امسال دوج در نمایشگاه دیترویت نسخهٔ فیسلیفت شده و بروز شدهٔ پیکاپ رم ۱۵۰۰ خود را معرفی کرده است. رم جدید با یک نگاه کاملاً قابلتشخیص است چراکه نمای جلویی آن با چراغها و جلوپنجرهٔ جدید کاملاً نسبت به قبل متفاوت شده است. همچنین استایل کلی بدنهٔ خودرو هم کاملاً مدرن و درعینحال عضلانی به نظر میرسد. علاوه بر این، آئرودینامیک این بدنهٔ جدید هم بهبود یافته و همینطور وزن کلی خودرو نیز حدود ۱۰۰ کیلوگرم نسبت به قبل کاهش پیدا کرده که این به معنای مصرف سوخت کمتر و ظرفیت بار بیشتر است.
این تراک آمریکایی با دو پیشرانهٔ مختلف ارائه میشود. پیشرانهٔ اول یک واحد ۳.۶ لیتری V6 است که ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. موتور دوم هم یک نمونهٔ ۵.۷ لیتری V8 همی با ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور است؛ اما خبر بزرگتر ارائهٔ یک سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت برای رم جدید است. این سیستم که E-Torque نام دارد، با استفاده از استارت/ژنراتور ۴۸ ولت خودرو، نیرویی را به قدرت موتور اضافه کرده و موجب کاهش مصرف سوخت میشود.
این سیستم هیبریدی خفیف در موتور V6 بهصورت استاندارد ارائه میشود و برای موتور V8 قابل سفارش است. این سیستم ۱۲۲ نیوتن متر گشتاور به موتور V6 و ۱۷۶ نیوتن متر گشتاور به موتور V8 اضافه میکند و همچنین موجب نرمتر شدن سیستم غیرفعالسازی سیلندرها در موتور V8 نیز میشود. یک باطری لیتیوم یون ۰.۴۳ کیلووات ساعتی هم در دیوارهٔ پشتی کابین تعبیه شده است. نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند که بروز شده و ۴۰ تغییر مختلف را برای بهبود بهرهوری تجربه کرده است.
اما غیرازاین دو موتور، بعداً یک موتور ۳ لیتری V6 دیزلی هم به لیست پیشرانههای رم اضافه خواهد شد. ظرفیت بار رم ۱۵۰۰ جدید برابر با یک تن است درحالیکه میتواند تا ۵.۷ تن را هم با تریلر یدک بکشد. همچنین ترمزهای خودرو نیز بزرگتر شده و در جلو به ۱۴.۹ اینچ رسیده است که بزرگترین ترمزها در این سگمنت محسوب میشوند. ترمز پارک الکتریکی هم بهصورت استاندارد ارائه شده است.
داخل رم ۲۰۱۹ نیز همهچیز جدید شده و فضای بیشتر، ارگونومی بهتر و تجهیزات پیشرفتهای را ارائه کرده است. در اینجا علاوه بر نمایشگر هفت اینچی درون صفحه آمپر، یک نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچی هم برای سیستم اطاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده درحالیکه پورتهای USB و خروجیهای برق بیشتر به همراه اینترنت وای فای هم ارائه شده است. علاوه بر این، سیستمهای ایمنی زیادی هم برای رم جدید قابل سفارش است که ازجملهٔ آنها میتوان به دوربین دید ۳۶۰ درجه، سیستم نظارت بر نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، ترمز پیش از برخورد، سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط و… اشاره کرد.
رم ۱۵۰۰ پیکاپ فول سایزی است که خریداران میتوانند از بین مشخصات و تیپهای مختلف آن، نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند. برای این پیکاپ ۶ تیپ مختلف، ۱۲ رنگ بیرونی مختلف، ۱۵ طرح رینگ گوناگون، ۳ نوع کابین گوناگون و ۳ طول مختلف قسمت بار (که کشیدهتر از قبل شده است) ارائه شده درحالیکه فیات-کرایسلر امکان تجهیز تیپهای بالایی آن به ویژگیهای لوکسی مانند چوب و چرم را هم فراهم کرده است. همچنین نسخهٔ آفرود Rebel هم با تایرهای ۳۳ اینچی، ارتفاع بیشتر، کمکفنرهای Bilstein و قفل دیفرانسیل عقب ارائه شده است. رم ۱۵۰۰ جدید در سهماههٔ نخست سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.
با پوشش لحظهبهلحظهٔ آخرین اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، در مجلهٔ پدال همراه شما عزیزان هستیم…
#ali.m#
۲۶ دی ۱۳۹۶طراحی این ماشین عالیه ولی کاش چراغاش همون استایل قبلی رو داشتن .
ولی کابینش محشره
بنزما
۲۶ دی ۱۳۹۶نه چراغاش بهتر هم شده خیلی عالی و هماهنگ شده طراحیش خیلی خوبه یه دونه از این کنار یه چلنجر داشته باشی
Wrx
۲۶ دی ۱۳۹۶خیلی خیلی خیلی خوب شده???
جلو پنجره و چراغ و نمای جانبی و اون رینگاش با ادم حرف میزنه????
زیبای لعنتی ????
فنی هم که دیگه جای بحث نداره ?
من این را دوست ?خیلی خیلی هم دوست ?
شاهین یزدین
۲۶ دی ۱۳۹۶دلمان خواست تو را
امیر.عارف
۲۶ دی ۱۳۹۶خدایا چی میشه بجای نیسان آبی و وانت پراید و….. این نوع از ماشینهای را تو خیابانهای ایران ببینیم
بنزما
۲۶ دی ۱۳۹۶منم دوست دارم ولی از این دعاها نکن همین الان نیسان ابی نصف اینه رانندهاش میخوان از رو ماشینای دیگه رد شن این بیاد زیر پاشون دیگه به ماشین سنگینا هم رحم نمیکنن
امیر.عارف
۲۷ دی ۱۳۹۶موافقم. ولی اونا بهترند
PaRHaM
۲۶ دی ۱۳۹۶بسیار بسیار عالی
فقط پدال جان
سیلورادو هم هستا?
اگه میشه اون رو هم بزارید
خیلی خیلی متشکرم?
Kamran
۲۶ دی ۱۳۹۶داخـل کابین از سقف تا کف
پا دکمه چیده عجب کابینی!
ـ
اینو به کل رقبا ترجیح میدم
Kamran
۲۶ دی ۱۳۹۶رینگاش از پهنا تو حلقم!
Hemichan
۲۶ دی ۱۳۹۶خیلی خوب شده
اصالت ظاهریش هم حفظ شده
فضای داخلیشم که عالی شده سنگ تمام گذاشته
به امید پیروزی بر رقیبان
Mahdi CHEVROLET
۲۶ دی ۱۳۹۶با این تغییرات بدون شک امار فروشش بهتر میشه
عالی و بی نظیر جلوش هم بیشتر به دل میشینه
Madjid
۲۶ دی ۱۳۹۶.
چقدر زیباست ❤❤
چقدر دلم خواست
بی نظیر … .
اصلا فکر نمیکردم اینقدر تحت تاثیرم قرار بده
charger
۲۶ دی ۱۳۹۶عالیه
ولی کاش چراغای جلو رو تغییر نمیدادن
Fericuda
۲۶ دی ۱۳۹۶خدایا اینا رو که هیچکدومو به ما نمیدی
فقط یه شب بیا به خوابمون بگو به چه گناهی ما انقدر بدبختیم؟!
ارش
۲۶ دی ۱۳۹۶عجب کیفیتی اگه آمریکا بودم حتما یه دونه می خریدم.
مهران
۲۶ دی ۱۳۹۶وای داخلش یعنی رم و سیلورادو میتونن رو دست فورد بلند شن؟
Sajjad
۲۶ دی ۱۳۹۶چطور دلشون میاد با این بار کشی کنن!!؟؟
این عروسک رو باید تو پارکینگ نگهش داری فقط نگاهش کنی
(به فاصله زیاد بین دو صندلی جلو نگاه کنید.)
NAVID۰۰۹۸
۲۶ دی ۱۳۹۶خدایا این آمریکایی های کافر چی سوار میشن اونوقت ماهم……
یا خدا یکی این قوچ وحشیرو بگیره
فقط میدونم هرکی اندازه لیاقتش زندگیرو میگذرونه . اینم تقدیر و لیاقت ماست که فقط این ماشین دم دستی کار وفعالیت اونها رو ببینیمو حسرت بخوریم
تف تف تف…تو….
سروش
۲۶ دی ۱۳۹۶طراحی فورد F ی سروگردن از رم بالاتره
mehran.Jy
۲۶ دی ۱۳۹۶زیر آرنجیش اندازه تخت خوابه!!!!
طراحی داخلیش عالیه. همراه سیلورادو بهترین طراحی پیکاپ هاست
ابولفضل نصیری
۲۶ دی ۱۳۹۶هیبت و حشونت محض رو فقط میشه تو تراک های آمریکایی دید,
اما رم کلا مرز این توصیف رو درنوردیده
TRX (تایماز)
۲۷ دی ۱۳۹۶فوق العادست این بشر ، یه تراک تا چه حد میتونه دلربا باشه آخه ؟؟
این ماشین کنار M5 ماشین ایده آل من هست.