میدانید چه چیزی بهتر از یک سدان چهار درب ۷۰۷ اسبی است؟ یک هزار اسب بخار! با این قدرت شما میتوانید در برابر سوپرکارهای نابغه و مخصوصاً نمونههای چهار چرخ محرک قلدری کنید.
برای مثال لامبورگینی اوراکان LP610-4 چابک و فرز را در نظر بگیرید که از پیشرانهی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی، گیربکس دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک سود میبرد.
برخلاف داج چارجر هلکت یا هر هلکت استاندارد دیگری، لامبورگینی تنها ۶۱۰ اسب بخار قدرت دارد که باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیهای میشود. یک هلکت استاندارد خروجی ۷۰۷ اسبی داشته اما خب این خودرو سنگینتر بوده و قطعاً تعویض دندههای آن به سرعت لامبورگینی نیست.
این حقیقت هم وجود دارد که هلکت خودرویی دیفرانسیل عقب بوده که کنترل این میزان قدرت در هنگام انتقال به زمین و مسابقه درگ سختتر خواهد بود. اگر هدف شما رقابت واقعی با اوراکان باشد باید استارت بسیار خوبی داشته باشید. همچنین از آنجایی که این هلکت حاضر در ویدئو قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری دارد بنابراین برای رقابت با شتاب گیری فوقالعادهی اوراکان باید با چالشهای بیشتری روبرو شوید.
خب برندهی نهایی در آخر خط ۴۰۰ متر کیست؟ رقابت این دو خودرو واقعاً نزدیک بوده اما خب برای فهمیدن پاسخ سؤال بهتر است ویدئو را تماشا بفرمایید.
[دانلود ویدئو]
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۷تو این درگ 2 نکته مهمه
1. چارجر سنگین تره
2. چارجر بر خلاف لامبو دف عقبه
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۷نکته جال اونکه تو درگ اخری که با هم انداختن چارجر سنگین وزن برنده میشه اونم با قیمتی به مراتب کم تر از رقیب
الکی نیست که چارجر بعد فورد موستانگ لقب دومین ماشین پرفروش 2018 رو در اون کلاس بدست اورده و بعدش هم چلنجر و کامارو هستن
(ali (chevy nova
۱۵ بهمن ۱۳۹۷چندتا درگ انجام شد
تو درگ اول لامبورگینی برنده شد
تو درگ دومی چارجر قبل از اونکه چراغ سبز بشه حرکت کرد
تو درگ سومی هر 2 ماشین قبل اونکه چراغ سبز بشه حرکت کردن
تو درگ اخری هم چارجر برنده شد
تو درگ اخری هم که چارجر برنده شد علتش لانچ صحیح راننده بود که تونست بدون بگسوات چرخهای چارجر اون رو به حرکت دربیاره
برا همینه که همیشه میگم درگ اول از همه یه راننده حرفه ای میخواد تا بتونه هم لانچ خوبی رو موقع حرکت داشته باشه و هم به موقع تعویض دنده بکنه
در کل درگ خوبی بود
M
۱۵ بهمن ۱۳۹۷علی جان چرا یه بار با اسم حسن میایی یه بار با اکانت خودت خوب یه جور بیا دیگه
دوما این چارجر هییییییچ ربطی به چارجر عادی نداره و با 1000 اسب بخار قدرت تیوینگش نیاز به یه سنگ محک داشته که تاثیر تغییرات رو ببینن حالا تو و رضا خودتونو خنجول بکشین که ثابت کنین دوج بهتره یا لامبو
ساسان
۱۵ بهمن ۱۳۹۷هلکت حاضر در ویدئو قدرت 1000 اسب بخاری داره
، لامبورگینی تنها 610اسب بخار قدرت داره
یادمه نیسان جوکم رسونده بودن 700 اسب بوگاتیو گرفته بود تو 1/4…
درضمن خودرو های توربو شتابهای میانی وحشتناکی دارن درمتن این نکترو ذکر نکرده..و با این اختلا ف قدرت اوراکان خیلی نتایج خوبی داشت..هرچنداوراکانو اگر درپیستم بندازی هم فوقلادست و وجح تمایز قیمت یک خودرو سوپراسپرت مهندسی شده با یک خودرو درگستربیش از پیش خودشو نشون میده.وقتی قیمتهارو مرور میکنی توانایی های خودرو هارو درابعاد مختلف هم تو ذهنت مرور کن.
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ساسان
چارجر 1000 اسب درست
لامبورگینی هم وزن کمی داره و ضریب گیربکس کم تر پس تو کارکردشون فرقی نداره
اما این نکته مهمه که چارجر که یه سدان خانوادگی تونست لامبورگینی که یه سوپر اسپرت هست رو تو درگ اخری شکست بده
دیگه واضح تر از این نمیشه گفت
Reza
۱۵ بهمن ۱۳۹۷آفرین به هوراکان هر چی درباره این خودرو بگیم بازم کم گفتیم.
نتیجه از اول قابل پیش بینی بود.
تو راند های دوم سوم و چهارم چارجر زودتر شروع کرد ولی با این اوصاف باز هم نتونست با بدنه لخت و سوپرچارجر های بزرگش مقابل هوراکان بایسته.
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۷اره افرین به هوراکان که با قیمت 200 هزار دلاریش و وزن کم ترش و 4 چرخ متحرکش تونست از یه سدان که وزنش خیلی زیاد تر از خودشه ببره
در ضمن درگ اخری رو چارجر برد
یادت نره
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۷نکته مهم این درگ اینجاست
**هلکت استاندارد خروجی 707 اسبی داشته اما خب این خودرو سنگینتر بوده و قطعاً تعویض دندههای آن به سرعت لامبورگینی نیست.**
هلکت با اونکه وزن بالایی داره و 4 چرخ متحرک هم نیست هوراکان رو تو درگ اخری که انجام شد نشوند سر جاش
نکته مهمش هم اونکه هلکت یه سدان هست نه یک سوپر اسپرت
جالبه طرفدارهای لامبورگینی خوشحالم هستن که تو درگ اولی یه سوپر اسپرت از یه سدان برده هر چند در درگ اخری چارجر جبران کرد و هوراکان رو شکست داد
مانی
۱۵ بهمن ۱۳۹۷اشتباه میکنی
نیسان پاترول بهترین ماشین دنیاست
اون مدل ۲۰۰۰اسبی تیون شدش رو که دیدی
با این که SUV هست این چارجر رو سوسک میکنه
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۷فعلا که پاترول با چارجر درگ نکرده
با اوراکان درگ کرده و چارجر پیروز هم شده
دیفرانسیل
۱۵ بهمن ۱۳۹۷کلا لامبورگینی دیفرانسیل چی هست ؟
پس دریفت چطور میشه باش زد ؟
علی
۱۵ بهمن ۱۳۹۷اگه نسل بعدی اسطوره هیبرید بشه
و موتور های برقی روی محور جلو نیرو وارد کنن
اون موقع میشه از حداکثر پتانسیل این ماشین استفاده کرد
ضمن اینکه ای کاش کرایسلر یه دستی به سر و روی این موتور ها بکشه
کلیت این موتور همونیه که تو سال ۶۰ میلادی هم استفاده میشد
اما فورد و اخیرا جنرال موتورز موتور های رده بالای جدید مثل وودوو و LT4 تولید کردن
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۷اتفاقا برعکس
موتورهای کرایسلر لازم به بروز رسانی ندارن چون همینطوری هم عملکردشون خوبه
فروششون بالاست
محبوبیتشون عالیه
بهراد
۱۵ بهمن ۱۳۹۷نتیجه میگیریم که این قسمت تقریبا اشباع شده و افزایش قدرت دیگه تغییر بسیار بزرگی ایجاد نمی کنه بهترین راه کاهش وزن و افزایش بهره وری سیستم های انتقال قدرته، یعنی با حداقل اتلاف انرژی بتونی نیروی احتراق موتور رو از رو میل لنگ به گیربکس و بعد به تایر ها انتقال بدی.
و چسبندگی کافی داشته باشی که چرخا هرز گردی نکنن و اون قدری سبک و آیرودینامیک باشی که راحتر از جا بلند شی و داونفورس کافی هم داشته باشی که سر پیچ ها لیز نخوریو مهم تر از همه ترمز هایی داشته باشی که بتونه اون همه عوامل جلو برنده رو مهارکنه چون قدرت بدون کنترل به دردی نمی خوره.امسالم که سال شتاب های زیر سه ثانیه هست ببنیم کاندیدا های جدید کیا هستن؟
اینه فرق ماشین های میلیون دلاری با صد هزار دلاری
big & small block engine
۱۵ بهمن ۱۳۹۷چارجر همینطوریش عشقه چه برسه اونکه از سری هلکت هم باشه
Danial
۱۵ بهمن ۱۳۹۷این دو بزرگوار کلاسشون خیلی با هم فرق میکنه ولی به هر حال باید با هم درگ کنن دیگه جالبه تو برنامه گرندتور هم تو همین فصل جدیدش نمیدونم قسمت یک یا دو هم داشتن هموند میگفت چرا آمریکایی ها تا این حد ماشین های خوبی تولید میکنن اما اون هارو تا این حد ارزون میفروشن (خیلی شبیه کشور ما هستن :| )
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۷خوب حرف منم همینه دیگه
ماشینی مثل چارجر هلکت با قیمتی کم تر از 80 هزار دلار با قدرت 707 اسب تو بازار امریکا قابل فروشه
کجای دنیا ماشین 707 اسبی رو با قیمت زیر 80 هزار دلار میشه خرید؟ خوب همینه که باعث شد چارجر در سالهای 2017 و 2018 بعد فورد موستانگ لقب دومین ماشین پرفروش تو اون کلاس رو بدست بیاره دیگه
حالا شما این ماشین رو میدی شرکتی مثل هنسی قدرتش رو به 1000 اسب میرسونه و باهاش میتونی با ماشینهای بالای 200 هزار دلاری مسابقه بدی دقیقا مثل همین درگ
Jdm
۱۵ بهمن ۱۳۹۷یه ست درگ رادیال زیره چارجر بود بقیه درگا هم میزد
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۷موافقم
تو درگی اخری که چارجر برنده شد لاستیکهاش حسابی گرم شده بودن و چسبندگی کافی رو داشتن تا موقع حرکت هرز گردی نکنن
برای چارجر اگه 4 تا لاستیک مخصوص درگ مینداختن علاوه بر درگ اخری که برنده شده اون درگ اولی رو هم میبرد هر چند که زیاد فرقی هم نکرد چون کاری رو که اول نکرد اخر انجامش داد و برد
Mآsكvيch
۱۵ بهمن ۱۳۹۷با هزار اسب بخار آمریکایی بازم نتونست اکثر درگ هارو ببره از ماشین ۶۰۰ اسب بخاری :))
تفاوت اسب بخار امریکایی و اروپایی ! افرین هوراکان،بدجور زخمی کرد
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۷فکر کنم درگ رو ندیدی
چارجر درگ اخری رو برد
حتما فیلم رو ببین
Hemi
۱۶ بهمن ۱۳۹۷چلنجر ردآی تایم ۱۰.۸ رو با تایر استوک زد
با تایر درگ ۱۰.۵