جیپ

معرفی رسمی نسل جدید جیپ گرند چروکی دو ردیفه همراه با نسخهٔ هیبریدی

وقتی اوایل امسال جیپ از نسل جدید گرند چروکی در قالب نسخهٔ سه ردیفهٔ L پرده‌برداری کرد، می‌دانستیم که به‌زودی نسخهٔ دو ردیفهٔ آن‌هم از راه خواهد و حالا سرانجام این اتفاق رخ داده است. گرند چروکی دو ردیفه ظاهر تقریباً یکسانی با برادر سه ردیفهٔ خود دارد اما فاصلهٔ محوری آن با ۱۲۶ میلی‌متر کاهش به ۲,۹۶۴ میلی‌متر رسیده و برای اولین بار در تاریخ این نام باسابقه، قوای محرکهٔ هیبریدی هم برای آن ارائه شده است.

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این خودرو که گرند چروکی 4xe نام دارد، از همان قوای محرکهٔ رانگلر 4xe پلاگین‌هیبریدی استفاده می‌کند که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور است و به لطف یک پکیج باطری ۱۷ کیلووات ساعتی می‌تواند تا ۴۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. برد کلی این نسخه هم ۷۱۰ کیلومتر اعلام شده است.

اما علیرغم ارائهٔ این نسخهٔ هیبریدی، جیپ به فکر کسانی که همچنان خواهان پیشرانه‌های سنتی V6 و V8 هستند هم بوده و همان موتور آشنای ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی را برای گرند چروکی جدید ارائه کرده است. این موتور ۲۹۳ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد اما کسانی که قدرت بیشتری می‌خواهند می‌توانند سراغ موتور ۵.۷ لیتری V8 بروند. این موتور با تولید ۳۵۷ اسب بخار قدرت و ۵۲۹ نیوتن متر گشتاور، ظرفیت یدک کشی ۳۲۶۰ کیلوگرمی را فراهم می‌کند که از ظرفیت ۲۸۱۰ کیلوگرمی نسخهٔ V6 بیشتر است.

نسل جدید گرند چروکی در چهار تیپ مختلف بنام‌های لاردو، لیمیتد، تریل‌هاوک، اوورلند و سامیت ارائه می‌شود اما احتمالاً اکثر طرفداران از وجود تیپ آفرودی تریل‌هاوک خوشحال خواهند شد. این نسخه به تعلیق بادی با ۲۸۷ میلی‌متر ارتفاع از زمین، لاستیک‌های آفرودی، قفل دیفرانسیل عقب و دیگر قطعات آفرودی مجهز است که به عبور از مسیرهای سخت و خشن کمک می‌کنند.

هرچند مدل‌های پایهٔ گرند چروکی به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب عرضه می‌شوند اما جیپ بسته به تیپ، چند نوع سامانهٔ چهارچرخ محرک شامل کوادرا ترک I، کوادرا ترک II و کوادرا درایو II را برای آن ارائه می‌کند. در همهٔ این سیستم‌ها زمانی که تشخیص داده شود نیازی به کشش اضافی نیست، به‌منظور کاهش مصرف سوخت ارسال نیرو به چرخ‌های جلو متوقف می‌شود.

گرند چروکی دو ردیفهٔ جدید در داخل هم دقیقاً مثل بیرون تقریباً با برادر هفت‌نفرهٔ خود یکسان است که این یعنی در اینجا هم شاهد همان فضای لوکس و تکنولوژی‌هایی مثل سیستم صوتی مکینتاش هستیم که در واگنییر دیده‌ایم. نسل جدید جیپ گرند چروکی دو ردیفه اواخر امسال با مدل ۲۰۲۲ راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد اما کسانی که خواهان نسخهٔ هیبریدی 4xe هستند باید تا اوایل سال ۲۰۲۲ منتظر بمانند. جیپ فعلاً قیمت این نسخه را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود کمی از مدل L با قیمت پایهٔ ۳۸,۶۳۵ دلار ارزان‌تر باشد.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    فرقی نداره که بخایم از کوه بالا برویم یا تو شهر رفتو آمد کنیم واسه اینکه گرند چروکی یکی از بهترین گزینه ها هستش چون این ماشین به کمک سیستم پیشرفته‌ ی چهارچرخ محرکش و سیستم تعلیق مجهز به دمپر‌ای بادیش توانایی طی هر مسیریو داره و همینطور با طراحی بدنه‌ ی زیبا و کابین راحتو پیشرانه‌ ی توانمندو قابلیتای آفرود که داره خودش رو به عنوان یکی از بهترین شاسی بلندای حال حاضر معرفی کرده

    موافقم 13
    مخالفم 1
  2. Ali_x76

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    ترک هاوک نداره؟
    چشم انتظار موتور ۶.۴ لیتریش هم هستیم، چرا اون موتور برقی رو کنار این ۶.۴ نمیذارن تا روح آدم صیقلی بشه؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. Nima RST

      ۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      نسل قبلی هم ترک هاوک دیرتر اومد
      قطعا میاد
      امکان نداره نیاد، حجم قابل توجهی از فروششون مال نسخه پرچم دار ترک هاوک هست

  3. Reza Waffen SS

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    خوشم اومد

  4. ARAZ

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (63 ديدگاه)

    نسخه پرفورمنس با موتور سوپرشارژ کی معرفی میشه خیلی باید سریع باشه

  5. یانکی

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    فقط ترک هاوک با 807 اسب رو زودتر بدید بیرون

    موافقم 2
    مخالفم 1
  6. حشمت021

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (414 ديدگاه)

    هر ماشینی معرفی میشه ملت میان میگن چرا توربو نمیزارن روش بشه 800 اسب
    چرا هیبریدش نمیکنن بشه 900 اسب

    آخه مگه هر ماشینی قرار سریع باشه و رکورد شکن، مگه چند نفر وقتی میخان ماشین بخرن میگن این چرا 900 اسب نیست 300 اسبه، این ماشین حدود 300 اسب بسشه دیگه مگه میخاد چیکار کنه

    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      از هر ماشینی هم انتظار شتاب زیر 3 دارن.
      کاش میشد بعضی کامنت هارو چندبار لایک کرد!

    2. akrh78

      ۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      کلیت حرفتون درسته ولی 300 اسب بخار برای جثه این ماشین کمه یه خورده
      400 مناسبتره با توجه به وزنش

  7. بهزاد

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2545 ديدگاه)

    در طراحی بیرونی ساده و دلنشین جوری که اصلا نیاز به نقد نداره و بسیار با شخصیت و در طراحی داخلی بسیار جذاب.
    شرکت ها در طراحی به جایی رسیدن که فاصله ی خودروهای لوکس و میانه ی بازار در این زمینه کم شده.

  8. M.K karimi

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (862 ديدگاه)

    40000 تا یکم زیادی برای این ارزون نیست؟!؟!؟
    ترکیب تناسب طراحی ، لوکس بودن کابین ، طراحی بروز و دلچسب ، ارائه انواع مدل ها و پیشرانه ها برای قیمت های متفاوت و سلایق متفاوت و….. واقعا دوست داشتنیه ! 👌

  9. R@m!n

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    خیلی خوش استایله. اصلا حس یه ماشین میان رده رو نمیده

  10. مانی

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    نسل جدید گرند چروکی در چهار تیپ مختلف بنام‌های لاردو، لیمیتد، تریل‌هاوک، اوورلند و سامیت ارائه می‌شود!!!!!!!!

  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    یکی از بهترین شاسی بلند های بازار امروز،معرکه ست نسبت به قیمتش خیلی بیشتر می ارزه آفرود و آنرود عالی امکانات طراحی الهام گرفته از واگونییر دیگه چی بهتر از این…

  12. آریا ماشین

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    اصلا به این ماشین نمیخوره که زیر ۴۰ هزار قیمتش باشه
    ارزش خریدش به شدت بالاس به نظرم ۶۰ تا ۷۰ هزار هم میارزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا