رنو رسماً نسل دوم هاچبک الکتریکی Zoe را معرفی کرده است. این ماشین که پرفروشترین خودروی الکتریکی بازار اروپا محسوب میشود، وعده داده است که در مقایسه با نسل قبلی کاملاً بهتر باشد. بااینحال نسل جدید Zoe در طراحی بیرونی بیشتر تکاملی از نسل قبلی به نظر میرسد که تغییراتی شامل جلوپنجرهٔ جدید، سپرهای جدید، چراغهای LED جدید و استاندارد برای جلو و عقب، طیف تازهٔ رنگهای بیرونی و طراحی جدید رینگها با اندازههایی از ۱۵ تا ۱۷ اینچی در آن صورت گرفته است.
برخلاف طراحی بیرونی، در کابین Zoe جدید تغییرات قابلتوجهی روی داده بهگونهای که طرح داشبورد کاملاً جدید و متریال بهتر شامل پلاستیک نرم و خوش لمس در آن ارائه شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو نیز با یک صفحهنمایش لمسی ۹.۳ اینچی ارتقاء پیدا کرده و حالا یک نمایشگر ۱۰ اینچی TFT قابل تنظیم هم بهصورت استاندارد بهعنوان صفحه آمپر دیجیتالی برای خودرو در نظر گرفته شده است. ازجملهٔ ویژگیهای اتصالی نسل جدید Zoe نیز میتوان به اندروید اتو، کارپلی و دو پورت USB در عقب اشاره کرد درحالیکه پد شارژ بیسیم هم برای آن قابل سفارش است.
نسل جدید Zoe در بازار با رقبای سرسخت و تازهواردی مثل پژو e-208 و اوپل Corsa-e مواجه خواهد بود و به همین دلیل رنو قوای محرکهٔ آنرا کاملاً ارتقاء داده است. بدین منظور، Zoe مدل ۲۰۲۰ به یک پکیج باطری لیتیوم یون ۵۲ کیلووات ساعتی مجهز شده که ۳۰ درصد ظرفیت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد اما ابعاد آن با نمونهٔ قدیمی یکسان است. این باطریهای جدید که قابلیت شارژ سریع را هم دارند، با هر بار شارژ کامل طبق معیار و ارزیابیهای WLTP، امکان پیمودن مسافتی برابر با ۳۹۰ کیلومتر را برای خودرو فراهم میکنند که ۲۰ درصد بیشتر از قبل است.
با استفاده از شارژرهای جدید ۵۰ کیلوواتی DC میتوان ظرف ۳۰ دقیقه باطریهای Zoe را برای پیمودن مسافتی در حدود ۱۴۵ کیلومتر شارژ کرد درحالیکه با شارژرهای عمومی ۲۲ کیلوواتی، با یک ساعت شارژ انرژی لازم برای پیمودن ۱۲۶ کیلومتر فراهم میشود. شارژ کامل باطریهای این هاچبک الکتریکی با شارژرهای معمولی ۷ کیلوواتی اما نُه ساعت و نیم طول میکشد. البته کسانی که به بُردی در حدود ۳۰۰ کیلومتر نیاز دارند، هشت ساعت شارژ با شارژرهای معمولی برای آنها کافی خواهد بود.
یکی دیگر از بهروزرسانیهای فنی بزرگ نسل جدید Zoe تجهیز آن به موتور الکتریکی جدیدی بنام R135 است که ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این در حالی است که موتور R110 نسل قبلی ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور داشت. نیروی این موتور که توسط یک گیربکس تک سرعته به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند، Zoe جدید را قادر میسازد ظرف ۱۰ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و نهایتاً به حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
در نسل جدید Zoe حالت رانندگی جدیدی بنام B Mode تعبیه شده است که امکان رانندگی با یک پدال را فراهم میکند. این حالت اثر سیستم احیای انرژی ترمزها را تقویت میکند و بنابراین بهمحض اینکه راننده پای خود را از روی پدال گاز بردارد، سرعت ماشین بهمراتب سریعتر از حالت معمولی کاهش پیدا میکند. علاوه بر این، حالت D هم همچنان در Zoe وجود دارد که هنگام حرکت با سرعت ثابت در خارج از شهر مفید خواهد بود. برای انتخاب این حالات، کنترلر جدیدی بنام e-shifter در نظر گرفته شده است.
از لحاظ ایمنی نیز نسل جدید Zoe به طیف گستردهای از تکنولوژیها و سیستمهای کمکرانندهٔ جدید مجهز شده که ازجملهٔ آنها میتوان به ترمز اضطراری فعال، هشدار خروج از خط، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، پایش نقاط کور، نوربالا و پایین خودکار، دستیار پارک آسان و نگهدارندهٔ خودکار در شیبها اشاره کرد. در همین حال، راننده میتواند از راه دور با استفاده از گوشی هوشمند خود به برخی از قسمتهای خودرو دسترسی داشته باشد. بهعنوانمثال از این طریق میتوان وضعیت شارژ و میزان بُرد باطریها را بررسی کرده و بخاری یا سیستم تهویه را روشن یا برنامهریزی نمود. نسل جدید رنو Zoe از پاییز آینده در بازار اروپا عرضه خواهد شد.
L-H-P-TT
۲۸ خرداد ۱۳۹۸درسته که خیلی زیاد تغییر نکرده اما بشدت زیبا تر شده ، طراحیش دلچسبه ، در صورتی که نسل قبلی یکم زننده بود
پیکان جوانان گوجه ای
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ایده ال برای شهرهای بزرگ به نظرم تسلا باید وارد این کلاس بشه چون تو اروپا کلاس پر فروشی هستش
ali a
۲۸ خرداد ۱۳۹۸هم طراحی داخلی و بیرونی زیبایی داره. هم قدرت و پیمایش بالایی داره…ارزش خرید بالایی داره…رنو بهتره تو کلاس های بزرگتر هم خودروی برقی بزنه…
آرمین
۲۸ خرداد ۱۳۹۸دو شرکتی که خیلی در زمینه خودروی اقتصادی موفق هستن اول تویوتا هست و بعد شرکت رنو و نقاط مشترک و تمایز زیادی با هم دارن مثلا تویوتا در زمینه استهلاک کم و کیفیت بالا و شبکه نمایندگی و خدمات نسبتا مناسب حرف اولو میزنه و رنو هم در زمینه ظاهر زیبا بروز و شیک و کیفیت ودوام نسبتا مناسب و نوآوری و تکنولوژی روز دنیا، ولی در کل اگر خودرویی که خریده میشه اگه استفاده بیش از حد و بی اندازه و کاری مد نظر نباشه و برای استفاده شخصی و خانوادگی باشه رنو برند مناسب تری هستش
me84
۲۸ خرداد ۱۳۹۸.
طراحیش خیلی زیباست ولی قابل مقایسه با هوندا e نیست. ایکاش هوندا برد اینو داشت.
L-H-P-TT
۲۸ خرداد ۱۳۹۸کلا از وقتی خودروهای الکتریکی وارد بازار شدن به غیر از محصولاتی نظیر تسلا و BMW بقیه از طراحی ظعیف رنج میبردن ، اما داریم میبینیم که شرکت های نظیر AUDI ، پورش ، BENZ دارن با محصولات زیبا و چشم نواز وارد بازار میشن ، و این هم امیدوار کنندس هم ناراحت کننده ، خوشحال کننده برای محیط زیست جهانی و ناراحت کننده این که خودروهای احتراق داخلی اینده ای روشن پیش رو ندارن ، نیاز به یه انقلاب در ساز و کار موتور های احتراق داخلی داریم ، امیدوارم اتفاق بیفته ???
Bilbo
۲۸ خرداد ۱۳۹۸عالی، عالی
دم رنو گرم، تو عکس ها که خیلی خوبه، ببینیم از لحاظ فنی و در دنیای واقعی چه میکنه…
عباس
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ما که فقط باید عکسشون را ببینیم… ?
حمید
۱۸ خرداد ۱۳۹۹سلام دوستان من امروز مدل ۲۰۱۸ رو خریدم، فرانسه هستم
فوق العاده است. سوالی دارین در خدمتم