دوجلامبورگینی

شاخ‌به‌شاخ چارجر هلکت و لامبورگینی اوراکان

می‌دانید چه چیزی بهتر از یک سدان چهار درب ۷۰۷ اسبی است؟ یک هزار اسب بخار! با این قدرت شما می‌توانید در برابر سوپرکارهای نابغه و مخصوصاً نمونه‌های چهار چرخ محرک قلدری کنید.


برای مثال لامبورگینی اوراکان LP610-4 چابک و فرز را در نظر بگیرید که از پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی، گیربکس دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد.

برخلاف داج چارجر هلکت یا هر هلکت استاندارد دیگری، لامبورگینی تنها ۶۱۰ اسب بخار قدرت دارد که باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیه‌ای می‌شود. یک هلکت استاندارد خروجی ۷۰۷ اسبی داشته اما خب این خودرو سنگین‌تر بوده و قطعاً تعویض دنده‌های آن به سرعت لامبورگینی نیست.

hennessey-hpe800-dodge-charger-hellcat
این حقیقت هم وجود دارد که هلکت خودرویی دیفرانسیل عقب بوده که کنترل این میزان قدرت در هنگام انتقال به زمین و مسابقه درگ سخت‌تر خواهد بود. اگر هدف شما رقابت واقعی با اوراکان باشد باید استارت بسیار خوبی داشته باشید. همچنین از آنجایی که این هلکت حاضر در ویدئو قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری دارد بنابراین برای رقابت با شتاب گیری فوق‌العاده‌ی اوراکان باید با چالش‌های بیشتری روبرو شوید.

خب برنده‌ی نهایی در آخر خط ۴۰۰ متر کیست؟ رقابت این دو خودرو واقعاً نزدیک بوده اما خب برای فهمیدن پاسخ سؤال بهتر است ویدئو را تماشا بفرمایید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    تو این درگ 2 نکته مهمه
    1. چارجر سنگین تره
    2. چارجر بر خلاف لامبو دف عقبه

    1. حسن

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      نکته جال اونکه تو درگ اخری که با هم انداختن چارجر سنگین وزن برنده میشه اونم با قیمتی به مراتب کم تر از رقیب
      الکی نیست که چارجر بعد فورد موستانگ لقب دومین ماشین پرفروش 2018 رو در اون کلاس بدست اورده و بعدش هم چلنجر و کامارو هستن

      1. (ali (chevy nova

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (7389 ديدگاه)

        چندتا درگ انجام شد
        تو درگ اول لامبورگینی برنده شد
        تو درگ دومی چارجر قبل از اونکه چراغ سبز بشه حرکت کرد
        تو درگ سومی هر 2 ماشین قبل اونکه چراغ سبز بشه حرکت کردن
        تو درگ اخری هم چارجر برنده شد
        تو درگ اخری هم که چارجر برنده شد علتش لانچ صحیح راننده بود که تونست بدون بگسوات چرخهای چارجر اون رو به حرکت دربیاره
        برا همینه که همیشه میگم درگ اول از همه یه راننده حرفه ای میخواد تا بتونه هم لانچ خوبی رو موقع حرکت داشته باشه و هم به موقع تعویض دنده بکنه
        در کل درگ خوبی بود

        1. M

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (2370 ديدگاه)

          علی جان چرا یه بار با اسم حسن میایی یه بار با اکانت خودت خوب یه جور بیا دیگه
          دوما این چارجر هییییییچ ربطی به چارجر عادی نداره و با 1000 اسب بخار قدرت تیوینگش نیاز به یه سنگ محک داشته که تاثیر تغییرات رو ببینن حالا تو و رضا خودتونو خنجول بکشین که ثابت کنین دوج بهتره یا لامبو

        2. ساسان

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (1047 ديدگاه)

          هلکت حاضر در ویدئو قدرت 1000 اسب بخاری داره
          ، لامبورگینی تنها 610اسب بخار قدرت داره
          یادمه نیسان جوکم رسونده بودن 700 اسب بوگاتیو گرفته بود تو 1/4…
          درضمن خودرو های توربو شتابهای میانی وحشتناکی دارن درمتن این نکترو ذکر نکرده..و با این اختلا ف قدرت اوراکان خیلی نتایج خوبی داشت..هرچنداوراکانو اگر درپیستم بندازی هم فوقلادست و وجح تمایز قیمت یک خودرو سوپراسپرت مهندسی شده با یک خودرو درگستربیش از پیش خودشو نشون میده.وقتی قیمتهارو مرور میکنی توانایی های خودرو هارو درابعاد مختلف هم تو ذهنت مرور کن.

        3. حسن

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (379 ديدگاه)

          ساسان
          چارجر 1000 اسب درست
          لامبورگینی هم وزن کمی داره و ضریب گیربکس کم تر پس تو کارکردشون فرقی نداره
          اما این نکته مهمه که چارجر که یه سدان خانوادگی تونست لامبورگینی که یه سوپر اسپرت هست رو تو درگ اخری شکست بده
          دیگه واضح تر از این نمیشه گفت

    2. Reza

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (5346 ديدگاه)

      آفرین به هوراکان هر چی درباره این خودرو بگیم بازم کم گفتیم.
      نتیجه از اول قابل پیش بینی بود.
      تو راند های دوم سوم و چهارم چارجر زودتر شروع کرد ولی با این اوصاف باز هم نتونست با بدنه لخت و سوپرچارجر های بزرگش مقابل هوراکان بایسته.

      1. حسن

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (379 ديدگاه)

        اره افرین به هوراکان که با قیمت 200 هزار دلاریش و وزن کم ترش و 4 چرخ متحرکش تونست از یه سدان که وزنش خیلی زیاد تر از خودشه ببره
        در ضمن درگ اخری رو چارجر برد
        یادت نره

        1. حسن

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (379 ديدگاه)

          نکته مهم این درگ اینجاست
          **هلکت استاندارد خروجی 707 اسبی داشته اما خب این خودرو سنگین‌تر بوده و قطعاً تعویض دنده‌های آن به سرعت لامبورگینی نیست.**
          هلکت با اونکه وزن بالایی داره و 4 چرخ متحرک هم نیست هوراکان رو تو درگ اخری که انجام شد نشوند سر جاش
          نکته مهمش هم اونکه هلکت یه سدان هست نه یک سوپر اسپرت
          جالبه طرفدارهای لامبورگینی خوشحالم هستن که تو درگ اولی یه سوپر اسپرت از یه سدان برده هر چند در درگ اخری چارجر جبران کرد و هوراکان رو شکست داد

        2. مانی

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          اشتباه میکنی‌
          نیسان پاترول بهترین ماشین دنیاست
          اون مدل ۲۰۰۰اسبی تیون شدش رو که دیدی
          با این که SUV هست این چارجر رو سوسک میکنه

        3. حسن

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (379 ديدگاه)

          فعلا که پاترول با چارجر درگ نکرده
          با اوراکان درگ کرده و چارجر پیروز هم شده

    3. دیفرانسیل

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (48 ديدگاه)

      کلا لامبورگینی دیفرانسیل چی هست ؟
      پس دریفت چطور میشه باش زد ؟

    4. علی

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      اگه نسل بعدی اسطوره هیبرید بشه
      و موتور های برقی روی محور جلو نیرو وارد کنن
      اون موقع میشه از حداکثر پتانسیل این ماشین استفاده کرد
      ضمن اینکه ای کاش کرایسلر یه دستی به سر و روی این موتور ها بکشه
      کلیت این موتور همونیه که تو سال ۶۰ میلادی هم استفاده میشد
      اما فورد و اخیرا جنرال موتورز موتور های رده بالای جدید مثل وودوو و LT4 تولید کردن

      1. حسن

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (379 ديدگاه)

        اتفاقا برعکس
        موتورهای کرایسلر لازم به بروز رسانی ندارن چون همینطوری هم عملکردشون خوبه
        فروششون بالاست
        محبوبیتشون عالیه

  2. بهراد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (750 ديدگاه)

    نتیجه میگیریم که این قسمت تقریبا اشباع شده و افزایش قدرت دیگه تغییر بسیار بزرگی ایجاد نمی کنه بهترین راه کاهش وزن و افزایش بهره وری سیستم های انتقال قدرته، یعنی با حداقل اتلاف انرژی بتونی نیروی احتراق موتور رو از رو میل لنگ به گیربکس و بعد به تایر ها انتقال بدی.
    و چسبندگی کافی داشته باشی که چرخا هرز گردی نکنن و اون قدری سبک و آیرودینامیک باشی که راحتر از جا بلند شی و داونفورس کافی هم داشته باشی که سر پیچ ها لیز نخوریو مهم تر از همه ترمز هایی داشته باشی که بتونه اون همه عوامل جلو برنده رو مهارکنه چون قدرت بدون کنترل به دردی نمی خوره.امسالم که سال شتاب های زیر سه ثانیه هست ببنیم کاندیدا های جدید کیا هستن؟
    اینه فرق ماشین های میلیون دلاری با صد هزار دلاری

  3. big & small block engine

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    چارجر همینطوریش عشقه چه برسه اونکه از سری هلکت هم باشه

  4. Danial

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (466 ديدگاه)

    این دو بزرگوار کلاسشون خیلی با هم فرق میکنه ولی به هر حال باید با هم درگ کنن دیگه جالبه تو برنامه گرندتور هم تو همین فصل جدیدش نمیدونم قسمت یک یا دو هم داشتن هموند میگفت چرا آمریکایی ها تا این حد ماشین های خوبی تولید میکنن اما اون هارو تا این حد ارزون میفروشن (خیلی شبیه کشور ما هستن :| )

    1. حسن

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      خوب حرف منم همینه دیگه
      ماشینی مثل چارجر هلکت با قیمتی کم تر از 80 هزار دلار با قدرت 707 اسب تو بازار امریکا قابل فروشه
      کجای دنیا ماشین 707 اسبی رو با قیمت زیر 80 هزار دلار میشه خرید؟ خوب همینه که باعث شد چارجر در سالهای 2017 و 2018 بعد فورد موستانگ لقب دومین ماشین پرفروش تو اون کلاس رو بدست بیاره دیگه
      حالا شما این ماشین رو میدی شرکتی مثل هنسی قدرتش رو به 1000 اسب میرسونه و باهاش میتونی با ماشینهای بالای 200 هزار دلاری مسابقه بدی دقیقا مثل همین درگ

  5. Jdm

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (121 ديدگاه)

    یه ست درگ رادیال زیره چارجر بود بقیه درگا هم میزد

    1. حسن

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      موافقم
      تو درگی اخری که چارجر برنده شد لاستیکهاش حسابی گرم شده بودن و چسبندگی کافی رو داشتن تا موقع حرکت هرز گردی نکنن
      برای چارجر اگه 4 تا لاستیک مخصوص درگ مینداختن علاوه بر درگ اخری که برنده شده اون درگ اولی رو هم میبرد هر چند که زیاد فرقی هم نکرد چون کاری رو که اول نکرد اخر انجامش داد و برد

  6. Mآsكvيch

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    با هزار اسب بخار آمریکایی بازم نتونست اکثر درگ هارو ببره از ماشین ۶۰۰ اسب بخاری :))
    تفاوت اسب بخار امریکایی و اروپایی ! افرین هوراکان،بدجور زخمی کرد

    1. حسن

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      فکر کنم درگ رو ندیدی
      چارجر درگ اخری رو برد
      حتما فیلم رو ببین

  7. Hemi

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (714 ديدگاه)

    چلنجر ردآی تایم ۱۰.۸ رو با تایر استوک زد
    با تایر درگ ۱۰.۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا