خانوادهی آلپاین A110 هماکنون به دو تریم متفاوت تقسیم شده است: نسخهی پیور که بنا به گفتهی آلپاین نزدیکترین روح به خودروی پیروز رالی مونتکارلو در سالهای گذشته را داشته و تریم لجند که تجهیزات رفاهی بیشتر، جزئیات فیبر کربنی و طراحی رتروی رینگها را نشان میدهد.
با توجه به فلسفهی سبکوزنی آلپاین، مدل پیور یک گزینهی جذابتر برای طرفداران لذت رانندگی بوده مخصوصاً اینکه قیمت پایهی ۴۶۹۰۵ پوندی آن باعث شده با ارزانترین A110 تولیدی تا به امروز روبرو باشیم.
البته این خودرو شاخصههای اسپورتی در حد و اندازههای خودرویی چون لوتوس الیزه ندارد. جدای از رینگهای ۱۷ اینچی، شما تفاوت چندانی بین این نسخه و سایر مدلهای A110 مشاهده نخواهید کرد و داخل کابین نیز همین داستان برقرار است. صندلیهای یکتکهی سطلی با وزن ۱۳.۱ کیلوگرم، چرم مشکی و جزئیات آلومینیومی و تریم همرنگ بدنه روی دربها از جمله شاخصههای برجستهی کابین هستند. ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع، سیستم تلماتیک با ثبتکنندهی زمان در پیست و… نیز جزو تجهیزات A110 پیور محسوب میشوند.
سیستم اگزوز اسپورت سوپاپ دار با قیمت ۱۳۸۰ پوند در دسترس بوده و سیستم ترمز با دیسکهای ۳۲۰ میلیمتری نیز ۹۳۶ پوند قیمت دارند. همهی این آپشن ها کاربردی و مفید بوده و باعث میشوند آلپاین A110 پیور خودرویی خاص به نظر آید. البته در این حالت قیمت خودرو افزایش مییابد که شاید از بودجهی خرید برخی افراد بالاتر باشد.
مهم اینکه با وجود این همه تغییرات، هیجان رانندگی A110 کاهش نیافته است. خودروی معدودی در دنیا هستند که میتوانند همچون آلپاین از دست اندازها عبور کرده و ناهنجاری زیادی را وارد کابین نکنند. در سرعتهای پایین کمی از ناهمواری شدید در کابین حس میشوند و شاید بهتر باشد از رینگهای کوچکتری استفاده شود اما در سرعتهای بالاتر شاهد عملکرد خوب سیستم تعلیق هستیم.
حس داخل خودرو به قدری متفاوت است که شاید آن را در ابتدا مختل کنندهی تمرکز خود بدانید. فرمان خودرو سبکتر از اکثر رقبا بوده و تمایل دارد در دستان شما تکان بخورد. البته به زودی به فقدان مقاومت فرمان عادت خواهید کرد و پاسخهای تیز و بازخورد مناسب آن را خواهید ستود. شاسی هم احساس بسیار خوبی منتقل میکند. ابعاد کوچک خودرو کاملاً مناسب یک رانندگی هیجانانگیز است و البته در جادههای پرپیچوخم و با پهنای کم کاملاً جذاب نشان میدهد.
مشخصات آلپاین A110 پیور
- قیمت: 46905 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۸ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: 248 اسب بخار/۳۲۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
tesla
۲۴ اسفند ۱۳۹۷کسی میتونه بگه چرا باید این ماشین خرید
در حالی که میشه دو سه هزار دلار بیشتر
کوروت مدل پایه با مشخصات زیر خرید
8 سیلندر با خروجی 455 اسب بخار
با امکاناتی مثل
سقف از جنس فیبر کربن
اگزوز چهار لول واقعی
تریم چرم قهوه ای
صندلی ها چرم ناپا
ترمز برمبو ۱۳٫۶ اینچ
۶ کیسه هوای ایمنی
hasan
۲۴ اسفند ۱۳۹۷بحث سلیقه هستش دیگه
مهدی
۲۴ اسفند ۱۳۹۷وزن کمتر
شاسی بهتر
چسبندگی بیشتر در پیچ
و در نتیجه لذت رانندگی بالاتر
emad1990
۲۵ اسفند ۱۳۹۷وزن کمتر
این بزرگترین و مهمترین پارامتر تو انتخاب ماشین اسپورته
Reza
۲۵ اسفند ۱۳۹۷هرچی به خودم زور میارم نمیتونم این خودرو رو تو دلم جاکنم.
انگار یه چیزیش کمه
Alireza
۲۴ اسفند ۱۳۹۷دیگه سلیقه اس یکی مثل من و شما کوروت رو ترجیح میدن، یکی هم از این الپاین خوشش میاد
سعید
۲۴ اسفند ۱۳۹۷این ماشین فوق العاده هستش
به قدری تقاضا داشته که شرکت به مشکل خورده خورده بود….و فکر کنم بیشتر از ۵۰۰۰ دستگاه تو سال نمیتونه تحویل بده
بهراد
۲۴ اسفند ۱۳۹۷موتورش جلوشه یا عقبشه؟
سامیار
۲۵ اسفند ۱۳۹۷موتورش وسطشه
ahmad
۲۵ اسفند ۱۳۹۷خیلی زیباست ، اما هنوز کار داره و در اینده ما شاهد تغییر و تحولاتی در ظاهر و پیشرانه این خودرو خواهیم بود وبه نوعی میشه گفت جا افتاده تر ، پخته تر و بهینه سازی تر خواهد شد .