خودروهای چینیکوروسکونیگ‌زگ

معرفی پیشرانه 230 اسب بخاری کونیگ‌زگ و کوروس

چندین ماه پیش توسعه‌ی پیشرانه‌ی بدون میل بادامک کونیگ‌زگ به همراه کوروس اعلام شد. هم‌اکنون این پیشرانه در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۱۶ معرفی شده است.

qoros-1
در این پیشرانه که بجای روش مبتنی بر میل بادامک از بکار اندازنده پنوماتیک-هیدرولیک-الکتریک استفاده می‌کند اولین پیشرانه‌ی بدون سوپاپی است که در خودروهای تولید انبوه بکار خواهد رفت.

qoros-20
طبق گفته‌های کونیگ‌زگ این پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربو قدرت ۲۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری داشته و در مقایسه با پیشرانه‌ای سنتی به ترتیب ۴۵ و ۴۷ درصد قدرت و گشتاور بیشتری داشته و مصرف سوخت آن نیز ۱۵ درصد کمتر است. علاوه بر این پیشرانه ۲۰ کیلوگرم سبک‌تر بوده و جمع و جورتر و هزینه‌ی ساخت آن نیز کمتر است. پیشرانه‌ی مذکور فاقد بدنه‌ی گاز، میل بادامک، تسمه تایم، سیستم‌های کانورتر پیش کاتالیتیک، سیستم‌های تزریق مستقیم و… می‌باشد.

qoros-2
اوربان کارلسون مدیرعامل FreeValve AB می‌گوید:

تکنولوژی بدون سوپاپ سال‌های بسیاری در حال تست و توسعه بوده اما نتایج بسیار رضایت‌بخش هستند. پیشرانه‌ی مذکور صرفه‌جویی‌های قابل‌توجهی در بخش‌های هزینه، وزن و آلایندگی دارد. این پیشرانه همچنین مزیت‌های چشمگیری برای مالکان خودرو دارد چراکه افزایش تقریبی ۵۰ درصدی در قدرت و گشتاور داشته و مصرف سوخت آن نیز کمتر است.

qoros-10
این پیشرانه در هاچبک کوروس ۳ به نمایش درآمده و این شرکت چینی از این پیشرانه‌ها برای توسعه‌ی بیشتر تکنولوژی یاد شده استفاده خواهد کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1773 ديدگاه)

    موتور خوبی به نظر می آد.البته حتما این رو میدونید که موتور های کوئنیگزگ توسط فورد تولید میشنV8 5Lliters

    1. امپراتور لامبورگینی

      ۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز این قضیه مال 15 سال قبله !
      خیلی وقته Koenigsegg خودش موتور های خودش رو میسازه و طراحی میکنه.

      1. بنتلی

        ۷ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        درمورد انجین کونیگزگ باهات موافقم مجید جان…فقط درمورد سهامدارای کوروس مطمئنی؟!…تا جایی ک میدونم اسرائیلی ها بخشی از سهام این شرکتو داشتن

        1. اسطوره

          ۸ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          بنتلی جان خودم پایین توضیح دادم.
          هولدینگ کنون مقرش در سنگاپوره.

      2. Ferrari Huayra Sv

        ۷ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        البته فکر کنم اول طراحی میکنه بعد میسازه.
        اول طراحی . بعد ساخت^_^

        1. اسطوره

          ۸ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          باور کن نمیدونستم ???

  2. مجید

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    امسال سال خوبی از لحاظ پیشرفت طراحی موتور میشه چون از یک طرف نیسان-اینفینیتی موتور ضریب متغیر رو دادن و از این ور این شرکت این موتور رو.به نظر من هر دو تا انقلابی وهوشمندانه هستند اما باید دید تو عمل چطوری جواب میدن.افرین به هر دو.شاید این زمینه ای بشه که سازنده ها فقط به ساخت اکتفا نکنن و بازدهی و پارامترهایی چون نسبت نیرو به حجم وزن و سادگی و ارزش پرداختی رو بیشتر در نظر بگیرن.به هر حال ای ول!!!!!!

  3. Bavaria

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    موتور انقلابی؟!!!!!
    تکنولوژی عالییه ولی دیر اتفاق افتاد. دیگه همه منتظر انقلاب الکتریکی هستن

  4. پویان

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (826 ديدگاه)

    این چینی ها ول کن نیستن .هر مسیریشون که بسته بشه از یه مسیر دیگه شروع به حرکت برای پیشرفت می کنن

    1. امپراتور لامبورگینی

      ۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      البته این ایده متعلق به Koenigsegg بوده که وجودش افتخاری برای خودروسازی سوئد هست.
      Quoros Automotive هم یک شرکت چند ملیتی هست
      50 درصد سهامش متعلق به یک شرکت از چین و 50 درصد دیگش در تملک یک هولدینگ بزرگ سنگاپوری هست.

      1. شاهین

        ۷ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (4698 ديدگاه)

        تا جایی که من میدونم نصف سهامش مال چین و نصف دیگه اش مال رژیم صهیونیستی هستش.

        1. امپراتور لامبورگینی

          ۷ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          کاملا درسته.
          50 درصدی که گفتم متعلق به هولدینگ Kenon هست.
          این هولدینگ در سنگاپور فعالیت میکنه و قدرت بسیار زیاد و لابی قدرتمندی در این کشور داره … سهامدار اصلیش همونی هست که شاهین عزیز گفت …

  5. بنتلی

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    کارشونو تحسین میکنم ولی چرا انقد دیر؟!…یکی این یکی موتور دورانی مزدا ب نظرم حیف شدن…صنعت خودرو بایس زودتر از وجودشون استفاده میکرد…

  6. King_Mclaren

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    بعد از مکلارن کوئنیگ‌زگ رو اسطوره ساز میدونم واقعا قابل ستایشه فوق العادست…

  7. حمیدرضا

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    به این میگن یه تلاش خوب و پیشرفت برای یک برند امیدوارم ما هم بتونیم در کشورمون از این تکنولوژی استفاده کنیم خصوصا با توجه به اینکه شرکت مادر چینی چری هست

  8. احمد باقری

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    تکنولوژِ جالبیه.

  9. عرفان

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتور الفا رومیو جولیتا هم همین مدل و تسمه تایم و یادامک رو حذف کرده و بجاش از موتور ت=الکتریکی برای کنترل سوپاپ ها استفاده میکنه
    یه نفر به من تو ضیح میده کجای این کار انقلابی و جدید میشه؟

  10. مسعود

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سلام
    بدون میل سوپاپه نه
    سوپاپ!

  11. پرهام

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    وقتی هزینه تولید و مصرف مقایسه بشه باید گفت عالیه عاااالی اما به نظر منم انقلاب نیست ولی تکنولوژی بالایی داره و با حرف دوستمون هم موافقم راجع به توسعه موتور های الکتریکی ولی هنوز تا همه گیر شدن چند سالی فرصت میخواد اما این موتور با این بازده میتونه دوران کوتاه اما موفقی داشته باشه . ولی چیزی که خیلی نظر منو جلب کرد اینه که این انجین چقدر زیباست !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا