استراتژی الکتریکی سازی رنو منجر به ارائه زمانبندی نسبتاً عجیبی برای عرضه محصولات شده است. مگان اسپورت تورر استیشن پیش از پایان سال ۲۰۲۰ به محصولی پلاگین هیبریدی تبدیل شده و تازه هشت ماه بعد برادر پرفروشتر یکی مگان هاچبک با همین قوای محرکه معرفی شده است.
اما با وجود اینکه تمامی محصولات رده میانی گروه فولکسواگن دارای نسخههای پلاگین هیبریدی بوده و نسل بعدی اوپل آسترا و پژو ۳۰۸ از همین نوع قوای محرکه استفاده خواهند کرد به نظر میرسد مگان در زمان مناسبی از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده کرده است. از طرف دیگر باید به کراس اوور تمام الکتریکی و جدید با همان نام E-Tech اشاره کرد که اوایل سال ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید.
چیز خاصی را نمیتوان درباره طراحی قوای محرکه مگان گفت. حداقل در روی کاغذ که با یک راهحل بسیار خوب روبرو هستیم زیرا قوای محرکه پلاگین هیبریدی این خودروی فرانسوی ترکیبی از پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی ۶۴ اسبی بوده که باعث ایجاد قدرت ترکیبی ۱۵۸ اسب بخاری میشوند. با وجود باتری ۹.۸ کیلووات ساعتی هم میتوان به شعاع حرکتی حدود ۴۵ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی دست یافت. نباید انتظار تکنولوژی شارژ سریع را داشت اما خب ظرفیت نسبتاً مناسب باتری باعث میشود شارژ کامل آن حدود ۳ ساعت طول بکشد.
سواری این خودرو بسیار شبیه مگان اسپورت تورر است. سیستم هیبریدی این خودرو در شهر عملکرد خوبی داشته و از ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور موجود برای شتاب گیری نرم و ناگهانی استفاده میکند و در همین اثنا تنها ناله ضعیفی به گوش میرسد. شما به این موارد باید فرمان سبک و سواری نرم در سرعتهای پایین را اضافه کنید تا بدانید که مگان پلاگین هیبریدی در سفرهای کوتاه خودرویی بسیار قابلقبول خواهد بود.
البته بررسی خودروهای پلاگین هیبریدی در سفرهای طولانیتر کار سختتری است و عملکرد مگان از این نظر باید مورد کنکاش بیشتری قرار گیرد. البته شتاب خودرو به حد کافی سریع بوده هرچند هرگز نباید آن را بسیار سریع دانست. همچنین گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این خودرو گاهی بین انتقال نیروی الکتریکی و بنزینی مردد بوده و ناهنجاری خود را نشان میدهد.
این موضوع جای شرمساری دارد زیرا وضعیت کلی خودرو خوب بوده و همین موارد کوچک در آن برجسته میشود. پیشرانه بنزینی مگان E-Tech نرم و معمولاً ساکت بوده اما در شتاب گیری های سنگین ماهیت خود را نشان میدهد. از نظر مدیریت باتری نیز پیشرانه عملکرد هوشمندانهای خواهد داشت. شما میتوانید چندین حالت را برای افزایش احیای انرژی ترمز، بهبود پرفورمنس یا حفظ میزان شارژ باتری انتخاب کنید.
تست دو ساعته ما شامل رانندگی در خیابانهای شهری، جادههای نرم و بزرگراهها بود و اگرچه شارژ باتری بهصورت کامل خالی شد اما مگان توانست مصرف سوخت زیر ۳ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کند.
وزن این خودرو حدود ۲۵۰ کیلوگرم بیشتر از نسخه استاندارد مگان بوده و شما همین موضوع را در شاسی حس میکنید. مگان پلاگین هیبریدی اگرچه سواری موجداری ندارد اما به اندازه مدل بنزینی از تغییر جهتهای سریع در لاین حرکتی خرسند نیست. همین نکته درباره بسیاری از رقبای پلاگین هیبریدی مگان نیز صدق میکند.
با ورود به کابین کاملاً حس و حال مگان فیس لیفت سال ۲۰۱۶ را مشاهده خواهید کرد. پلاستیکهای نرم در اکثر سطوح قابلرؤیت بکار رفته اما در کل باید گفت از نظر کابین مگان قافیه را به برادران کوچکتر و مدرنتر یعنی کلیو و کپچر و همچنین محصولاتی مثل اشکودا اوکتاویا و فولکسواگن گلف میبازد.
از جمله تکنولوژیهای بکار رفته هم میتوان به پشت آمپرهای دیجیتالی، نمایشگر مرکزی ۹.۳ اینچی در تریم تست شده R.S؛ و… اشاره کرد. این نمایشگر عملکرد خوبی داشته اما اینترفیس آن کمی پیچیده بوده و گرافیک نمایشگر نیز کیفیت برخی رقبا را ندارد.
اما خب مگان E-Tech فضای کابین مناسبی داشته و افراد قدبلند از نظر فضای سر و پا مشکلی نخواهند داشت. اگرچه فضای بار تحت تأثیر قوای محرکه پلاگین هیبریدی قرار گرفته و از ۴۷۳ به ۳۰۸ لیتر رسیده اما هنوز هم بیشتر از فضای بار گلف GTE است.
رنو مگان E-Tech خودروی بینقصی نیست اما سواری نرم و بی حاشیهای داشته و مصرف سوخت آن نیز پایین است. مالیات پایین این خودرو باعث میشود خریداران سازمانی بیشتری به آن جذب شوند اما اگرچه مگان خودرویی راحت و نسبتاً جادار است ولی طراحی کابین آن به سالهای قبل تعلق دارد.
مشخصات رنو مگان R.S. Line E-Tech PHEV 160
- قیمت: 31495 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی
- قدرت: 158 اسب بخار
- گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9.۴ ثانیه
- حداکثر سرعت: 175 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر
حسام
۲ آبان ۱۴۰۰ماشین خوبیه ولی کابین کسل کننده ای داره بنظر من
Ali_x76
۲ آبان ۱۴۰۰کلا ماشینای هیبرید رو خیلی منطقی نمی دونم
وزن بیشتر – فضای کمتر – قیمت بالاتر
به نظرم بهترین انتخاب، سیستم های هیبرید خفیف هستن که با حداقل وزن، اشغال فضا و قیمت، میتونن از هدر رفت انرژی موتور درون سوز استفاده کنن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ آبان ۱۴۰۰اونطوری دیگه مصرف یه ماشین اقتصادی مثل این به زیر ۲ لیتر نمیرسید که مقوله خیلی مهمی در این سگمنته
Ali_x76
۳ آبان ۱۴۰۰مصرف ۲ لیتری چیزی جز دروغ نیست
چرا که ماشین رو با باطری پر و تا قبل از خالی شدن باطری تست کردن
یعنی در اصل مصرف ماشین ۲ لیتر + مثلا ۳۰ کیلووات ساعت بوده
برای عادلانه و صحیح بودن شرایط، یا باید مقدار بنزین معادل برقی که از اول داخل باطری بوده رو اضافه کنن، یا تست با باطری خالی انجام بشه
اگه اشتباه نکنم تو خود پدال یه مقاله منتشر شد مبنی بر اینکه مصرف متوسط خودرو های هیبریدی در دنیای واقعی حدود ۷-۸ لیتر بوده و به کژتابی و درست نبودن مقادیر اعلامی اعتراض کردن
ماشین های هیبریدی غیر پلاگین هم همین مشکل رو دارن
تست با باطری پر شروع میشه، در صورتی که شارژ باطری از طریق بنزینی که قبلا سوزونده شده تامین شده
Aran+Milan
۲ آبان ۱۴۰۰با این پول مدل پایه بی ام و سری ۳ میتونی بخری خیلی گرونه واسه یه هاچبک ساخت رنو
فرزاد
۲ آبان ۱۴۰۰با اینکه من خودم به شخصه تو هاچ بک ها کلیو و پولو بیشتر میپسندم ولی از حق نگذریم مگان همیشه جزو خفن ترین هاچ بکها بوده و هست ِبا وجود هاچ بک بودن ولی خداییش ابهت داره قیافش حتی نسبت به گلف
sam
۲ آبان ۱۴۰۰۱- مگان همیشه زیر رقبا مخصوصاً گلف بوده.
۲-مگان هیچوقت جزو خفن ترین هاچبک ها نبوده.
۳-اگه این ابهت داره پس امثال G class چی دارن؟
۴- با همین اکانت جواب بده نیاز به کامنت دادن با اکانت فیکت «علی» نیست.
فرزاد
۲ آبان ۱۴۰۰کاملا مشخصه کی اکانتش فیکه ژاپنی باز فیک میدونی بررگترین افتخار فرانسه چیه هواپیمای کنکورد جت جنگنده داتسو رافائل سیتروئن ایکس ام v8 بوگاتی تایپ 51 v12 دهه 40 و 50 حالا بگو ژاپن اشغالساز به غیر حضرت لندکروز نیسان جی تی ار بزرگترین افتخارش چیه میتونه یه موتور جت کنکورد بسازه لاستیکاشو چی میتونه بزرگترین افتخارش اینه مثل نیسان همیشه اویزونه رنو باشه برا کسایی که زحمت کشیدن پاپوش درست کنه
sam
۲ آبان ۱۴۰۰فرزاد یا علی چه ربطی به جت کنکورد داره من گفتم گلف بهتر از مگانه ناراحت شدی ??? 😂😂😂 لنکروز و پاترول چه ربطی به من داره اخه مرد مومن 😂😂😂
علی
۳ آبان ۱۴۰۰اولا که این اکانت مال منه نه ایشون
دوما نگفتم ابهت نداره گفتم لندکروز ابهتش بیشتره و این یه نظر شخصیه
سوما من از فرانسه و ماشینهای آشغال متنفرم اوکی ؟
علی
۳ آبان ۱۴۰۰منم از جاپن ماشینای اشغالش متنفرم به قول یه دوستی اینا از قوم ی ع ج وج و م ع ج و ج هستن با اون زبان مزخرف : ها هو هی هیع هویوع هی با اون لباسای مسخره خونه های زشت اب و هوای همیشه ابری شرجی قیافه های شبیه هم ماشینای کوچولو موچولو 500 سی سی دیگه چی میخوای بگم برات سام داتسون یا هر اسم دیگه ای که هستی
علی
۳ آبان ۱۴۰۰تموم شد ؟ خیلی تاثیر گذار بود حالا برو سوار ماشین بی کیفیت فرانسویت شو ! و ببین چطور چینیها دنیا رو فرا میگیرن !
sam
۲ آبان ۱۴۰۰مگان بزرگترین افتخار فرانسه آشغال ساز
علی
۲ آبان ۱۴۰۰چرا قیمهارو میریزی تو ماستا هر مشکلی با من داری به خودم بگو *** مگان همیشه عالی بوده هست یه نگاه به تاریخچه مگان امار فروش میزان تولید محبوبیت مگه اینکه همه اینا منکر شی مثل همیشه یه نگاه فقط به فروش کلیو بنداز سطح پایین ترین محصول رنو که همون داچیاست از انگلیس بگیر تا کل اروپا پر فروشترین برند شده
sam
۲ آبان ۱۴۰۰پرفروش ترین خودروی اروپا برای سال های پیاپی گلف بوده فرزاد یا علی 😂😂 جزو هاچ بک های محبوب تو آمریکا هم هست امّا مگان یا کلا رنو تو آمریکا پیدا نمیشه 😂
علی
۲ آبان ۱۴۰۰ِعه چشم بسته غیب گفتی (داتسون وجدان ژاپن جی تی آر سام ) خودم و همه بچهای سایت میدونن گلف همیشه پرفروشترین بوده ولی بعد گلف همیشه کلیو مگان 308 208 پرفروشترین بودن بعضی سالها جاهاشون جا به جا شده ولی همیشه 3 – 4 بعدیش خودروهای فرانسوی بودن در ضمن تو امریکا کلا هاچبک ها طرفدار چندانی ندارن ربطی به بد یا خوب بودنش نداره مثلا همین گلف که تو اروپا پرفروشترینه تو امریکا نیست در ضمن معیار ما بازار اروپا بود چه ربطی به امریکا داره که امریکارو قاطی میکنی توی تست و بررسی هایی هم که توسط مجلات معتبر خودرویی اونایی که مربوط به اروپاست همیشه فرانسویا حرفای زیادی برا گفتن داشتن و گرنه اون مجلاتی که مختص بازار امریکاست هیچ موقع راجع به خودروهای فرانسوی یا محصولاتی که کلا تو بازار امریکا نیست مثل اشکودا سئات اُپل یا خودروهای چینی تست و بررسی صحبتی نمیشه نه بخاطر بد بودن بلکه بدلیل عدم حضور اون برندهاست چون هدف از مقایسه یا رتبه بندی شرکتهای دیگه تو زمینه های مختلف بازار امریکاست
علی
۳ آبان ۱۴۰۰مگان یه آشغال به تمام معناست !
علی
۳ آبان ۱۴۰۰ژاپنی باز فیک ( داتسون سام وجدان ژاپن سابق ) که الانم با اسم من کامنت میزاری مگه آشغالتر از ماشینای جاپنی وجود داره ته اسطورهاتون نیسان جی تی ار اشغاله
datsun
۳ آبان ۱۴۰۰داداش شما چه مشکلی داری هر اکانتی رو به من ربط میدی پدال جان ایشون چندین بار که همه اکانت ها رو به بنده ارتباط میده و بد دهنی میکنه لطفآ اگه راهی هست رسیدگی کنید
علی
۳ آبان ۱۴۰۰آره بخاطر بی کیفیت بودنه که رنو کلیو هر سال رتبه دوم فروش داره !؟ راستی تبریک به غیر جاپن بنجلساز ، چینیام به فن هات اضافه شدن ، امیدوارم با دانگ فنگ چینی موتور 206ت خوش باشی
محمد مختاری آذر
۲ آبان ۱۴۰۰مگان واقعا هاچبک عالی هستش ولی باید با این قوای محرکه ضعیف این قیمت خیلی زیاده با این پول میشه یک آستون مارتین DB7 خرید
شما بگید آستون مارتین میخرید یا این مگان رو خودشم بگم آستون مارتین یک موتور 12 سیلندر داره با قدرت 426 اسب بخار؟ خدایی راست بگید
محمد
۲ آبان ۱۴۰۰موافقم با شما یکی از ایراداتی که میشه به فرانسویا گرفت همین گرون بودن محصولاتشون با سایر رقبا و یکی از دلایل خروجشون از بازار آمریکا در دهه نود همین بود و البته عدم شبکه گسترده تبلیغات و خدمات پس از فروش میشه گفت تنها دلیلش همین بود و من این چند سال پیش تو یکی از مجلات خودرویی خوندم که درباره علت خروج فرانسویا از بازار آمریکا نوشته بود ذکر کرده بود ولی جدای از این واقعا تو مبحث خودروهای هاچ بک البته بعد گلف که از ابتدای تولدش تا امروز چندین نسل خوش درخشیده باید گفت بعد از اون همیشه فرانسویا بودن که در سطر قرار داشتن از رنو 5 ، 205 بگیر تا ظهور کلیو و مگان در دهه نود والانم 208 ، 308 که همیشه جزو محبوبترینا و پرفروشترینای اروپا بودن ، همین نسل جدید 308 که تازه یه چند ماهی از رونماییش میگذره ترکونده و واقعا جزو طراحیهای هست که از زمان خودش جلوتره با اون کابین زیبا که در نگاه اول فک میکنی فضایی ها اون طراحی کردن اما بر خلاف محصولات پژو سیتروئن در مورد این نسل جدید مگان باید گفت تغییر چندانی در داخل و خارج اون دیده نمیشه شاید تغییرات جزئی در حد یه فیس لیف اندک ولی در کل باید گفت مگان همیشه چهره جذاب و خفنی داشته مخصوصا مدل RS و کیه که اون دوست نداشته باشه
Reza Waffen SS
۳ آبان ۱۴۰۰مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر