شرکت ایرانخودرو قصد دارد که به تولید خودروهای ارزانقیمت و با کیفیت بپردازد، از همین رو درصدد آن است که با شرکت داتسون از توابع کمپانی نیسان قرارداد همکاری به امضاء رساند. طبق این قرارداد، داتسون به تولید و مونتاژ خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومانی در ایران اقدام خواهد نمود. به این بهانه، نگاهی گذرا به تولیدات فعلی داتسون انداخته و سپس به بررسی فنی مدل GO خواهیم پرداخت، مدلی که به نظر میرسد شانس تولیدش در ایران از دیگر گزینههای این شرکت بیشتر است.
داتسون نام برندی بود که در سالهایی نهچندان دور، شرکت نیسان خودروهای صادراتی خود را با این نام به اقصی نقاط عالم صادر میکرد، ولی از سال ۱۹۸۶ میلادی، این نام را از روی محصولات خود حذف نمود. پس از ۲۶ سال و در تاریخ ۲۰ مارس سال ۲۰۱۲ میلادی، شرکت نیسان اعلام نمود که قصد احیاء این برند را داشته و میخواهد که خودروهای ارزانقیمت خود را با این مارک و نشان در بازارهای کشورهایی همچون هندوستان، روسیه، اندونزی، آفریقای جنوبی عرضه نماید. از زمان وقوع این رویداد تاکنون، داتسون چند مدل متفاوت را به بازارهای جهانی عرضه نموده که در اینجا در مورد هر یک از آنها توضیحات مختصری ارائه میشود.
داتسون ON-DO:
این سدان کوچک با طولی معادل ۴.۳۳ متر بر مبنای لادا گرانتا تکوین و توسعه یافته و از آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد. هماکنون، این خودرو در روسیه و در شرکت آفتاواز تولید میشود. ناگفته نماند که امروزه شرکت آفتاواز سازنده خودروهای لادا از اقمار کمپانی رنو – نیسان به شمار میآید و به همین سبب است که محصولی همچون داتسون ON-DO از پلتفرمی مشترک با لادا گرانتا سود میبرد.
این خودروی هاچبک در آگوست سال ۲۰۱۴ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد و یک مدل ری بج و بازطراحی شده از لادا کالینا محسوب میشود. این خودرو نیز همچون مدل ON-DO توسط شرکت آفتاواز روسیه عرضه میشود.
تولید داتسون GO از سال ۲۰۱۴ میلادی در هندوستان آغاز شد و در حال حاضر علاوه بر هند، در اندونزی هم به تولید میرسد. خودروی مذکور از پلتفرم V نیسان بهره میبرد، پلتفرمی که در مدلهای میکرا و مارچ هم به کار گرفته میشود. داتسون GO هاچبک به لحاظ ابعادی از پراید کاملاً بزرگتر بوده و با طولی معادل ۳.۷۸ متر تقریباً هماندازه پژو ۲۰۶ هاچبک است. نسخه استیشن این مدل هم با نام GO+ به بازار عرضه میشود. داتسون REDI-GO:
این خودروی سوپر مینی با طول تقریبی معادل ۳.۴۳ متر فعلاً جدیدترین محصول داتسون به شمار میآید و از پیشرانه مشترکی با رنو کوئید بهره میبرد. خودروی مذکور در سال ۲۰۱۶ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد و در حال حاضر نیز در کشور هندوستان به تولید میرسد.
شرکت داتسون، راهاندازی مجددش را از دو سال پیش اعلام نمود و سایت تولیدی آن نیز بهزودی در آفریقای جنوبی افتتاح خواهد شد. تا این لحظه، اهالی آفریقای جنوبی منتظر هستند تا بشنوند که این برند چه چیزی را در انبان خود برای عرضه در این اقلیم دارد؛ و حال میتوانیم نفسی بهراحتی بکشیم؛ زیرا که داتسون قصد دارد که ورود دوباره خود را در این بازار با عرضه نسخه هاچبک مدل GO آغاز نماید.
در اینجا میخواهم ایدهای را طرح کنم – این خودرو میتواند مدنظر جوانان و آن دسته از اشخاصی قرار گیرد که به دنبال گزینهای برای نخستین رانندگیشان هستند؛ خودرویی با بهایی کمتر از ۱۰۰,۰۰۰ رند (حدود ۷,۰۰۰ دلار)، و از شرکتی که نهتنها در آفریقای جنوبی شناخته شده است بلکه دوستداشتنی نیز هست؛ و بالاتر از همه، این برند از سوی نیسان پشتیبانی میشود، برندی که در آفریقای جنوبی مورد اعتماد واقع شده است.
طراحی و استایل
این خودرو وسیله نقلیه بد منظری نیست، نه. تصاویرش هم نمیتواند دراینباره داوری صحیحی را ارائه دهد. البته نمیخواهم داتسون GO را تا حدی ببرم که آن را شکیل و زیبا بخوانم، اما با این وجود، این خودرو زشت و کریهالمنظر نیست. در ناحیه جلو، چراغهای زاویهداری وجود دارند، یک کاپوت شکیل و جلوپنجره ششضلعی بزرگ که جزییات نقرهای رنگی پیرامون آن را فرا گرفته و یک آرم داتسون هم در دماغه آن نصب شده است. در امتداد کناری این خودرو، خط شانههای رو به صعودی را مشاهده میکنیم که چشمانتان را تا بخش عقب آن همراهی میکنند، جایی که توجه شما به برخی از الهامات مأخوذ از نیسان میکرا جلب میشود. در ناحیه عقب، سپر بزرگ و چراغهای زاویهدار، ظاهری کمی پهن و گسترده را برای این بخش تدارک دیدهاند. با آنکه ظاهراً نباید نسخه استاندارد GO تجهیزاتی را که مشتریان به دنبال آن هستند واجد باشد، ولی با این وجود گزینههای شخصی متعددی در آن مشاهده میشود. این گزینهها شامل مواردی همچون جزییات کرومی، ریل سقفی، یک اسپویلر و رینگهای آلومینیمی میگردد.
من بابت رنگ بژ روشن به کار رفته در داخل کابین GO هیجانزده نیستم، ولی ظاهر و وجاهت آن تا حدی بهواسطه رنگ مشکی کنسول مرکزی، پرههای هوا و دسته راهنما/برفپاککن نقض شده است. البته بعد از مدتی، به این فضا عادت کردم. در سرتاسر کابین از پلاستیکهای سخت استفاده شده و با توجه به قیمت پایینی که برای این خودرو هدفگذاری شده، بیتردید نگرانی بابت کیفیت، نصب و پرداخت قطعات وجود دارد. من نمیتوانم درباره دوام درازمدت قطعات ادعایی بکنم، اما در طی زمانی که در کابین آن صرف نمودم پلاستیکهای سخت از کیفیت مناسب و درخوری برخوردار بودند و هیچ مشکلی هم از این بابت (کیفیت) مشاهده نشد.
صندلی جلو داتسون GO همانند یک نیمکت است، خیلی قهقرایی (برگشت به دوران گذشته)، و ازاینرو ممکن است برخی از مردم آن را دوست نداشته باشند، اما من آن را میپسندم. این صندلی کاملاً راحت بوده و در دو بخش قابل تنظیم است. از دیگر بخشهای این کابین که نوید بازگشت به دوران گذشته را سر میدهد دستهدنده آن است که در بالای داشبورد نصب شده است و نیز ترمزدستی چتری شکل آن.
درست همانند بدنه، کابین داتسون GO نیز میتواند به گزینههای شخصی متعددی تجهیز شود، از جمله پوششهای متفاوت برای صندلیها و تریم های دیگری که بالقوه برای مالک آن قابل سفارش است.
ابعاد، وزن و ظرفیت
اندازه این خودرو در طول معادل ۳,۷۸۵ میلیمتر، در عرض ۱,۶۳۵ میلیمتر و در ارتفاع ۱,۴۸۵ میلیمتر است و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن هم برابر با ۲,۴۵۰ میلیمتر است. داتسون GO یک هاچبک کوچک است، اما با این وجود، درون کابین آن کاملاً جادار حس میشود و این گمان هم میرود که پنج سرنشین را بهراحتی در خود جای دهد. بنا به ادعای شرکت داتسون، گنجایش حمل بار آن معادل ۲۶۵ دسیمتر مکعب (لیتر) است. داتسون GO خودرویی سبک وزن بوده و وزن خالص آن زیر رقم ۸۰۰ کیلوگرم است، و مصرف سوخت اقتصادی آن معادل ۵.۲ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت است. باک بنزین GO از گنجایشی معادل ۳۵ لیتر برخوردار است و با عنایت به مصرف پایین این خودرو، لازم نیست زمان زیادی را در پمپبنزینها صرف نمایید.
با توجه به پیشرانه ۳ سیلندر و ۱.۲ لیتری نصب شده در این خودرو، که از توانی معادل ۶۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۰۴ نیوتنمتر برخوردار است، انتظار نداشتم که GO در هر جا و مکانی اینگونه سرعت بگیرد، اما من به نحو مطبوعی از طبیعت این پیشرانه لذت بردم. این پیشرانه به همراه یک گیربکس ۵ سرعته دستی با ضرایب دنده کوتاه عرضه میشود و حسی از فراوانی قدرت و گشتاور در آن وجود دارد و از تنفس کافی هم برای شتابگیری سریع برخوردار است. در مجموع، پیشرانه مذکور وظیفه خود را جهت حرکت روبهجلوی این خودروی سبک بهخوبی انجام میدهد؛ با این وجود، میتواند اندکی پر سر و صدا نیز ظاهر شود.
فرمان به طرز خوبی سبک است و حس کافی و بازخورد آن، احساسی از اطمینان را به راننده القاء میکند. با شعاع گردش ۴.۶ متری، این خودرو بهخوبی از حومه ژوهانسبورگ به سمت مسیر اصلی رانده میشود.
این خودرو با مشخصات متفاوتی عرضه میشود: MID و LUX. هر دو نسخه با توجه قیمت خود از حجم مناسبی از تجهیزات استاندارد بهره میبرند. آیتمهای استاندارد در تمامی ردهها شامل مواردی همچون سیستم تهویه مطبوع، لامپهای روشنایی همراهی راننده، یک کامپیوتر سفری که اطلاعات فوری مربوط به سوخت اعم از میانگین مصرف و مسافت باقی مانده تا خالی شدن باک بنزین، در آن به نمایش در میآید و یک خروجی ۱۲ ولتی، هستند. رده LUX هم از تجهیزاتی منجمله مهارکننده تلفن همراه برای اتصال اسمارت فون، یک اتصال کمکی و درگاه USB برای شارژ بهرهمند است. همچنین از امکاناتی مثل قفل مرکزی دستی و فرمان حساس به سرعت هم برخوردار است. یک سیستم رادیوی جانبی هم در آن به صورت آپشن اضافی در دسترس خریداران قرار میگیرد.
تجهیزاتی که حذفشان از لیست امکانات استاندارد این خودرو سخت خودنمایی میکنند، عبارتند از سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و کیسههای هوا. برایم این امر قابل درک نیست که چگونه برخی از خودروهای جدید میتوانند فاقد یکی از این تجهیزات، دستکم به صورت استاندارد و یا لااقل به صورت آپشن باشند. این تجهیزات در داتسون GO فعلاً در دسترس خریداران نیستند و این موضوع واقعاً غیرقابل قبول است. پارهای از استدلالات وجود دارند مبنی بر این که خودروها در طول چرخه کاری خود هرگز از چنین تجهیزاتی استفاده نمیکنند، پس از آنجایی که در گذشته ما میتوانستیم بدون این تجهیزات بهخوبی سر کنیم در حال حاضر میتوانیم. نه، در حال حاضر بدون تجهیزات ایمنی قادر به راندن در شرایطی نیستیم که نسبت به آن زمان کاملاً تغییر نموده است. این روزها خودروهای بیشتری در جادهها تردد میکنند و رانندگان بیشتری هم نسبت به قبل، دچار گیجی و حواسپرتی میشوند؛ بنابراین نیاز است که مقوله ایمنی در بالاترین اولویت برای تمامی سازندگان خودرو قرار گیرد و لااقل برای سمت راننده یک کیسه هوا تعبیه شود. شرکت داتسون میگوید که این آیتم را در سال آینده در دسترس خریداران خود قرار میدهد.
توضیح: زمان درج متن فوق مربوط به ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی است و در آن زمان داتسون GO بدون آیتم کیسه هوا در بازار عرضه میشد، ولی هماکنون، برخی از تیپهای داتسون GO به طور استاندارد از کیسه هوای سمت راننده بهره میبرند.
داوری کلی
من واقعاً داتسون GO را دوست دارم و درواقع، اگر قصد خرید خودروی نویی را در بازار داشته باشم به آن فکر خواهم کرد. این خودرو ارزانقیمت است ولو آنکه برخی مواقع احساس شود که در آن کاهش هزینه صورت پذیرفته است. من واقعاً تحت تأثیر آن قرار گرفتم. خودروی مذکور هر آنچه را که برای یک فروش خوب لازم است را دارا میباشد، از جمله استراتژی بازاریابی هوشمندانه، یک نام که مردم آن را بهخوبی میشناسند، ساپورت و پشتیبانی از طرف یک سازنده بزرگ و فروشندگان و مراکز سرویسی که در سرتاسر کشور پخش شده و پیشرانهای که فان و سرحال است و در نهایت، بهایی که نمیتوان آن را نادیده گرفت. داتسون حتی پیشنهاد یک سرمایهگذاری بینظیر و گزینههای متعددی از بیمه را بهعنوان راهحلی جهت خرید در اختیار خریداران خود قرار میدهد. با این همه، نمیتوان از واقعیتی چشمپوشی کرد و آن هم زمانی است که پای مقوله مهمی همچون تجهیزات ایمنی به وسط میآید، در اینجاست که داتسون GO در راه بزرگی که در پیش گرفته کمی نزول میکند.
مشخصات کلی داتسون گو
از آنجایی که عمده مشخصات این خودرو در لابهلای متن ذکر شده، در ذیل تنها به مختصات کلی این خودرو پرداخته میشود.
نوع موتور: سه سیلندر خطی
حجم موتور: ۱۱۹۸ سیسی
توان: ۶۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۰۴ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۳.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۵.۲ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
خروجی گاز CO2: 123 g/km
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی
سیستم فنربندی جلو: مکفرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: میله پیچشی H-TYPE
نوع کالیپر ترمز جلو: دیسکی
نوع کالیپر ترمز عقب: کاسهای
تجهیزات ایمنی: یک عدد کیسه هوا سمت راننده، کمربندهای ایمنی سهنقطهای
سایز لاستیکهای جلو و عقب: ۱۵۵/۷۰ R 13
قیمت در آفریقای جنوبی: ۸۹,۵۰۰ رند یا حدود ۲۱.۹ میلیون تومان (مدل MID) و ۹۹,۵۰۰ رند یا حدود ۲۴.۴ میلیون تومان (مدل LUX)
قیمت در هندوستان: ۳۲۲,۰۰۰ الی ۴۲۲,۰۰۰ روپیه (حدود ۱۶.۱ الی ۲۱.۱ میلیون تومان)
محل ساخت: کشور هندوستان
منابع:
CARMAG.CO.ZA
DATSUN.CO.IN
WIKIPEDIA.ORG
CARWALE.COM
و…
حميد
۶ مرداد ۱۳۹۵سلام ممنون از مقاله خیلی خوبتون
شاید بازار هدف این خودرو تو ایران خانومها باشند
سعید
۷ مرداد ۱۳۹۵از لای کله قندی هام رد میشه؟؟؟؟؟
ماشالله
آقا من میخوام
رحمان
۷ مرداد ۱۳۹۵لیاقت ماها همین دیگه( از ماست که بر ماست)
uss zumwalt DDG-1000
۶ مرداد ۱۳۹۵ایران خودرو و اقتصاد؟؟؟؟؟؟؟ خیلی خنده دار
همین بیاد ایران خدا میدونه چند درصد با افزایش قیمت میدن به ملت.
ایران خودرو به تنها چیزی که اصلا فکرنمیکنه اقتصاد.ملت تیغ نزنه اقتصاد نخواستیم
مهدی
۶ مرداد ۱۳۹۵بهتره قبل از وارد کردن این ماشین یه تحقیقی درمورد سلیقه و توقع مشتری ایرانی انجام بدن، فکر نمیکنم حتی اون هایی که در آینده این ماشین رو میخرن از طراحی ظاهریش راضی باشن، مگر اینکه قیمتش زیرش 20 تومن باشه که خیلی خیلی بعیده
علي
۶ مرداد ۱۳۹۵من mvm 110 turbo s new face خودمو به این ترجیح میدم . حداقل اینه هم خوشگلتره هم هیجان داره هم ی جای گرد مانند رو داشبورد داره که میتونی لپ تابتو بزاری روش مطالعه کنی و کار کنی . داتسون هیچی
PORSCHE:The God of Cars
۶ مرداد ۱۳۹۵نه دیگه عزیز. هر چی باشه از ماشینای چینی بهتره. حداقل اصالت داره. اسم ژاپن رو یدک میکشه
uss zumwalt DDG-1000
۷ مرداد ۱۳۹۵چین هرچی باشه از ایران خودرو و سایپا بهتره.بازم خودروساز
ایران خودرو که هنوز ممتاژکننده است
ahmad
۷ مرداد ۱۳۹۵خخخخخخخ
این جارو برقی قوطی کبریتی مد این چینا (!) چطور بهت هیجان میده؟!
لطفا با رسم شکل توضیح بده
سجاد
۶ مرداد ۱۳۹۵توی متن نوشته شده ، داتسون GO هاچبک به لحاظ ابعادی از پراید کاملاً بزرگتر بوده و با طولی معادل 3.78 متر تقریباً هماندازه پژو 206 هاچبک است!
درحالیکه پراید با طول 3952mm از 206 هاچبک با طول 3822mm بزرگتره !
یعنی داتسون Go از دوتاشون طولش کم تره
سام
۶ مرداد ۱۳۹۵دوست عزیز،منظور نسخه هاچ بک پراید یا سایپا 111 بود که از طولی معادل 3615 میلی متر برخوردار است.
a
۶ مرداد ۱۳۹۵از پیش شکست خوردست .
sina.d
۶ مرداد ۱۳۹۵بدتر از این نمیشه،همین
امیر
۶ مرداد ۱۳۹۵یه آپشن هم داره تو ایران !!!
موتور tu5 :))
سعید
۷ مرداد ۱۳۹۵داداش چرا مسخره میکنی!!!!
باید بگی از موتور TU5 بهره می برد.
احسان(احسان سابق)
۶ مرداد ۱۳۹۵ایران شده ***. هر چی ماشین ارزون قیمت تو دنیاست که فقط کم درامدترین مردم دنیا قادر به خریدش هستن گزینه ی احتمالی ساخت و تولید تو ایرانه. فقط سومالی و سیرالئون قدرت خریدشون از مردم ایران پایینتره
ice
۶ مرداد ۱۳۹۵واه واه دلم گرفت
“ترمز دستی چتری”
یاد مزدا هزار ماله چند دهه پیش افتادم در زمانه ای که تکنولوژی خودرو ایی داره به مرحله خودرانی میرسه ما هنوز توی ترمز دستی چتری هستیم…
بعداز مونتاژ بیوک و کادیلاک ببین به چه مرحله ای رسیدیم…
برم مطلب راجع به بنز رو بخونم و عکساشو نگاه کنم شاید حالم خوب شه…
جنوب
۶ مرداد ۱۳۹۵خدایا منو نجات بده ازدست این ماشینا
چه گیری کردیم
علیرضا4225
۶ مرداد ۱۳۹۵بی نهایت زشت بی امکانات و گران یعنی مخلص کلام یه آشغال به آشغال های ایرانی اضافه شد صد رحمت به تیبا
milad
۶ مرداد ۱۳۹۵من نمیدونم مدیران صنعت خودروی ایران این ماشین های اشغال رو از کجا پیدا میکنند…ایران یکی از بزرگترین منابع نفت و گاز دنیا است ولی مردمش باید پراید وپژو 30سال پیش سوار بشن…واقعا مردم بدبختی هستیم
Me
۷ مرداد ۱۳۹۵علل بدبختی و اوضاعمون مشخصه ولی مردم نمیخوان قبول کنن. تا موقعی که اکثریت بفهمم مشکل واقعی چیه باید سوخت و ساخت یا اینکه رفت. هرکسی حق انتخاب داره!
محمد کاظم
۶ مرداد ۱۳۹۵حالا این ماشینها کی میخواهند واقعا به بازار عرضه بشن؟!!! بس که توی سایتها و روزنامه ها فقط مشخصات فنی وغیره وذلکشان را خوندیم خسته شدیم بابا !!! من که کلا ناامید شدم از عرضه خودروهای جدید مثل اینکه باید تا روز قیامت با همین پراید و پژو 405 و… بسوزیم وبسازیم!!!
رامتین
۶ مرداد ۱۳۹۵ارزش نداره. آخه اینا چیه وارد میخوان کنند!
علی جون
۶ مرداد ۱۳۹۵آخه چه اصراریه ایران خودرو و سایپا برن سراغ ماشین های زشت
نمی تونن با دو تا خودرو ساز مطرح و خوب قرارداد ببندند؟؟؟؟،،،،؟؟
یعنی توقع زیادیه…………….
حسین
۶ مرداد ۱۳۹۵اگه بتونن اون جای دسته دنده رو تو این سایز ماشینا یجورایی تغییرش بدن یا شکلشو عوض کنن خیلی خوب میشه. تو همه ی برندها هم همینطوریه مثل اسباب بازی میشه ماشین.
کامنتارو آدم میخونه فک میکنه از کشورای دارین نظرمیدین.. اون از بررسی سلریو که گفتن بیست سی میلیون میارزه اینم از اینجا.نمیگم ماشین خوبیه ولی تو بدترین حالت فنیش مثل 111با یه ظاهر جدیدتر و اسم داتسونه.
omid
۶ مرداد ۱۳۹۵جای دنده خیلی زشته!
خودشم زشته!
خودروی زشت وارد میکنن که بگن خودرو دخلی ها قشنگن!
مسعود
۲۹ مرداد ۱۳۹۸دقیقا همین طور هست میخوان بگن ماشینهای بدتر از پراید پژو هم هست
امین
۷ مرداد ۱۳۹۵هرچی ماشین بدترکیب تو هر برندی وجود داره گزینه احتمالی ایرانخورد و سایپاست.
حمیدرضا
۷ مرداد ۱۳۹۵من با نظرات منفی دوستان کاری ندارم ولی به نظرم بد نیست بعد از سی سال یه تنوعی درست در بازار ایجاد بشه این ماشین از تکنولوژی ژاپنی استفاده می کنه که تو قسمت موتور و سیستم انتقال قدرت بهش اشاره شده البته تو فیلمایی که توی هند هم ازش گرفتن دیدم به همین بخشش اشاره کردن که موتورش خیلی نسبت به قیمت قدرتمنده امیدوارم مدلای خوبش وارد بشن که امنیت مردم به خطر نیوفته
مهمان
۷ مرداد ۱۳۹۵برای استقاده شهری ماشین عالی هست
قیمت مناسب، برند معتبر و ظاهر خوب
فقط از نظر ایمنی چندان مناسب نیست که با توجه به اینکه ایمنی همه ماشین های ایرانی بر اساس توهمات سازنده و انیمیشن تست تصادف به دست اومده فکر میکنم این ماشین که از پلتفرم شرکتی مثل نیسان استفاده میکنه سمند رو که نماد ایمنی در خودروسازی ایران هست به راحتی در جیب کوچکش قرار بده
adel
۷ مرداد ۱۳۹۵چقدر طراحی ضعیفی داره.
بنظر من که بخش های مختلف خودروهاش بهم نمیخوره و نامتعارفه این چیه…
وایییی
۷ مرداد ۱۳۹۵این خودرو زیر ده میلیون می ارزه . 67 اسب بخار به هیچ دردی نمیخوره چون ایرانی ها بیشتر تک خودرویی هستن که باش در داخل و خارج شهر رانندگی کنند این ماشین در جاده هیچ حرفی نداره و واقعا داخل کابینش افتضاحه با اون دسته دنده نیم متری.
Danial
۷ مرداد ۱۳۹۵اگر با قیمت همون 20 تا 21 که تو هند و آفریقا میدنش بیاد مطمینن میتونه جای پراید رو بگیره انقدر نگید ایمنی نداره فلانه بیساره مردم دیگه از پراید خسته شدن هرچی باشه حداقل قیافش فرق میکنه با تکنولوژی سال 2014 تولید میشه نه تکنولوژیه سال 1990 بعدشم کسی که نداره و داره پراید میخره مگه میتونه گزینه بهتری رو انتخاب کنه به زور داره جمع میکنه همون پراید رو بخره خب چرا یکی بهتر نخره…
احمد باقری
۷ مرداد ۱۳۹۵پول در بیاد، بقیه رو ولش کن.
امین
۷ مرداد ۱۳۹۵ترمز دستی چتری دیگه چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حمیدرضا
۷ مرداد ۱۳۹۵دوستان پیشنهاد می کنم اگر دسترسی دارید فیلم های داتسون در یو تیوب رو ببینید مخصوصا مدلایی رو که در روسیه عرضه میشن خیلی جالبه که تو زمینای گلی به راحتی خودرو حرکت میکرد با کمترین صدا
nima
۷ مرداد ۱۳۹۵یعنی خاک…..
Hamzeh
۳۰ مهر ۱۳۹۶به نظر من همون ماشینای ایرانی خودمون بهتره تا از GO که میخوان وارد ایران کنند ایران هم میتونه مدل ماشینهاشو عوض کنه طرحی جدید بریزه
مرتضی شاه محمدی
۵ اسفند ۱۳۹۶با سلام…
مطمین باشین اگر وارد بازار ایران بشه و فیمتش از 32 ملیون تجاوز نکنه با استقبال خوبی مواجه میشه چون سازنده اش نیسانه و این کمپانی ماشیناش به دوام بالا معروف، نگران ایمنیشم نباشید از پراید و تیبا که سازنده و طراحش سایپا است ایمن تر خواهد بود. از طرفی این ماشین طراحیش 2014 به طبع مهندسیش باید از ماشینای وطنی قوی تر باشه… ماشینا خودشون ازعکساشون بهترن، شما عکسای تیبا رو بذارید کنار این بعد مقایسه کنید.