مطابق آمار).
Elmiraj
۲۲ اسفند ۱۳۹۹اتفاقا آمریکایی ها هم در قابلیت اعتماد و دوام حضور پر رنگ دارن و هم در لیست پرفورمنس و تکنولوژی :::
نه اندازه ژاپنی ها ساده و بی آپشن اند…
نه اندازه اروپایی ها مستهلک و کم عمر…
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۹بله قابلیت اعتمادشون رو در لیست اخیر jd power مشاهده کردیم
Amir Machine
۲۲ اسفند ۱۳۹۹خوبه لیست جدید JD پاور تازگی اومده و اینطوری تو روز روشن کتمان میکنید
جهت اطلاع
در لیست جدید JD پاور، بیوک و کادیلاک رتبههای پنجم و ششم بودن، یعنی درست چسبیده به تویوتا، لینکلن هم در رتبه نُهم قرار داره که بالاتر از آکورا و اینفینیتی و کل آلمانیهاس
بعد ایشون میگه قابلیت اعتمادشون رو دیدیم!! البته خب مشخصه وقتی فکر و ذکرت کوبیدن امریکاییها باشه هیچ چی رو نمیبینی
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۹amir machine
من چه حقیقتی رو کتمان کردم؟ عین خط نظرم رو کپی می کنم ببینم چه چیطی رو کتمان کردم:
((در حالی که برندهایی از جمله آمریکایی ها نه در بحث پرفورمنس قابلیت رقابت با اروپایی ها رو دارن و نه از نظر قابلیت اعتماد می تونن با لکسس رقابت کنن))
خب این حرف با کدوم قسمت لیست jd power در تناقض هست؟ من که نگفتم دوامشون از آلمانی ها کمتره.
گفتم از لکسس کمتره، که هست.
هرچند نتایج مطالعه قابلیت اطمینان کانسومر ریپورتز از اینم برای آمریکایی ها بدتره که توی آرشیو پدال هست ( در مطالعه قابلیت اطمینان برندهای آمریکایی پایین جدول بودن، همینطور در مقاله بهترین برندهای سال هم که بر اساس تست جاده ای، قابلیت اطمینان پیش بینی شده، رضایت مشتری و ایمنی بود، باز برندهای آمریکایی رتبه پایین آوردن. حالا من کتمان می کنم؟)
Amir Machine
۲۲ اسفند ۱۳۹۹وقتی با طعنه و کنایه نوشتی بله قابلیت اعتمادشونو دیدیم یعنی کتمان، یعنی نادیده گرفتن رتبه بیوک و کادیلاک و لینکلن در لیست JD پاور
تو لیست کانسومر ریپورترز هم بیوک تو رتبه چهارم بود، چسبیده به لکسس، رم هفتم بود و دوج هم بین 10 تای بالای جدول
تو بررسی رضایت از نمایندگیها، لینکلن اول بود، تو لیست کیفیت اولیه JD پاور، دوج اول بود و شورلت، رم، بیوک و جیپ همه بالاتر از لکسس بودن
تو لیست بهترین سیستمهای اطلاعاتی سرگرمی پُر امریکایی بود اما هیچ اثری از لکسس نبود
ولی شماها هیچکدوم از این موارد مثبت رو نمیبینید، فقط میرید میگردید دنبال موارد منفی که چپ و راست بکنید تو چشم فنهای آمریکایی
Rman
۲۲ اسفند ۱۳۹۹حسین اتفاقا حرف های تو توجیه نداره و کاملا تعصبیه.
میگی رسیدن به 200000 مایل خیلی طول می کشه! یعنی هنوز لکسوس هایی که از 1990 تولید شدن نرسیدن به این کارکرد؟ این همه لکسوس تو ایران که از 2007 اومدن اکثرشون 300.000 رو رد کردن بعد ماشین های 1990 نرسیده؟ قشنگ بود استدلالت.
میگی کشی که واسه برند لوکس پول میده میره دوباره مدل جدید می خره. خوب بنز و بی ام و و ائودی و پورشه و مازراتی و لینکلن و کادیلاک و … لوکس نیستن؟ چرا یکی بره لکسوس ال ایکس بخره با اون قیمت اش که نه پرفورمنس داره و نه دوام لندکروز؟ خوب جاش یه ماشین اروپایی یا امریکایی می خره که حداقل پرفورمنس داشته باشه. به قول حرف تو زود هم عوض می کنه یکی نو می خره. وقتی لکسوس عین بقیه لوکس ها دوام نداره. لااقل اون ماشین ها پرفورمنس که دارن.
میگی لکسوس مقام نمیاره چرا بقیه هم مقام نمیارن. کدوم ماشینی عین لکسوس موتورش این قدر کم بازدهه؟ رینگ های سایز پایین و فاق زیاد داره؟ شتاب شون پایین. هندلینگ شون پایین.
وقتی لکسوس پرفورمنس نداره عین تویوتا، زمانی لوکس بودنش کنار اروپایی و امریکایی ها معنا داره که عین اون ها پرفورمنس داشته باشه و دوام بالا. تو هیچ تست دوام لکسوس مقام نمیاره. پرفورمنس شون هم که مشخصه. چرا باید یه پولدار بیاد این ماشین رو بخره؟
برای من لکسوس عین یه شرکت تیونر می مونه که یه ماشین پایه تویوتا رو می گیره و فقط روش اپشن و متریال خوب می ذاره. چون پلت فرم پایه اش پرفورمنس نداره استهلاک اش پایینه اما آپشن هاش عین بقیه لوکس سازها تو دراز مدت دچار مشکل میشه.
چون کار طراحی پلت فرم نمی کنه. تمام زورش رو گذاشته رو کیفیت مونتاژ. برای همین تو سال اول و دوم و سوم خوبه ولی دراز مدت مقام نداره عین بقیه لوکس سازها.
حالا سوال من اینه وقتی لکسوس نه دوام داره و نه پرفورمنس چرا باید خرید؟ تو که داری میگی طرف پولداره و ماشین رو زود عوض می کنه. خوب چرا تو اون 3 سال یه ماشین ضعیف داشته باشه؟
نوشتی لکسوس دوام و راحتی زیاد و متریال عالی داره. خوب کو این دوام؟ تو کدوم تست درازمدت لکسوس کنار تویوتا مقام آورده؟ لندکروز اوله تو دنیا، خوب لکسوس ال ایکس که دقیقا رو همون پلت فرمه با قطعات با کیفیت تر. چرا تو 10 نبود؟ چرا بهتر از لندکروز نیست اصلا؟ راحتی بیشتر از امریکایی ها؟ متریال عالی؟ یعنی از برندهای لوکس دیگه بالاتره؟ از پورشه و بنز و کادیلاک و لینکلن بالاتره متریالش؟ کو رفرانس برای این حرفت؟
سال ها همین ها رو تکرار کردیم الان می بینیم این طوری نیست دیگه. فقط طوطی وار تکرار می کنیم.
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۹جناب rman
قسمت به قسمت جوابت رو میدم.
((میگی رسیدن به ۲۰۰۰۰۰ مایل خیلی طول می کشه! یعنی هنوز لکسوس هایی که از ۱۹۹۰ تولید شدن نرسیدن به این کارکرد؟)) لکسس های زیادی هستن که به کارکرد یک میلیون کیلومتر هم رسیدن که میتونی سرچ کنی نمونه هاش رو پیدا کنی.
((این همه لکسوس تو ایران که از ۲۰۰۷ اومدن اکثرشون ۳۰۰.۰۰۰ رو رد کردن بعد ماشین های ۱۹۹۰ نرسیده؟ قشنگ بود استدلالت)) تو که میگفتی لکسس دوام نداره ، از اینطرف خودت جوتب خودت رو میدی که اکثر لکسوس های 2007 داخل ایران به این کارکرد رسیدن. پس چی میگی؟ ?
((میگی کشی که واسه برند لوکس پول میده میره دوباره مدل جدید می خره. خوب بنز و بی ام و و ائودی و پورشه و مازراتی و لینکلن و کادیلاک و … لوکس نیستن؟ چرا یکی بره لکسوس ال ایکس بخره با اون قیمت اش که نه پرفورمنس داره و نه دوام لندکروز؟ خوب جاش یه ماشین اروپایی یا امریکایی می خره که حداقل پرفورمنس داشته باشه.))
حرف من واضح بود نمیدونم چرا فهمش برات سخت بود. اونور مثل ایران نیست که ماشین سی سال کار استفاده کنن وقتی طرف میتونه مدل های جدیدتر داشته باشه. خیلی از ماشین ها از یه سنی به بعد چه دوام داشته باشن چه نه دیگه از رده خارج و اسقاطی به حساب میان.
((زمانی لوکس بودنش کنار اروپایی و امریکایی ها معنا داره که عین اون ها پرفورمنس داشته باشه و دوام بالا. تو هیچ تست دوام لکسوس مقام نمیاره.)) جواب این حرفت رو قبل تر دادن ولی همونطور که گفتم چون دنبال بحث کردن و نفهمیدن هستی واسه همین توجه نکردی. کی گفته پرفورمنس شاخصه یک ماشین لوکسه؟ مطمئن باس اگر بود الان لکسس اینقدر موفق و پر فروش نمی بود. ثانیا دوام نداره؟ خوبه برات رفرنس آوردم که لکسس قابا اطمینان ترین برند هست که حتی رتبه بالاتری نسبت به تویوتا داره. بعد نشستی میگی دوام نداره! ? یه رفرنس بیار واسه این حرفت تا بهت جایزه بدم.
((چرا باید یه پولدار بیاد این ماشین رو بخره؟)) فعلا که می بینی با قیمت بیشتر از کادیلاک و لینکلن باز هم خیلی خیلی بیشتر میخرن. اینکه نمی تونی واقعیت رو قبول کنی مشکل خودته دوست عزیز.
((برای من لکسوس عین یه شرکت تیونر می مونه که یه ماشین پایه تویوتا رو می گیره و فقط روش اپشن و متریال خوب می ذاره.)) پلتفرم و شاسی بسیاری از ماشین های آئودی و فولکس هم یکیه. همینطور فورد و لینکلن، همینطور شورلت و کادیلاک. یکم تعصبت رو کمتر کن و عاقلانه تر نظر بده.
((چون پلت فرم پایه اش پرفورمنس نداره استهلاک اش پایینه اما آپشن هاش عین بقیه لوکس سازها تو دراز مدت دچار مشکل میشه.)) شما که گفتی تو هیچ تستی دوام نداره باز اینجا میگی استهلاکش پایینه؟؟ چقدر تناقض!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! آپشن هاش عین بقیه لوکس سازها دچار مشکل میشه؟ دقیقا واسه همین بود که همون اول ارجاع دادم به لیست قابلیت اعتماد jd power و گفتم کمترین تعداد عیب رو در طولانی مدت داره ( که جدولش موجوده) باز میگی مثل بقیه آپشن هاش دچار مشکل میشه؟ یاد بگیر مستند حرف بزنی دوست عزیز، حرف سلیقه ای ارزش نداره.
((چون کار طراحی پلت فرم نمی کنه. تمام زورش رو گذاشته رو کیفیت مونتاژ. برای همین تو سال اول و دوم و سوم خوبه ولی دراز مدت مقام نداره عین بقیه لوکس سازها.)) همونطور که گفتم سایر برندهای لوکس مثل آئودی و لینکلن و کادیلاک هم در بسیاری موارد پلتفرم مشترک با برند مادر دارن که این موضوع ایرادی هم نداره. قرار نیست یه برند هزارتا پلتفرم داشته باشه. گروهی مثل فولکس روی تمام برندهای زیر مجموعش از پلتفرم یکسان استفاده می کنه. قسمت بعدش هم که گفتی سال اول و دوم سوم فقط دوام داره که باز با خط اول کامنتت که گفتی لکسس های 2007 ایران به فلان کارکرد رسیدن در تناقضه، و همچنین باید بگم که اتفاقا صدر نشینی لکسس در قابلیت اعتماد در مطالعات طولانی مدت یعنی خودروهای با عمر بیش از سه سال هست، همچنین سایر برندهای لوکس در آخرین مطالعه jd power وضعیت بهتری نسبت به برندهای اقتصادی داشتن. لکسس و پورشه اول و دوم، جنسیس و بی ام و، و همین لینکلن و کادیلاک و آئودی رتبه بالایی داشتن و برندهای اقتصادی پایین تر بودن. بنابراین نظرتون رو راجع به دوام طولانی مدت برندهای لوکس باید تغییر بدین.
((نوشتی لکسوس دوام و راحتی زیاد و متریال عالی داره. خوب کو این دوام؟ تو کدوم تست درازمدت لکسوس کنار تویوتا مقام آورده؟)) باز هم حرف تکراری که جوابش رو در پاراگراف های قبل دادم و البته تناقض دیگه در حرف های خودت.
((راحتی بیشتر از امریکایی ها؟ متریال عالی؟ یعنی از برندهای لوکس دیگه بالاتره؟ از پورشه و بنز و کادیلاک و لینکلن بالاتره متریالش؟ کو رفرانس برای این حرفت؟))
بله متریال لکسس از سایر برندها علی الخصوص آمریکایی ها و همچین بی ام و بهتره. معمولا در بحث کیفیت متریال کابین آئودی و لکسوس و بنز حرف اول رو میزنن هرچند طی سه سال اخیر بیمر هم کیفیت متریال کابینش کاملا برده بالا. و البته بحث راحتی که گسترده هست و مولفه های مختلفی رو شامل میشه. اتفاقا ماشین های لکسوس چون روح اسپرت ندارن به همین دلیل از جنبه های مختلف کابین راحت تری دارن، چه از نظر سیستم تعلیق، چه از نظر میزان سر و صدای کابین ( که لکسس کمترین میزان سر و صدای کابین رو داره) و چه راحتی صندلی ها. این بخاطر همون اسپرت نبودن لکسس هست در حالی که برندی مثل بی ام و طبیعتا به خاطر ماهیت اسپرتش از این نظر تفاوت داره.
همون اول گفتم دنبال بحث و جدلی واسه همین کسی از ژاپنی بازها جوابتو نداد. کسی که میگه لکسس دوام نداره مشخصه با خودش چند چنده
Rman
۲۲ اسفند ۱۳۹۹حسین واقعا جواب هات عالیه
همین طور تند تند تایپ کن تا کی بورد خوب آب بندی بشه ???
نوشتی رسیدن به 320.000 کیلومتر می دونی چقدر زمان می بره؟
نوشتم لکسوس از 1990 داره ماشین تولید می کنه. هیچ کدوم شون نرسیدن به 320 هزارتا؟ تو ایران مدل 2007 هاشون رد کردن این کارکرد رو.
بعد نوشتی پس اگر رد کردن که خیلی خوبن لکسوس ها ???
تو هنوز فرق اون تست های یک ساله و سه ساله و کیفیت بعد از کارکرد 200.000 مایل رو نفهمیدی.
بحث جالبی بود. وقتی فقط می خوای جواب بدی و فکر نمی کنی. همین میشه.
کامنتت رو تا پاراگراف دوم خوندم. همین قدرش کافیه
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۹حق داری نخونی rman چون یه چیزی گفتی که خودتم توش موندی
تو هنوز اینقدر متوجه نیستی که میگم لکسس در قابلیت اعتماد طولانی مدت( طولانی مدت یعنی بیش از سه سال) رتبه اول رو داره. بعد تو میگی تست 200 هزار مایل کیفیت نداره? شک دارم اصلا بدونی که توی مطالعات قابلین اعتماد چه آیتم هایی رو بررسی می کنن واسه همین میگی آپشن های لکسس در طولانی مدت با مثل سایر برندهای لوکس دچار مشکل میشه. قول میدم خودتم نمی فهمی چی میگی فقط محض خالی نبودن عریضه بدون حتی یک رفرنس حرف میزنی. البته این روزا توی جامعه ما حرف زدن از روی معده مد شده تو هم یکیش.
الانم کم آوردی زده جاده خاکی?
گفتی لکسس دوام نداره، دوامش به لندکروز نمیرسه، از اونور گفتی لکسوس های 2007 ایران 300 هزار کیلومتر رد کردن. منم گفتم حرفت تناقض داره چون از یه طرف میگی دوام مشابه لندکروز ندا ه، از اونور گفتی همه لکسوس های ایران فلان کارکرد رو رد کردن. وقتی همینجوری یه چیزی بپرونی همین میشه. حالا بیشتر بزن جاده خاکی استاد?
البته حق میدم نظرمو نخونی چون همون خط اولش که تناقض آشکار حرفت رو بهت نشون دادم واست کافی بود. بقیش هم واسه تو ننوشتم چون اصلا ارزش جواب دادن نداری (همونطور که خط اول نظرم گفتم از همون اول دنبال بحث و جدل بودی) ، نوشتم که بعدا دور برنداری بگی کسی چیزی نگفت پس حرفم درست بود
Rman
۲۲ اسفند ۱۳۹۹حسین تو درست میگی
هیچ ماشینی تو ایران به 300000 تا نرسیده جز تویوتا و لکسوس
تو حتی نمی دونی آیتم های بررسی تست های بلند مدت و 200000 مایل چی هست
شادی باشه دوست عزیز
???
Ali
۲۳ اسفند ۱۳۹۹نیازی نیست اثبات شه که کدوم برتره چون اگه برتری و بهتر بودن و سرتر بودن باشه مطعئنا خودرو های اروپایی و امریکایی از همه نظر بهتر هستن و خودروهای کره ای و ژاپنی به پای اونها نمیرسن و اتفاقا چون خودروسازای ژاپنی خودشونم میدونن به پای اروپایی و امریکایی ها نمیرسن سبک اقتصادی رو انتخاب کردن چون اگه بخوان هم به پای اونها نمیرسن. بقیه بحث ها و آمار ها و فروش و مسائل تجاری دیگه بحث های پیش پا افتاده و .. که بعضی دوستان روش بخث میکنن اصلا معیار و ملاکی نیستن که بخوای بحسابشون بیاری درنتیجه اینکه مثلا طرف میاد دلش رو خوش میکنه به یه آمار و بحث میکنه با دیگران و میگه ببین این آمار اینه پس فلان خودرو خوبه و.. همه از سر نادانی و اشتباهاتی هستن که خودشونم نمیدونن اصل قضیه چیه و اگه بدونن به این بحث ها ادامه نمیدن.
یانکی
۲۲ اسفند ۱۳۹۹چه دلیلی داره میای تو مقاله معرفی برترین suv جهان کامنت غیر مرتبط میزاری.خوشم میاد کل اروپا کراس اوور هاشون رو جمع کنن اندازه کلاس پایه واگنیر هم نمیشن.جیپ پدر آفرد و لوکس بودن.حالا شد سه گانه عظیم.گرند واگنیر.اسکالید.نویگیتور.
علی
۲۲ اسفند ۱۳۹۹کلsuvهای اروپا :
جی کلاس هم تو افرود وهم تو لوکس بودن که از این خیلی جلوتره.
الان یکی میاد میگه تو موتورترند 2018 رانگلر جی رو برد .
خب همش یه بار تو یه مجله.
درعوض جی هرسال تو همه مجلات بهتره.
1000-1 به نفع جی.
البته نباید جی رو باجیپ مقایسه میکر دم چون جی خیلی بالاتر ازاین حرفاست
فقط گفتم بدونین.
R@m!n
۲۲ اسفند ۱۳۹۹آقا آرمان این کامنتو نسبت به تمام حرفات می گم. لکسوس تو تمام موارد سطحی به رقبای آمریکایی و آلمانیش ارائه میده. من هم نسبت به نظر شما و هم نظر دوستمون حسین که متاسفانه خیلی متعصب و بعضا بی منطق هستن مخالفم. همیشه گفتم و میگم پشت گوشی راجب کیفیت و کارایی یه ماشین نظر ندیم. شما اول سوال کردی بعد اومدی لکسوس رو هیت کردی. حرکتت خیلی چیپه. مطمئن باش توی دنیای واقعی اگر سوار یه مدل لکسوس بشی این حرفو نمی زنی. من لکسوس ندارم اما تجربه سواری باهاش داشتم. تجربه سواری المانی هم داشتم. هر دو از لحاظ کیفیت بسیار نزدیکن به هم و از لحاظ پرفورمنس بنظرم ماشینای بی ام و از همه سرتر هستن البته در مدلای M نه مدلای پایه و معمولی (البته این حرفم به این معنی نیست مدلای پایه ضعیفن). فروش لکسوس و اعتبارش تو دنیا گوینده همه چی هست پس حمایت من و هیت شما هیچ تاثیری نداره تو محبوبیتش صرفا یه نظر بیشتر. اما بهتره این نظر از سر تجربه شخصی یا حداقل مطالعه باشه. مراجع رسمی تایید کیفیت تو دنیام این برندو و کلاس کاریشو تایید می کنه. این حرفم راجب برندهای آمریکایی هم همینطوره. ماشینای مثه لینکلن و کادیلاک سطحی کاملا برابر و حتی برخی بهتر ارائه میدن. بجای درست کردن بحثای بی خودی که مثه یه زنجیره باطل توسط ادمایی مثه شما ادامه پیدا می کنه تو این حوزه بیشتر مطالعه کنین.
Rman
۲۲ اسفند ۱۳۹۹رامین هیت کدومه؟
من رو حساب راهنمایی بچه های اینجا رو تیانا شک داشتم که خریدم خدا رو شکر.
من پولم نمی رسه به لکسوس و بنز و بی ام و. تا به حال هم نروندم ولی سوار شدم.
سوالم ساده بود. واقعا سوال بود برام. ولی در مورد نزدیکی پرفورمنس لکسوس با بنز و بی ام و و پورشه و آئودی و کادیلاک اصلا باهات موافق نیستم.
شاید اینجا که ما خیابون هامون داغونه لکسوس نرم خوب باشه ولی آخه تو آلمان یا کل اروپا و آمریکا با اون آسفالت و اتوبان دیگه نرم بودن چه مزیتیه؟
همه میگن دووم لکسوس خوبه. خوب چرا مقام نمیاره تو تست های 200 هزار مایل؟ بعد همه جواب میدن اونکه پولداره ماشین اش رو زود عوض می کنه. خوب اون پولدار چرا باید لکسوس بخره؟
اصلا نمی خوام هیت کنم. دارم میگم من نمی دونم چرا اون پولدار با شرایط بالا باید لکسوس بخره. همین.
هر کی خرید نوش جونش. ولی تست های لندکروز رو تو مجلات خارجی بخون. همه شون در مورد لندکروز همون اول متن می نویسن کسی لندکروز می خره.
تو امریکا که می خواد یه ماشین 90 هزار دلاری بخری که ظاهر 90 هزار دلاری نداشته باشه.
نمیگم همه برای ظاهر ماشین می خرن ولی آخه این شد دلیل؟ بعد اینجا طرف می نویسه لندکروز به خاطر افرود خفن و استهلاک پایین تو امریکا فروش داره.
بهزاد
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ببیبن عزیز دلواپس شما در وهله ی اول دقیقا آماری که راجب کیلومتر کارکرد در اون سایت را در ذهنت تجزیه تحلیل کن یکسری سوالاتت پاسخش پیدا میشه اما اگر قدرت این امر را نداری به ادامه ی کامنت خوب گوش کن!
در آمار مورد نظر شما کارشناسان اون سایت اومدن از بین 11.2 میلیون خودروی فروخته شده در سال قبل میانگین کیلومتر کارکرده را محاسبه کردن و نتایج مثلا برای لندکروز اینجوری بوده که 16 درصد لندکروزهای فروخته شده کارکردشون بیش از 200 هزار مایل بوده ، حالا این وسط به سال ساخت اشاره ای نشده و همینطور به این مورد که اون خودروها برای چندمین بار دست به دست شده.
حالا فرض بر این قراره تو این تعداد مثلا 100 هزار خودرو برای لکسوس بوده و هنوز هم مشخص نیست سال تولیدشون کی بوده و شاید متوسط کیلومترشون میانگین 100 هزار مایل بوده باشه و در آمار نهایی اسمشون در رده های بالا قرار نگیره.
هر شرکتی یکسری داده های خصوصی برای خودش داره مثل میانگین عمر نگهداری ساخته هاش در یک بازار و معمولا ساخته های لوکس بازار پس از پایان گارانتی به علت توان مالی بهتر صاحبانشون فروش بیشتری دارند و مالکان هم به علت گران بودن هزینه های سرویس آزاد سعی میکنند تا حد امکان کیلومتر گارانتی را رد نکنند.
مهندس جان تمام فروش شرکت های رقیب لکسوس نه از نوع M هستند نه AMG و … و این توهمات پرفورمنسی که بسیاری دارند در مورد کراس اوورها و مثلا 318،320،328 و… صدق نمیکنه و خودروهای لکسوس حداقل همان کاری رو میکنند که مدلهای معمولی پرفروش رقبا انجام میدن و شما نمیتونی با شمشیر به یک خریدار حالی کنی که این ماشین در پیچ ها 5 کیلومتر سریعتره و شتابش 1 ثانیه بهتر.
همینطور در مورد استفاده و کارکرد هم کسی نمیتونه به مصرف کننده بگه ماشینتو ببر بالای 200 هزار مایل بعد بفروش و این چیزی که شما دنبالشی از دهه ی 80 تو آمریکا به راهه و هنوزم با تمام توان مثل امثال شما پیگیرش هستند که صنعت خودرو را به دست صاحبانشون برسونن در حالی که تویوتا ، لکسوس ، هوندا و… الان یک سبک هستند و اگر این انرژی صرف این میشد که مشکلات رقبا کجاست شاید الان ژاپنی ها نبودن و کوبیدن با این روشها همیشه نتیجه ی عکس داده.
الان مشکل ذهنی شما این شده که چرا لندکروز میخرن! در حالی که مدلهای دیگر تویوتا ممکنه 100 برابر از لندکروزی که 3 هزار تا فروخته ، فروش بیشتری داشته باشند و اینو با اطمینان میگم 99 درصد کسانی که میرن فیلم ها و رویوهای لندکروز را میخونن فقط به این امید هست که خار شدن تویوتا را ببینند و مرهمی باشه برای زخم ها و کورسوی امیدی برای سقوط این برند!
همین الان لندکروز از سبد تویوتا حذف بشه حتی یک سنت هم به تویوتا زیان نمیرسه و اگر قرار بود به انتقاداتی مثل موتور کم بازده و هندلینک و ظاهر اخ و پیفی منتقدان گوش کنه که الان تو این موقعیت نبود.
Rman
۲۲ اسفند ۱۳۹۹بهزاد خوبی؟
اینجا رو با همایش سالیانه گزارش کمپانی به اعضا اشتباه گرفتی؟
آمار فروش es و lx و ls رو تو بازار امریکا ببین. هیچ وقت کم فروش نبوده لکسوس تو بازار امریکا. اون تست ها هم روی درصد کار دارن نه تعداد رسیده به اون کارکرد.
مورد بعدی تو تمام تست ها کادیلاک رو از جی ام جدا کرده بود. نیومده بود کادیلاک رو بر اساس پلت فرم پایه تو جی ام حساب کنه که میگی ممکنه تو آمار لندکروزها، لکسوس ال ایکس هم اومده باشه.
موتورهای لکسوس رو با m و amg و … که بخوایم مقایسه کنیم، بازده توان و گرمایی شون که در حد مشغل گازوئیلی های قدیمی موتورخونه هاست. کدوم موتور لکسوس نسبت به حجم اش با رقباش قابل مقایسه است؟ موتور 570 روی ال ایکس؟ موتور 500 روی ال سی و … ؟ موتور 460 روی جی ایکس؟ موتور 350 روی ار ایکس و ای اس؟ موتور 2.5 لیتر ترکیب شده با هیبرید روی ان ایکس؟
فقط یه موتور توربو 2 لیتری داره که بازم از رقبای آلمانی و امریکایی اش محسوس پایین تره.
کدوم ماشین لکسوس نسبت به رقباش شتاب و رولینگ بهتری داره؟ کدوم شون نسبت به رقباش رکورد پیست داره؟
برو بازده موتورهاشون رو ببین. تفاوت رکوردهاشون رو ببین تا نگی نسبت به رقباش چیزی کم نداره.
چون 320 رو گفتی، نری موتور 2 لیتری لکسوس رو باهاش مقایسه کنی ها. چون بوست و تراکم موتور 2 لیتری توربو لکسوس در حد موتور 28 نسل قبلی و موتور 30 نسل جدیده. اگر با 20 و 18 مقایسه می کنی از اساس اشتباهه.
قسمت اخر حرف هات هم خیلی باحال بود. اره داداش، ما همه منتظریم تویوتا لندکروز سقوط کنه که سهام هامون تو شرکت های رقیب بره بالا. شماها هم مهندس های تویوتا هستین و دارین جلوی این کار رو می گیرین. واقعا خوش به حال تون که با این تصورات تون از ما و خودتون.
???
بهزاد
۲۳ اسفند ۱۳۹۹کجای کامنت نوشتم ممکنه تو آمار لندکروز چندتایی لکسوس lx باشه!
خیلی حوصله ی توضیح نیست مجید ،اصغر ،احمد، مک میسل و صدها نام کذایی دیگه و باور کن تفریحات بیشتری هم وجود داره.
الان یک مورون مثل خودت میتونه بیاد همین توهمات رو با هزاران سوال از شما بپرسه که چرا با وجود خودروهایی ارزانتر و سریعتر از i8 مردم میرن این مدل رو خرید میکنن یا چرا چند مدل بنز بزودی قراره توقف تولید بشن یا به چه دلیل وقتی ماسل کارهای ارزانتر وجود داره یکسری نادان اقدام به خرید از رقبا میکنند!
حالتو با این چیزا خراب نکن یا خرابتر نکن…
MOHAMMAD AHMADI
۲۲ اسفند ۱۳۹۹من کاملا با حسین موافقم خیلیا که ماشین آمریکایی سوارن از استهلاک بالا و خرابی های زیاد شاکی هستند?
Ali
۲۳ اسفند ۱۳۹۹اولا هرکه طاووس خواهد جور هندوستان کشد خود کادیلاک اسکالید به تنهایی یه کوه تکنولوژیه و خیلی خفن این رو خود طرفدارای لکسس گفتن نه کسی دیگه بعد خودت از عقلت استفاده کن ببین ساختن یه ماشین ساده بدون پرفورمنس و تکنولوژی با پلتفرم و موتور های مشترک قدیمی که هدفش اقتصادی بودنه بهتره یا ساختن بهترین خودروهای پرفورمنس با بهترین عملکرد و کارایی و مهندسی که خودرو های اروپایی و امریکایی دارن؟ عقل سلیم میگه اگه به برتر بودن و سرتر بودنه خودروهای اروپایی و امریکایی از هر نظری بهتر هستن و کره ای و ژاپنی ها به پای اونا نمیرسن.
اگه طرفداری میکنی لزومی نداره تعصبی نظر بدی مگر اینکه خودت متعصب باشی.
RezaRs
۲۲ اسفند ۱۳۹۹اسکالید نویگیتور فرار کنینننن دیگه گرند واگنیور اومدددددددد خییییلی محشرههااااااا خیلیییی حال کردم
علی
۲۲ اسفند ۱۳۹۹پاسخ به امیر ماشین اونجا که نوشتی ازکل المانی ها بالاتره پورشه مگه دوم نبود اون هم با اون پرفورمنس .
توکانسومرریپورتز هم که همه المانی ها بالاتر از امریکایی ها بودن.
علی
۲۲ اسفند ۱۳۹۹پاسخ به حسین:
خودت رو اذیت نکن . اینا که میان کوروت رو با پورشه ٬مکلارن ٬فراری٬لامبو و….مقایسه میکنن بعد میان میگن سوپراسپرت های اروپایی الکی گرونن دیگه چه انتظاری ازشون میره ؟
زیزیگولو
۲۲ اسفند ۱۳۹۹جیپ واگنییر یا همون سیمرغ مشهور که در حدودد ۵۵ تا ۶۰ سال پیش تو ایران مونتاژ میشده و روزگاری آبو هوای چهار فصل ایران قلمرو این ماشین بوده و همینطور مبداء ارسال واسه کشورای دیگه خاورمیانه
Sina10
۲۲ اسفند ۱۳۹۹باید واقعا حسرت بخوریم که از تولید واگنییر رسیدیم به تیبا و تیبا ۲ و ساینا و رانا و رانا پلاس و کوییک و کوییک Rو بد تر از همه پراید وانت!!!
اما واقعا قیمت گذاریش عالی بوده
البته ۵۸ هزار دلار هم پول کمی نیست ولی خب ارزونه دیگه
فکر میکنم لکسوس باید به حال LX یه فکری بکنه و نسل جدیدشو هر چه سریعتر بده بیرون
هر چند به نظرم LX نه رقیب نسخه عادی واگنییره و نه نسخه گرندش
در واقع یه آفرودر لوکسه ، تقریبا میشه رقیب جی کلاس
اما به هر حال واگنییر خیلی قیمت گذاری خوبی داشته و میتونه توی بازار موفق بشه
به نظرم این ماشین یه کلاس جدید رو پایه گذاری کرده
شاسی بلند های نیمه لوکس بزرگ نیمه آفرودر
( البته نسخه گرند واگنییر میشه شاسی بلند لوکس بزرگ با قابلیت های آفرود کمتر)
فکر میکنم اکثرا رقباش ، رقیبش نیستن ، در واقع توی کلاس های دیگه ای وجود دارن ، یا تماما لوکسن ، یا تماما آفرود ، یا ابعادشون کوچیکتره
به نظرم موفق میشه و توی این بازار عملکر خوبی نشون میده
زیزیگولو
۲۲ اسفند ۱۳۹۹سینا من بارها تو همین پدال گفتم که ماشینای آمریکایی با نصف قیمت ماشینای اروپایی و کیفیتی برابر و حتی بالاتر از ماشینای اروپایی هستن
taha malek
۲۷ اسفند ۱۳۹۹منم فک میکردم ارزون ولی الان نظرم عوض شد
مهدی
۲۲ اسفند ۱۳۹۹قدیمی ترین شاسی بلند لوکس…
ali (chevy nova)
۲۲ اسفند ۱۳۹۹دقیقا
اولین شاسی بلند لوکس جهانه که سال 1963 معرفی شد
Hadi
۲۲ اسفند ۱۳۹۹واقعاً دم جیپ گرم چی ساخته جیپ ??
همون چن وقت پیش که کانسپتش معرفی شد قشنگ مشخص بود که خیلی معرکه میشه ?
و حالا مدل تولیدی که رونمایی شده حتی میتونم بگم که از کانسپتش هم بهتر و کامل تر شده…
واقعاً غوغا کرده با این واگنییر و گرند واگنییر جدید که بعد 30 سال برگشتن و با توپ پر هم برگشتن ?
جالبیش اینجاست که دیگه واگنییر و گرند واگنییر تو اندازه فرقی ندارن و فقط تو فنی و موتور و امکانات فرق دارن…
ولی اگه گرند واگنییر بزرگتر بود بهتر میشد تا با اسکالید ESV رقابت کنه…
واقعاً از هر نظر قدرت،تکنولوژی،ابهت و قدرت و… معرکه شده و حرفی باقی نمیزاره…
REVO
۲۲ اسفند ۱۳۹۹برنامه ای نیس بشه ی حاشیه چوب انداخت دورش ببینیم چجوری میشه؟
ایوب
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ولی بیشتر بهش میخوره کرگدن بیابان باشه تا آهو
ali (chevy nova)
۲۲ اسفند ۱۳۹۹دقیقا
بهش میخوره کرگدن باشه این قلدر
Benz309 1974
۲۲ اسفند ۱۳۹۹کرگدن لکسوس LX هست این غوله
ایوب
۲۲ اسفند ۱۳۹۹تنها کلمه که برای توصیفش به ذهن میرسه:
خففففنننن
مازیار
۲۲ اسفند ۱۳۹۹یک پکیج کامل???
و چقدر خوبه که حداقل مدل گرند واگنییر استاندارد با دو محور محرک عرضه میشه و از اصل خودش فاصله نگرفته
کوشا
۲۲ اسفند ۱۳۹۹یه حرکت کاملا حرفه ای از جیپ… من نه گرافیستم و نه طراح صنعتی ولی نظر شخصیم اینه که طراحی داخلی و خارجی به مراتب چند سر و گردن بهتر از تمامی رقبای آمریکایی، آلمانی و ژاپنی هست! گروه فیات کرایسلر چند پاشنه آشیل داشت که یکدومش همین دیزاین داخلی بود که ظاهرا به اهمیت این بخش تو توسعه ی خودرو پی برده. می مونه دو تا مشکل اساسی امنیت و کیفیت ساخت که امیدوارم این نقطه ضعفشونم بتونن از بین ببرن. در آخر به یاد داشته باشین که این پکیج استثنائی از اصالت و زیبایی فقط با قیمت ۸۶ هزار دلار عرضه میشه که با چیزی که میبینم کاملا به صرفه هست!!!
(Saeed(peugeot
۲۲ اسفند ۱۳۹۹فوق العاده زیبا و محشره ……. به امید موفقیت استلانتیس با این برندهای خفن ….
که خوده جیپ فقط یه دنیاست …
ali (chevy nova)
۲۲ اسفند ۱۳۹۹جیپ واقعا یه دنیاست
اصالت
وقار
کارایی
Mohammad
۲۲ اسفند ۱۳۹۹عشقه
عشق فقط ماشین آمریکایی
۲۲ اسفند ۱۳۹۹لوکس ترین اس یو وی دنیا
واقعا لذت بردم از طراحی خارجی و داخلیش ????????????????
??jeep ❤️❤️❤️❤️❤️??
Ramin
۲۲ اسفند ۱۳۹۹???????
یا موسی…
گرند چروکی L با قیمت فول 68 هزار دلار رو فراموش کردم…
جیپ فقط واگنییر
لعنتی عکس داخلشو آدم میبینه میفهمه لوکسه.
جیپ واگنوییر : لوکس ترین اس یو وی در جهان.
ایمنی بالا. لوکس بودنش که رقبا رو میکنه تو جیبش. قیمتش خیلی خوبه.
هیچ ماشینی هم تو آفرود حریفش نیست. کلا هرچی بگم کم گفتم. کلا به به.
ولی قیمت پایه 57 هزار دلار ؟؟؟؟؟؟؟؟ 57 هزار دلار ؟؟؟؟؟
رسما رقبا برن بوق بزنن.
قیمت فولش هم 100 هزار دلاره. کلا عالی. اصلا تابلو هست جیپ پول برندشو نمیگیره. قیمت ها مفت. از هر برندی که پول الکی از مشتری نگیره خوشم میاد.
جیپ : ???
پدال کامنتمو حذف نکن… با سپاس…
Benz309 1974
۲۲ اسفند ۱۳۹۹بیشترین پول برند گیری رو ایران فرغون و سایپا قالپاق دارن که پراید ۵ میلیونی رو ۱۰۰ میلیون میفروشن به یه امریکایی این قیمتا رو نشون بدی درجا سکته میکنن میگن حقوق ما ۲۵۰۰ دلاره با ۱۰۰ هزار دلار مثلا فول همین جیپ رو میدیم اونوقت شما به مدت زمان ما کار کنید تازه ۱۰۰ میلیون دستت میاد اونم بدی پرایدی که زه بغل و ظبط نداره با هزار مشکل منتاژی؟؟؟!!!!!
امیر
۲۲ اسفند ۱۳۹۹حد نهایی یک اس یو وی لوکس در عین حال قدرتمند و مطمئنا قابلیت افرود خوبی خواهد داشت چون جیپه! البته کسی توقع افرود رو نداره!
برتری قطعی گرند واگونیر نسبت به رقبا در بخش فنیه(شتاب و قابلیت بکسل کردن) که از همه بهتره
Dayan5775
۲۲ اسفند ۱۳۹۹چقدر عالیه این ماشین واقعا
محمد
۲۲ اسفند ۱۳۹۹یاد روزای خوب که این ماشین تو مملکت تولید میشد بخیر لعنت بر اون جماعتی که ایران رو به این وضع کشوندن
شاهین
۲۲ اسفند ۱۳۹۹گل گفتی
همین یه ساعت پیش داشتم توی اینستاگرام مستند و نمایشگاه پارس خودرو رو میدیدم که از شراکت با خودروساز های امریکایی و ساخت و واردات ماشین های روز امریکایی رسیده بود به ماشین های بنجل و یبار مصرف چینی امروزی …
واقعا تا الان معنی افول و سقوط رو به این صراحت نفهمیده بودم
Benz309 1974
۲۲ اسفند ۱۳۹۹اگه همونجوری خودرو ساز های ایران جلو میامدن الان انواع ماشین ها تو ایران بود و منتاژ از اون موقع هم بیشتر میشد و ایران از تجربه ها استفاده میکردن و ما الان رقیبی سرسخت برا کره فرانسه چین و…. بودیم و چه بسا از اونا هم جلوتر بودیم خودرو ملی ما سمند نبود یه چیز درست حسابی بود. نمیگم شاه خوب بود ولی بعد انقلاب همین رویه رو پیش میگرفتن الان برا همین دولت چقدر سود اوری داشت حتی اگر واردات باز بود ولی امان از ضعف مدیریت……
Elmiraj
۲۲ اسفند ۱۳۹۹قبل از هر چیزی بنیانگذار و نام با شکوه گرند واگونیر….
هم لوکس
هم آفرودی
هم فول سایز
هم بسیار با کیفیت
هم شاسی نردبانی
و مهم تر از همه Jeep…..
این بهترین ترکیب در بین تمامی SUV های حال حاضر دنیاست
Ali_x76
۲۲ اسفند ۱۳۹۹فکر میکردم واگنییر برای رقابت با اسکالید و گرند واگنییر برای رقابت با اسکالید ESV باشه.
یعنی قرار نیست نسخه طویل ارائه بدن؟
ایران
۲۲ اسفند ۱۳۹۹آفرین جیپ شاهکار کرده خوشم اومد ?????
R@m!n
۲۲ اسفند ۱۳۹۹دگران خوشگل یک عضو و تو سر تا پا خوب
آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری
چه کردی جیپ ??
احمدرضا
۲۲ اسفند ۱۳۹۹وای فقط ببریش تو جاده
کل خانواده رو سوار کنی صندوقش پر کنی کل ایران باهاش بگردی
شاهین
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ترجیه میدم کل سوئیس رو با این ماشینا بگردم. جاده ها و طبیعت باید لیاقت همچین ماشینایی رو داشته باشن
Jenap
۲۲ اسفند ۱۳۹۹با قیمت ال ایکس570 مقایسش کنید توروخدا تازه قیمت لندکروزم باز از این بیشتره رقبای المانیم ک از اینا بیشترن همیشه امریکاییا ماشینایی با کیفیت بالاتر و قیمت پایین تر میدن.
علی
۲۲ اسفند ۱۳۹۹تفسیرتون خیلی خنده داره!!!!
باکیفیت بالا و قیمت پایین .
توحرف خوش باشین. همیشه اونایی که توعمل کردن کم اوردن حرف بیشتری میزنن.
Ali
۲۳ اسفند ۱۳۹۹علی. راست میگه دیگه چون همین جیپ با این قیمت بهترین عملکرد رو بهت داده و از همه جهت بهتر از lx570 هم هست.
الان جیپ واگنییر با گزینه های خیلی بالاتری باید مقایسه شه مثل جی کلاس و اسکالید البته جی کلاس قیمت بالاتری داره ولی منظور توانایی ها و آفرود و موارد دیگه.
ماکان
۲۲ اسفند ۱۳۹۹سلام . انشاالله که هرچه سریعتر شرایط کشور ایران جوری شود که به صورت قانونی و آزاد همه نوع خودرویی مخصوصاً از برند های آمریکایی و اروپایی به صورت نامحدود وارد ایران کنند و در همه جای ایران پلاک ملی کنند انشاالله .
Benz309 1974
۲۲ اسفند ۱۳۹۹یه آرزو هم یادت رفت پولمون هم ارزش دلار شه تا همینو ۱۰۰ میلیون بگیریم و همه قیمتا تو همه چی همین جوری شه کارگر بد بخت تو عید ۲ میلیون پول نگیره که ۲ تا لباس برا بچش بگیره با ۲ کیلو میوه پولش تموم شه و تا بعد عید قبله رو تماشا کنه.
ماکان
۲۲ اسفند ۱۳۹۹انشاالله از لحاظ ارزش واحد پول ایران هم ، ایران ارزش واحد پولش خیلی بالا برود .
Benz309 1974
۲۲ اسفند ۱۳۹۹میگفتن فوقش ۴ صفحه نمایش داشته باشه چی شد همونی که همون دوست داشتیم بشه ۷ صفحه نمایش.
یوسف
۲۲ اسفند ۱۳۹۹به نظر عالی میاد. هم قیمت هم طراحی
اما به نظر من او حروف روی کاپوت و درب عقب تا حدودی اصالتش رو زیر سوال برده….
هرچند که حروف مد شدن انگار…
محمد
۲۲ اسفند ۱۳۹۹جالبه قیمتشو با دلار ۴۲۰۰حساب کنید و گمرک ۱۵۰ درصدی روش اضافه کنید از این چینی هایی که داره وارد کشور میشه کمتر درمیاد
Ramin
۲۲ اسفند ۱۳۹۹نه خیر اقای محمد
میدونی تیگو 7 قیمتش چنده ؟؟؟ قیمتش 17 هزار دلاره.
خب ولی تو ایران قیمتش 1 میلیارده.
حالا این قیمت پایه پایه اش چنده؟؟ 57 هزار دلار. میشه حدود 4 میلیارد. .
درضمن چرا گفتی 4200 ؟؟؟
نکنه اینو با 4200 وارد کنن چینی رو با دلار 20 هزار تومانی
حالت خوبه ؟؟ چند سالته ؟؟؟
ببین عزیز دل همین تیگو 7 با دلار 4200 قیمتش 125 میلیون بود که همه گفتن اه اه.
حالا همین واگنوییر که واقعا عشقه ، با 4200 بخواهی حساب کنی قیمتش میشه حدود 500 میلیون.
خب دلار که 4200 نیست… واگنوییر هیچ وقت وارد ایران نمیشه اگه هم بشه بالای
8 میلیارد خواهد بود.
همونطور که میدونی 8 میلیارد هم هیچ کس پول نداره.
ببین عزیز دل. خودرو های تارا و شاهین که مسخره هستن با قیمت 400 میلیون از دسترس خیلی ها خارجه. پس دیگه این ها رو بیخیال
خدارا شکر کنید چینی ها هست حداقل حداقل ماشین آپشن دار و نسبتا خوب سواز میشید.
وگرنه باید سوار پراید و سمند میشدید.
ولی اگه تو مناطق آزاد در آینده یه دونه وارد بشه قطعا 1 روز این واگنویر رو اجاره میکنم.
خیلی خیلی خیلی عالی هست…. خوش بحال صاحبانشون.
پدال کامنتمو حذف نکن… با سپاس…
ایران
۲۲ اسفند ۱۳۹۹چینی ها که از ایرانی ها بهترند ولی این پولی که میدی نمیرزند واقعا
رامتین
۲۲ اسفند ۱۳۹۹واقعا باابهته.
مهدی
۲۳ اسفند ۱۳۹۹یعنی پدال چه لقبی بهش دادی
آهوی بیابان ، عروس خیابان هنوزم دارم میخونمش
ولی عجب چیزیه این ماشین هم لوکسه هم کمی افرود و شهری
رقیب های اصلیش اسکالید ، تاهو ، یوکان دنالی و سیلورادو هستن