پس از دریافت اعلان تست عمومی بیوایدی S6 (که بهتازگی توسط کمپانی “کارمانیا” درحال ورود به کشور است)، با یکی از همکاران در گروه اسب بخار تماس گرفته و هماهنگیهای لازم را برای انجام آزمایشی فراتر از فرصت عمومی انجام دادم. روز موعود حوالی عصر بود که راهی محل آزمایش شدم. در راه علاوه بر جوانب گوناگون S6، به این فکر میکردم که خدا کند امروز به خوبی و خوشی بگذرد و اتفاقی برای خودروی امانتی من نیفتد تا شرمنده مالک نشوم! به هر ترتیب به محل آزمایش رسیدم و خودرو را پارک کردم. در حال بستن دربها بودم که ناگهان صدایی بلند مرا متوجه خود ساخت؛ S6! که در حال گذشتن از یک پیچ سربالایی با شیب تند بود! ناخودآگاه این عبارت گُنگ به ذهنم آمد: ماشین ایرانی، ماشین چینی!
بعد از سلام و احوال پرسی و گفتوگویی کوتاه مشغول بررسیِ چشمیِ ظاهر و رفتار خودرو شدم. هرکدام از هموطنان عزیز یک دور مسیر مشخصشده را طی میکردند و به نقطه اول بازمیگشتند. در فاصلهای که راننده قبلی پیاده و نفر بعدی سوار میشد، S6 همچون انسانی به نظر میرسید که پس از دویدن در سربالایی، ایستاده، دستهایش را روی زانوانش گذاشته و نفس نفس میزند؛ البته نه خیلی شدید. صدای پیشرانه ۲.۴ لیتری زیاد بود و حتی در همان توقفهای چندثانیهای هم کم نمیشد. البته این را هم در نظر داشته باشید که خودرو از ظهر همان روز یکسره درحال طی مسیر بوده و تحت فشار قرار داشت و خود این میتوانست باعث فاصله گرفتن از شرایط مطلوب باشد؛ گرچه بهشخصه اعتقاد زیادی به آن ندارم و معتقدم اگر ماشین، واقعاً ماشین باشد در هر صورت بسیار بهتر از این ظاهر میشود.
کمی از ظاهر آن صحبت کنیم. پلتفرم S6 همان نمونه خریداری شده نسل پیشین لکسِس RX است. شمایل کلی بر همان اساس شکل گرفته و بیننده را به راحتی به یاد آن میاندازد. نمای خودرو کمی قدیمی بوده و تاحدودی از سبک و سیاق کنونی چینیها هم فاصله دارد. بااینوجود، اجزای مختلف هماهنگی مناسبی داشته و چیزی در غالب عدم توازن، توجه بیننده را نمیکند.
چراغهای جلو از عقبیها مدرنتر هستند و انگار کار بیشتری طلبیدهاند. دو عدسی دایرهای و ابرویی جذاب بالای آنها بخش جلو را کمی از یکنواختی درآورده است. نشان بسیار ساده BYD در مرکز جلوپنجره قرار دارد و نواری افقی از دوطرف آن تا قاب کرومی مانند، ادامه پیدا میکند. داخل سپر یک ورودی باریک هوا تعبیه شده و در دوطرف آن دو چراغ گرد مهشکن دیده میشود. دو خط برجسته از گوشههای جلوپنجره با شیب نسبتاً زیادی تا گوشههای پایین شیشه جلو امتداد یافتهاند که در کنار حجم و برجستگی هلالی شکل گلگیرها، در نمایش تنومند قسمت جلو واقعاً مؤثر هستند.
داخل کابین قضیه کلاً به همین قرار است. فضای بزرگ، جادار و دلباز S6 به جد یکی از ویژگیهای مثبت آن است که به نظر بنده میتواند کمک خوبی به فروش آن در بازار کشور بکند. در ردیف عقب با وجود فضای پای بسیار خوب، جای کافی برای ۳ نفر با قد بیش از ۱۸۰ سانتیمتر وجود دارد. نکته جالبِ این قسمت، انحنای سقف در ناحیه بالای سرِ سرنشینان است که باعث میشود از این لحاظ هم هیچ مشکلی وجود نداشته باشد. روکش صندلی و پنل دربها از چرم با کیفیت متوسط بوده و حس خوبی القا میکند.
شیشهها خوشبختانه بهصورت برقی کنترل میشوند. خودِ درب هنگام باز و بسته شدن نرم و کمصداست و لرزش خاصی به سرنشین وارد نمیسازد. البته یک نکته منفی وجود دارد و آن پوشش پلاستیکی موجود در سقف و صندوق عقب است. ردیف جلو فضای متفاوتتری دارد. کنسول جلو، داشبورد، کنسول میانی و بخشی از دسته دنده با پلاستیک پوشیده شده و از این نظر با ستونها و سقف همخوانی کامل دارند! دید جلو و اطراف از شیشه و پنجرهها وسیع است اما آینههای جانبی میدان خوبی در اختیار قرار نمیدهند. خبری از زیبایی نیست و همهچیز کاملاً معمولی و بدون هیچ حس خاصی جلوه میکند؛ بهطوری که شاید خیلی زود از نشستن در آن خسته شوید. کنسول میانی تنها شامل دو جای لیوان است. محل استقرار دستهدنده شیبدار بوده و بالای آن صفحهنمایش لمسی با ادوات و دکمههای مربوط به سامانه تهویه، پخش، تلفن و… جای دارد. در بالاترین نقطه این قسمت نمایشگر باریکی تعبیهشده که اطلاعاتی ازجمله ساعت و تاریخ را نشان میدهد، اما مشخص نیست چرا انقدر بد فُرم و فرورفته در کنسول است! فرمان چرمی نسبتاً خوشدست و باکیفیت بوده و چند دکمه معمولی در دو طرف آن دیده میشود که البته زیاد هم کاربردی نیستند. یکی از نکات بسیار نچسب S6 دقیقاً هینجاست! طراحی و رنگبندی نشاندهندههای پشت فرمان واقعاً زشت است و اصلاً به قد و قواره و قیمت خودرو نمیخورد! انگار که چند پسربچه از روی تفریح با مداد رنگی آن را کشیدهاند.
سرعتشمار دایرهای بزرگ اطلاعاتی همچون باز بودن دربها، ترمز دستی، کمربند و… را در دل خود دارد. دو نمایشگر نسبتاً کوچک مستطیلی هم اطراف آن هستند که اطلاعات کاملی را از بخشهای مختلف خودرو نشان میدهند. در مجموع کارایی این بخش خوب، اما ظاهرش بد است.
شتابگیری S6 خوب است اما یک نکته منفی دارد، صدای پیشرانه بسیار بیشتر شده و درست مثل پژو پارس خودمان به داخل کابین نفوذ میکند. با این وجود دست برنمیدارم و دوباره آن را به چالش میکشم. در اولین دور برگردان دنده از ۳ به ۲ میرود و هنگام خروج پس از چند ثانیه ناگهان فشار را بیشتر میکنم. نعره پیشرانه با یک معکوس ۳ به ۲ خوب و بهموقع بلند شده و عقربه دورشمارِ داخل نمایشگر سمت چپ با سرعت به پیش میرود. همینطور ادامه میدهم، دنده ها تقریباً خوب (با کمی تعلل) تعویض میشوند و سرعتسنج به عدد ۱۲۰ میرسد. فرمان در سرعتهای بالاتر سفتتر میشود و حس امنیت خوبی دارد. بخاطر شلوغی بلوار مجبور به ترمز شدم. عقربه با سرعت پایین آمد و دندهها با همان سیاق قبلی سنگین شدند. درمجموع رفتار S6 در حالت خودکار منطقی و اگر بخواهیم منصف باشیم بیشتر از حد انتظار است. جعبهدنده در کفی بهتر از سربالایی عمل کرده و با حواسِ جمعتری پاسخ میدهد.
از آنجایی که هیچ خودرویی را نمیشود و نباید تنها در حالت خودکار راند (!) با توقفی کوتاه پنجرههارا بستیم، سامانه تهویه را روشن کردیم و با قرار دادن دسته دنده روی S به راه افتادیم. در حالت دستی با ضربه به جلو (+) دنده سبک و با ضربه به عقب (-) دنده سنگین میشود. خودم را به صندلی میچسبانم و با نگاهی به اطراف پدال را تا نزدیک به انتها پایین میبرم. ضربهای آرام به دسته دنده وارد میکنم و جعبهدنده پس از مکثی بسیار کوتاه در دنده ۲ قرار میگیرد. شتابگیری را ادامه میدهم و به همین منوال تا دنده چهارم پیش میروم؛ S6 واقعاً بیشتر از آنچه تصور میکردم تحت فرمان و چابک است! چند متر مانده به دور برگردان پدال ترمز را با قدرت صعودی میفشارم، دماغه خودرو پایین میآید و هر ۵ سرنشین کمی به جلو پرتاب میشوند، اما سرعت و فاصله توقف خوب و راضیکننده است. پس از شروع دوباره به حرکت، کمی سرعت را بیشتر کردم و با احتیاط فرمان را متناوباً به چپ و راست چرخاندم؛ اینجا بود که تزلزل و اضطرابِ همراه با دودلی به سراغمان آمد و همکار اسب بخاریام از بنده خواست که زیاد سربهسرش نگذارم!
S6 تا اینجا خیلی هم بد کار نکرده بود. حتی میتوان گفت ویژگیهای رانندگیاش بهتر و رضایتبخشتر از جوانب بصری و ظاهری هستند. با وجود این راضی نشده و به سمت سربالایی تندی روانه میشوم. جعبهدنده در حالت دستی، ظرفیت پر و خودرو جداً تحت فشار است (البته منظور از فشار نحوه رانندگی بنده و تلاش برای به چالش کشیدن آن است). در اولین پیچِ تیز دنده را یکی کم کرده و فرمان را با قدرت چرخاندم. کمی با کمبود کشش مواجه و مجبور شدم سرعت را کمتر کنم. با رسیدن به پیچ تند دوم یک معکوس دیگر به جعبهدنده دادم و صدایی از جنس فریاد از پیشرانه شنیدم. S6 سربالایی را طی میکند اما با کمی زحمت! بار دیگر همین مسیر را در حالت خودکار طی کردم. اینبار علیرغم کاستیهای قبلی، قبل از ورود به پیچ دوم با یک معکوس ۳ به ۲ بسیار دقیق و بهموقع شگفتزده شده و دهان به تحسین گشودم. جالب اینجاست که بعضی از هموطنان از پاسخ بسیار بد جعبهدنده در همین نقطه شکایت بسیار میکردند؛ که همین باعث شد بیشتر به قِلقی بودن آن پی ببرم.
فرمان هیدرولیک را فراموش نکنیم. بیشازاندازه بزرگ نبوده و خوشدست است. عملکرد آن در تمامی مسیرهای شیبدار و صاف نرم، نسبتاً دقیق و تحت کنترل بود. اما ارتباطش با چرخها حس گنگی داشت و اطلاعات زیادی از میزان چرخش چرخ و نیز سطح مسیر در اختیار قرار نمیداد. بدون اغراق میگویم، در پارس مدل ۹۴ بیشتر حس میکنید که فرمان به چرخها متصل است! البته نمیدانم، شاید این تنها از نظر بنده یک عیب باشد!
بهعنوان جمعبندی، BYD S6 شاسیبلندی جسور از دیار کپیکاران ماهر است. طراحی آن چه در بیرون و چه داخل کابین قدیمی بوده و هیجان و جاذبه خاصی ندارد. البته چند نکته مثبت ظریف هم دارد که نمیتوانیم نادیدهشان بگیریم. اتاق در هردو ردیف و حتی در صندوق بار راحت، فراخ و بسیار جادار است. سواری نرم، پر صدا، راحت، با دید خوب (بجز آینههای جانبی)، چابک و تا حدودی تحت کنترل است. پیشرانه از آنچه تصور میکنید سرزندهتر بوده و علیرغم قدرت نهچندان زیاد، پتانسیل قابلقبولی (نسبت به وزن و ابعاد خودرو) دارد. جعبهدنده دوکلاچه DCT را میتوان مهمترین قسمت S6 دانست؛ چرا که رفتار آن کمی دیرهضم است و باید چند وقتی با آن رانندگی کنید، قِلقهای مختلفش را یاد بگیرید و بیشتر و بیشتر به آن عادت کنید تا دیگر گیجکننده و آزاردهنده نباشد و رضایتتان را جلب کند. عملکرد سامانههای ترمز و تعلیق نیز رضایتبخش بوده و ایراد خاصی ندارد. اگر یک جمله بخواهم درمورد آن بگویم: شاسیبلند معمولی چینی، با عملکرد فنی مناسب و ظاهر نامناسب.
نکات مثبت مهم: سامانه ترمز قوی، چابکی بیشتر از حد انتظار، فضای بسیار خوب، صندلیهای راحت.
نکات منفی مهم: قدیمی بودن و عدم زیبایی ظاهری، پیشرانه پر سروصدا، نفوذ صدای پیشرانه به داخل کابین، عملکرد ضعیف کولر.
در پایان توجه شما خوانندگان عزیز را به مشخصات فنی نمونه موجود در کشور جلب میکنم.
نوع و حجم پیشرانه: ۴ سیلندر خطی DOHC / 2400 سیسی
بیشینه قدرت: ۱۶۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه
بیشینه گشتاور: ۲۲۹ نیوتونمتر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه
جعبهدنده: ۶ سرعته دوکلاچه خودکار (DCT) با قابلیت تیپترونیک
نوع فرمان: هیدرولیک
ترمزها (عقب/جلو): دیسکی / دیسکی خنک شونده (ساخت بوش آلمان)
سامانه تعلیق (جلو/عقب): مک فرسون / مک فرسون با اتصال سه مفصلی مستقل
ابعاد بدنه (میلیمتر): ۴۸۱۰ طول، ۱۸۵۵ عرض، ۱۷۲۵ ارتفاع
فاصله بین دو محور: ۲۷۲۰ میلیمتر
وزن خالص: ۱۶۹۵ کیلوگرم
اندازه رینگ/لاستیک:۱۷ اینچ/ ۲۲۵/۶۵
حجم مخزن سوخت: ۷۲ لیتر
سقف سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت (ترکیبی): حدود ۱۱ لیتر در یکصد کیلومتر (۹.۸ لیتر طبق ادعای شرکت کارمانیا خودرو)
“از هموطنان عزیز دعوت میشود درصورت تمایل برای انجام آزمایش رانندگی و تهیه گزارش از خودروی خود با مجله پدال تماس حاصل فرمایند.”
ali
۳۱ تیر ۱۳۹۵این همونی نبود که دادستانی کل کشور دستور توقف پیش فروشش رو داده بود ؟
كوروش
۳۱ تیر ۱۳۹۵این شد تست ممنون
ولی قیافش واقعا مضخرف هستش موتورش هم شنیدم مال سوزوکی پس تعجب نمی کنم شتابش زیاد باشه چون گرند ویتارا ۲.۴ شتابش خیلی بود نمی شد بهش گاز داد در کل سخته نباشید ازین تست ها لطفا بیشتر بگذارید به اقای تفضلی بگید خب متن تست هارو اینجا توی پدال بنویسند
فارسی را پاس بداریم
۳۱ تیر ۱۳۹۵اصلا تعداد منفی هایی که میدید مهم نیست اما خوبه که بدونید:
((مزخرف)) را این طور می نویسند
كوروش
۳۱ تیر ۱۳۹۵بله اصلاح می کنم مزخرف خخخخ با تشکر
<<<<<
۳۱ تیر ۱۳۹۵نه ((مزخرف)) نیست فقط یکمی قدیمی به نظر میرسه
حالا نیست هممون داریم خودروهای به روز اروپا رو سوار میشیم !!! شما از ظاهرش بدت اومده
قصدم دفاع از این ماشین نبود اما مطمئنم به زودی صف طولانی پیش خریدش دیده میشه البته من که به همون ماشین 2005 خودم قانعم
مجید.بهترین یا هیچ.
۳۱ تیر ۱۳۹۵میدونم چین قدرت اقتصادی دوم جهانه و اپل مونتاژ میکنه و …. .
میدونمدخیلی سریع پیشرفت کرده…
ولی اصلا نمیتونم با ماشینای چینی ارتباط برقرار کنم.
وقتی به ماشین آلمانی یا ایتالیایی یا آمریکایی و ژاپنی و…. نگاه میکنی حس میکنی شرکت برای محصول خودش و مشتری ارزش قائل بوده. کلی مهندس طراح و تکنیسین جمع کرده تا مشتری راضی بشه. ولی وقتی به ماشین چینی نگاه میکنی 2 حس به آدم منتقل میشه:
1- ماشین مثل پازل هر قسمتیش از یه جایی کپی شده
2- در ظرف 2 ساعت طراحی شده.
شایدم مشکل از اونا نیست. مشکل از ماست که بی کیفیت ترین و درب و داغون ترین محصولات چینی رو مصرف میکنیم.
امین
۳۱ تیر ۱۳۹۵فقط یه بار امتحان کن!! شاید یکم نظرت عوض بشه.
ahmad
۳۱ تیر ۱۳۹۵صنف چینی سواران مشوق!
آخه لگن بی اصالت و کپی کاری شده چینی امتحان کردن داره؟!
پویان
۳۱ تیر ۱۳۹۵این که میگی بی اصالت همه شرکتا از یه جائی شروع کردن .این شرکت کیفیت محصولاتش بالاست فقط 3نکته که هست اینه که 1-چرا خودرو مدل 2010 اومده شما تویوتا کمری یا هوندا سیویک 2010 هم برسی کنید نسبت به الان کیفیتش ضعیفتره 2- پشتیبانی و خدمات بعد از فروش به صورت کلی مطلوب نیست3- مالیات و تعرفه باعث بالا رفتن کاذب قیمتا میشه
ahmad
۱ مرداد ۱۳۹۵شما خودت رو موش آزمایشی برند های قمر در عقرب چینی میکنی به امید اینکه شاید یه روزی به اصالت برسن؟!
شما پولت رو صرف پروسه آزمون و خطا برداران چینی میکنی؟!
هر چی که هستن الان هیچ اصالت و هیچ اعتبار و البته کیفیت درخوری ندارن!
خودرو شما بیانگر شخصت و پرستیژ شماست
مثلا وقتی شما سوار ماشین های اصطلاحا شاسی بلند لیف عان (لوگو شبکه سه!) میشی باید به این فکر کنی که سوار بر یک کپی ناشیانه و ابلهانه هستی که فقط کفش پاشنه بلند پاش کردن!
(منتظر سیل منفی های چینی سواران عزیز هستم خخخخ)
هادی
۱ مرداد ۱۳۹۵چه کار کنن آخه مردم بیچاره ما پول ماشین اروپایی وبا کیفیتو میدن تا بالاجبار سواراینا بشن از ظاهر خودرو داخلی وامکانات کم خسته شدن دوست دارن خودرو خوب سوارشن ولی مافیای خودرو نمیزاره
حمید
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام نظر منم دقیقا همینه، یا ایرانی یا چینی، مگه انتخاب سومی هم هست؟ اگر بود خب معلومه که مردم سراغ اون می رفتن. متاسفانه منتقدان ماشین های چینی اصلا به این مطلب توجه نمی کنن.
الان شما بورو X22 رو سوار شو بعدشم بورو تندر 90 رو سوار شو، انصافا کدومش نظرت رو جلب می کنه؟
فرامرز
۱ مرداد ۱۳۹۵آقای احمد شما به من ۵۰۰ میلیون هدیه بده قول میدم کمتر از ب ام و ایکس ۵ نخرم. خب معلومه چین در مقایسه با آلمان و ژاپن پایین تره ولی به پولی هم که میدی دقت کن. چین رقیب خیلی خوب و قوی برای محصولات داخلی هست و اگه قدرت انحصارطلب ها نبود و با قیمت واقعی عرضه میشدن یه خودروی ایرانی جدید تو خیابون نمیدیدی.
نوید جهرمی
۳۱ تیر ۱۳۹۵با تشکر از جناب قوام صفری. خیلی تست جامع و کامل با نکات ریز و دقیق بود. بسی لذت بردم از قلمت . دست شما درد نکنه.
——-
اگر این ماشین رو هم مثل بقیه چینی ها مونتاژ میکردن تا لاقل با قیمت بهتری دست مشتری برسه خوب بود.
بعد از برجام عده زیادی از خروج چینی ها صحبت کردن. اما ایران بزرگترین بازار خارجی خودروهای چینیه و معلومه که اونا به سادگی از این بازارشون چشم پوشی نکرده و نمیکنن.هیچ آزمایشگاهی براشون بهتر از اینجا نبود. بازار بکری که سرشار از خودروهای قدیمی و به موزه رفتس و به خاطر انحصاری بودنش مشتری حقی به جز خرید کردن نداره(حق اعتراض یا انتخاب متنوع)
با همه کم و کاستیاشون بنده معتقدم چینی ها خیلی بهتر از مسئولین داخلی بازار ایران رو شناخته اند و برای به دست آوردن سهم بیشتر از این بازار مدام تلاش میکنن.
meysam
۳۱ تیر ۱۳۹۵سلام کسی میدونه چرا کرمان خودرو عکس x60 اتوماتیک که فیس لیفت مدل فعلی بود را عوض کرده و عکس مدل قبلی را گذاشته؟
یعنی بی خیال فیس لیفت شدن؟
یو اس اس اینترپرایز
۳۱ تیر ۱۳۹۵1700 کیلو وزن و صدی 10 لیتر بدک نیست خوبه
احمد باقری
۳۱ تیر ۱۳۹۵فکر کنم ماشین خوبی باشه.
محمد
۱ مرداد ۱۳۹۵وای بازم یه اشغال دیگه اومد…
اخه خدا گناه ماچی بوده این بلاها به سرمون اومده
پویان
۱ مرداد ۱۳۹۵کدوم اشغال اخوی؟این مدل 2010 این شرکته
بهزاد
۱ مرداد ۱۳۹۵دوستان حکایت بد و بد تره .به نظر من بی وای دی فعلا از تمام چینی های دیگه هم بهتره هم خوش نام تره و تو تمام دنیا میشناسنش و مسوولین شرکتش بدنبال رتبه اول فروش جهانی هستن پس بد بینانه قضاوت نکنیم.
sami
۱ شهریور ۱۳۹۵حالا اینا کپی میکنن .
ما ک رسما داریم محصولات 30 سال قبل پژو و کیا رو استفاده میکنیم .
شمایی ک میگی چینی چیه فقط المانی و امریکایی .
داداش المانی چیه ؟؟ فقط ایتالیایی . فراری و لامبورگینی خیلی بهتره از پورش و موستانگ .
ولی اصل داستان قیمته . صد در صد باید بین ی ماشین 15هزار دلاری با یه ماشین 45 هزار دلاری خیلی تفاوت باشه
افشین
۱۳ شهریور ۱۳۹۵سلام در تمامی بررسی های انجام گرفته نکاتی مشترک وجود دارد – نبود سیستم esp – فقدان سیستم کنترل خودرو در سربالایی و سراشیبی – نفوذ صدای موتور خصوصا در دورهای بالای موتوربه کابین – ضعف کولر -راندمان پایین موتور به نسبت حجم موتور
افتخار
۱۴ آذر ۱۳۹۵این که قیافه اش خود نسل قبلی لکسوسه ، اگه این زشته پس اون هم زشت بود
یه آرم لکسوس بچسبونین روش همه به به و چه چه می کنن
سجاد
۱۲ دی ۱۳۹۵مقاله ی کم گنگ بود مثلا نگفتید سرنشینها چند کیلو بودن چون پنج نفر ممکنه سیصد کیلو باشن ممکن هم هست هفتصد کیلو نگفتید شیب سربالایی چه اندازه بود ماشین با چه سرعتی و دنده چند رفت بالا و دور موتورش رو چند بود آخه ممکنه یکی بخواد ی سربالایی رو 150 کیلومتر بره یکی هم 100 کیلومتر باید منظورتون از به زحمت بالا رفتن رو مردم بدونن شاید میخواستین 150 بره بالا . و این که کولرش نسبت به چه ماشینی و در چه دمایی ضعیف هست
بهروز
۲۶ بهمن ۱۳۹۵این چه تست فنی مسخره ای بود
شتاب صفر تا 100 رو هم ننوشتین، فقط گفتین
“شتابگیری S6 خوب است اما یک نکته منفی دارد، صدای پیشرانه بسیار بیشتر شده و به داخل کابین نفوذ میکند”
متن و مقاله بسیار ضعیف بود
ناشناس
۳ مرداد ۱۳۹۶جای تاسف داره که یه سری از دوستان هنو نه ماشین و دیدن و نه سوار شدن بگن آشغاله
((ببخشید ولی بعضیا جوری می گن آشغال انگار الان ماشین روز اروپا با فول ترین امکانات و سوارن. به شما دادن سوار نشید))
این آشغال پلت فرم یک ماشین به نام رو داره که تقریبا نصف چینی های بازار ندارند.
درست کمبود یه سری امکانات هست اما نمیشه انقدر کور کورانه نظر داد.
پوراحمدی
۱۹ شهریور ۱۳۹۶حقیقتش من ریو دارم و میخام بفروشمش و یکی از این ماشینها بخرم. علت فروختن ریوی عزیزم اینه که من زیاد مسافرت میرم و تعداد همسفرام زیاده. و این ماشین یعنی ریو جای زیادی نداره . ضمنا صدای موتور زیادی داره مخصوصا تو دورهای بالا. فقط از این میترسم که صدای موتور بی وای دی زیاد تر از ریو باشه. کسی هست بتونه راهنماییم کنه؟ ممنون میشم
مهدی
۷ اسفند ۱۳۹۶Byd s6 از تمام خودرو های شاسی بلند چینی داخل ایران بهتره حتی از جک شاسی اتومات
من که ثبت نام کردم اردیبهشت تحویل میگیرم.