هرچند ممکن است در نگاه اول فکر کنید این یک جیپ رانگلر است اما اینطور نیست زیرا این ماشین درواقع نسل جدید ماهیندرا ثار (Thar) است که بهتازگی در آگوست امسال معرفی شده است؛ اما پیش از آنکه ماهیندرا را به خاطر کپیبرداری از جیپ سرزنش کنید بهتر است بدانید که این شرکت هندی حق مالکیت دو نسل قبل رانگلر یعنی نسل TJ که بین سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶ تولید میشد را در اختیار دارد و ثار را بر اساس آن ساخته است؛ بنابراین ثار جدید خودرویی کاملاً قانونی و البته بسیار آفرودی است.
نسل جدید ثار با دو پیشرانهٔ مختلف شامل ۲ لیتری بنزینی توربو و ۲.۲ لیتری دیزلی توربو به بازار عرضه میشود که موتور بنزینی ۱۵۰ اسب بخار قدرت و دیزلی ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد. برای انتقال نیروی هردو موتور هم یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب است. ثار همچنین آفرودری شایسته و توانمند است زیرا ماهیندرا آنرا به سیستم چهارچرخ محرک نیمهوقت با گیربکس کمکی و ضریب کرال سنگین مجهز کرده است.
ثار همچنین از زوایای آفرودی قابلتوجهی هم برخوردار است بهگونهای که زاویهٔ حملهٔ ۴۱.۸ درجهای آن از نزدیکترین رقیبش یعنی سوزوکی جیمنی با زاویهٔ حملهٔ ۳۷ درجه بهتر است. این آفرود هندی قابلیت حرکت در عمق ۶۶ سانتیمتری آب را هم دارد که تقریباً دو برابر جیمنی است؛ اما ثار با زاویهٔ فرار ۳۶.۸ درجه و زاویهٔ شکست ۲۷ درجه مغلوب جیمنی میشود.
برخلاف رانگلر، آفرودر ماهیندرا صرفاً بهصورت دودر عرضه میشود اما امکان سفارش تا شش صندلی برای آن وجود دارد. این دو صندلی اضافی در قسمت عقبی و بهصورت عکس یعنی رو به پشت خودرو نصب میشوند. همچنین خریداران میتوانند ثار را با سقف سخت یا نرم سفارش دهند.
در داخل ثار یک نمایشگر هفت اینچی لمسی با اپل کارپلی، اندروید اتو و اتصال بلوتوث ارائه شده است. این نمایشگر همچنین از قطبنمای دیجیتالی، نشانگر زاویههای عرضی و طولی و نشانگر زاویهٔ چرخها برخوردار است و حتی امکان اتصال گوشیها و ساعتهای هوشمند هم به آن وجود دارد. این صفحهنمایش در برابر رطوبت نیز مقاوم است و بنابراین هنگام آفرود میتواند کمی آب را تحمل کند. نسل جدید ماهیندرا ثار از اکتبر امسال به بازار هند عرضه و قیمت آن در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.
Amir
۲۸ مرداد ۱۳۹۹راضیم ازش از رو هم نمیره
NAVID۰۰۹۸
۲۸ مرداد ۱۳۹۹شاید مسخره کنید ، اما باور کنید که محصولات صنعتی هند به شدت سگجان هستند و خرابی به این راحتیها در کارشون نیست .
البته تکنولوژیشون به پای سطح اول جهان نمیرسه ، اما در بحث کیفیتی خیلی خوب دارند عمل میکنند .
این رو از روی تجربه استفاده از موتورهای برودتی حرارتی صنعتی و استفاده ۱۰ ساله از موتور سیکلتهای باجاج فهمیدم که یاد یاماها ۱۰۰ آقاجونم افتادم که باور کنید از یاماها ۱۰۰ دهه ۵۰ شمسی هم سگ جون تر هستند (( کارخونش تو شیراز بود که حتی یه پیچش هم ایرانی نیست و تماماً از هند میومد و منتاژ میشد و امروز قیمت موتورهای باجاج سر به بیابون میزنه که برای همین پول نقد هست تا میخواهی بفروشی ، بخصوص نمونه ۱۸۰ cc در نمونه dts دو شمعه )) .
هند بخاطر اینکه پهناوره و جادههای افتضاح با فرهنگ رانندگی مضخرفی در جهان داره ، در بحث زیروبندی و کمک فنر ، خیلی خوب قطعه میسازه و سواری همین ماشین فکر کنم از جیپ آمریکایی نرمتر و سگجانتر باشه (( نَکُشید من را ، فقط استدلال کردم )) .
Twin H Power
۲۸ مرداد ۱۳۹۹تجربه من : سمند من رو پنجاه هزار تا واشر سوخت و خود سرسیلندر هم دیگه قابل استفاده نبود و کاملا دچار خوردگی شده بود . مکانیک پیشنهاد کرد هندیشو بگیرم و منم یه سرسیلندر کامل با سوپاپ و میل بادامک گرفتم .
4 سال گذشته و ماشین نزدیک دویست هزار کار کرده و هیچ مشکلی نداره !
NAVID۰۰۹۸
۲۸ مرداد ۱۳۹۹چه جالب
نمیدونستم قطعات موتور و فنی از هند برای پژو ایرانی هم داریم .
یه جا نشون میداد ، میگفت موتور xu7 به این خاطر واشر میزنه که طراحی ساخت موتور بد بوده و دریچه سوپاپ دود در نزدیکی دو سیلندر کنار هم قرار داره که باعث گرمای شدید و سوزوندن واشر میشه که هر کاریش هم بکنید ، باز واشر میزنه ، البته جنس آلیاژهای فلزی هم بسیار مهمه که در ایرانیزه شدهها فاجعه بوده .
AMG///
۲۸ مرداد ۱۳۹۹با اینکه مسخرست اما میشه گفت ماشین های هندی((کل و هم جنس های هندی)) سگ جون ترین جنس های جهانن
تجربه من:
چند وقته پیش دنبال یه گوشی ارزون قیمت کنار گوشی لمسیم میخواستم که سامسونگ s20 هست
رفتم دیدم یه گوشی لاوا که ساخت هنده خریدم
لعنتی انقد سگ جونه صد بار تا حالا از دستم افتاده
هنوزم عین ساعت کار می کنه.
Twin H Power
۲۸ مرداد ۱۳۹۹یکی نیست به این تیپ سازنده ها بگه شما که زحمت میکشین یه ماشین میسازین ( که معمولا با در نظر گرفتن قیمت ماشین نسبتا خوبی هم هست ! ) چرا ظاهرش رو کپی میکنین که ارزش کارتون کم بشه و زیر سوال بره !!
NAVID۰۰۹۸
۲۸ مرداد ۱۳۹۹البته چند وقت پیش یه مقالهای دیدم که میگفت تا ۲۰ سال آینده ، هند و برزیل جزو اَبر قدرتمندها میشن که معادلات جهانی را عوض میکنند .
parvaz
۲۸ مرداد ۱۳۹۹۵سال دیگه هم ایران… ساعت شنی رو برگردنید که ۵سال وقت داریم پول جمع کنیم بریم از این دبار، موندن خون بها میخواد که در توان این نسل عذاب کشبده نیست
Farzad
۲۸ مرداد ۱۳۹۹هند چهارمین اقتصاد قدرتمند جهانه ، یه پا ابر قدرته برا خودش …
آرین
۲۹ مرداد ۱۳۹۹میشه گفت جایگزین چین خواهند شد
محمد
۲۸ مرداد ۱۳۹۹کپ جیپ
حمید
۲۸ مرداد ۱۳۹۹شرکتهای بزرگ دارند خط مونتاژ رو تو هند میزنند
اپل سامسونگ
ماشین اختصاصی هم تویوتا و .. براشون میزنه
اینجا ما با حقوق ۸۰ دلار در ماه
مهرداد كمال
۲۸ مرداد ۱۳۹۹خاک تو سر صنعت ایران خدایی تو پررویی و گنده گویی کم نمیارن
هند کجا و ما کجا
Peyman56
۲۸ مرداد ۱۳۹۹لطفا در مورد صنعت ایران بد نگید.الام ما مدیر لایق نداریم
.مملکت رو رانت و مدیران ابله بر داشته .هیچ کس طبق قانون و یا حتی منطق عمل نمیکنه.مدیران نالتیق فقط فکر منافع و سود شخصیشونن و دست نشانده یکی احمق تر از خودشونن.م.ه مستند ت لید محصولات ماک رو ندیدیدن که مرحوم قند چی میگفت هز چین و هند اومدن واسه خرید ندادیم بهشون رفتن از ایران خودرو اتوبوس شه ی بنز بخرن ولی تولید اونم تا دو سال بعد برای صادرات به اروپای شرقی تکمیل بود.لعنت به مدیران نالایق و بی وجدان.دیشب راننده تاکسی داشت با اقای جل یی صحبت میکرو.پیرمرد بیچاره میگفت تراشکاره زپان شاه بوده نمیدونم تو کدوم یکی از شرکتای خصوصی زملن شاه.میگقت محصولاتشون به خیلی جاها صادر میشد و فقط خود المان رقیب مستقیمشون بوده تو کل دنیا.ولی بعد انقلاب مصادره شد کارخونه و با هنر مدیران انقلتبی ورشکست و زمینشم توسط اقایون تصاحب شد.
بابای باران
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ایران خودرو و سایپا همینو بیارن منتاژ کنن ولی دست به داخلی سازیش نزنن که خراب می کنن