سایر خودروهای آسیایی

وین‌فست VF3، کراس‌اوور کوچک برقی با قیمت زیر 10 هزار دلار

وین‌فست VF3 کراس‌اوور الکتریکی کوچکی است که ۴۳ اسب بخار قدرت دارد و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۲۱۰ کیلومتر را طی کند.

وین‌فست مشخصات خودروی کوچک VF3 خود را پیش از عرضه در ویتنام اعلام کرده است. قیمت این خودرو بدون باطری از ۲۴۰ میلیون دانگ معادل ۹,۴۳۰ دلار و با باطری از ۳۲۲ میلیون دانگ معادل ۱۲,۶۵۰ دلار آغاز می‌شود. کسانی که باطری اشتراکی را انتخاب کنند، سه گزینه خواهند داشت. اشتراک پایه ماهانه ۳۵ دلار هزینه دارد و برای کسانی مناسب است که ماهانه کمتر از ۱,۵۰۰ کیلومتر رانندگی می‌کنند. در نقطهٔ مقابل، کسانی که ماهانه بیش از ۲,۵۰۰ کیلومتر رانندگی می‌کنند باید سراغ اشتراک ۸۰ دلار در ماه بروند.

VF3 با رنگ‌های بیرونی متنوعی عرضه می‌شود که شامل چهار رنگ استاندارد و پنج رنگ سفارشی مختلف خواهد بود. این خودروی کوچک ۱۹۱ میلی‌متر از زمین فاصله دارد و با رینگ‌های ۱۶ اینچی آیرودینامیک عرضه می‌شود. روکش‌های پلاستیکی بدنه و ستون C مشکی هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این خودرو هستند. محصول جدید وین‌فست ۳,۱۹۰ میلی‌متر طول، ۱,۶۷۹ میلی‌متر عرض و ۱,۶۲۲ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۰۷۵ میلی‌متر است.

VF3 در داخل کابین ساده‌ای دارد که ویژگی اصلی آن یک صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی است. به نظر می‌رسد این نمایشگر هم به‌عنوان صفحه آمپر و هم سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عمل می‌کند. غربیلک فرمان دو پره، کنترل‌های ساده و تریم رنگی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودروی کوچک ویتنامی است. همچنین با خواباندن صندلی‌های عقب تا ۲۸۵ لیتر فضای بار فراهم می‌شود.

این خودرو از یک موتور الکتریکی با ۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن متر استفاده می‌کند که در عقب نصب شده است. هرچند این اعداد اندک هستند اما خودرو را ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسانند. VF3 از یک پکیج باطری کوچک ۱۸.۶۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که امکان پیمودن تا ۲۱۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل فراهم خواهد کرد. همچنین این باطری‌ها در کمتر از ۳۶ دقیقه از ۱۰ تا ۷۰ درصد شارژ می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Dark8Night

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    قیمتش تغریببا یخوره بیشتر از اطلسه 😂😂

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. M

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من حاضرم اطلس بشینم تا این سوژه خنده

      موافقم 6
      مخالفم 13
    2. ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3920 ديدگاه)

      باید اینو بیارن ایران

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. پیام

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    ویتنام و تایوان ازون جاهایی هستن که چین دل خوشی ازشون نداره و این خودروهای برقی میتونه تا حدی دست چین رو ازون جاها کوتاه کنه و بخش بزرگی از بازارش رو از چنگشون در بیاره.

    موافقم 11
    مخالفم 3
  3. یوسف

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (962 ديدگاه)

    ای کاش امکان خریدش داخل ایران بدون دلال بازی بود….. همون 12 هزار تا عالی واقعا….
    فقط برای تردد داخل تهران و رفتن سر کار…. واقعا عالیه….

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. محمدرضا

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1073 ديدگاه)

      اتفاقا اصلا برای تهران مناسب نیست
      با وجود اتوبانها ماشین زیر ۴متر خیلی ایمن نیست مثلا سرعت مجاز تو شیخ فضل الله ۱۰۰کیلومتره یا تو آزادگان ممکنه یه کامیون از روت رد بشه🤣
      برای شهر های کوچیک مناسبه که توی شهر حد اکثر سرعت ۶۰ کیلومتر باشه

      موافقم 3
      مخالفم 6
  4. ممد ژانگولر

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3745 ديدگاه)

    ازش خوشم امد جالبه.انگاری لادای روسیه رو آپدیت کرده باشی.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. Aref

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    ویتنام خودروسازیش کجا بود! اینا همش شرکت های آمریکایی هستن که میرن اونجا کارخونه میزنن. فقط کارگر و اسمش برای ویتنامه و گرنه تکنولوژی اش مال آمریکایی هاست بگذریم… من از این ماشین خوشم اومد یه طوری من رو یاد سوزوکی جیمنی انداخت با اون طراحی جعبه مانندش کاش تو ایران هم از این پلتفرم ها مثل سوزوکی جیمنی بسازند. ایران خودرو با پژو فرانسه کار میکنه. اتفاقا پژو یه پلتفرم افرودی خوبی داره.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا