با توجه به اهمیت بازار هند برای رنو، این شرکت فرانسوی کراساوور کوچک جدیدی بنام تریبر را معرفی کرده که صرفاً برای بازار هند در نظر گرفته شده و بهصورت محلی در این کشور تولید خواهد شد. این خودرو در بازار هند به دیگر کراساوورهای رنو شامل کوئید، داستر و کپچر خواهد پیوست. تریبر در بیرون همانند نسخهٔ بزرگتری از کوئید به نظر میرسد و در جلو بهراحتی بهعنوان یک رنو قابلتشخیص است اما نمای عقبی آن شباهت قابلتوجهی به فورد اکواسپرت دارد.
تریبر با ۳,۹۹۰ میلیمتر طول، ۱,۷۳۹ میلیمتر عرض و ۱,۶۴۳ میلیمتر ارتفاع، ۱۳۲ میلیمتر کوتاهتر، ۳۹ میلیمتر باریکتر و ۷۶ میلیمتر بلندتر از کپچر است. فاصلهٔ محوری این کراساوور جدید نیز ۲,۶۳۶ میلیمتر بوده که ۳۰ میلیمتر بیشتر از کپچر است درحالیکه تنها ۹۴۷ کیلوگرم وزن دارد. تریبر اما علیرغم اندازهٔ کوچکش، در داخل ظرفیت حمل هفت نفر را دارد. البته در صورت باز بودن هر سه ردیف صندلیها، فضای صندوق بار تنها ۸۴ لیتر خواهد بود و میتوان گفت در این حالت تقریباً صندوق باری در خودرو وجود نخواهد داشت.
اما در هنگام باز بودن شش صندلی، یعنی درصورتیکه یکی از صندلیهای ردیف سوم خوابانده شود، ظرفیت صندوق بار به ۳۲۰ لیتر و در صورت خواباندن هردو صندلی ردیف سوم، این عدد به ۶۲۵ لیتر افزایش پیدا میکند. به گفتهٔ رنو در حالت پنجنفره، تریبر بیشترین ظرفیت صندوق بار را در این کلاس ارائه میکند. علاوه بر این، در این کراساوور کوچک امکان ایجاد بیش از صد ترکیب مختلف صندلیها وجود دارد. از دیگر ویژگیهای صندلیهای این خودرو نیز میتوان به صندلیهای کشویی ردیف دوم با قابلیت خم شدن و صندلیهای شخصی ردیف سوم اشاره کرد که نصب و حذف آنها آسان است.
طراحی داشبورد تریبر اما بسیار ساده است و غربیلک فرمان معمول رنو بدون هیچ دکمهای در آن دیده میشود. بااینحال برخلاف انتظار، در اینجا صفحه آمپر دیجیتالی و یک نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو هم به چشم میخورد که البته احتمالاً این ویژگیها فقط در تیپهای بالایی ارائه میشوند. یکی از جالبترین ویژگیهای داخلی تریبر نیز کنترلکنندهای با سه سطح است که در پشت ترمزدستی قرار گرفته و میزان قدرت سیستم تهویه را برای صندلیهای ردیف دوم کنترل میکند. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی این کراساوور کوچک فرانسوی هم میتوان به سیستم تهویهٔ دستی با دریچه برای هر سه ردیف صندلیها، پنجرهها و آینههای جانبی برقی، استارت دکمهای، پورتهای USB و خروجی شارژ ۱۲ ولت اشاره کرد.
به گفتهٔ رنو، این کراساوور جدید بر اساس پلتفرم ماجولار جدیدی ساخته شده که توسط اتحاد رنو-نیسان توسعه یافته است. سازندهٔ فرانسوی برای تریبر تنها یک پیشرانه در نظر گرفته که از نوع ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی با ۷۲ اسب بخار قدرت و ۹۶ نیوتن متر گشتاور است. قطعاً اینها اعداد هیجانانگیزی نیستند اما به گفتهٔ رنو، نیازهای واقعی کاربران هندی را برآورده میکند. نیروی این موتور نیز بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انتقال پیدا میکند اما امکان سفارش یک نمونهٔ نیمه اتوماتیک هم برای آن وجود دارد.
در مورد نام Triber نیز رنو توضیح داده است که چون در هند مردم محلی دوست دارند با خانواده یا قبیلهٔ خود سفر کنند بدون آنکه پول زیادی را برای خرید یک خودروی بزرگ صرف کنند، نام این خودرو هم از کلمهٔ Tribe به معنای قبیله گرفته شده است. تریبر در کارخانهٔ رنو در شهر چنای هند تولید میشود و از نیمهٔ دوم امسال راهی بازار این کشور خواهد شد. رنو میگوید این کراساوور جدید در هند هیچ رقیب مستقیمی ندارد که به لطف این موضوع و همینطور قیمت رقابتی امیدوار است فروش سالانهٔ آن تا سه سال آینده به ۲۰۰ هزار دستگاه برسد. البته سازندهٔ فرانسوی فعلاً از قیمت تریبر حرفی نزده و صرفاً عبارت قیمت رقابتی را بیان کرده است.
محمد
۳۱ خرداد ۱۳۹۸بازار هند اینقدر واسه رنو مهمه که بخاطرش خودروی انحصاری رونمایی میکنه
بازار ایرانم اینقدر براش مهمه که امتیاز محصول رده خارج غیرقابل مونتاژ در کشورهای رقابتی دیگه که سود خالصه براش رو خیلی راحت زیر پا بگذاره
بله بسته به صنعت ماست که چی از خودروسازان بخوایم مثل هند یا مثل ما
srezahf
۳۱ خرداد ۱۳۹۸قرار بود ایرانم همین بشه
توی سال ۸۳ یا ۸۴ بود که قرار بود ایران هاب رنو توی اسیا بشه و مرکز طراحی و اینام بیاد توی ایران و دو محصول لوگان و مگان به عنوان اولین محصولات مونتاژ بشه
ولی گفتنداین استعمار نوین فرانسس!
و رنو هم هند را انتخاب کرد
که اخرشم رنو اومد توی ایران!
مرتضی
۳۱ خرداد ۱۳۹۸چراغهای عقبش مثل X5 :|
LEWIS HAMILTON (مجید)
۳۱ خرداد ۱۳۹۸عالی بود
خوش به حالشون
بسیار زیبا ، کاربردی ، و با قیمت مناسب
قدرت و گشتاورش هم کاملاً برای رانندگی شهری و جاده های باز کفایت میکنه. ممکنه در سبقت گیری و جاده های دوبانده در سرعت بالای 105 کیلومتر کمی لنگ بزنه که به نظرم چیز زیاد مهمی نیست
امکاناتش هم عالیه و نمای بیرونش اصلا حس یک ماشین ارزون رو تداعی نمیکنه
me84
۳۱ خرداد ۱۳۹۸.
فاصله محورهاش به نسبت طول ماشین خیلی خوبه. تا جایی که میشد دو محور از هم فاصله دارن که فضا برای 7 نفر تو یه ماشین 4 متری ایجاد بشه