دوکاتی

معرفی دوکاتی X دیاول مدل 2025 با پیشرانه V4 و حس و حال ماسل کار آمریکایی!

دوکاتی X دیاول در نسخهٔ جدید به پیشرانهٔ ۱۱۵۸ سی‌سی V4 با ۱۷۰ اسب بخار قدرت مجهز شده و شتاب صفرتاصد زیر ۳ ثانیه دارد.

دوکاتی هرچند چندان به ساخت موتورسیکلت‌های کروزر شهرت ندارد ولی مدل‌های معدودی که طی سال‌ها در این کلاس تولید کرده به جذاب‌ترین و مشهورترین موتورهای کلاس کروزر تبدیل شده‌اند. یکی از این مدل‌ها، X دیاول است که پیشینهٔ آن به حدود یک دهه پیش بازمی‌گردد و حالا برای مدل ۲۰۲۵ مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است. X دیاول که رسماً یک کروزر اسپرت محسوب می‌شود، حالا به یکی از اعضای خانوادهٔ موتورهای V4 دوکاتی تبدیل شده زیرا پیشرانهٔ ۱۱۵۸ سی‌سی چهار سیلندر V شکل این شرکت ایتالیایی در قلب مونوکوک آلومینیومی آن جای گرفته است.

X دیاول جدید با بهره‌گیری از تجربه‌ای که دوکاتی طی سال‌ها در موتو GP به دست آورده، وعدهٔ ارتقائی قابل‌توجه در قدرت و پرفورمنس را داده است. پیشرانهٔ V4 دوکاتی در سینهٔ این کروزر ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در کمتر از سه ثانیه X دیاول را از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این پیشرانه به سیستم غیرفعال‌سازی سیلندرها هم مجهز است که امکان کار کردن موتور فقط با دو سیلندر را فراهم می‌کند. این موتورسیکلت همچنین تنها ۲۳۰ کیلوگرم وزن دارد که ۱۳ کیلوگرم کمتر از X دیاول ۱۲۶۰ S است.

این پیشرانهٔ جذاب از طریق سیستم اگزوزی با چهار خروجی فریاد می‌کشد و برخلاف دیگر موتورهای V4 دوکاتی، رنگ مشکی براق دارد که کنتراست جذابی را با رنگ قرمز موتورسیکلت ایجاد می‌کند. X دیاول جدید هنوز در عقب از یک بازوی تکی آلومینیومی استفاده می‌کند اما سیستم تعلیق عقب آن ۲۵ میلی‌متر تراول بیشتری نسبت به X دیاول ۱۲۶۰ دارد. این موتور در جلو هم به دوشاخی کاملاً قابله تنظیم مجهز است. ساختهٔ جدید دوکاتی به سیستم‌های کمکی شامل کنترل کشش، کنترل چرخ‌ها و ترمز ABS مجهز شده که در چهار حالت مختلف شامل اسپرت، تورینگ، شهری و خیس قابل تنظیم هستند.

X دیاول ۲۰۲۵ در ظاهر همچنان به میراث پیشینیان خود وفادار مانده و حال و هوای سوپرکارها و خودروهای عضلانی آمریکایی را در پکیجی که آمادهٔ نبرد در رینگ به نظر می‌رسد ترکیب کرده است. برجسته‌ترین ویژگی ظاهری این موتور، باک سوخت ۲۰ لیتری است که به‌طور خاص برای این مدل ساخته شده است. زین موتور ۷۷۰ میلی‌متر از زمین فاصله دارد که همراه با فرمان پایین، موقعیت سواری بسیار تهاجمی و درعین‌حال راحتی را فراهم می‌کند. برای ترک‌نشین هم زین بزرگ‌تر و راحت‌تری در نظر گرفته شده که ۳۰ درصد عرض، ۵۰ درصد طول و ۲۵ میلی‌متر ضخامت بیشتری دارد.

مقابل راکب یک نمایشگر جدید ۶.۹ اینچی TFT قرار گرفته که پیش‌ازاین در پانیگال V4 ارائه شده بود. این نمایشگر امکان اتصال به گوشی هوشمند با بلوتوث را دارد که دسترسی به تماس‌ها، پیام‌ها و موسیقی را برای راکب فراهم می‌کند. X دیاول روی رینگ‌های آلومینیومی فورج‌کاری شده پنج پره قرار گرفته که شبیه ستاره به نظر می‌رسند. چرخ عقب با لاستیک ۲۴۰ نیز از طریق زنجیر نیروی موتور را دریافت می‌کند درحالی‌که وظیفهٔ متوقف کردن این موتورسیکلت چموش هم بر عهدهٔ ترمزهای برمبو است. دوکاتی X دیاول V4 جدید از می ۲۰۲۵ راهی نمایندگی‌های فروش می‌شود ولی هنوز قیمت آن اعلام نشده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (4354 ديدگاه)

    موتور سیکلتی که اتو پارک نداشته باشه مفت خدا نمی ارزه .

    موافقم 3
    مخالفم 25
  2. Saeed13r8pro

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    دوستان یک سوال دارم
    به نظرتون کدوم شرکت محبوب تر هست
    با لایک و دیس لایک نظرتون رو بگیره
    👍 دوکاتی ( زیر مجموعه ائودی )

    👎 بی ام و موتور ( زیر مجموعه بی ام و )

    موافقم 43
    مخالفم 7
  3. BMW is GOD

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (149 ديدگاه)

    شتاب صفر تا صد زیر ۳ ثانیه برای ماشین خیلی زیاده چه برسه برای موتور

    بزارید یه خاطره براتون تعریف کنم یه بار رفته بودم مسافرت ایتالیا پیش دوستم و من برای اولین بار سوار لامبورگینی اونترادور شدم و سمت شاگرد نشستم و دوستم رانندگی می‌کرد و دوستم خواست شتاب صفر تا صدش رو بگیره و به جرات میگم که من بعد شتابگیریش تا چند دقیقه شوکه شده بودم و نمی‌تونستم هیچ حرفی بزنم انقدر که شتابش زیاد بود و انقدر بهت فشار می‌آورد که اصلاً حالت بد می‌شد و باید راننده باشی تا بتونی همچین ماشین‌هایی رو کنترل کنی ولی دوستم عادت داشت چون کلاً اونجا زندگی می‌کنه و کلا با اینجور ماشینا زیاد رانندگی می‌کنه

    بهترین برندهای موتور سیکلت در جهان :
    بی ام و
    دوگاتی
    کاوازاکی
    هوندا
    البته هند هم موتور سیکلت های خیلی خوبی می‌زنه

    موافقم 4
    مخالفم 25
    1. Saeed farshchian

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (175 ديدگاه)

      خیلی جالبه
      اتفاقا منم رفته بودم ایتالیا پشت چراغ قرمز یه اونتادور دیدم (سوار لافراری بودم) بعد بهش گفتم به ایتالیایی غلیظ یه کورس بندازیم؟
      از لهجش فهمیدم ایرانیه پرسیدم ازش
      یه نفرم بقلش بود بنده خدا از ترس عین گچ شده بود
      یه مسابقه ای دادیم و بماند
      نکنه شما بودین؟
      چه تصادف جالبی

      موافقم 18
      مخالفم 2
      1. froG-driVer

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1086 ديدگاه)

        شماها تو منطقه من با چه جرئتی کورس انداختید ها؟!!!

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. morteza

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (289 ديدگاه)

          شماها بودین مالوندین به پراید من. فرار کردین 😒

      2. Gh_camry

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (76 ديدگاه)

        😂 جر خوردم.
        خدا به فن بیانت برکت بده آقا سعید

        موافقم 1
        مخالفم 2
    2. Gh_camry

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (76 ديدگاه)

      فقط اونایی که این دیدگاه رو لایک کردن باید گرفت و دست کیم جونگ اون داد یکیش که خودشه اون دوتا دیگه رو میگم

  4. Carbonado Aventador

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (4502 ديدگاه)

    هنر + پرفومنس = ایتالیا

    البته من diavel lamborghini edition رو بیشتر‌ دوست دارم

    ولی اینم فوق العادس!!

    موافقم 6
    مخالفم 5
  5. مسعود

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تو مقاله نوشتید دوکاتی به ساختن موتورهای کروزر شهرت نداره
    اما ایتالیایی ها استاد در زیبا کردن مفاهیم پایه دارن
    اتفاقا این دوکاتی بود که به موتورسیکلت های کروز زیبایی بخشید
    اگه دوکاتی دیاول رو بین تمام کروزر شرکت های آمریکایی و اروپایی دیگه قرار بدید زیبایی طراحی و شیک بودن خودشو نسبت به بقیه بیشتر نشون میده
    حتی کسی هم که اهل موتورسیکلت نباشه با دیدن دیاول عاشقش میشه

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا