رنو قبلاً با عرضه شاسیبلند کجار طعم موفقیت در این کلاس خودرویی را چشیده است. حالا این برند فرانسوی در تلاش است تا با عرضه شاسیبلند لوکستر و جادارتر کولئوس این موفقیت را در ابعادی بزرگتر تکرار کند.
افرادی که به مدلهای گوناگون رنو علاقه دارند نام کولئوس را به یاد خواهند آورد. البته این خودرو در واقع نمونهی ریبج شده از سامسونگ بازار کره جنوبی بود که تا سال ۲۰۱۰ در بریتانیا فروخته میشد. در حقیقت نسل جدید این خودرو بر پایه پلتفرم بکار رفته در نیسان X-Trail ساخته شده و رنو بجای ارائه آپشن هفت صندلی، تمرکز خود را روی فضای کابین و صندوق گذاشته و نسخه ۵ نفره را عرضه میکند.
6 مدل متفاوت از کولئوس وجود داشته و میتوان از بین پیشرانههای بنزینی و دیزلی، سیستمهای دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک و گیربکس های دستی و اتوماتیک یکی را انتخاب نمود. پیشرانه سطح پایه نسخه ۱.۶ لیتری dCi رنو است که قدرت ۱۲۹ اسبی تولید میکند. این پیشرانه تنها بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه شده و گیربکس ۶ سرعته دستی دارد اما شما میتوانید تریم های متفاوت دینامیک S یا سیگنیچر ناو را انتخاب کنید. این گزینه کممصرفترین تریم بوده و رنو ادعا میکند آلایندگی آن در هر کیلومتر برابر با ۱۲۸ گرم دیاکسید کربن است.
یک پله بالاتر پیشرانه دیزلی ۲ لیتری ۱۷۲ اسبی قرار دارد که در آن سیستم چهار چرخ محرک بهصورت استاندارد نصب شده و از بین گیربکس ۶ سرعته دستی یا CVT اتوماتیک رنو (با نام X-Tronic) میتوان یکی را برگزید. این مدل با گیربکس دستی آلایندگی ۱۴۸ گرمی در هر کیلومتر داشته و در مدل اتوماتیک به ۱۵۶ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر افزایش پیدا میکند.
رنوی بریتانیا کولئوس را یک خودروی لوکس میبیند بنابراین هر دو تریم آن تجهیزات فراوانی دارند. تریم دینامیک S دارای پوشش چرمی در برخی بخشها، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، چراغها و برفپاککنهای خودکار، سیستم اطلاعات سرگرمی R-Link 2 با صفحه لمسی ۷ اینچی (دارای سیستمهای اپل کارپلی و اندروید اتو)، رینگهای ۱۸ اینچی و آینههای جانبی گرم شونده و تاشو است.
تریم سیگنیچر ناو دارای سیستم اطلاعات با صفحهنمایش بزرگتر ۸.۷ اینچی است. این خودرو همچنین دارای پوشش کامل چرمی، صندلیهای جلو گرم شونده و درب پشتی برقی میباشد. لیست آپشن های این خودرو بلندبالا بوده که از آن جمله میتوان به پکیج Climate اشاره کرد که شامل مواردی چون صندلیهای جلوی سردشونده و صندلیهای عقب گرم شونده به علاوه غربیلک فرمان گرم شونده و… میباشد.
و اخبار خوبی به گوش میرسد. پیشرانه دیزلی قدرتمند خودرو احساس راحتی و سرزندگی داشته و به خوبی سرعت میگیرد. این پیشرانه نرم بوده و خللی در عملکرد آن وارد نمیشود و زمانی که در بزرگراه حرکت میکنید چیزی بیشتر از یک زمزمه پسزمینهای به گوش نمیرسد. همچنین صدای باد نیز وجود نداشته که با توجه به ابعاد کولئوس و آینههای جانبی بزرگ عملکرد خوبی محسوب میشود.
گیربکس CVT نیز بخشی از پرفورمنس بالای پیشرانه را تکمیل میکند زیرا یکی از بهترین نوع گیربکسی بوده که ما تاکنون آزمایش کردهایم. اگرچه با تحتفشار قرار دادن آن در برخی شرایط شاهد گیجی گیربکس هستیم اما در اکثر موارد گیربکس X-Tronic رنو واحدی نرم و هوشمند است.
فرمان خودرو پاسخهای سنگین و غیرمستقیمی دارد و تنظیمات سیستم تعلیق که از نمونههای میله مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب تشکیل شده بالانس برجسته بین راحتی و پایداری را به وجود آورده است. در پیچهای تند کمی تکان بدنه مشاهده میشود اما در اکثر بخشها کولئوس تقریباً تخت حرکت میکند.
انتظار میرود پیشرانه ۲ لیتری در بین مشتریان بریتانیایی محبوبیت بیشتری داشته باشد اما هر کسی که نسخه دیفرانسیل جلوی ۱.۶ لیتری را انتخاب کند احساس خوبی خواهد داشت. تست کوتاه این مدل نشان داد که قدرت و گشتاور کافی برای اکثر مواقع وجود داشته و این پیشرانه تاثیر منفی روی آسایش خودرو نگذاشته است. فرمان این خودرو کمی بهتر بوده و اگرچه تعویضهای گیربکس دستی طولانی است اما برای تعویضی مثبت کافی محسوب میشود.
نقطهضعف کولئوس به صدای جاده مربوط میشود. صدای جاده به داخل کابین راه پیدا میکند اما ما حدس میزنیم نوع لاستیک تأثیر زیادی روی این مسئله دارد.
فاکتور نهایی قیمتگذاری است. رنو قبلاً محصولات خود را با شرایط اقساطی مناسبی عرضه کرده است. کولئوس قدرتمند با سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس اتوماتیک اقساط کمتری نسبت به اشکودا کودیاک خواهد داشت؛ و این موضوع واقعاً جالب است.
فاصلهی واقعاً کمی بین شاسی بلندهای خانوادگی همانند رنو کجار و مدل های لوکسی چون ب ام و X3 و آئودی Q5 وجود دارد؛ اما کولئوس میتواند به خوبی در این بخش خود را نشان دهد. پیشرانههای آرام و قوی، لیست تجهیزات سخاوتمندانه و کابین کاربردی و باکیفیت به این معنی است که کولئوس ارزش قرار گرفتن در لیست خرید و مقایسه با رقبایی چون اشکودا کودیاک، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو را دارد؛ اما همانند هر شاسیبلند ۵ نفره بزرگ، شاید از خودتان بپرسید که با پرداخت مبلغی اضافهتر میتوانید فضای پای بیشتر و صندوق جادارتری را به دست بیاورید.
مشخصات رنو کولئوس Dynamique S dCi 175 Auto X-Tronic
قیمت: 31900 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربودیزل
قدرت/گشتاور: 172 اسب بخار/۳۸۰ نیوتون متر
گیربکس: CVT اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9.۲ ثانیه
حداکثر سرعت: 201 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو]منبع: autoexpress
amir
۶ مرداد ۱۳۹۶به نظر من کولئوس بهترین انتخاب تو رنج قیمتی 200 الی 220 ملیونه
قدرت در کنار لوکس بودن☺☺
Sardar
۶ مرداد ۱۳۹۶تا 230 م بدون رقیب . کیفیت راحتی آپشن و زیبایی با قیمت کمتر از همه رقیبان باعث میشه آدم بجای کره ای فرانسوی بخره
datsun
۶ مرداد ۱۳۹۶ایکس تریل به سبک رنو
ساسان.م
۶ مرداد ۱۳۹۶رنو یک سر و گردن که هیچی یه سر تا پا از پژو بهتره
البته همیشه طراحی داخلی رنو میتونه بهتر باشه
پدالی
۶ مرداد ۱۳۹۶بی شک بین سانتافه و سورنتو و کولئوس ، سورنتو گزینه مناسبتری هست. دوستانی که تجربه سواری سورنتو رو داشته باشن متوجه میشن…
امیرحسین (Lion26)
۶ مرداد ۱۳۹۶به فرض اینکه دوستانی تجربه سواری سورنتو رو داشتند، آیا همشون تجربه سواری Koleos رو هم دارند که میگید بی شک سورنتو انتخاب مناسب تری هست ؟
Just France and Japan.
Amir schumacher
۶ مرداد ۱۳۹۶.
بیچاره کسایی که پول واسه نسل قبلش دادن
قیافش یهو عوض شد !!!
Pooya
۶ مرداد ۱۳۹۶آقا یه بررسی از مدلی که ایران اومده بزارین.نگین خودرو از خداشه بررسیش کنین
محسن
۷ مرداد ۱۳۹۶اگه شرکت نگین خودرو مانند ایرتویا اطلس خودرو اسان موتور و…..طمع نکنه که قیمت خودروهاشو بالا ببره موفقیتش صددرصد میشه.
در حال حاضر مابین سانتافه اسپورتیج توسان سورنتو نیسان ایکس تریل تویوتا راوفور بهترین انتخابه چون قیمتش نسبت به این خودروها منطقیه.
درسته ارم رنو روی کولیوس خورده ولی در اصل خودروی ژاپنیه.
چون موتور گیریبکس و پلت فرم با ایکس تریل مشترک هستش منتها قیمتش حدود ۵۰ تومن از ایکس تریل کمتره.
حتی شما قیمت نجومی که ایرتویا برا chr گذاشته را ببینید که یک موتور ۱۱۵ اسبی را داره میده ۲۲۰ تومن و داره سر مردم کلاه بزرگی میزاره.
ali a
۷ مرداد ۱۳۹۶من کیا سورنتو رو بهش ترجیح میدم. با اینه کولئوس هم خوبه
Roham
۷ مرداد ۱۳۹۶من کولئوس رو سوار نشدم ولی ایکس تریل و سورنتو رو روندم سورنتو یه کوچولو امکانات بیشتری داره ولی ایکس تریل به مراتب احساس بهتری به آدم میده
البته این نظر شخصی منه
و به نظر من رنو با این ماشین چهره متوسط ایکس تریل رو جبران کرده.
نکته دیگه اینکه نگین خودرو قبل از وارد کردن این ماشین یه گردهمایی واسه خبرنگارای حوزه ماشین برگذار کرد که در اون به شدت کولئوس رو تو کویرهای مرکزی ایران به چالش کشیده بودن و باز خورد خوبی ازش داده بودن که البته به گفته خبر نگارا فقط دو بار دمای موتور یه کم بالا رفته بود ( نه اینکه جوش بیاره) و خب این واسه یه کراس امور قابل تحسینه که تو شرایط سنگین راندمانی نسبتا نزدیک به SUV داشته باشه
این چیزیه که کره ای ها یه مقدار باهاش مشکل دارن
موضوع آخر اینکه گروه کیا حتی به نسبت هیوندای از کولر ضعیفتری رنج می برن ، نه اینکه کولرشون بد باشه اما تو مقام مقایسه راندمان پایین تری دارن و این چیزی بود که من لااقل تو ایکس تریل نمی دیدم و فکر می کنم کولئوس هم این ضعف رو نداشته باشه
a
۷ مرداد ۱۳۹۶یه تست و مقایسه بین کولئوس و توسان جدید دیدم که توسان برنده اون مقایسه شد…داشبورد و طراحی داخلی کولئوس هم برای من جذابیتی نداره..
رامتین
۷ مرداد ۱۳۹۶کاملا میچربه به توسان و سانتافه.
رامین
۸ مرداد ۱۳۹۶کولئو جدید فاقد hill descent control هست که در نسل قبل بود و در آفرود خیلی به درد میخورد.
کوروش
۶ شهریور ۱۳۹۶من این ماشین رو خریدم قبلش سانتافه داشتم.خداییش از سانتافه ی سر و گردن سرتره.خیلی تیزه ولی سانتافه لش و کند بود.
درضمن جلو پای صندلی عقب هم عالیه.همه چیزش تو این قیمت 220 عالیه.
رسول
۱۴ آبان ۱۳۹۶سلام دوستان من قصد خرید یه شاسی بلند و داشتم
بعد از تحقیقات زیاد رنو کولئوس رو انتخاب کردم
از همه لحاظ مورد تاییده
امین
۹ بهمن ۱۳۹۶قدرتش از سانتافه کمتره الان تو بازار قیمتاشونم یکیه خب ادم سانتافه میگیره