دوج

توقف تولید موقتی داج چلنجر و چارجر

دو کارخانه‌ی فیات-کرایسلر در کانادا به مدت دو هفته تعطیل خواهند شد تا میزان تولید این کمپانی با تقاضای موجود در بازار هماهنگ شود. این خبر را یکی از سخنگویان فیات-کرایسلر اعلام کرده است.


تأسیسات مونتاژ ویندسور مسئول تولید داج گرند کاروان و کرایسلر پاسیفیکاست. این کارخانه تا به اینجای سال دو بار هم تعطیل شده بود. کارخانه ویندسور در ژانویه دو هفته تعطیل شده بود و در ماه فوریه نیز به دلیل نبود قطعه یک‌هفته‌ای را تعطیل شد.

این کارخانه معمولاً دارای سه شیفت کاری در شش روز هفته بوده و حدود ۶ هزار نفر در آن مشغول بکار هستند. این کارخانه در زمان کار با ظرفیت کامل قادر است ۱۵۰۰ مینی ون را در یک روز بسازد. به نظر می‌رسد تولید این کارخانه از تقاضای بازار پیشی گرفته که البته جای تعجبی هم ندارد چراکه بازار به دنبال شاسی بلندها و کراس اوورها حرکت می‌کند.


اما چیزی که باعث تعجب می‌شود توقف تولید کارخانه‌ی برامپتون است چراکه به ساخت داج چارجر، چلنجر و کرایسلر ۳۰۰ می‌پردازد. اگرچه این خودروها کاملاً محبوب هستند اما فروش آن‌ها حداقل در مقطع فعلی با کاهش روبرو شده است.


فروش کرایسلر ۳۰۰ در ماه فوریه کاهش قابل‌توجه ۳۲ درصدی داشته و البته فروش چلنجر نیز افت ۲۸ درصدی را تجربه کرده است. حتی چارجر نیز با افت فروش ۸ درصدی در این ماه روبرو شده است. با افزایش تعداد خودروهای موجود در نمایندگی‌ها، توقف تولید کارخانه یک حرکت صحیح برای تضمین موفقیت در آینده است.


با گرم شدن آب‌وهوا در ماه‌های آینده، فصل خرید خودرو می‌تواند افزایش یابد. این خبر برای محصولات اسپورتی همچون چلنجر خوب است چراکه تقریباً همیشه با افت فروش در فصل زمستان روبرو بوده است.

فیات-کرایسلر انتظار دارد تا پایان ماه آوریل روند تولید عادی خود را در پیش بگیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. کوروش

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    توقف کردند یه دو سه تا دیمن جدید بزنند بعد صندلی اش و رودری و… حذف کنند بعد توی فلان کانال یوتیوب رکورد n مایل رو بزنند خودشان به خودشان توی سایت خودشان بگویند عجب درگستری ساختیم تازه وقتی این ماشین بدون صندلی به پیچ می رسد ترمز شدید می کشد برای اینکه روی لاستیک مخصوص درگش خط نیافتد وگرنه راحت با 300 کیلومتر می ره توی پیچ… خدا این هیولا ها را از ما نگیرد!
    توی دنیایی واقعی سلطان کسی است که با چهار درب و سرنشین و صندوق عقب پر هر درگستر و سوپر کاری بترسد از شتابگیری اش…

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. TESLA

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      شما خانواده دوستی سدان دوس داری
      ما علاقه به ورزش داریم میخوایم رکورد بزنیم در درگ
      الان ما چیکار کنیم فرق داره نظرمون
      تازه هیچ سدان چهار دری نمیتونه یه ماشین مخصوص درگ رو بترسونه
      حتی اگه لاستیک مخصوص نداشته باشه
      چون کند هستن کند خیلی هم کند در حد 11.5 ثانیه ی ام 5

    2. Solid Snake

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (71 ديدگاه)

      کوروش
      مگه همین 911 gt2rs کم ازش چیز حذف کردن که وزنش بیاد پایین و بتونه رکورد بزنه

      مرد باش بگو چیزیش رو حذف نکردن

      1. Reza

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        جناب solid و امیر پورشه 911 و سنا از هر لحاظ برتری خودشونو ثابت کردن
        ولی دیمن فقط میتونه توی یه خط راست بره .

        1. امیر

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (2959 ديدگاه)

          خب عزیزمن خوبه خودت داری جواب خودتو میدی
          تا حالا دوج ادعایی کرده ک دیمن برای پیسته؟!!!
          همه وهمه و حتی بچه ای ک تو شکم مادرشه میدونه ک دیمن یه درگستره و ادعاش توی خط مستقیم ثابت شده و ثبت شده تو منابع معتبر جهانی و هیچ کسی نمیتونه منکرش بشه حتی شما دوست عزیز!!
          من اصلا منکر توانایی 911 و سنا نشدم و با اینکه عاشق دوجم اما بشدت 911رو دوست دارم و کاملا سنا رو قبول دارم(البته به غیر از قیمتش)

    3. امیر

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      اگه گرند تورو دیده باشی میبینی ک سنا هم سیستم تهویه نذاشتن روش ک وزنش کم بشه اینکه ک دیگه مخصوص درگه و این قضیه کاملا طبیعیه

    4. s.h

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      دوستان یه سوالی داشتم و اون اینکه قوی ترین پیکاپ امریکایی کدومه ؟؟؟ کاری به فول سایز بودن یا نبودنش نداریم کلا کدوم موتور قوی تر یا حجیم تری داره و بعد از اون کدوم پیکاپ قدرت یدک کشی بیشتر ی از همشون داره

      1. TESLA

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        سوال شمارو من جواب میدم
        رم اچ دی 5500 در کلاش شاسی کابین ها
        موتور 6.7 لیتر شش سیلندر با 360اسب بخار
        1083 نیوتون متر گشتاور با ظرفیت یدکشی 16 تن
        البته موتور هشت سیلندر با قدرت بیشتر گشتاور کمتر هم داره
        شورلت سیلورادو اچ دی هوی دیوتی
        با موتور 6.6 لیتری هشت سیلندر
        با 445 اسب بخار و 1232 نیوتون متر گشتاور
        یدک کشی هم 16 تن و 100 کیلو باید باشه
        فورد هم سوپر دیوتی داره
        با موتور 7.4 لیتری هشت سیلندر
        قدرت و گشت اور هنوز نمیدونم
        جی ام سی سیرا اچ دی هم هست
        با مشخصات همون سیلورادو ولی یدک کشی کم تر 13 تن
        و همه این ها دیزلی هستن به غیر از فورد

      2. امیر

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2959 ديدگاه)

        دوج رم 3500کامینز 6.7لیتر توربو دیزل 6سیلندر با گشتاور 1356 و 400اسب بخار
        اگه به سایت رم تراک هم مراجعه کنید جوایز متعدد و بیشترین ظرفیت بکسل رو هم میبینید ک متعلق به رمه

        1. s.h

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (712 ديدگاه)

          امیر اقا و تسلا جان ممنون از هر دوتون

    5. Reza

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      100% با شما موافقم آقای کوروش عزیز

      لایک

  2. حسین

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    کم کم باید به فکر معرفی نسل بعدی چارچر و چلنجر باشیم تا افت فروش پیدا نکنند
    و استفاده از موتور های قوی تر و کم مصرف تر

    1. TESLA

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      هم فورد هم شورلت و هم داج
      قبلا گفتن نسخه های برقی و هیبری رو برای محصولات خود به بازار میفرستن
      فورد حتی موستانگ هیبریدی رو هم داره تست میکنه و عکس هاش منتشر شده
      این کاهش فروش هم همیشه در ماه های زمستان هست
      و در ماه های بهار و تابستان فروششون به حالت عادی برمیگرده
      هرچند به طوری کلی کامارو و موستانگ کاهش فروش کلی رو تجربه کردن سال پیش
      ولی باز هم بازار جایگزینی برای کوپه های امریکایی نداره
      پس تا شورلت و فورد داج هستن محصولات اسپورت اونها بازار رو مال خوشون خواهند کرد

  3. овsкиكMас

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (66 ديدگاه)

    بعد از اون درگ دوج دیمن و ام۵ دیگه دوج اون دوج سابق نشد! تقاضا هم کم شد ظاهرا !

    1. Elmiraj

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (3189 ديدگاه)

      از شکست GT2RS از تسلا Model 3 که ضایع تر نبود……..
      اونم با رانندگی نیکو روزبرگ و اختلاف قیمت ۲۲۵ هزار دلاری…!!!!!!!!!!!

      1. овsкиكMас

        ۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (66 ديدگاه)

        اونکه همون اول مطلب نوشته بود “این راننده به ماشین های برقی علاقه زیادی داره” اعتبارش مشخص شد ?شتابی که از پورشه گرفت سوژه خنده?
        ولی خدایی پورشه هیچوقت نگفت gt2rs اومده هایپرکار بزنه ?بنده خدا دیمن که این ادعا رو کرد و از سدان و مکلارن باخت :))

        1. Elmiraj

          ۹ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (3189 ديدگاه)

          خب پس معلومه راننده دیمن هم در اون درگ عشق M5 بوده ?
          اون تایم ۱۱.۷ که در اون درگ از دیمن گرفتن هم در مقابل ۹.۶۵ که دیمن استوک می زنه هم پس سوژه خندس?
          ولی خدایی داج هم اومد گفت دیمن یه ماسل کار درگستره که ۴۰۰ متر و در ۹.۶۵ ثانیه می زنه و این گونه هم بود و در درگ های استاندارد و معتبر تخت گاز هم اونتادور را اندازه نصف مسیر ۴۰۰ متر جا گذاشت…!!!??

      2. овsкиكMас

        ۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (66 ديدگاه)

        نه دیگه تو مطلب درگ دیمن با ام۵ هیچ جا گفته نشد راننده دیمن عشق ام۵ هست ولی تو درگ تسلا همون اول متن گفته شد راننده عشق برقیه که نشون از اعتبارش میداد ?gt2rs که سابقه طولانی در پر پر کردن امریکایی ها داره چه برقیش چه بنزینی،درگ موتور ترند یادته ؟ zr1?
        شما میگفتین بهترین راننده دیمن فقط دیمنلوجی هست که اونم ۳ بار با ۷۲۰ اس درگ گذاشت و هر ۳ بار به خفت و تحقیر درگ با ام۵ دچار شد و نتونست زیر ۱۰ بزنه ?اینم از دیمنلوجیتون?دیگه چیزی ندارین بگین?کاغذ و ادعا با عمل فرق داره همیشه،و أمریکا هم ثابت کرده در حد کاغذه :( مگر اینکه با اونتادور پایه مدل ۲۰۱۲ درگ بزارین چون میدونین درگ با svj یه خفت دیگه رو به بار میاره ???مثل ام۵ که طرف رسید خونه ولی دیمن هنوز داشت گاز میداد ?

        1. مهدی

          ۹ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          دوست عزیز درگ M5 بادیمن رو یه مجله معتبر انجام داده.اونم نه تنها در درگ بلکه در پیست 5ثانیه از دیمن سریع تربوده.
          امادرگ تسلا3 و911GT2 طوری ساختنش که تقلبی بودن رو فریاد میزدوهیچ اعتباری نداره.اگه یه مجله معتبر انجامش میدادقبول اونم نه تسلا3 بلکه شورولت کوروت ZR1 رو مقابل پورشه911GT2 بزارید.هرچندتاالان هم درپیست به شدت شکستش داده وهم در درگ موتورترند.
          جرمی کلارسون دراولین تستی که باکوروت ZR1 انجام داد گیربگس وکلاچش نابودشد.
          آیاانکارمیکنید!!!!!

      3. овsкиكMас

        ۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (66 ديدگاه)

        در کل خفت و خواری که امریکایی ها همیشه تو درگ تحمل میکردن در برابر قضیه دیمن و ام۵ هیچ بود! این ۱۱ سپتامبر صنعت خودروسازی امریکا بود که تا صدسال دیگه هم تلاش کنین نمیشه تغییرش داد متاسفانه :(
        خداحافط :(

        1. تویوتا موتورز

          ۹ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (60 ديدگاه)

          ماسکوبیچ
          جمع ارام و دوستانه پدال رو همیشه با نظراتت که نشون دهنده عقده درونیت هست به گند میکشی
          پدال بهتره کمی به نظم و انظباط سایت رسیدگی بیشتری کنی تا امثال این شخص که کاملا نشون داده فرده نرمالی نیست اینطوری جو حرفه ای سایت پدال رو بهم نزنن

        2. Elmiraj

          ۹ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (3189 ديدگاه)

          درگ‌ تایمز و دیمونولوژی و ده ها کانال یوتیوبی دیگر اندازه همین حرف های تو ارزش و اعتبار دارن …..
          هر وقت M5 ، GT2RS و 720S در مجلات جهانی و معتبری همچون Top gear و انجمن HotRoad عنوان سریعترین ماشین های جهانو در مسافت ۴۰۰ متر بدست آوردن بیا و از درگ حرف بزن…..
          .
          .
          اینم بدون خفت و خواری برای خودوسازیست که با فراخوان و تعمیر هم مشکل آتش سوزی موتور هاش حل نشده….!!!!!!!!!!!!

      4. arash66

        ۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (433 ديدگاه)

        مقایسه یک خودرو الکتریکی با یک احتراقی غیر عادلانس !
        مثلا اگر پورشه یک موتور الکتریکی که قدرت موتور در لحظه به چرخ ها منتقل میشه در مدل هاش بزاره نمی تواند نتیجه بهتری در شتاب اولیه داشته باشد ؟
        بعد دوست عزیز مهم اینه که اون پورش هست و اون تسلا فرقش خیلی زیاده با هم !!

  4. seyed.AMG

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (64 ديدگاه)

    فیات کرایسلر باید خیلی خیلی سپاسگذار دایملر باشه که تو ساخت خودرویی باهاش مشارکت داشته که هنوز با سن بسیار فروش به این خوبی داره ، با این سن و سال باید خیلی بیشتر از این افت فروش می داشت اما تکنولوژی مرسدس به این زودی ها قدیمی نمیشه

    1. seyed.AMG

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (64 ديدگاه)

      خدایی کلی خندیدم دمت گرم مخصوصا کامنت اولی که فکر کنم حذف شد !
      البته حرمت دیمون واجب ، چند تا ماشین هستن که حتی اگر با موتور پراید و حداثر سرعت ۵۰ هم تولید بشن من ازشون دل نمیکنم یکی دیمون و یکی فورد gt و…

      1. seyed.AMG

        ۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (64 ديدگاه)

        نکته اول : کامنت دوم در جواب به اقا کوروش بود که اشتباه اینجا درج شد
        نکته دوم: سپاسگزار

    2. TESLA

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      دوست عزیزدایلمر کلا اون زمان یه دونه پلتفرم به کرایسلر داد
      وسلام اون پلتفرم هم بعد از جدایی این دو کمپانی
      بار ها اپدیت شده و ربطی به تکنولوزی دایلمر نداره
      اگه میبینی هنوز این پلتفرم داره تو بازار جواب میده
      بیشتر به خاطر انجین هایی هست که داج داره استفاده میکنه
      ضرری هم که دایلمر به کرایسلر زد بزرگ تر از منفعتش بود
      قرار بود وایپر انجین وسط تولید شه
      و با پلتفرم اون بعد ها کانسپت هایی مثل کرایسلر فایرپاور میتونستن به خط تولید برسن
      البته به عنوان یه ماشین انجین وسط نه انجین جلو
      ولی دایلمر کاسه کوزه کرایسلر رو زد شکست

    3. Solid Snake

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (71 ديدگاه)

      دوست عزیز
      این پلتفرم LX کار کرایسلر بود و اصلاح شده پلتفرم LH هست

  5. کوروش

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    البته این موضوع هم طبیعیه بهرحال این دیمن ها تا حدی در فروش تاثیر دارند بعدش مردم عاقل می شوند می بینند اینها همان پلاستیک سابق هستن که فقط یکم تند تر سر پیچ منحرف می شوند

    1. سعید(تهران)

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (496 ديدگاه)

      شما نخر

      1. حسین

        ۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (123 ديدگاه)

        مگه اصلا میتونه که بخره؟؟؟

    2. Solid Viper

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      تو اگه دستت روزی روزگاری رسید نخر
      گاهی اوقات فک میکنم داج به بعضیا
      فحش داده اینقد طلب کارن

  6. Elmiraj

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3189 ديدگاه)

    تغییر نسل و طراحی یک پلتفرم جدید برای چلنجر ، چارجر و ۳۰۰ به شدت احساس می شه…
    کاری که کرایسلر در حال انجام دادنشه
    .
    هر چند چلنجر و چارجر ماشین هایی نیست که با وجود قدیمی شدن پلتفرم و کاهش محبوبیت سدان ها به این زودی ها منقرض بشن .

  7. seyed.AMG

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (64 ديدگاه)

    چقدر راحت میگی یدونه پلتفرم ، پلتفرم تکنولوژی نیست ؟!!
    تو همان زمان هم کرایسلر300 رکورد فروش محصولات شرکت رو شکسته بود ، یجور میگی واسه موتورش فروش بالایی داره هر کی ندونه فک میکنه چه اش دهنسوزیه

    ورشکستگی کرایسلر هم تقصیر خودش بود ، اتفاقا موتور جلو بودن وایپر تو محبوبیت زیادش نقش اساسی داره

    1. Solid Snake

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (71 ديدگاه)

      اون پلتفرمی که شما میگی
      بیسش همون LH خود کرایسلر بود
      حالا بنز یه اصلاح روش انجام داده
      دمشم گرم

      مال پدر شما که نبوده که حالا انقد بهش افتخار میکنی

    2. TESLA

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      کاری به مسئله مشکلی مالی ندارم ولی
      اره انجین های کرایسلر خیلی هم اش دهن سوزی هستن
      همین لامبورگینی که هی میاید میگید
      صدای تنفس طبیعی و 12 سیلندر و فلان
      یادگار کرایسلر هستن
      انجین 10 سیلندر وایپر و 12 سیلندر لامبو داداش خونی حساب میشن
      ولی نه پلتفرمی که مال خود کرایسلر بود بعد دایلمر یه اصلاحاتی انجام داد درش
      تکنولوزی حساب نمیشه

  8. Solid Snake

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (71 ديدگاه)

    حتی پلتفرم کنونی بنز که اسمش MRA هست
    آپدیت شده همون پلتفرم LX هست
    که خود LX آپدیت همون LH هست که مال دهه 90 کرایسلر میشه

  9. amin

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    شما فقط طراحی چلنجر رو ببین
    40 سال پیش یه طرحی زده که تا 100 سال دیگه هم با یه تغییرات جزئی هنوز عالیه و قدیمی نمیشه و میشه از همون طرح اولیه استفاده کرد

  10. امیر

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    جدا از تمام مسایل بعضیا کلا تو فضا سیر میکنن خدایی
    یکی میگه کرایسلر باید از دایملر ممنون باشه یکی خودشو از منابع معتبر جهانی سرتر میدونه!!!
    انگار هیچ‌ درکی از همکاری دوشرکت بزرگ ندارند
    یه پلت فرمی بوده برا ۱۰سال پیش ازون زمان هزار بار اپدیت شده
    الان یکی میاد میگه اینکه چلنجر محبوبترین رترو هست باید ممنون ماهیندرا باشه!!!!

  11. seyed.AMG

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (64 ديدگاه)

    بابا بازم دم شما گرم قبول دارید مرسدس تو توسعه پلتفرم lh دخیل بود ه منم واسه همین گفتم چون بالاخره یه رگه هایی از تکنولوژی دایملر تو کرایسلر۳۰۰ هست تو فروش خوبش تاثیر داره
    با یکی از دوستان که تو زمینه خودرو از دانش بالایی برخورداره حرف زدم کلا تبادل تکنولوژی دایملر رو انکار کرد .
    فقط الان من گیج شدم هم حرف شما منطقیه هم اون دوستمون اطلاعاتش خیلی زیاده

    اما شما مدرکی داری که ثابت کنه mra توسعه یافته lx

    باز هم میگم کرایسلر مدیون دایملره چون قبل از همکاری با دایملر در بین مردم محبوبیت زیادی نداشت وبعد از ادغام افزایش فروش رو تجربه کرد

    1. Solid Snake

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (71 ديدگاه)

      خب یه جورایی حق با دوست شماس
      دایملر اصن تو lx کار خاصی نکرده
      در واقع lx کار خود کرایسلره
      و اصلا این پلتفرم به lx کرایسلر معروفه

      وقتی من lx کرایسلر دایملر یا lx دایملر
      کرایسلر چیزی نمیگه تا از اعتبار اسمی و برندی بنز استفاده کنه
      و بنز هم چیزی نمیگه تا نگن از پلت کرایسلر استفاده کرده هیچ کار خاصی هم روش انجام نداده
      منم که گفتم بنز یه آپدیت روش انجام داد چون حوصله جواب دادن به انتقادات تند دوستان رو نداشتم اون لحظه

      در مورد MRA هم
      خب باید بگم که غیر از اون پلتفرم مازارتی گیبلی کنونی هم توسعه یافته LX کرایسلر هست

      در واقع طراحی یه پلتفرم از نو خیلی خیلی سخت و هزینه بره بخاطر همین الان دیگه به ندرت انجام میشه و پلتفرم های جدید آپدیت پلتفرم نسل قبل هستن
      شما یه نگاه به به شاسی نسل قبل و نسل فعلی بنز بنداز البته با دید مهندسی
      متوجه میشید از فاصله ها اندازه ها کلا همه چی همونه فقط آپدیت شده

    2. TESLA

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      اتفاقا کرایسلر قبل از ادغام معروف تر هم بود یه نگاه به ماشین هایی که کرایسلر قبل ادغام بیرون داده بکن
      و تا جایی وضعش خوب بود که در سال 1987جیپ رو هم خرید

      1. Solid Snake

        ۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (71 ديدگاه)

        درسته
        در واقع تکنولوژی هایی که کرایسلر به کار میبست خیلی اوقات جلوتر از زمان خودش بود
        مثلا پلیموت پراولر از شاسی آلمینیومی استفاده کرد که تا 20 بعدش بقیه یاد گرفتن این کار رو بکنن
        اما کرایسلر تا همون اندازه که تو مهندسی قوی بوده و هست تو یافتن نیاز بازار ضعیف بود
        همیشه ترجیح میداد یه ماشین خاص برا عشق ماشینها بسازه نه یه چیزی که مشتری های عوام میخوان این باعث شد از نظر مالی ضعیف شه
        در مورد ماشینای خاصی که کرایسلر ساخت تحقیق کن اصلا باورت نمیشه
        مثلا راجع به کرایسلر توربینی تحقیق من
        مال دهه 60 میلادی بوده هنوز تکنولوژی اون ماشین رو کسی نداره

        1. امیر

          ۹ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (2959 ديدگاه)

          بخدا همه اینایی ک گفتی میخواستم بگم ولی واقعا حوصله بحث و حتی تایپ ندارم چون یه عده خیلی بی منطقن همش از سر عقده حرف میزنن(برعکس یه عده از دوستان طرفدار هر برنی هم باشن بازم بشدت منطقین)
          دمت گرم

  12. seyed.AMG

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (64 ديدگاه)

    از روی شاسی به طور قطع نمیشه به نوع پلتفرم پی برد اصلا این استدلال درستی نیست ، mra به احتمال زیاد ساخت خود مرسدس , اما در بقیه موارد حق با شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا