داج چلنجر SRT هلکت Redeye یکی از هیجانانگیزترین خودروهای بازار بوده اما هنسی دستهای خود را روی این خودرو گذاشته و آن را به کابوس مالکان داج دیمن تبدیل کرده است!
خب هنسی چه خوابی برای این خودرو دیده است؟ پاسخ ما یک سوپرشارژر ۴.۵ لیتری، مبدلهای کاتالیتیک جدید و سوپاپ میانبر سوپرشارژر، انژکتورهای سوخت ارتقا یافته و… دیگر قطعات سفارشی میباشد.
نتیجهی به دست آمده کاملاً احساسبرانگیز است چراکه قدرت و گشتاور این خودرو به ترتیب به ۱۰۳۵ اسب بخار و ۱۲۸۵ نیوتون متر رسیده است. هنسی ادعا میکند قدرت و گشتاور هلکت Redeye روی چرخها به ۸۸۰ اسب بخار و ۱۰۹۳ نیوتون متر میرسد. در نظر داشته باشید که این آمار و ارقام روی داینو به دست آمدهاند و خودرو نیز از سوخت مسابقهای استفاده کرده است.
در مقام مقایسه باید گفت پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری هلکت Redeye استاندارد خروجی ۷۹۷ اسبی و گشتاور ۹۵۷ نیوتون متری داشته و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن ۳.۴ ثانیه و حداکثر سرعتش نیز ۳۲۶ کیلومتر در ساعت میباشد.
Kamran
۲۵ آبان ۱۳۹۷عکس سومی = خدای ابهت
SFX
۲۵ آبان ۱۳۹۷خداییش جای این همه ارتقاع قدرت دیوانه وار
باید روی گیرباکس و شاسی چلنجر ارتقاع صورت بگیره!
قدرت خیلی زیاد دیمن و بقیه چلنجرای تیونینگ به خاطر موتور گردن کلفتشه که هرچقد بوست زیاد میکنن بازم جواب میده ولی گیرباکس و شاسیش اونقد خفن نیست که خوب کشش داشته باشه واسه همین چپ و راست به ماشینای 500_600اسب تو درگ میبازه!
Solid Snake
۲۵ آبان ۱۳۹۷این ماشینه
زندگیه این ماشین اصن
یه ماسل کار به تمام معنا
(ali(chevy nova
۲۵ آبان ۱۳۹۷ای جانم
خیلی زیباست
خیلی هم قدرتمند
big & small block engine
۲۵ آبان ۱۳۹۷خیلی ابهت و قدرت داره
هنسی خیلی خوب روش کارکرده
رقابت چلنجر هنسی و موستانگ شلبی دیدن داره
محمد
۲۵ آبان ۱۳۹۷چرا اکثرا گارانتی تیونرها اینقدر کمه؟؟
یعنی ارتقای ظاهری که جای خود
اما این ارتقاهای فنی عملا قابلیت استفاده مداوم نداره؟
پس چرا اینقدر سر و صدا واسه تیونرها؟
mahdy
۲۵ آبان ۱۳۹۷دوست عزیز فکر کردی داج بلد نیست اندازه هنسی اسب بخار بیرون بکشه ؟
فکر کردی شرکت های سازنده تکنولوژیشون از تیونر ها کمتره که اسب بخار کمتر بیرون میکشن ؟
نه دوست عزیز به خاطر استهلاکه موتوره
تیونر ها صرفا این کارارو واسه یه سری بچه پولدار انجام میدن که فط میخوان یه مدت کوتاه با اسب بخار بالا کار کنن و بعدش ماشینو دور بندازن و یکی دیگه بخرن وگرنه تیونینگ اون هم به این سنگینی ابدا عمر طولانی نداره تازه اصلا فکر نمیکردم هنسی 20000 تا گارانتی روی این تیون بزاره (به نظر من زیادم هست)کارش فوق العادست
(ali(chevy nova
۲۵ آبان ۱۳۹۷مهدی درست میگه
وقتی از موتور قدرت کمی بگیری عمرش زیاد میشه
به عنوان مـثال موتور 350 از 145 تا 370 اسب قدرت داشت
نمونه های 145 اسبی بخاطر اونکه فشار کمتری نسبت به 370 اسبی روی موتور میاورد عمر بیشتری میکردن
موتور 350 سال 1977 قدرتش 145 اسب بود و گشتاورش360 نیوتن
با اونکه اسب بخار کمی داشت ولی اول از همه گشتاورش بسیار بالا بود
دوم هم فشاری که روی میلنگ و یاطاقانهای ثابت و متحرک بود کم بود
الان موتورهای 350 زیادی میشناسم که موتورها با عمر 40 سال هنوز باز نشدن
موتور 350 بیوک رفیقم با 40 سال سن هنوز تعمییر نشده
محمد حسین
۲۵ آبان ۱۳۹۷حالا شما فکر کن یه عده بوگاتی رو در مقابل هنسی زیر سوال میبرن !
مهدی
۲۵ آبان ۱۳۹۷شما هر وقت میخوای یه چیزی رو بدست بیاری باید از یه سری چیزها بگذری…. بازده بیشتر گرفتن از یه موتور یعنی استهلاک و تنش بیشتر و ضریب ایمنی پایینتر میخواد دوج باشه یا فراری یا رلزرویس
mahdy
۲۵ آبان ۱۳۹۷مثال بارز فانتوم
از 12 سیلندر توربو کمتر از650 تا گرفتن
ولی در عوض عمر و استهلاکش سر آمد جهانه
سر و صدا و لرزشش هم از یه هاچ بک الکتریکی کم تره با اون هیبت
این دال بر تکنولوژی عقب مانده بیمر برای ساخت این موتور نیست دلایل دیگه ای مثل این داره هر ماشینی بسته به نیاز و علاقه خریداراش طراحی میشه حالا مثلا آمریکایی ها برعکس این حرف یه کوچولو به موتور فشار بیشتری میارن قدرت بالا میره ولی ممکنه عمر پائین بیاد و این اصلا چیز بدی نیست خب خریدار ماشین آمریکایی هم این مدلیشو دوس داره
Sam
۲۵ آبان ۱۳۹۷فوق العادس فقط بهتره قبل از یک سال ردش کنن بره!
قشنگ معلومه بعدش فقط توی تعمیرگاهه…
Sajjad
۲۵ آبان ۱۳۹۷یکی از نکات این ماشین و دیمون؛
اینه که موقع برن اوت زدن دنده عوض میکنن و اگر در این شرایط پا رو از روی ترمز بردارن، هرچقدر دنده بالا تر بره سرعت حرکت ماشین کمتر میشه چون سرعت چرخش چرخ ها با اصطکاک جنبشی رابطه عکس داره (فقط در شرایط هرزگردی)
برای این کار اول ترمز میگیرن و ماشین رو توی دنده 1 قرار میدن، وقتی که چرخ ها هرزگردی رو شروع کردن و به دور موتور مناسب رسید، یک دنده میرن بالا تر، با ادامه دادن این کار معمولا توی دور موتور رد لاین دنده دو، سرعت دوران چرخ ها مثلا به 100 کیلومتر بر ساعت رسیده در صورتی که ماشین سرجای خودش مونده، همین کار رو ادامه میدن تا دنده اخر ماشین و جایی که کیلومتر ماشین سرعت بسیار زیادی رو نشون میده (چون کیلومتر ماشین طبق دوران چرخ ها تنظیم میشه) و در این لحظه ترمز رو رها میکنن و ماشین مثلا با سرعت 1 متر بر ثانیه حرکت میکنه، بعدش یه دنده میان پایین و این سرعت بیشتر میشه، همینطور دنده ها رو میارن پایین تا دنده یک و ماشین یه استارت زیبا حین حرکت میزنه و هرزگردیش به پایان میرسه و به مراتب با زیاد شدن اصطکاک جنبشی سرعت حرکت واقعی افزایش پیدا میکنه
شاهین
۲۵ آبان ۱۳۹۷از 1035 اسب، 885 اسبش به چرخ میرسه! همین ضعف ماشین امریکایی هست و دیدگاه مارو نسبت بهشون بد میکنه. هیچکدوم انقدر صداقت ندارن در این مورد فقط میگن فلان ماشین 800 اسب قدرت داره بعد میبینیم توی درگ و شتابگیری و … به اندازه یه ماشین 600 اسبی جون دارن. حیف این چلنجر نیست با این ابهت بگیم 1000 اسب قدرت داره ایول بعد توی درگ ها خیلی راحت میخوره! اقلن ماشینی که تولید میکنی با این وضعیت دیگه کوری خونی نکنید و بزرگ جلوش ندین سابقه ماشینو خراب نکنید یه چیزی مثل دیمن بشه همه به چشم بد نگاش میکنن. قبلا گفتم الانم میگم یکم از شلبی یاد بگیرن خیلی ساده ماشینشو معرفی میکنه توی درگ های خیابونی میبینیم همه رو میزنه اما هیچکی هم اسمشو نمیاره
Sajjad
۲۵ آبان ۱۳۹۷کارخونه قدرت سر فلایول رو اعلام میکنه و تلف شدن قدرت چیز عادی هست
اگه میبنی خودرویی در تست داینو بیشتر از عدد اعلامی شرکت قدرت داشت بدون شرکت سازنده قدرت سر فلایول رو خیلی کمتر از حد معمول گفته
وگرنه اگر قدرت سر فلایول رو به درستی اعلام کنن هیچوقت توی تست داینو قدرت بالا تر نسبت به قدرت اعلامی شرکت رو سر چرخ نشون نمیده.
غیر ممکنه خودرویی برای مثال 500 اسب تولید کنه و دقیق همون 500 اسب بدون اتلاف به چرخ برسه
چه برسه اینکه تست داینو قدرت بیشتر هم نشون بده!
پس این نشون میده اون ماشینی که توی تست داینو قدرتش از حد اعلامی بیشتره، در واقع کمپانی قدرت سر فلایول رو کمتر اعلام کرده.
یه جور سیاسته برای شرکتی که قدرت رو کمتر اعلام میکنه تا نشون بده چقدر انجین هاش پرفورمنس دارن.
دلیل اتلاف قدرت هم اصطکاک قطعات گیربکس و اتصالات چرخ و دیفرانسیل و … هست.
این یه مسئله مکانیکی سادست که باید بهش توجه کرد.
اینکه بعضیا هنوز از ماشین سر در نمیارن طبیعیه که معنی اتلاف قدرت در قطعات انتقال قدرت رو متوجه نشن و جای ناراحتی نیست چون کم کم باید یاد بگیرن.
در ضمن این مسئله اثبات شده و کاملا عقلانیه و با یه اشنایی پیش پا افتاده از مکانیک خودرو میشه به این قضیه پی برد.
شاهین
۲۵ آبان ۱۳۹۷مرسی از راهنماییت اما بهتره یکمم خودتونو قانع کنید که این داستانا فقط برای ماشین امریکایی پیش میاد! منم دوستشون دارم اما اینایی که گفتی اصلا توجیه کننده نیست. مکلارن 720 تقریبا 95 درصد قدرت اعلامی رو به سر چرخ ها میده بعضی جاها هم بیشتر حتی لامبورگینی هم همینطور میگه 610 اسب اما 603 اسبه. و اما بنظرم اینا کلا تو سیستم انتقال قدرت مشکل دارن. مشکل سخت افزاری یا نرم افزاریشو نمیدوم دیگه. من میبینم یه ماشین کاستومر مثل داج چارجر مدل 68 تیون شده میگن 800 اسبه وقتی گاز میده همون 800 اسب کاملا مشهوده وقتی دونات میکنه وقتی شتاب میگیره و … چرا چون ساده هستش هیچ سیستم پیچیده ای نداره هزار جون نرم افزار نداره واس کنترل قدرتش! کلیت منظور من این بود که قدرتو بدون محدودیت و کنترل کننده بدن به سر چرخا اقلن ابهت ماسلی که به همینه از بین نره. اینا هی میخوان ادای مثلا بی ام و ام4 رو در بیارن که هیچ هرزگردی نداره و سری قدرتشو بروز میده و شتابگیری میکنه اما نمیتونن. این آدمو حرص میده
Sajjad
۲۶ آبان ۱۳۹۷کامل نخوندی حرفمو
میگم اون ماشینی که قدرت کمتر رو روی چرخ نشون میده، شرکت قدرت واقعی رو اعلام کرده
غیر از این صورت شرکت کمتر اعلام کرده
که معمولا امریکایی ها قدرت اصلی رو بیان میکنن و قدرت کمتر بیان نمیکنن
این داستان ها برای امریکایی ها پیش میاد چون قدرت واقعی رو اعلام میکنن و کمتر اعلام نمیکنن تا بگن ما پرفورمنس بیشتری ازائه دادیم.
Cadillac
۲۵ آبان ۱۳۹۷خب اگه از عالم ماشین هم سر در نیاری
باز هم مشخصه که وختی قدرت از فلایویل موتور گیربکس گاردن دیفرانسیل و چرخها عبور میکنه،
قدرتش طلف میشه
هیچ جای جهان هیچ ماشینی نیست که قدرت موتور خالص رو چرخها بیاد
بالاخره هر مجموعه ای اطلاف قدرت داره
ابی
۲۵ آبان ۱۳۹۷ت = ط
Cadillac
۲۵ آبان ۱۳۹۷الان مشکل حل شد؟
علی
۲۵ آبان ۱۳۹۷اگه یکم اطلاعات در مورد مکانیک داشتی میفهمیدی بازدهی نزدیک ۹۰ درصدی انتقال نیرو اصلا مقدار کمی نیست
هایپر کار ها هم نهایتا ۹۶-۹۷ درصد بازدهی سیستم انتقال نیرو دارن که فوق العاده س
mahdy
۲۵ آبان ۱۳۹۷داداش شما اگه از رو مسائل فیزیک دارین حرف میزنین که چرا قدرت اعلامی کارخونه و تست داینو به هم نمیخونن باید بگم که مسائل فیزیک همیشه در شرایط ایده آل بررسی میشن یعنی بدون هیچ گونه اتلاف (اصطکاک و …) ایده آلی که به وجود آوردنش محاله حد اقل حالا حالاها محاله
این که بیشتر این اتفاق برای آمرکایی ها می افته اینه که امریکایی ها معمولا قدرتو قبل از اتلاف و از سر موتور میگیرن رو اعلام میکنن تست داینو قدرت خالصی که اتلاف ها ازش کم شدن و به چرخ ها میرسه رو اعلام میکنه وولی اروپایی ها معمولا همون سر چرخ رو اعلم میکنن تازه اگه رو موتور هم بگن اروپایی ها اتلافشون معمولا خییلی کمتره و اختلاف هم کمتر میشه
..::Majidio Lamborghini::..
۲۵ آبان ۱۳۹۷به نظر من ماشین استوک کارخونه از همه بهتره
از خودروهای ارتقا یافته من فقط نمونه ی شرکتی رو میپسندم ، مثلا اف ۱۵۰ رپتور ، گلف R ، سیویک تایپ R ، چارجر و چلنجر هلکت ، محصولات AMG ، پولستار ولوو و ….
در مورد چلنجر به نظر من همون ۷۰۷ اسب کافی و حتی زیاده
۱۰۰۰ به بالا رسما هیچ کاربردی نداره و فقط بازی با اعداده واسه پول کندن از مشتری.
تیونینگ اولا باید مال خود شرکت یا زیرمجموعه هاش باشه که به تمام زیر و بم ماشین آشنا هستن و میدانند دقیقا چقدر طاقت داره ، ثانیا باید تغییر قابل محلاحظه ای در ماشین بوجود بیاره که ارزشش رو داشته باشه
به عنوان مثال m power رو ببینید که سری ۵ -یک سدان با پرفورمنس متوسط- رو به جایی میرسونه که حتی از خجالت سوپراسپرت ها هم درمیاد.
mahdy
۲۵ آبان ۱۳۹۷مثل همیشه عالی
..::Majidio Lamborghini::..
۲۵ آبان ۱۳۹۷ممنون لطف داری دوست گرامی ???
بهنام
۲۵ آبان ۱۳۹۷عکس دوم فوق العاده زیباست
یاس ی
۲۶ آبان ۱۳۹۷مجید جان لامبور گینی ، شرکتهای تیونینگی بزرگی مثل هنسی یا پریور یا غیره قطعا با زیر بم و آستانه تحمل موتور کاملا آشنا هستند، و از اطلاعات کامل کارخونه در تمامی زمینه آگاهی دارن بعد میان دست به تیون ماشین میزنن. اینا مثل تعمیرگاه سر کوچه ما نیستند.
سلیقه شما راجب به تیون کارخونه ای کاملا درسته منتهی بعضیها همیشه بیشتر میخوان.
محمد مهدی
۱ آذر ۱۳۹۷از این ماشین قدرت و ابهت و زیبایی همه با هم میباره