رنو

سامسونگ XM3، ری‌بج رنو آرکانا برای بازار کرهٔ جنوبی

کراس‌اوور کوپهٔ رنو آرکانا در جولای سال گذشته در بازار روسیه عرضه شد و حالا نسخهٔ ری‌بج شدهٔ آن با نام سامسونگ XM3 نیز برای بازار کرهٔ جنوبی معرفی شده است. سامسونگ در مارس ۲۰۱۹ با معرفی کانسپت XM3 Inspire پیش‌نمایشی از این خودرو را ارائه کرد و تعجبی ندارد که نسخهٔ تولیدی آن تقریباً به‌طور کامل با کانسپت مذکور یکسان است. سامسونگ XM3 در کارخانهٔ بوسان در جنوب سئول تولید می‌شود و فروش آن از ۲۱ فوریه در کرهٔ جنوبی آغاز شده است.

از آن زمان تاکنون، ۲۲ هزار سفارش خرید برای این کراس‌اوور کوپه ثبت شده که رکوردی در تاریخ سامسونگ محسوب می‌شود. XM3 در ظاهر تقریباً به‌طور کامل با آرکانا یکسان است و صرفاً تفاوت‌هایی جزئی در بیرون آن به چشم می‌خورد اما در داخل داشبورد اصلاح شده و رابط کاربری چندرسانه‌ای آن به‌طورجدی ارتقاء یافته است. در XM3 یک تبلت چندرسانه‌ای عمودی بالای کنسول مرکزی قرار گرفته درحالی‌که در آرکانا یک نمایشگر هشت اینچی به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود. علاوه بر این، نسخهٔ کره‌ای این ماشین به‌صورت استاندارد به یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی مجهز است که با رنو کپچر یکسان است. این در حالی است که آرکانا از صفحه آمپر تمام دیجیتالی بی‌بهره است.

سامسونگ XM3

همچنین نگاه دقیق‌تر به کابین XM3 نشان می‌دهد که دریچه‌های تهویه شکل دیگری یافته‌اند و تریمی هم روی داشبورد اضافه شده است. برای این کراس‌اوور کوپه ویژگی‌های ایمنی مثل دستیار پارک با دوربین دید ۳۶۰ درجه، ترمز پارک اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره و دستیار حفظ حرکت میان خطوط هم قابل سفارش است. هرچند XM3 یک کراس‌اوور کوپه است اما مثل آرکانا، از بزرگ‌ترین صندوق بار در بخش خود برخوردار است که ۵۱۳ لیتر ظرفیت دارد.

سامسونگ XM3

XM3 در کرهٔ جنوبی با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود. موتور اول یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی بنزینی با ۱۲۳ اسب بخار قدرت است که نیروی آن توسط گیربکس CVT انتقال پیدا می‌کند. پیشرانهٔ دوم اما از نوع ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی است که ۱۵۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور که به‌طور مشترک توسط رنو و دایملر توسعه یافته است، محبوب‌ترین پیشرانهٔ XM3 در کرهٔ جنوبی بوده و تقریباً ۹۰ درصد از خریداران آن‌را انتخاب کرده‌اند. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه انتقال پیدا می‌کند که این هم یکی دیگر از تفاوت‌های XM3 با آرکانا است که از گیربکس CVT استفاده می‌کند.

قیمت سامسونگ XM3 در کرهٔ جنوبی از ۱۷,۹۵۰,۰۰۰ وون معادل ۱۴,۷۰۰ دلار برای تیپ پایهٔ SE با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری آغاز می‌شود و به ۲۶,۴۵۰,۰۰۰ وون معادل ۲۱,۶۳۰ دلار برای تیپ بالا ردهٔ RE با موتور ۱.۳ لیتری توربو می‌رسد. به گفتهٔ رنو سامسونگ، موفقیت XM3 در کرهٔ جنوبی بدان معنا است که این کراس‌اوور کوپه در آینده نزدیک مطمئناً در سایر بازارها هم عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    LCD این ماشین با کیفیت نشون میده مثل گوشی های سری S سامسونگ

    1. Zonda R

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      14700 دلار!!!!!……
      دیروز محصولات چری باز هم افزایش قیمت داشتن و حالا با دلار 16000 تومنی 33000 دلار قیمت خورده 520 میلیون تومن
      البته تو این شرایط قیمتها افزایش عادی بوده بخاطر وجود بسته بودن تمام درها
      اگر ارکانا تو ایران بوده 1/2 میلیارد قیمت میخورد واقعا عجیبه اینجا شرایط

      1. car lover

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (688 ديدگاه)

        یه بنده خدایی گفت اولین شرط برای زندگی یه ماشین باز رفتن از ایرانه
        کسی که چند میلیارد پول یه ماشین 40 عزار دلاری میده میتونه اون چند میلیاردو ب طور مستقیم پاسپورت یه کشور دیگرو بخره (فرانسه فک کنم رو سه میلیارد چهارمیلیاردع)و با بقیه پولش اون ماشین مدنظرشو بگیره تازه از امکانات یه پاسپورت دیگه هم میتونه استفاده کنه
        یاحق

        1. عطا

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (110 ديدگاه)

          شاید اینجا جهنم ماشین بازا باشه ولی واسه موتور باز ها ( اونایی واقعا عاشق موتورن نه لات هایی که الان اطرافمون پر هست و چهره واقعی موتور سوار ها رو خراب کردن) جهنم اندر جهنم هست.

        2. مهدی

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1328 ديدگاه)

          دقیقا برای ماشین باز بودن باید ماشین داشت و برای داشتن ماشبن خارجی باید رفت اون ور

  2. مهدی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    lg

  3. مهدی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    ترکیب BMW با Benz

  4. آرش وان

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (317 ديدگاه)

    قیمت رقابتی بسیار خوبی را رنو سامسونگ برای این ماشین XM3 داده است ، در کره جنوبی کولئوس با نام QM6 هنوز فروش خوبی را تجربه میکند، هر چند تلیسمان بر خلاف یکسال اول رونمایی ؛ فعلاً از اپتیما(کیا K5) فروش کمتری دارد ولی همچنان از شورلت مالیبوی خوش ساخت فروش بیشتری دارد

  5. آرش وان

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (317 ديدگاه)

    کاش حداقل شرایط سال ۱۳۹۵ به قبل!!! هنوز فراهم بود و پای این ماشین و خیلی برندای دیگه به ایران باز بود ???

    XM3 با قیمت ۲۱۰۰۰ دلار ۱۰ هزار تومنی اون موقع هم + به علاوه ی تعرفه های ظالمانه ی دو برابر هم چیزی بیش از ۴۲۰ میلیون نباید بیشتر میشد ؛ با دلار ۱۶ تومنی هم میشه ۶۷۰ چوق

    به جای تحریم های ظالمانه بگوییم تعرفه ها و قوانین داخلی ظالمانه ???

    1. محمد

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (598 ديدگاه)

      آرش عزیز….
      اعتقاد همیشگی من بر این بوده….
      ما از داخل تحریمیم

  6. محمد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (598 ديدگاه)

    کراس اوور کوپه…
    احتمالا در آینده کراس اوور سدان…. یا بهتر بگم سدانهای قد کشیده هم متولد خواهند شد
    چیزی مثل مدل کانسپت مایباخ
    احتمالا تنها راه نجات سدانها از خطر انقراض باشه

    1. آرش وان

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (317 ديدگاه)

      اتفاقاً رنو زده ؛ اسمش هم لوگان استپ وی هست و در بازار خصوصاً روسیه از سال ۲۰۱۹ عرضه شده به علاوه ی آمریکای جنوبی

      سرچ کنید و عکسهاشو ببینید

  7. حسین

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (111 ديدگاه)

    بنظرم یه مارک رنو و یه مانیتور داشبوردو عوض کردن بقیه ش همون ارکاناست.علی برکت الله مبارک صاحبش باشه.فقط ما عکسارو نگاه میکنیم.

  8. ایران فرانسه

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (51 ديدگاه)

    از این غصه ام می گیره که اگه برجام را هوا نکرده بودند رنو تو سایت ساوه قرار بود یک محصول برای اولین بار در جهان را بده ما تولید کنیم و از اینجا صادر بشه احتمالآ همین مدل بود منبعش مصاحبه مدیر شرکت رنو پارس

    1. مهدی

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1328 ديدگاه)

      اره برجام رو هوا نمی فرستادن اقتصاد کشور یک تکونی میخورد و خیلی از کسب و کارا رونق میگرفت و خیلی شغل ها درست میشد که ماشین خریدن جزو کوچکی از برکاتش بود حیف شد و بعیده تا مدت طولانی اقتصاد ایران از منفی ۹ یک تکونی بخوره

  9. رضا

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (311 ديدگاه)

    اگر واردات اتومبیلها رو آزاد کنن اینقدر تو حق مصرف کننده ایرانی ظلم نمیشه و در ضمن خودروسازای داخلی هم بازارشون رو از دست نمیدن چون قیمتاشون نسبت به خارجیها پایینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا