پس از انتشار تیزرهای فراوان و صبری طولانیمدت، سرانجام چشممان به جمال داج چلنجر SRT دیمن ۲۰۱۸ روشن شد!
مطمئناً از پرفورمنس خارقالعادهی هیولا اطلاع دارید اما تصمیم گرفتهایم تا ۱۰ نکتهی مهم دربارهی این عضلانی تازه از راه رسیده را برای شما بازگو کنیم. با ما همراه باشید.
- قدرت ۸۴۰ اسب بخاری
چلنجر SRT دیمن از همان پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار برادر هلکت خود استفاده کرده اما خروجی آن به ۸۴۰ اسب بخار و گشتاور به ۱۰۴۴ نیوتون متر رسیده است. در مقام مقایسه باید گفت که چلنجر SRT هلکت قدرت ۷۰۷ اسب بخاری و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متری دارد. این قدرت اضافی با استفاده از سوپرشارژر بزرگتر با حجم ۲.۷ لیتری به دست آمده است. این قدرت عظیم از طریق گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود.
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۳ ثانیهای
داج میگوید که این خودرو در ۲.۳ ثانیه از زمین کنده شده و به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد که خب عملکردی دیوانهوار است. کمک حال خودرو در رسیدن به چنین ویژگیهای خودروهای درگ سود بردن از ترمز گیربکسی است که برای اولین بار در یک خودروی تولیدی نصب شده است. این سیستم با درگیر کننده هر دو دندهی جلو و عقب در یک زمان کار کرده و خودرو را از خزیدن در زمانی که میخواهد به جلو پرتاب شود در امان نگه میدارد.
- طی مسافت ۴۰۰ متر در ۹.۶۵ ثانیه
همانند شتاب اولیه، زمان طی مسافت ۴۰۰ متر دیمن نیز از وصف کلمات خارج است. دیمن مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۹.۶۵ ثانیه و با سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت طی میکند و به همین دلیل نمیتواند در مسابقات درگ شرکت کند!
- لاستیکها بسیار پهن هستند
لاستیکهای بسیار پهن Nitto مخصوصاً برای داج دیمن طراحی شده و برای مسابقات درگ ایده آل هستند زیرا بزرگ بوده و دود زیادی را در برن اوتها تولید میکنند. همچنین با استفاده از سیستم line-lock میتوان ترمزهای جلو را درگیر کرده و از چرخش آزادانهی چرخهای عقب لذت برد.
- عرضه با ابزارهای کمکی و مخصوص
این ابزارآلات که دیمن Crate نام گرفتهاند با هر خودرو عرضه شده و کمک میکند تبدیل خودرو از نسخهای خیابانی به مسابقهای و بالعکس اندکی آسانتر صورت بگیرد. از جمله ابزارهای آن میتوان به جک کفی، جعبهابزار و آچارهای مختلف اشاره کرد. همچنین یک دست رینگ و لاستیک با لوگوی دیمن را نیز باید به مجموعهی بالا اضافه کرد.
- سبکتر از هلکت
وزن خودرو حدود ۱۹۵۰ کیلوگرم است که حدوداً ۹۵ کیلوگرم سبکتر از هلکت میباشد. بخش اعظم این کاهش وزن به استفاده از قطعات سبکتر نظیر ترمزها، سیستم تعلیق و رینگها مربوط میشود و البته صندلیهای عقب نیز به اسم سرعت از خودرو حذف شدهاند.
- قابلیت استفاده از سوخت با اکتان بالای ۱۰۰
چلنجر دیمن با مدول کنترل قوای محرکهای عرضه میشود که میتواند خودرو را در زمان مسابقهی درگ دگرگون کند. استفاده از این مدول باعث میشود تا خودرو بتواند از سوختی با اکتان بالای ۱۰۰ سود ببرد و برای یک مسابقهای عالی مهیا شود.
- سرد شدن زیر کاپوت
داج میگوید دیمن اولین خودروی تولیدی بوده که از سیستم چیلر مایع به هوایی استفاده میکند که از سیستم تهویهی مطبوع خودرو برای کاهش دمای هوای ورودی سود میبرد.
- ورودی هوای بزرگ روی کاپوت
یک ورودی هوای بسیار بزرگ روی کاپوت قرار دارد تا به خنک کردن و تنفس پیشرانه کمک نماید. این ورودی بزرگترین نمونهای است که روی خودرویی کارخانهای نصب شده است.
- قیمت بالاتر چلنجر SRT دیمن
انتظار میرود اولین نمونههای دیمن با آغاز فصل پاییز به دست مشتریان برسد.
[دانلود ویدئو]
ACE
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
باید صدای ترسناکی داشته باشه.
850 اسب و 1050 نیوتن متر بسیار قابل توجهه.
کسایی هستن که عاشقش بشن.
اما من یک ماشین اسپورت معقول و کارآمد مثل نیسان GT-R نیزمو یا اکورا NSX رو ترجیح میدم.
در قیمت بالاتر هم سوپراسپرت های اروپایی.
شتاب زیر 3.5 ثانیه برای یک ماشین اسپورت عالی و کافی هست. فاکتور های مهم دیگه ای هم هستند.
فورد
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶عزیز من هیچ وقت یه ماسل کار اصیلو با نیسان و اکورا مقایسه نکن اینا یه دنیای دیگییه ای برای خودشون هستن
(ali(CHEVY NOVA
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶10 نکته ی واقعا اموزنده
ونوم اف ۵
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶مجید جان با احترام به سلیقه ی شما ولی در مطالب قبلی خیلی روی شتاب پورشه ۹۱۸ تاکید داشتی ولی الان انگار که زیر ۳.۵ ثانیه باشه کفایت میکنه
ACE
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
918 هایپرکاره.
و چلنجر دمون یقینا هایپرکار نیست.
یک کلاس دیگست. قرار نیست با لافراری رقابت کنه.
من گفتم ماشین اسپورت.
پرهام
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶مطمئنم وقتی که ویرون معرفی شد هم این جمله رو گرفتین
خب ۳۶۰ هفتاد تا برا هر ماشینی بسه???
یا همین شتابو در مورد کوروت هم حتما گفتی!
به این سبک!
۲.۹ ؟ چ خبره ؟ همون ۳.۵ بسه???
معنی نداره این که یه چیزی بسه!
پیشرفت واجبه و غیر قابل انکار و کسایی که حالا به هر دلیلی! چ این که دوس ندارن ی چیز باحال رو ببین چه هر چیز دیگه ای میگن پیشرفت لازم نیس
زیر همون پیشرفت له میشن!
ACE
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
من گفتم فاکتور های مهم دیگه ای هستن.
به نظرم پیشرفت در اون فاکتور ها مهم تر از پیشرفت در شتابه.
یکیش هندلینگ…
قرن 21 تا الان که قرن پیست و مسابقه بوده.
دوران درگ همون دهه ی 1960 و 1970 بود که تموم شد.
یکی دیگش آلایندگی … مصرف سوخت … با این هوای آلوده و جمعیت 7 میلیارد نفری زمین.
.
در مورد کوروت یا ویرون هم من هرگز همچین حرفی نزدم. تراوشات ذهنی خودتون رو به من نسبت ندید لطفا.
ali
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶اقای ACE معنی ماسل کارو میدونید یعنی چی؟؟؟بیشترین اولویت ماسل کار قدرت سوپر شارجر های بزرگ و صدای وحشنتاکه!!!!!من منظورنتو از فاکتورهای دیگه برای یک ماسل کارو نمیفهمم!!!!!!!!مقایسه ماسل کار با nsx وgtr مسخرست!
پرهام
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶اولا
بله درسته فاکتور های دیگه ای هم هستن که مهم هستن!
در مورد هندلینگ
باور کن دوج بچه نیس?
۱۱۷ سالشه?
تسلا نیس
فارادی فیوچر نیس ک بگیم خب تازه کارن
نمیشه راحت بهش گیر داد!
دوج که نمیاد یه چیزی بزنه که آبروی خودشو ببره!
اصلا قبول ؛
میگیم هندلینگش عالی نیس
ولی مطمئن باش از حد متوسط پایین تر نیس! چون غیر ممکنه ؛ غیر ممکن!
دوما
همون قدری که مسابقه و پیست طرفدار داره ، هنوزم ک هنوزهم درگ طرفدارای خودشو داره وگرنه هنوز که هنوزه این همه ماشین مخصوص درگ و انجین مخصوص درگ وجود نداشتن!
سوما
در مورد بحث آلایندگی
دیمون که هنوز نیومده ولی فک نکنم خیلی بخواد از لحاظ مصرف از هلاکت وضعش بدتر باشه!
پس هلکت رو میگم :
شهر : ۱۸.۱ لیتر در هر صدتا
اتوبان : ۱۱.۲ لیتر در هر صدتا
ترکیبی : ۱۲.۷۱ لیتر در هر صدتا
در مقام مقایسه بخوام چیو بیارم؟
مثلا میگم ام ۶ از بی ام و
شهر : ۱۶.۸ در هر صدتا
اتوبان : ۱۱.۸ لیتر در هر صدتا
ترکیبی : ۱۴.۷ لیتر در هر صدتا
البته هر چند این مقایسه یکم ناجوانمردانه است چ از نظر حجم موتور چ شتاب چ اسب بخار!
ولی خب همین نشون میده که یه ماسل کار خیلی هم مصرفش بالا تر از ی کوپه اروپایی نیس!
اگه ماشین بهتری وجود داشت برای مقایسه؛ پوزش!
چهارما!
شما منظور منو اشتباه فهمیدین
نگفتم ک شما اینارو گفتین!
میگم این که میگین برای این سبک ماشین صفر تا صد ۳.۵ بسه یه چیزی در حد اونا بود و خواستم عجیب بودن حرفاتونم رو به خودتون نشون بدم و به شما نسبت ندادم
در ضمن تراوشات ذهنی خودم هم نیس چون خیلی فاجعه اس??
در کل شخصی مثل من ک صحبت های قبلی شما رو دیده و حتی صحبت هاتون با همین آقا علی شوی نوا میتونه درک کنه ک احتمالا ناراحتی بیرون از دنیای خودرو دارین و روی اخلاقتون تاثیر گذاشته
وگرنه تقریبا همه قبلا شاهد اخلاق کامنتی شما بودن?
در ضمن در مورد این که گفتم شاید از جای دیگه ای ناراحت باشین لطفا جبهه نگیرین و بهم حمله نکنین که ن و فیلان و بیسار!
چون نگفتم مطمئنا و فقط حدس زدم!
خوش باشین??✌
راستی شما همون آقا مجید هستین دیگه؟
BMW
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶نیسان gtr قابل تامله ولی اکورا nsx نه کلا با هوندا حال نمیکنم بخشی از ماشینهای ژاپنی بخاطر فروش زیادشون تو آمریکا معروف شدن مثل همین هوندا طراحیش که بنظر من اصلا جالب نیست
ACE
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
من که NSX رو خیلی دوست دارم.
هم به خاطر خودش و هم به یاد راننده ی افسانه ای فرمول 1 ؛ ایرتون سنا.
NSX خیلی حرفا برای زدن داره.
نوید جهرمی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶صداش توی کلیپ رونماییش بود. مو به تن آدم سیخ میشد. روحتو شاد میکنه.
ACE
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶پس دانلود میکنم?
عطا
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶اگه که قصدت بیشتر شتاب هست خب میرم بهترین موتور رو که خعععععععلی از خیلی ماشینا ارزونتره رو میخرم که هم شتاب خوبی داره هم صدا و هم هیجان،
سامان اذری
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶شنیدم.دیمون صدی 30 تا میسوزونه
ضمنا باس منتظر بمونیم تو دنیای واقعی تست بشه
(ali(CHEVY NOVA
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶سامان جان این مطلب درست نیستش
چلنجر دیمون 30 تا نمیسوزونه چون اگه 30 تا بسوزونه بوگاتی با حجم موتور و تعداد سیلندر بیشتر باید 50 تا بسوزونه
ACE
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶بوگاتی بالاترین تکنولوژی رو داره.
پرهام
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶فک کنم بهتر باشه بهتون مصرف شیرون بر اساس سایت بوگاتی رو یادآوری بکنم!
Fuel consumption, l/100km: 35.2 in urban areas / 15.2 in extra urban areas / 22.5 combined; combined CO2 emissions g/km: 516; efficiency class: G
کپی شده و پیست شده مستقیم!
۳۵ زیاد عدد کمی نیستا!
حتی ۲۲.۵ هم کم نیس!
Efk
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶من زیاد از اطلاعات فنی سر در نمیارم ولی بنظرم این شتاب غیر منطقیه چون ماشینای سبک تر و قوی تر چنین شتابی ندارن چجوری به این شتاب رسیدن برام سواله
ونوم اف ۵
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶به همون دلیل که پورشه با قدرت کمتر شتابش از لافراری با قدرت بیشتر بهتر بود در شتاب گیری خیلی عوامل دیگه هم هست وزن ماشین ایرودینامیک و ….
Pooyan
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶چون این ماشین بیشتر از تکنولوژی های ماشینای درگستر استفاده میکنه برای شتاب وحشتناکش!
چون نه ماشین سبکیه نه آیرودینامیک خاصی داره
(ali(CHEVY NOVA
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶Efk
موضوع همین دید فنی هستش
چلنجر دیمون با وزنی زیاد و فقط با دفرنسیال عقب شتاب 2.3 رو بدست اورده
اینجا جاش نیست وگرنه یه مطلب در خور توجه میذاشتم که عظمت کار دوج مشخص بشه
آریا
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶الان آمریکایی بازا میان میگن از شیرون بهتره چون شتابش 2.3 که از شیرون بهتره و ….
ولی من بازم میگم این ماشین فقط یه درگستره نه چیز دیگه ای
BMW
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶۱. طراحی داخلیش میشد بهتر باشه این ماشین هرچی قیمت بخوره ارزش داره
۲.مقایسه چلنجر هلکت با دیمون خنده داره با اون صفر تا صد افتضاحش
۳.و آخر نفهمیدم چرا نمیتونه تو مسابقات درگ شرکت کنه!!!
آرش آمریکایی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶صفر تا صد هلکت 3.5 هس
400 متتر رو تو 11.7یعنی از تمام خودروهای بی ام و سریعتره
این کجاش افتضاحه؟؟؟؟
دیمون هم یه ماشین خاص از دوجه سریعترین خودرو دنیا که اجازه روندن تو خیابون رو هم داره جون میده برا خود جاده های آمریکا کلا ماشینای دوج جون میده برا جاده های بی انتها و صاف آمریکا تو یه همچین جاده ای قدرت و گشتاور بالا به کارت خیلی میاد
و این ماشین به اروپا هم صادر نمیشه
قبل از هر نقدی فلسفه اون ماشین رو بشناسید
BMW
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶اره داداش همون bmw که میگی همینجا خبرش هست با نزدیک به ۵۰۰ اسب شتاب ۳.۹ میده دستت اما هلکت با ۷۰۷ میده ۳.۵!!پس با این قدرت شتاب کمی میده بعدش من گفتم مقایسش با دیمون که مهندسی شده تر هست با اختلاف خیلی زیاد خنده داره دیمون الکی اسب بخار پر نکرده مثل هلکت
ASA
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶چون اگه بیاد بعضی از ماشینا دیگه مثل قبل پر طرفدار باقی نمیمونن و این ماشین میزنه تو ذوق خیلیا
نوید جهرمی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان و بروبچه های عزیز پدال
دارم میرم خدمت یه مدت از حضورتون بهره مند نیستم. تنها جمع و فضاییه که دلم براش وتنگ میشه. دلم برای تک تکتون، برای همه عاشقای ماشین، برای همه متعصبا، برای کل کل کردنا، برا همه چیز تنگ میشه. هر وقت پای اینترنت بودم، پدال هم سر میزدم.اینقدر ک دیگه معتادش شدم :) با بچه ها و رفقای گلی مثل شما.
اگ بدی دیدین یا باعث رنجش کسی شدم حلال کنه.
لحظه شماری میکنم برای حضور مجدد در جمع بروبچه های پدال.
دوستون دارم
کوچیک شما نوید.
ACE
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶❤❤❤
منم دلم برات تنگ میشه.
هیچ سخن یا رفتار بد و ناپسندی از شما تو این مدت که در پدال بودم در ذهن من نیست.
شاهین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام نوید جان
دیروز هم خدمت من تموم شد
ان شالله به سلامتی بری و برگردی.
منتظرت هستیم.
یا حق
Ahmad
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶پس با این حساب پیر مرد این سایت منم.
شاهین
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶البته من تو 27 سالگی خدمتم تموم شد :)
Daniel
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶آقا نوید گل
به سلامتی بری و برگردی که بعدش من برم. بالاخره نمیشه دوتا آلمانی باز باهم صحنه رو خالی کنن… .
Mehdi
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ی پدالیه خوب دیگ ❤
ایشالله به سلامتی،موفق باشی داداشم ??
سامان اذری
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶نوید به سلامتی
هروقت تونستی یه سر بزن داداش
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶اقا نوید به سلامت
موفق باشید
Hemichan
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶یازده .
Dodge unveiled the 2018 Challenger SRT Demon and immediately made some very big claims. From having the most powerful production V-8 engine in history to running the quarter mile and 0-60 mph quicker than any production car on Earth.
That’s a lot of big talk, but Dodge was smart and had it all certified.
Legit, as the kids say today.
That 0-60 mph time of 2.3 seconds? Technically the Demon can, and has, done better.
Depending how you measure it, the Demon is capable of a 2.1-second 0-60 mph run in stock form. Of course, that’s with the optional Direct Connection powertrain controller, no passenger seat or rear seat–which themselves are options–and running 100-octane racing fuel.
Ali
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶شتاب ۲.۳??فوق العادست،همین شتابش کافیه واسم دیگه لازم نیس به بقیه فاکتورا نگا کنم
حميد
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶تو برنامه گرند تور هامان یکدونه هلکت رو سوار شده بود تور ایتالیا خیلی با حال بود
صداش دنات زدنش
اینکه تازه بهتره
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان عزیز که واسشون مبهم هست که چطور ماشینی با این وزن و قدرت میتونه همچین شتابی رو ثبت کنه باید بگم اینقدر صرفا به اعداد خروجی موتور نگاه نکنید همونقدر که خروجی موتور مهم هست واسه شتاب گیری سیستم انتقال قدرت هم مهم هستو ضریب و گیربکس و دف و موضوع دیگه تورک کانورتر هست که تو گیربکس های اتومات قدرت موتور رو به گیربکس منتقل میکنه.
با استفاده ازتورک کانورتر با استال بالاتر میشه از قدرتهای کمتر از این هم شتاب اولیه بیشتر گرفت منتها این وسط بحث نوع استفاده هست و هنر خودروساز اینه که هماهنگی و بالانس بین اینها ایجاد کنه
به عنوان مثال با یه موتور بیگ بلاک شورلت دهه 60 که قدرتی حدود 600 اسب هم تولید میکنه میشه همچین شتابهایی ثبت کرد پس خواهشا ندونسته اینقدر حرف خودروسازان فراری و پورشه و … رو وسط نیارید
فرشاد سجادیان
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶من همیشه ماستنگ رو به کامارو و چلنجر ترجیح میدادم اما وقتی میبینم دوج واقعا داره برای زنده نگه داشتن نامش تلاش میکنه و چنین محصول فوقالعادهای رو میسازه، پام براش میسُره! چلنجر دیمن به صدر ماسلهای مورد علاقم رسید و تا وقتی شلبی یه حرکت درست حسابی نزده، همچنان چشمام رو دیمن و قابلیتهاش قفل میمونه.
محمد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶هی بگید هندلینگ هی بگین امکانات
اخه کی از چلنجر هندلینگ میخواد
چلنجر باید استایلش اینجوری که هست بمونه
موتور وحشی بشه
صدا اگزوزش بترکونه
کسی چلنجرو بخاطر هندلینگ نمیخره واس خاطره خیابونی بودن و لات بودنش طرفدار داره