با معرفی کانسپت جدید رنو ۵، سازندهٔ فرانسوی رسماً از بازگشت این هاچبک نمادین خبر داده است. این خودرو که درواقع یک تجسم مدرن و الکتریکی از رنو ۵ است، بخشی از برنامهٔ استراتژیک رنو بنام Renaulution بهحساب میآید که شامل معرفی هفت خودروی الکتریکی جدید تا سال ۲۰۲۵ میشود. در طراحی این کانسپت بشدت از طرح اصلی رنو ۵ الهام گرفته شده و آنرا با ویژگیهایی مربوط به آینده ترکیب کرده است.
در این کانسپت، مدیر طراحی رنو «ژیل ویدال» از عناصر ظاهری رنو ۵ اولیه برای پاسخگویی به نیازهای یک خودروی الکتریکی مدرن استفاده کرده است. بهعنوانمثال، در دریچهٔ روی کاپوت حالا درگاه شارژ پنهان شده، در چراغهای عقب فلپهای هوایی تعبیه شده و مه شکنهای جلو هم حالا نقش دیلایت را بازی میکنند. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای ظاهری این هاچبک الکتریکی هم میتوان به لوگوهای چراغدار جلو و عقب، سقف پارچهای و پرچم فرانسه در آینههای جانبی اشاره کرد.
رنو هنوز هیچ تصویری از داخل این خودرو منتشر نکرده اما به صفحهنمایش کوچکی روی داشبورد اشاره داشته که میتواند پیامهایی را به افراد خارج از خودرو هم نشان دهد. سازندهٔ فرانسوی همچنین فعلاً هیچ حرفی در مورد قوای محرکهٔ رنو ۵ کانسپت مثل میزان قدرت یا بُرد نزده هم اما گفته است که این هاچبک کوچک از ابتدا بهعنوان یک خودروی الکتریکی طراحی شده که این یعنی هیچ نسخهای با پیشرانهٔ درونسوزی برای آن ارائه نخواهد شد.
رنو اما علاوه بر این مدل، یکی دیگر از نامهای تاریخی خود یعنی رنو ۴ را هم زنده خواهد کرد. این خودروساز فرانسوی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، سهم مدلهای تمام الکتریکی از کل فروش خود را به ۳۰ درصد برساند و مدلهایی مثل رنو ۵ و رنو ۴ جدید قطعاً نقش بزرگی در تحقق این هدف خواهند داشت.
ARAZ
۲۶ دی ۱۳۹۹خیلی خاطره دارم باهاش
حس خوبی داره عکس ها
(Saeed(peugeot
۲۶ دی ۱۳۹۹ژیل ویدااااااااال ؟؟؟؟؟؟ مگه تو پژو نیست ؟؟؟؟
تا عکسش و ندیده بودم ، خواستم بگم اشتباه متنی بوده ….ولی عکس و که دیدم !!!!
کسی اطلاعی از این موضوع داره
Hami
۲۶ دی ۱۳۹۹ویدال شیش ماه پیش از پژو رفت، رفت رنو تا زیر دست لارنس فن دن آکر کار بکنه. الان Matthias Hossann طراح 208 رئیس بخش طراحی پژو
Aryan kia
۲۶ دی ۱۳۹۹خیلی قشنگ شده
دی جی70
۲۶ دی ۱۳۹۹ایرانم تا 2050 پی کی روبرقی میکنه
mahdi-abdi
۲۶ دی ۱۳۹۹نه پرایدو بگو اینا ولکن پراید نیستن
Erfan
۲۸ دی ۱۳۹۹نه اتفاقا تا اون سال نسخه پلاس میاد
بعدش پلاس توربو
بعدش پلاس توربو اتوماتیک
تازه بعد همه اینا نسخه دیزلی پی کی میاد…
.
.
.
.
در سال 2070 میلادی به حول قوه الهی نسخه برقیش میاد که با باتری قلمی 1.5 گلت کار میکنه???
challenger
۲۶ دی ۱۳۹۹قیافش بامزه س طراحیش جالبه (مال مقاله رو می گم )
ما چند سال پیش یدونه خریدیم (مدل 85 )تقریبا سال 97 بود که خریدیم واسه یکی از اقوام خیلی ماشین تمیزی بود
تو جاد خواستیم ببینیم اخرین سرعتی که با سه نفر سرنشین میره چنده راحت تا 130 تا رفت ولی بیشتر نه
خیلی حس حال جالبی داشت و از پراید خیلی راحت تر بود نمی گم جادار تر ولی خیلی باحال تر بود و راحت تر
قبلا اسپرت شده بود خیلی خوشگل بود یه تغییراتی هم توش ایجاد شده بود خیلی ماشین عالیی بود
نوید جهرمی
۲۷ دی ۱۳۹۹قدیما شوهرخاله م یه رنو5 مدل فرانسوی داشت. هنوزم یادمه فسقلی و نرم بودنش تو خیابون. خوش دست بود. تو دست اندازا خیلی صدا میداد ولی باز نرم بود.
میثم
۲۶ دی ۱۳۹۹اصلا اصلا طرفدار فرانسه نیستم
ولی خیلی خوشگل و ناز شده
جوون پسند و اسپرتی
زیزیگولو
۲۶ دی ۱۳۹۹تو ایران همون رنوهای قدیمیو تیونینگ میکنن از اینم خوشگلتر میشه!!!
AMG///
۲۶ دی ۱۳۹۹از رنو 5 متنفرم ولی….
عجب چیزی شده???
?Ali Hossein?
۲۶ دی ۱۳۹۹عشق است???
Benz
۲۶ دی ۱۳۹۹بازگشت قدرتمندانه رنو ۵
کوشا
۲۶ دی ۱۳۹۹خخخخخ من همین الآن یکی از ایرانیزه شده هاش رو می رونم!!!
$Ãbţìň$
۲۶ دی ۱۳۹۹یعنی خاک هر دو عالم تو سر این جنرالموتورز و فورد، یه همچین فسقلیه بی نمکِ ****آخه چرا باید برگرده اما جنرالموتورز نه پونتیاک رو برگردوند و نه خیلیای دیگه،روز به روز شرکت های دنیا هرکدوم یه مدلشون رو بازسازی و به چرخه زندگی برمیگردونن جنرالموتورز و فورد هرروز برای رفتن سدان ها و کوپه هاشون نقشه قتل میکشن! بقول آقای جوکر دیگه اخبار خودرویی شده چرند و پرند یا تبلیغات کامپیوتری!حالم بهم خورد اول صبحی….
خدایا خودت اوضاع رو درست کن…
Erfan
۲۸ دی ۱۳۹۹یکی از دلایل ضعف صنایع خودروسازی آمریکایی رو جرمی کلارکسون گفت که ممکنه بخاطر خیلی ارزون بودن ماشین هاشون باشه وقتی ماسل کار های لجندری مثل چلنجر قیمتی زیر 40 هزار دلار دارن مطمئنا درآمد شرکت ها هم کم میشه و باید برندهایی رو حذف کنن و تولیدهاشون رو محدود کنن.
Ali
۲۶ دی ۱۳۹۹واس الکتریکی شدن عالیه و کاملا برازندشه??
یه محصول احتمالا ارزون و بی درد سر خیلی عالیه