سیستم دو دیفرانسیل با سه پیشرانه بسیار بهینه و سه تریم مختلف تنها بخشی از امکانات آفرودر تازه داچیا به شمار میروند.
داچیا چندی پیش با رونمایی از یک مدل مفهومی نشان داد که قصد دارد تولید شاسیبلندهای سایز متوسط و حتی بزرگتر را جدیتر بگیرد. این برند رومانیایی سرانجام با پردهبرداری از مدل بیگستر به این رویای جامه حقیقت پوشاند و بزرگترین خودروی خود را معرفی کرد. این شاسیبلند متوسط و جمعوجور برای مسیرهای نسبتا سرسخت طراحی شده است. زبان طراحی تازه داچیا المانهای یک خودروی آفرود اقتصادی را بهخوبی در بیگستر جای داده تا اهداف اصلی آن یعنی قیمت خوب و توانمندی را به خریدارش بفهماند.
طراحی بدنه بهشکلی جعبهای انجام شده تا بیگستر را قدرتمندتر جلوه دهد. استفاده از چراغهای تازه داچیا بههمراه جلوپنجره نوگرایانه، طاق چرخهای هماهنگ با طراحی بدنه، رنگبندی دوگانه المانها و ایجاد تناقض رنگی میان خاکستری و سیاه، رینگهایی ۱۹ اینچی کرومی زیبا و میل نگهدارنده سقفی، همهوهمه تصویری مطمئن از بیگستر را میسازد. طراحان این خودرو در حجمپردازی به سطحی از موفقیت دست پیدا کردهاند که تشخیص ابعاد بدنه آن با نگاه به تصاویر موجب گمراهی میشود؛ برای روشن شدن این موضوع بهتر است توجه داشته باشید که بیگستر یک کراساوور کلاس C محسوب شده و ابعادی نزدیک به هیوندای توسان یا تویوتا راو۴ دارد.
داچیا برای بهرهوری از فضای داخلی مناسب از پلتفرم «CMF-B» استفاده کرده تا جای لازم برای ۵ سرنشین بالغ را فراهم کند. فضای داخلی بیگستر به امکانات خوبی مانند شیشههای آفتابی آکوستیک، عایقبندی بهتر برای حذف صدای موتور و ۶۶۷ لیتر فضای بار مجهز شده است.
قدرت نسخه پایه این شاسیبلند نو ورود از طریق یک واحد ۱.۶ لیتری ۱۱۰ اسب بخاری تامین میشود که با همراهی دو الکتروموتور ۱۵۵ اسب بخار قدرت میرسد. نیروی موتورهای برقی هم از یک بسته ۱.۴ کیلووات ساعتی استخراج میشود که چندان چشمگیر نیست. نمونه بالاردهتر بیگستر TCe 140 از یک پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژر سود خواهد برد که با همراهی سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی و جعبهدنده ۶ سرعتی دستی کار خود را انجام میدهد.
پرچمدار این مجموعه هم بیگستر TCe 130 4×۴ نام دارد و قدرتش را از یک واحد ۱.۲ لیتری توربوشارژر ۳ سیلندر با سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی دریافت میکند. این نسخه برخلاف نمونههای دیگر ۵ حالت رانندگی مختلف هم دارد تا در مسیرهای نسبتا سخت، راننده را بهتر همراهی کند.
داچیا امیدوار است که خریداران این خودرو از استفاده و راندن آن در مسیرهای سخت و آفرودی خودداری نکنند؛ به همین دلیل آپشنهایی چون سقف پانوراما، میلهای ماژولار، بسته خواب، چادر، جعبه بار و… را هم در فهرست لوازم قابلتهیه قرار داده است. علاقهمندان میتوانند از میان سه موتور و سه کلاس مختلف، یکی را انتخاب کنند. تریم «اکسپرشن» امکانات استانداردی مانند کنترلهای پایه، صندلیهای پارچهای قابلشستوشو و… را در اختیار خریدار قرار میدهد. نسخههای بالاردهتر هم به تجهیزاتی چون نمایشگر ۱۰.۱ اینچی، در برقی صندوق عقب، رهیاب ماهوارهای، سیستم صوتی سهبعدی و کروزکنترل مجهز خواهند شد.
مدیر طراحی داچیا، «دیوید دوراند»، درباره بیگستر میگوید:
بیگستر جدید تمام اهدافمان در بیگستر کانسپت را به واقعیت تبدیل کرده است. بیگستر نشاندهنده نهایت ارزشهای داچیا است و هماکنون بهعنوان پرچمدار ما شناخته میشود.
هر چند هنوز قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده اما احتمالا همرده نیسان قشقایی، پژو ۲۰۰۸ جدید و… خواهد بود. از دید شما، آیا داچیا میتواند نام خود را در بازار بالاردهتر مطرح کند و رقبای قدرتمند آلمانیاش را شکست دهد؟
JaMsHiD-B
۲۰ مهر ۱۴۰۳نهایت بهره وری یه ماشین اقتصادی
خیلی کاربردیه خوراک خونوادس
amirkhanzadeh
۲۰ مهر ۱۴۰۳شاید
Nismo
۲۱ مهر ۱۴۰۳جمشید: آدم چرا باید این رو بخره تا وقتی اکونومی های تویوتا و هوندا و هیوندا و نیسان و شورلت و فورد و دوج هستن؟
کولول خودرو شناس
۲۰ مهر ۱۴۰۳دنده دستی زیر ۲۵ هزار دلار نسخه های اتومات تا سی هزار تا هم میره دوستان
دیجی
۲۰ مهر ۱۴۰۳یه سوال داستر لوگان و این ماشین وقتی با آرم رنو میاد بیرون باهم از نظر انجین و مواد تولیدی فرق دارن یانه فقط ارمش فرق داره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ مهر ۱۴۰۳خیر هیچ فرقی ندارن
در کشورهایی که برند داچیا ناشناخته است، این طوری مشتری گول میزنن
دیجی
۲۰ مهر ۱۴۰۳ممنون
Land Rover
۲۰ مهر ۱۴۰۳مثل ساندرو و داستر هایی که توی ایران بودن با لوگو رنو بود
محمد
۲۰ مهر ۱۴۰۳آقای اشتری اون سایت خودرو نون به نرخ روز خوره (الف .س) چند سال پیش که سیمبل و داستر با قیمت های گراف وارد شده بودن مدعی شده بود ماشین هایی که با نشان رنو میان در مقابل همتایان خودشون با نشان داستر از کیفت قطعات و کیفیت مونتاژ بهتری برخوردارن ، پس یعنی عملا هیچی فرق کیفی باهم دیگه ندارن؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ مهر ۱۴۰۳سایت نون به نرخ روزخور زیاد داریم که به انواع هوندا و نیسان واراتی، میگن ماشین ژاپنی
در نمایشگاه ها از نزدیک دیدم چه طور برای ساخت ویدئو گردن کج میکنن و قول میدن حرف منفی نزنن. آبروی هرچی خبرنگار بردن
گاس فرینگ
۲۱ مهر ۱۴۰۳جسارتاً، پدر من میگفت که اون زمان که ایران خودرو خراسان ویتارا مونتاژ میکرد کل لوازم ماشین از ژاپن میاومد و ایران خودرو فقط سر هم میکرد خیلی هم نظارت سفت و سختی از طرف شرکت ژاپنی بود مزدا نیو بهمنی هم اونقدر به مزدا وابستگی داشت که بعد از قضایای ۲۰۱۰ ژاپن چندتا آپشنش حذف شد تا برای مزدا اقتصادی تر در بیاد احتمال داره پشت این نیسان ها و هوندا های چین هم همچین داستانی باشه؟ ضمن این که قطعا کارگر چینی سر هم بندی بهتری از کارگر ایرانی انجام میده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ مهر ۱۴۰۳خیر چنین چیزی نیست
داستان ویتارا و مزدا3 مونتاژی مربدط به قبل تحریمهای سال ۹۶ هست و به همین دلیل مونتاژ اونها تمام شد
خدابیامرزه فاتحه
هوندا و نیسان واراتی، مونتاژ ایران نیستند از کارخانه های چینی خریداری میشن و میان ایران
گاس فرینگ
۲۱ مهر ۱۴۰۳عزیز فکر کنم نتونستم منظورم رو برسونم
منظورم این بود که ویتارا و مزدا تری یا حتی رنو تندر با نظارت سفت و سخت شرکت مادر مونتاژ میشدن و احتمالاً یه چنین چیزی برای هوندا و نیسان مونتاژی چین هم صادق باشه چینی ها هم نشون دادن که اگه بهشون فشار وارد بشه اجناس با کیفیتی تولید میکنند نمونش آیفون
هرچند که قطعا کیفیت چینی از اصل ژاپنی به مقداری پایین تر خواهد بود
datsun
۲۰ مهر ۱۴۰۳از نظر انجین که نیسانن اگه میبینی داچیا امروز یه همچین چیزی میسازه از برکت وجوده نیسانه😁
آرش وان
۲۰ مهر ۱۴۰۳اتفاقا موتورای توربوی داچیا ، حاصل همکاری مرسدس و رنو بوده اند
datsun
۲۰ مهر ۱۴۰۳موتورهای hr نیسانن حداقل یه سری تو ویکی هم که شده بزن
سعید
۱۶ آبان ۱۴۰۳چرا هر رشدی رنو میکنه تو ایران یسری میگن بخاطر نیسان بوده ولی اگه مشکلی حس کنن همونا میگن فرانسویه دیگه!!!؟ شما هم زیاد ویکی پدیا نگاه نکن چون اونم یه ایرانی نوشته! رنو خودش دست نیسانو گرفت که ورشکست نشه، تو فرمول یک از خیلی وقت پیش یه تیم قهرمان و خفن داشته که موتور خیلی از تیمارو هم میساخته، تو اسپانیا خط تولید موتورهاشو داره، خودرو آلپاین اسپرت داره که با پورشه برابری میکنه. کی گفته نیسان بهش کمک میکنه برا ساخت موتور؟ مگه تا قبل شراکتش بلد نبوده بسازه!؟ اتفاقن یسری از آپشنهای فنی رایج دنیا برا فرانسویا بوده از جمله رنو و سیتروئن. و اینکه باید بصورت کلی نگاه کنید که از نظر تکنولوژی شرکتهای بزرگ اروپایی پیشرو بودن یا آسیایی!!؟
aliHOZA
۱۹ آبان ۱۴۰۳ممکنه فرق داشته باشند.
هیچ تضمینی وجود ندارد که کیفیت ماشینای داچیا با اونایی که آرم رنو دارن یکسان باشه.
میتونه کیفیتش متفاوت باشه.
حتی میتونه تجهیزاتش متفاوت باشه.
مثلاً تا جایی که میدانم فقط تو ایران بود که رنو داستر موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با گیربکس اتومات داشت.
Taha Ayoobi
۲۰ مهر ۱۴۰۳چینی شده
Avan
۲۰ مهر ۱۴۰۳طراحی ماشین خیلی جذابه و اصلا به خودروهای اقتصادی نمی خورد.اما موتورش خبلی ضعیف است و حتی از چینی ها هم ضعیف تره!
RIO
۲۰ مهر ۱۴۰۳این عالیه برا واردات
هراکلیوس
۲۰ مهر ۱۴۰۳اره میارن 3میلیارد
علی منصوری
۲۰ مهر ۱۴۰۳چه جذابه، اونقدر خاطره خوب از لوگان دارم ک یجورایی ب تمام مدلهای این برند رخنه میکنه این حسم، دیروز ی لوگان ۹۳ دیدم ۱۲۰۰۰ کارکرده بود، ماشین خشک خشک بود، صاحابش معاوضم میکرد با ی ماشین اتومات ترجیحا ی داستر تو رنج ۱ تا ۱۲۰۰,
PARSA
۲۰ مهر ۱۴۰۳چرا به جای چینی های پلاستیکی از این ماشینا نباید وارد بشه؟ چقدر آخه سرسپرده چین باید باشه
رامتین
۲۰ مهر ۱۴۰۳بنظر خودروی باکیفیتی هست. اینها را باید وارد کرد. کلا داچیا یکی از بهترین برندهای اقتصادی دنیاست.
سعید
۱۶ آبان ۱۴۰۳ای کاش میشد که حداقل با دو میلیارد امثال این ماشینها وارد بشن حداقل داستر وارد بشه و ساندرو و لوگان جدید،خیلی ظاهری بهتر شدن، حتی با همین برند داستر وارد بشن که قیمتشون زیاد فضایی نشه،تو ایران انقد که یسری برندهای اقتصادی رو گنده کردن که نمیشه نگاشون کرد،الان مدلهای ده سال پیش هیچ تویوتایی رو نمیشه زیر یک میلیارد خرید، تویوتا کجا ماشین گرون داشته اصن!؟ مگه لاکچریه!؟ نه قیافه دارن نه آپشن ولی خدا تومن قیمت دارن و مردمم مشکلی ندارن،ولی به یسری ماشینهایی که اروپایین و آپشن ندارن گیر میدن. البته تویوتا از نظر فنی عالیه و ایمنی ولی قیمتش ارزش خرید نداره تو ایران.