انتظار میرود مزدا ۶ سدان با برخی تغییرات قابلتوجه از جمله نصب پیشرانه ۲.۲ لیتری اسکای اکتیو دی دیزلی عرضه شود. البته چینیها قبلاً مزدا ۶ را بهتر هم کردهاند. خودرویی که ملاحظه میکنید هونگچی H5 جدید است که منحصراً در این کشور عرضه خواهد شد و اگرچه استایل آن به عنوان بخشی از پروژه فیس لیفت اخیر دستخوش تغییر شده اما از همان شاسی دیفرانسیل جلوی مزدا ۶ استفاده میکند. هونگچی H5 چینی در مقایسه با مزدا ۶ بازار آمریکا قویتر، سریعتر و کممصرفتر است.
در بحث بهروزرسانی ظاهری این خودرو از جلوپنجره و کاپوت جدیدتری سود میبرد. زیر کاپوت هم یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوی بنزینی به همراه سیستم ۴۸ ولتی استارتر/ژنراتور قرار گرفته است.
به لطف دستیار الکتریکی، قدرت کل این مجموعه از ۱۸۰ به ۱۹۷ اسب بخار رسیده است. نیروی تولیدی پیشرانه از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده میشود. در مقام مقایسه باید گفت پیشرانه ۲.۵ لیتری مزدا ۶ بازار آمریکا قدرت ۱۸۷ اسب بخاری تولید میکند. البته نسخه توربوی مزدا ۶ خروجی ۲۵۰ اسبی دارد.
با وجود سیستم هیبریدی ملایم، هونگچی H5 در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴ لیتری دارد که ۰.۶ لیتر کمتر از مزدا ۶ تنفس طبیعی میباشد.
نسخه پایه هونگچی H5 همچنین با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی ۱۶۹ اسبی و گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک در دسترس است. این خودرو همچنین با پیشرانههای ۲ و ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی نیز قابل انتخاب است که به ترتیب ۱۵۰ و ۱۹۲ اسب بخار قدرت دارند. مدل ۱.۵ لیتری شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۲ ثانیهای داشته درحالیکه شتاب مدل ۱.۸ لیتری به ۸ ثانیه میرسد. مدلهای ۲ و ۲.۵ لیتری هم شتاب ۱۰.۸ و ۸.۲ ثانیهای دارند.
هونگچی H5 فیس لیفت از کابین بهتری نیز سود میبرد. این خودرو دارای سیستم اطلاعات سرگرمی بهبود یافته، کنترل صوتی پیشرفته و شارژ بیسیم است. نسخه الکتریکی شده این خودرو در چین قیمت معادل ۲۳,۲۶۵ دلار داشته درحالیکه قیمت مدل پرچمدار به معادل ۲۷,۲۶۶ دلار میرسد.
206
۲۵ تیر ۱۳۹۹چین رسید به کره — کره رسید به ژاپن — ژاپن لکسوس رو زد رسید به آلمان
و همچنان ما چراغ های سمند رو عوض میکنیم
بچه مشهد
۲۵ تیر ۱۳۹۹به نظر من درحال حاضر صنعت خودرویی کره و ژاپن در یک حده و چین خیلی مونده تا بخواد برسه بهشون
مرتض
۲۵ تیر ۱۳۹۹کره از ژاپنم بالاتر هست چی میگی ژاپن دیگه لو لول شده (low level) هیوندا پالاسید اومده بترکونه سفارت ایران و مراکز دیپلماتیک ایران تا حالا نزدیک به 1000 دستگاه پالاسید سفارش دادن سونی که میگن میخواد از گوشی سازی بیاد بیرون فقط با پلی استیشن روزگار سر میکنه این وسط هم سامسونگ برند 1 دنیا شده حتی تو آمریکا با وجود اپل حرف اول رو میزنه تو چین هم رتبه 1 رو داره کلاهک اتمی هم داره جت جنگی هم ساخته ژاپن چی یک کشور زیر دست آمریکا همه جزیره هاش مال آمریکاس آمریکا میگه کی رئیس جمهور بشه اونجا حتی آمریکا یه عذر خواهی هم نکرده از مردم ژاپن واسه بمباران اتمی دله مردم ژاپن هم الکی خوشه
حسین
۲۵ تیر ۱۳۹۹دقیقا کره چه جایگاهی در صنعت دنیا داره؟ به جز اینکه چهارتا ماشین بی اصالت کپی شده میسازه؟ پالیسی اومده بترکونه؟ تو همون کلاس پالیسید تویوتا حرف اول رو میزنه. یکم تحقیق کن تا متوجه بشی صنعی ترین کشورهای دنیا آمریکا و آلمان و ژاپن هستن. کره از هند و چین هم داره عقب میفته. ای کاش اینترنت که دارین اول تحقیق کنین بعد یه چیزی بگین
حسین
۲۵ تیر ۱۳۹۹این کره که تو ایران از سر عقب ماندگی یه عده براش سر و دست میشکنن همونیه که تا بیست سال قبل بلد نبود گیربکس بسازه. از آمریکا و ژاپن قطعات ماشین هاشو میخرید، سامسونگ اصلا در حد یه نام بین المللی نبود اون موقع. سونی با پلی استیشن میخواد سر کنه؟ احتمالا پیشرفته ترین دوربین های دنیا رو هم سامسونگ. میسازه نه سونی. کسی که بگه سامسونگ از اپل بالاتره مشخصه چه آدم…
بچه مشهد
۲۵ تیر ۱۳۹۹من فقط گفتم به نظر من و نظرمو گفتم و چیزی دیگه ای نگفتم به هر حال به نظرت احترام میزارم چون هر کس یه چیزی رو میپسنده
Mad.z.Max
۲۵ تیر ۱۳۹۹الان دوستمون با تویوتا کمری گرند خط فرودگاه که ۴۰۰ میلیون کیلومتر راه رفته و هنوز حتی لنتاش عوض نشده و کولرش ۱۳۰ اسب بخار قدرت داره میاد سراغتااا
رامتین
۲۵ تیر ۱۳۹۹دوست عزیز من خودم النترا دارم ولی صنعت خودروی کره پایینتر از ژاپنه، گرچه فاصله در حال حاضر کم شده. از اون طرف شرکت پرزرق و برقی مثل سامسونگ را داری با اپل مقایسه میکنی؟ برای اینکه پاسخ قاطعی درین مورد بدیم باید ارزش برند این دو شرکت را مقایسه کرد. سالهای سال هست اپل باارزشترین برند دنیاست (گرچه امسال دوم شد) و سونی هم اگه بازار موبایل را رها کرد به دلیل اینکه در زمینه تلویزیون و خصوصا دوربین بشدت فعاله. هیچ شرکتی نمیتونه روی چند چیز فعالیت کنه. مثل اینکه مرسدس هم بره موبایل بزنه. خب مشخصه از پس غولهای دنیا بر نمیاد. یا اینتل که خودش cpu ساز بزرگ تاریخ دنیاست جرات نکرده وارد ساخت پردازنده های موبایل بشه، چون میدونه و اعتراف کرده از پس کوالکام بر نمیاد.
UNAS
۲۵ تیر ۱۳۹۹حالا نیس ما به این اقتدارمون ، مسبب های جنگ راه به راه عذرخواهی و طلب بخشش میکنن
دوما اگه ژاپن مستعمره امریکاس !!!
کره دست کمی از اون نداره ، امریکا کره را دوشید تا از زیر سیطره ژاپن نجات شون بده دادا
Soli
۲۵ تیر ۱۳۹۹آلمانو نگفتی به چی رسید
Ht
۱۵ آذر ۱۴۰۰عرض معذرت خدمت آلمان دوستان ، اما آلمان عمرا به آمریکا برسه خخخخ البته من فقط خودرو های آمریکایی رو دولت دارم.
جواد خطر
۲۵ تیر ۱۳۹۹یِ مُشت آدَمِ هوچی اینو طَراحی کَردَنو ساختَنش بِخاطِرِ همین اِسمِش شده هونگچی !!
ارشیاsvj
۲۵ تیر ۱۳۹۹چینیا چرا انقد از ماشینای کم قدرت خوششون میاد؟؟؟???
فرزام
۲۵ تیر ۱۳۹۹خوش قیافس جلوش منو یاد هیوندای سنتنیال میندازه
جمشید
۲۵ تیر ۱۳۹۹سنتنیال کجا این لگن کجا؟ این مثل قورباغه له شده میمونه
Aran Milan
۲۵ تیر ۱۳۹۹موتور پرقدرت هزینه هارو بالا میبره به همین دلیل چینی ها ماشین با قدرت کم تولید میکنند
Mad.z.Max
۲۵ تیر ۱۳۹۹نه دوست من، اینطور نیس اصلا
چین قوانین سختگیرانه ی آلودگی داره و بابت هر خودرو سالانه هزینه ای رو از مالکان میگیره، کمترین هزینه مربوط به خودروهایی با موتور ۱۵۰۰ سی سی به پایین هست. و یک سی سی حجم که بالاتر بره، عوارض اون خودرو بصورته تصاعدی و وحشتناک بالا میره. اینه که ماشیناشون اکثرا ۱.۵ لیتری توربو هستن
کوروش
۲۵ تیر ۱۳۹۹با سلام و احترام
شرکت پرشیا خودرو نماینده رسمی ب ام و آلمان و مینی انگلستان قرار بود ، نمایندگی رسمی هونگچی چین در ایران
بشه ! این قرارداد در چه مرحله ایی است ؟
Peyman56
۲۵ تیر ۱۳۹۹زمانی ماشینای ژاپنی معروف به آشغال بودن تا اینکه تصمیم گرفتن کیفیت را بالا ببرن و اینطوری شدن ژاپت.بیست و پنج سال پیش حتی تو ایران ماشینای کره ای معروف به اسباب بازی بود(دوو ریسر.هیوندا اکسل)اونا هم با تقویت کیفیت،طراحی بروز،امکانات زیاد و قبمت ارزاننتر خودشون رو به بازارای اول جهان رسوندند.حالا چینم با سرعت خیلی بیشتر داره مسبر پیشرفت رو طی میکنه،گواه من پیشرفت همه جانبه ماشینای چینی در گیفیت،طراحیو…نسبت به ۱۰سال پیشه.نبتید مقرضانه قضا ت کنیم.باید مسئولطن بی کفایتمملکتمون بخاطر خدا هن گه شده کنار بکشن تا بجای پارتی و رانت نیروی متخصص و کار بلد که با دانش روز بیان به صحنه.اگه اینطکر باشه بخدا اگه بنز هم بهم بدن من خودروی داخلی میگیرم اون موقع.
قدیمی
۲۷ تیر ۱۳۹۹یادش بخیر. پدرم دوو داشت. اداره شون قسطی به کارمنداش میداد. نمیدونم ماهی چقدر از حقوق کم میکردن
Peyman56
۲۵ تیر ۱۳۹۹زمانی ماشینای ژاپنی معروف به آشغال بودن تا اینکه تصمیم گرفتن کیفیت را بالا ببرن و اینطوری شدن ژاپن.بیست و پنج سال پیش حتی تو ایران ماشینای کره ای معروف به اسباب بازی بود(دوو ریسر.هیوندا اکسل)اونا هم با تقویت کیفیت،طراحی بروز،امکانات زیاد و قیمت ارزاننتر خودشون رو به بازارای اول جهان رسوندند.حالا چینم با سرعت خیلی بیشتر داره مسیر پیشرفت رو طی میکنه،گواه من پیشرفت همه جانبه ماشینای چینی در کیفیت،طراحی و…نسبت به ۱۰سال پیشه.نباید مقرضانه قضاوت کنیم.باید مسئولین بی کفایت مملکتمون بخاطر خدا هم که شده کنار بکشن تا بجای پارتی و رانت نیروی متخصص و کار بلد که با دانش روز بیان به صحنه.اگه اینطور باشه بخدا اگه بنز هم بهم بدن من خودروی داخلی میگیرم اون موقع.