جیلیخودروهای چینی

نگاهی گذرا به سدان چینی جیلی GC6

خودروی جیلی GC6 سدان، مدتی است که در یکی از مجموعه‌های مستقر در شهر کرمان تولید می‌شود. از همین رو، قصد نمودیم که به طور مختصر آن را بررسی نماییم.

2014 Geely GC6
۲۰۱۴ Geely GC6
جیلی GC6 سدان کوچکی است که توسط شاخه انگلون (ENGLON) این شرکت تکوین یافت و در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی هم به بازار عرضه شد. همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، شاخه امگرند (EMGRAND) کمپانی جیلی، خودروهای لوکس این کمپانی را تولید می‌کند که برخی از مدل‌های آن به کشورمان نیز راه یافته است. البته این نام‌ها و مرزبندی‌ها، بیش از همه، در بازار چین است که نمود می‌یابد و در بازارهای صادراتی، این خودرو با نام جیلی و بدون ذکر پسوند انگلون عرضه می‌شود.
2014 Geely GC6
۲۰۱۴ Geely GC6
طراحی بدنه جیلی GC6، برخلاف سدان امگرند EC7، کمتر از استانداردهای نوین اروپایی سود می‌برد و به ساخته‌های شرقی نزدیک‌تر است. قسمت جلوی آن از نمایی ساده و تا حدی زمخت بهره می‌برد که از ظرایف و دقائق به کار رفته در امگرند، چندان اثری در آن دیده نمی‌شود. جلوپنجره‌ای مشکی‌رنگ در تلفیق با چراغ‌هایی نسبتاً تیره، نمایی خاص را برای آن مهیا نموده و آرمی دایره‌ای شکل و متفاوت از آنچه که در امگرند دیده‌ایم، در میانه آن جای گرفته است. در کل، طراحی این قسمت، بیشتر یادآور خودروهای متأخر ساخت چین است تا مدل‌های مدرن و به‌اصطلاح تراش‌خورده آن. در بخش عقب آن هم، نواری ضخیم از جنس کروم در پایین لبه صندوق جای گرفته که چراغ‌های پشتی را به یکدیگر وصل می‌نماید. ترکیب و طراحی این بخش از خودرو، آدمی را تا حد زیادی به یاد هم‌وطن چینی آن یعنی لیفان ۵۲۰ می‌اندازد و بی‌تعارف، نمایی نه‌چندان زیبا را برایش فراهم آورده است؛ تنها با این تفاوت که از جلوه مناسب‌تر و نیز کیفیت مونتاژ بهتری نسبت به لیفان بهره می‌برد. بخش کناری آن نیز از سطوحی تخت و صاف و بدون هیچ خط و خطوط اضافه‌ای بهره می‌برد که نمایانگر خودرویی کاملاً ارزان و معمولی است. درمجموع، طراحی کلی این خودرو را می‌توان محتاطانه و محافظه‌کارانه قلمداد نمود که کمتر از ته‌مایه‌های هیجان و جوان‌پسندی برخوردار است و بیش از همه بازتاب‌دهنده خودرویی اقتصادی است که وظیفه اصلی آن تنها ترابری صرف است نه بیشتر! علیرغم طراحی خارجی نه‌چندان پرشور و دل‌انگیز، طرح داخلی آن از ظاهر و نمای درخوری برخوردار است و در پی‌ریزی و تکوین آن هم از مشاوره‌های شرکت ولو استفاده شده است. سطوح متعدد کابین این خودرو از تریم دوگانه کرم و مشکی بهره می‌برند و در میانه داشبورد هم، یک صفحه نمایشگر لمسی نصب شده که از طرح هندسی مناسبی برخوردار است. در گوشه و کنار کابین نیز از قطعات پلاستیکی سخت و ارزان‌قیمت استفاده شده است که با توجه به بهای این خودرو امری دور از انتظار نیست؛ فرمان نیز از طرحی چهارشاخه برخوردار است و کنترلرهای مربوط به سیستم صوتی بر روی گوشه چپ آن جای گرفته‌اند. ارگونومی مناسب و دسترسی راحت به ابزارها هم از دیگر موارد شایان توجه در این کابین است. در حال حاضر، این خودرو تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر بنزینی عرضه می‌شود که از توانی معادل ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۳۶ نیوتن متر برخوردار است. پیشرانه مذکور قادر است که ماکزیمم سرعتی معادل ۱۷۲ کیلومتر را برای این خودرو مهیا نماید. این پیشرانه در چین و برخی از بازارهای صادراتی به همراه یک گیربکس ۵ سرعته دستی عرضه می‌شود. اما گویا قرار است که در ایران گیربکس خودکار نیز ارائه شود.
2014 Geely GC6
۲۰۱۴ Geely GC6
به لحاظ ایمنی، این خودرو توانسته است ۵ ستاره را از موسسه ایمنی C-NCAP کسب نماید که از ساختار مستحکم آن حکایت می‌کند. تیپ‌های متعدد این خودرو از دو ایربگ به طور استاندارد بهره می‌برند و سامانه‌های ایمنی همچون سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز به‌صورت استاندارد در آن‌ها نصب شده است. مضاف بر آن، سیستم ترمزهای جلو و عقب آن هم از نوع دیسکی است. در بالاترین تیپ این خودرو که در بازار چین عرضه می‌شود دوربین دید عقب به طور استاندارد وجود دارد. بنا به گفته‌های نماینده ایرانی، جیلی GC6 قرار است با بهایی بین ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان در دنده دستی و همچنین ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان در گیربکس اتوماتیک عرضه شود که دراین‌باره باید منتظر ماند و دید. در حال حاضر عمده بازار صادراتی این خودرو شامل ممالکی همچون روسیه، امارات، عربستان و…. می‌گردد.
2014 Geely GC6
۲۰۱۴ Geely GC6

مشخصات فنی جیلی GC6

حجم موتور: ۱۴۹۸ سی‌سی

توان: ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۳۶ نیوتن متر در ۲۸۰۰ الی ۳۴۰۰ دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد: ۱۳ الی ۱۳.۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۷۲ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع ۱۶۵ کیلومتر ذکر شد)

مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر مسافت

سیستم فنربندی جلو: مک فرسون استرات

سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی

سیستم ترمز جلو و عقب: دیسکی

استاندارد آلایندگی: یورو ۴

2014 Geely GC6
۲۰۱۴ Geely GC6
ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۴۲/۱۶۹۲/۱۴۳۵ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۵۰۲ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۱۰۳ کیلوگرم

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۰ R 15

حجم باک: ۴۵ لیتر

گنجایش صندوق بار: ۴۶۸ لیتر

2014 Geely GC6
۲۰۱۴ Geely GC6
ایمنی

دو عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)

سیستم ضدبلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

ستون جمع شونده فرمان

کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای

قفل ایمنی کودک

تجهیزات رفاهی

در حال حاضر، این خودرو در سه تیپ متفاوت در بازار عرضه می‌شود که به تفکیک، از تجهیزات ذیل بهره می‌برند:

تیپ ۱: فرمان الکتریکی – آینه‌های جانبی گرم شونده – چراغ‌های مه شکن جلو – شیشه‌های برقی – قفل مرکزی با ریموت – ۶ عدد بلندگو – رادیو با پورت AUX – ایرکاندیشن دستی – سیستم دزدگیر ایموبلایزر- سیستم روشنایی FOLLOW ME HOME

تیپ ۲: علاوه بر تجهیزات فوق به اقلام ذیل نیز مجهز است:

رینگ‌های آلومینیمی – فرمان با کنترلرهای چندگانه – سامانه ناوبری GPS به همراه اتصالات بلوتوث- صفحه نمایشگر رنگی – سنسور پارک عقب

تیپ ۳: علاوه بر تجهیزات موجود در تپپ ۱ و ۲، به اقلام ذیل نیز مجهز است:

سانروف برقی – سیستم هوشمند KEYLESS START – صندلی‌های چرمی – سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک – سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها TPMS – دوربین دید عقب

قیمت

در ایران: ۴۷.۸ میلیون تومان برای نسخه اتوماتیک

در چین: بهای تیپ‌های گوناگون این خودرو به شرح ذیل است:

تیپ ۱: ۵۳,۸۰۰ یوآن یا حدود ۳۰.۴ میلیون تومان

تیپ ۲: ۵۶,۸۰۰ یوآن یا حدود ۳۲.۱ میلیون تومان

تیپ ۳: ۶۰,۸۰۰ یوآن یا حدود ۳۴.۳ میلیون تومان

در امارات: ۲۶,۰۰۰ الی ۲۹,۰۰۰ درهم (۲۴.۶ الی ۲۷.۴ میلیون تومان)

[دانلود ویدئو] منابع:
CHINAAUTOWEB.COM
CARNEWSCHINA.CIM
DRIVEARABIA.COM
و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. تهرانی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت 40 م باشه اتوماتش میارزه بشرط داشتن سانروف و کروز

  2. ابراهیم

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به هیچ عنوان مناسب نیست

    1. amin

      ۱۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      چی مناسب نیست ؟ فقط الکی میگید مناسب نیست

  3. علی

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همون طور که تو متن و سایت چینی قید شده قمیت فول این ماشین 60,800 یوانه که با یوان 565 تومنی میشه تقریبا 35 میلیون، نه 47 میلیون!
    واقعا تو قیمت گذاری ها 10 میلیون اضافه که برای هر خودرو میگیرن، کجا میره؟!

  4. علیرضا‌car

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به‌همین‌خیال‌باشیدبه‌این‌قیمت‌بدن‌قیمتش‌تو‌رنج‌رنو‌سیمبله‌یعنی‌ازشصت‌تومن‌میدن‌تا‌هفتاد‌بیخود‌دلتونو‌خوش‌نکنید

  5. محمد جواد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فروش این خودرو آغاز شده و صرف نظر از تسهیلاتی که برای خریدش در نظر گرفتند با قیمت خالص 47 میلیون تومان عرضه میشه.

    نکات قابل توجه:
    1. مشابه این قیمت (کمی بیشتر) خودروی رنو ساندرو قرار داده که مهمترین ویژگی اش اصالت نام رنو است. البته نادیده نگیریم که جیلی هم جز بهترین شرکت های چینی است.

    2. خوب بودن یا نبودن طراحی خودرو بستگی به نظر خریدار داره. نویسنده ذکر کرده که نمای بیرونی خودرو نه چندان زیبا ولی نمای داخلی زیباست! خب این فقط نظر شخصیه نویسنده است چون برعکس ایشان بنده اعتقاد دارم که نمای بیرونی خودرو زیبا و نمای داخلی نه چندان زیباست!

  6. علی

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هیچی! چینالیزه شدیم. نظرمون چیه تو انحصار؟؟!!

  7. هومن

    ۱۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه ام وی ام x33s خریدم دو ماه که گرانتیش تموم شده گیربکسش خراب شد. میگن قطعاتش هم نیست باید گیربکس عوض بشه 13 میلیون تومن پولشه. تصمیم گرفتم بفروشم پراید بخرم

  8. سعید

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    در اینکه گرونه که هیچ شکی نیست (۲۰ میلیون تومن یعنی نزدیک به دو برابر قیمت دبی)
    اما تو ایران همه ماشین ها گرونن
    در مقایسه با قیمت ۴۸ میلیونی دنده اتوماتیک این می شه دنا دنده دستی یا ال نود اتوماتیک خرید
    به نظرم در کنار اونها گزینه بهتری باشه
    البته مطمئن باشید این قیمت افزایش خواهد یافت
    الان کرمان خودرو جک اس ۵ اتوماتیک رو ۹۸ میلیون قیمت گذاشته اصلا باور کردنی نیست

  9. فرج الله ازقندی

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قیمت فیلترهوا گران است 42000تومان مصرف بنزین صدرصد صدکیلومتر ده لیتراست ، سپر عقب خیلی خیلی ضعیف است تیپ و قیافه اش
    مازندران نمایندگی در استانها خیلی خیلی ضعیف نزدیک ده کیلومتر کار کردم یازده تیر ماشین را تحویل گرفتم

  10. فرج الله ازقندی

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام فرج الله از مازندران
    تیپ ماشین عالی لوازم بسیار گران مصرف سوخت حداقل صد کیلومتر ده لیتر ضمنا بنده نزدیک ده هزار کیلومتر کار کردم مثلا پنج هزلر کیلومتر اول فقط اجرت رایگان اما پنج هزار کیلومتر دوم ورودی 70000هزارتومان هزینه ها هم خیلی خیلی نسبت به قیمت ماشین بالا است بنده تیرماه ماشین تحویل گرفتم

  11. فرج الله ازقندی

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هزینه ها قیمت اش خیلی مناسب است ، نمایندگی در استان یا ندارد یا خیلی ضعیف مثلا مازندران فقط یک نمایندگی دارد …..

  12. حبیب

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و خداقوت به آقای ســـام
    من داخل ماشین در نمایندگی نشستم به صورت خاموش که فقط ظاهر و داخل خودرو بررسی کنم
    چونکه در متن با ال ۹۰همتراز شده، با این خودرو قیاس کردم
    ۱. مواد به کار رفته داخل از ال۹۰ کمی ضعیفتر
    ۲. زیبایی داخل از ال ۹۰خیلی بهتر
    ۳. امکانات در دسترسترن
    ۴. فضای داخل کابین مشابه پراید، واقعا یه سدان جمع و جور، سه نفر راحت نمیتونن عقب بشینن، پاها به صندلی‌های جلو گیر می‌کنه
    ۵.صندلیها خشکه و حالت مبله کمتری داره، برخلاف ظاهر گول زننده
    ۶. برای من که قد بلند هستم با اینکه صندلی دادم عقب ولی بازهم سرم به سقف تماس داشت
    ۷. فضای صندوق عقبش عالی و حتی با خم کردن صندلی‌های عقب فضا بیشتر میشه
    ۸. باز کردن صندوق عقب مستقیم با کلید نمیشه
    ۹. درضمن پشت آمپرهاش در واقعیت خیلی کوچکتر از تصاویر موجود هست، یعنی کوچکتر از آمپرهای پراید
    ۱۰. من به قصد خرید و نیازهام نگاه کردم و با توجه به اینکه هم‌اکنون ۱۱۱دارم و جاداری و راحتی برام مهمه و وقتیکه حساب کردم میتونم با این پول یه ساندرو بخرم از خریدش متاسفانه منصرف شدم و سراغ گزینه های دیگه خواهم رفت
    نظرات من در باره فضا و ظاهر داخلی خودرو نصبت به تعداد زیادی خودرو که حداقل داخلش نشستم

  13. محمد

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نسبت به قیمت و امکاناتش از ماشینهای ایران خودرو و سایپا خیلی بهتره . برند جیلی یک برند خوب میان خودروهای چینی هست.شاید از نظر طراحی ظاهری قشنگ نباشه اما از نظر محکمی و ایمنی از سطح بالایی برخوردار هست.

  14. مسعود

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک ماهه که این ماشین رو خریدم و راضیم. داخل کابین زیبا. ماشین بسیار نرم و روان . شتاب گیری نسبتا مناسب. امکانات خوب. قبل ازین ال 90 داشتم و بنظره این ماشین کاملا بروزتر و بهتره. ضمن اینکه شرایط خریدبهتری نسبت به هم رنجهای خودش داره

  15. Mahdi

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خداییش مصرفش چقدره؟

    1. مهدی

      ۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (498 ديدگاه)

      با 300 تا کارکرد 8.5

    2. ابوصالح

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو شهر 10 و در جاده 7

  16. پانی

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین بهتره یا ام وی ام 550؟؟

    1. ارمین

      ۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما موتور ۲۰۰۰ ، ۵۵۰ رو با این مقایسه میکنید ؟
      آپشن ها و کیفیت ۵۵۰ رو با این مقایسه میکنید ؟
      قربان معلومه که ۵۵۰ بهتره ، اگه چند ملیون مثلا ۵ یا ۶ لیون بیشتر هزینه بخواین کنین صد البته ۵۵۰

  17. محمد

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من که ظاهر داخلش واقعا زیباست و مانند خودروهای مدل بالاتره.بیرونش هم سلیقه اییه. به نظر من از دنا و آل نود بهتره.کیفیتش هم همین بس که از پر فروش ترین سدان های چند بوده.کیفیت محصولات کرمان موتور هم از سایپا و ایران خودرو بیشتره.تازه چند میلیون هم ارزونتره

  18. علی

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همین خودرو تو شهر ایلام قیمت فروشش تو نمایندگی 49790000تومانه. البته تیپ یکش. علتش و نمیدونم؟ ایا قیمت نمایندگی سلیقه ای هست؟ با اینکه یک نمایندگی بیشتر اینجا نیست . بماند ک اقساطیش چقدر تموم میشه. ایا نظارتی بر نمایندگی ها وجود داره؟

  19. behnam

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میخوام تجربه ام رو صادقانه بگم. داخلش از خودروهای ایرانی فوق العاده حس بهتری به آدم میده و اصلا هم حس ارزان بودن نمیده. عقب هم سه تا آدم متوسط به راحتی جا میشن. پخش صدا واقعا عالیه . صندوق عقب خیییلی جاداره. کولر واقعا عالیه و سریع خنک میشه و تو درجه ی دو آدم یخ میزنه. جلو ی پا هم متوسطه. مصرف سوخت هم خوبه . گیربکسشم خوبه ولی اگر اهل شتاب گرفتن و کورس گذاشتنید نخرید . البته بد نیست ولی یکدفعه شتاب نمیگیره فیسش هم راستش جلوش معمولیه ولی از پشت خیلی خوبه. صادقانه گفتم.موفق باشید

  20. جواد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من کمتر از یکسال این ماشین را خریدم که واترپمپش سوراخ شد. الانم سه ماه هست ماشینم توی نمایندگی هست و تامین قطعه نمیشه و میگن اگر ماشین رو ببری بیرون تعمیر از گارانتی خارجش میکنیم. خواهشا احتیاط کنید در خریدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا