از آنجایی که بیش از ۲۰ شهر مهم جهان برنامههای خود برای منع فروش و تردد خودروهای درونسوز تا سال ۲۰۳۰ را اعلام کردهاند، خودروسازان به ناچار در حال حرکت به سمت الکتریکی سازی محصولات خود هستند.
رولزرویس اگرچه اذعان کرده تقاضای چندانی برای یک خودروی فوق لوکس و الکتریکی وجود ندارد اما این برند هنوز هم باید خود را آماده ورود به عصر جدید حملونقل بکند.
درحالیکه اکثر خودروسازان مطرح اقدام به عرضه خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی کرده و سپس وارد دنیای تمام الکتریکی شدهاند اما رولزرویس این مراحل را نادیده گرفته و بهصورت یکباره خودرویی تمام الکتریکی را عرضه خواهد کرد.
طبق گفته تورستن مولر اوتوس مدیرعامل رولزرویس چنین خودرویی طی یک دهه تولید خواهد شد و هماهنگی بسیار خوبی با هویت این برند خواهد داشت زیرا از قوای محرکه ساکت و با گشتاور بالا سود خواهد برد و به همین دلیل است که رولزرویس مستقیماً از پیشرانههای درونسوز به الکتریکی سازی روی میآورد.
باور بر این است چنین خودرویی جایگزین ریث و دون خواهد شد چراکه این دو خودرو به اواخر عمر خود نزدیک میشوند. البته احتمال دارد محصول الکتریکی رولزرویس از همان پلتفرم محصولات کنونی استفاده کند.
رولزرویس با ایده تولید خودروهای الکتریکی بیگانه نیست زیرا در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱ نسخه الکتریکی فانتوم را معرفی کرده بود. کانسپت 102EX برد ۲۰۰ کیلومتری، قدرت ۳۸۹ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری داشت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت را ثبت میکرد.
این پروژه سرانجام به خاطر تکنولوژی پایین باتری و همچنین به خاطر اعتقاد رولزرویس مبنی بر عدم همخوانی چنین خودرویی با هویتش به در بسته خورد.
زیزیگولو
۸ مهر ۱۳۹۹دوره موتورای بنزینی خیلی زودتر از اون چیزی که فکر میکنیم داره به سر میرسه
h!$@\/\/
۸ مهر ۱۳۹۹حالا حالا ها الکتریکی تو ایران نمیاد…
یچیزی میگم فقط تصور کنید ببینید جه حسی دارید
پراید برقی?
مسعود
۸ مهر ۱۳۹۹تسلا اگه بتونه قیمت مدل 3 خودش با همین تکنولوژی باتری امروز به 25 هزاردلار برسونه اتفاقات عجیبی تو صنعت خودرو می افته
Sina
۸ مهر ۱۳۹۹مشکل همینه که نمیتونه
اگه بخواد کمترش کنه ضرر میکنه.
کل سود چند وقت پیش تسلا چند ده میلیون (میلیارد نه میلیون) بوده ، که یه فوتبالیستهم اونو میتونه دربیاره.
البته تسلا فکر کنم تازه روی مدل ۳ سود خوبی داره ، روی مدل های پرفورمنس ضرر داره میده ،
شاید واسه همینه که تولید مدل ۳ بیشتر شده تونست ضرر مدل های پرفورمنس رو جبران کنه
ممد ژانگولر
۸ مهر ۱۳۹۹سینا داداش تسلا نشد تو کارش نیست
زود قضاوت نکن
اون ایلان ماسک اعجوبه ایی باسه خودش
امبر هارتو سفید میبره سیاه تحویل میده
پارسا عشق ماشین
۸ مهر ۱۳۹۹اوه دو هزارو سی نه بابا حرفاشو میزنن همین دو هزار و بیستو سه برقی میشن
Sina
۸ مهر ۱۳۹۹میدونی چند درصد ماشینای کنونی الان بنزینی هستن؟؟؟
این حجم از بنزینیا یه ۲۰ سال طول میکشه که فقط نصف بشن چه برسه که کلا جمع شون کنن.
بهترین راه پلاگین هیبریده
حسین دهمرد
۸ مهر ۱۳۹۹مگر پلاگید هیبرید چشه؟
Sina
۸ مهر ۱۳۹۹منع فروش و *تردد* !!! چطور ممکنه !؟
با این حجم انبوه خودرو دیزلی بنزینی میخوان چکار کنن
اگر اینجوره از امسال دیگه نباید بنزینی دیزلی بفروشن کلا جمعش کنن که هرکسی هم الان خریده بدون ده سال دیگه باید بندازتش دور حتی دست دوم هم نمیتونه بفروشتش
بعد شهرهای کناریش چی مسافری با خودرو بنزینی رسید بگن لطفا دم شهر پارکش کن نیا تو مگه کفشه بگیم با کفش نیا بالا
این برنامه به این زودی ها نمیتونه اجرا بشه هر وقت تولید خودرو سوخت فسیلی کاملا متوقف شد ده تا 15 سال بعد از اون توقف میشه گفت تردد فسیلی ها هم تمام میشه
Sina
۸ مهر ۱۳۹۹به نظر من این برنامه عملی نمیشه
نه بخاطر اینکه طرفدار موتور های V8 یا درونسوز هستتم ولی
بخاطر اینکه الان درصد کمی از ماشینا برقی هستن و همین الان تقریبا ۱ سال هم از وقتشون گذشته ، بیشتر ماشینا تو دنیا حداقل ۵ تا ۱۰ سال از ساختشون میگذره پس یعنی حداقل ۲۵ یا ۲۰ سال طول میکشه که درصد برقیا به بنزییا فقط برسه
به نظرم پلاگین هیبرید خیلی روش بهتریه
۳۰۰ اسب بخار با ۲ لیتر بنزین عدد خیلی خوبیه
تا اون زمان حتی شاید کمتر هم بشه ، دیگه اونوقت آلودگی پلاگین هیبرید ها تا حد زیادی قابل جبران میشه و اینا فقط بهانه محسوب میشن.
چه نیازی به برقی کامل هست وقتی با پلاگین هیبرید
ماکان
۸ مهر ۱۳۹۹سلام . بنده خوش حال می شوم اگر که به یاری خداوند تا قبل از سال 2030 از مدل های فانتوم و کولینان یک نسخه ی تمام الکتریکی با مجموع قدرت حد اقل 1200 اسب بخار و برد مسافت 1100 کیلومتری بسازند و تولید انبوه کنند . اگر که از مدل فانتوم و کولینان نسخه ی دلخواه بنده و یا حتی بهتر آنها را بسازند و تولید انبوه کنند انشاالله یکی از مشتریان قطعی این دو خودرو خواهم بود .
دانیال
۹ مهر ۱۳۹۹وقتی با سرعتی بیشتر از سرعت نور حرکت کنیم اتفاقات افتاده در آینده را خواهیم دید،
رولزرویس که با موتور درونسوز اینقدر کابین ساکتی داره وقتی بخواد با موتور کاملا برقی و کاملا بی صدا تولید بشه، ما میتونیم چه صداهایی رو بشنویم؟