اولین داستر پیکاپ تاریخ نه ساخت داچیاست و نه محصول رنو! این خودرو توسط کوچ بیلدر رومانیایی با نام Romturingia ساخته شده شرکتی که اولین بار یک پیکاپ بر مبنای داستر را در اکتبر سال ۲۰۱۴ هم معرفی کرده بود.
البته افراد عادی نتوانستند آن را بخرند زیرا تنها به تعداد ۵۰۰ دستگاه و برای مشتریان سازمانی ساخته شده بود. حدود ۶ ماه بعد رنو پیکاپ خاص خود با نام داستر Oroch را در بازار آفریقای جنوبی عرضه کرد.
خودروی یاد شده از نوع کرو کب و چهار درب بود؛ اما نسخهی ساخت Romturingia بیشتر به درد کارهای سنگین میخورد و از کابین عادی دو درب با محفظه بار طولانیتر سود میبرد.
حدود یک سال از زمان معرفی رونمایی نسل دوم داستر میگذرد و مشتریان هم مدام میپرسند که چرا نسخهی کاری و پیکاپ این خودروی محبوب ساخته نمیشود. خب دیگر نیازی به منتظر ماندن نیست چراکه بازهم این کوچ بیلدر رومانیایی با داستر پیکاپ به میدان بازگشته است.
این شرکت در نمایشگاه خودروی تجاری هانوفر ماه پیش از پروتوتایپ داستر پیکاپ ۲۰۱۸ رونمایی کرد. در همین خودرو نیز از قدمهای برداشته شده برای نسل پیشین داستر پیکاپ پیروی شده است.
این خودرو دارای کابین عادی و همچنین محفظه بار مجهز به متریال پیشگیری کننده از آسیب به بدنه سود میبرد. ظاهر خودرو بسیار جذاب از کار درآمده و به آسانی میتوان آن را روی خط تولید برد. در واقع همهچیز خودرو از ستون B به بعد اصلاح شده است اما زیرساخت داستر پیکاپ همانند نسخه شاسیبلند است.
پیکاپ مورد بحث از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربودیزل با قدرت ۱۱۰ اسب بخار استفاده میکند. این نیرو از طریق سیستم چهار چرخ محرک به تمامی چرخها منتقل میشود. ما هیچ اطلاعاتی درباره احتمال تولید و عرضهی این خودرو برای عموم مردم نداریم اما اگر Romturingia نسخهی تولیدی آن را روانه بازار کند سورپرایز نخواهیم شد.
محمد
۲۹ مهر ۱۳۹۷درواقع میشه گفت نتیجه جذاب شده
اما با توجه به حجم فضای بار میشه گفت کارایی کمتری داره
درضمن
با خوندن چند خط اول خبر ( ارائه پیکاپ داستر توسط مونتاژکار اوکراینی و نه خود رنو)
یاد خودمون افتادم که تا هر ماشینی رو مونتاژ میکنیم، بجای ارایه نسخه های بروز و فیس لیفت اونها،
پیکاپشونو طراحی میکنیم
تندر رو پیکاپشو میزنیم بجای ارائه نسخه فیس لیفتش
۴۰۵ رو وانتشو میزنیم بجای فیس لیفت کردن خودش بعد از چندین دهه
…
و تازه تیراژ نسخه های پیکاپشون شاید در سال کمتر از ۱۰.۰۰۰ هم باشه
درحالی فیس ایفت کردن خودشون مشتریان چند ۱۰.۰۰۰ و حتی ۱۰۰.۰۰۰ نفری میتونه داشته باشه
مزدا
۲۹ مهر ۱۳۹۷شک نکنید از متخصصان ایرانی کمک گرفتن!!!خخخخ
F22RAPTOR
۲۹ مهر ۱۳۹۷محفظه بار پشت این برابر با ال ۹۰ ایرانه
واسه یه وانت بد نیست
Sajjad
۲۹ مهر ۱۳۹۷حمل پفک
Solid Snake
۲۹ مهر ۱۳۹۷ایده بسیار بدیه
چون نه اروپایی ها از وانت استفاده میکنن(برای حمل و نقل از ون استفاده میکنن)
و نه آمریکایی ها رنو (داچیا) میخرن