سایر خودروهای آسیایییاماها

اولین تیزر از کوپه اسپرت یاماها

در آستانه نمایشگاه خودروی توکیو قرار داریم و سازندگان کم و بیش چشمه‌ای از آنچه در چنته دارند رو می‌کنند. یاماها را همه با موتورسیکلت‌هایش می‌شناسند اما این شرکت ژاپنی در زمینه خودرو هم دستی بر آتش دارد و حال با تصویری از فرزند اسپرت خود این موضوع را یادآور شد.

Yamaha teases sports coupe
Yamaha teases sports coupe
آن‌ها این کانسپت را “از موتورسیکلت‌ها الهام گرفته‌اند ” و به عقیده آن‌ها “سبک خاص یاماها را بیان می‌کند.” با این همه، طرح مبهمی که منتشر شده اطلاعات زیادی را فاش نمی‌سازد. هرچند طراحان عزیز لطف کرده  و قسمتی از جلو و قوس پشتی خودرو را به حال خود گذاشته‌اند، علاوه بر این ما شاهد دماغه، سقف منحنی و آرایش چندلایه‌ای اسپویلر هستیم.
YAMAHA CONCEPT R-CAR
YAMAHA CONCEPT R-CAR
تا این لحظه کلمه‌ای که نیروی محرکه خودروی تازه یاماها را توصیف کند بر زبان سازندگان جاری نشده ولی انتظار چیزی مرتبط با الکتریسیته را داریم. “قلب شما مسابقه خواهد داد” این شعار امسال اتو شو توکیو است، شعاری که از “تکنولوژی + فانتزی” سرچشمه می‌گیرد؛ اگر یاماها از این شعار پیروی کند احتمالاً با خودرویی قدرتمند رو به رو خواهیم شد.

موتور سیکلت، اسکوتر، قایق و … جای پای یاماها را همه جا می‌بینید. اما همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد کمپانی ساکن سرزمین آفتاب تابان با دنیای چهارچرخه‌ها غریبه نیست. لکسس RC F  و GS F را به یاد دارید؟ در سینه هردوی این‌ها قلبی طراحی شده توسط یاماها می‌تپید به علاوه ابر خودروی ولوو اس ۶۰ نیز از طرح‌های قدیمی این شرکت بهره می‌برد.

اما این نخستین بار نیست که یاماها با خودروی‌های اسپرت گره می‌خورد. در سال ۱۹۹۲، آن‌ها OX99-11 را به دنیا معرفی کردند؛ هرچند مشکلات مالی سبب شد که هیچ گاه روی تولید انبوه را نبیند.

Yamaha OX99-11
Yamaha OX99-11
خودروی کوپه اسپرت یاماها در اواخر این ماه در توکیو رونمایی خواهد شد.

منبع: caradvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. احسان

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    یاماها تو طراحی انجین لکسوس LFA هم مشارکت داشت ولی مدل ox رو همون بهتر که تولید انبوه نشد چیه این طراحیش

    1. Mohamad

      ۲۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (46 ديدگاه)

      واقعا حیفه یاماها بصورت رسمی وارد دنیای خودرو نمیشه، پتانسیل بالایی داره.. اما شرکت جالبیه باید بدونید بجز دنیای موتورسیکلت یکی از غولهای صنعت موسیقی بحساب میاد.

    2. Salleh

      ۲۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اگه به سال ساختش توجه کنید می بینید از طراحی زمان خودش خیلی جلوتر بوده

    3. arman

      ۲۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (100 ديدگاه)

      مطمعنا پرفورمنس بالایی داره ….یاماها ب صورت ناموسی وسیله میسازه !

    4. luis

      ۲۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      تو طراحی صدای موتور مشارکت داشت که مربوط به بخش تولیدات صوتی یاماها نظیر گیتار و… میشه در طراحی خود موتور هیچ مشاکرتی نداشته سری قبلی سه لینک از ویکیپیدیا سایت رسمی لکسوس و سایت رسمی یاماها گذاشتم که در هر سه تا به صراحت گفته شده در طراحی صدای موتور و اگزوز به لکسوس کمک کرده نه در طراحی رینگ و پیستون و ارایش موتورو …..

      1. luis

        ۲۷ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lexus_LFA
        این لینک ویکی اگه جمله ای مبنی بر اینکه یاماها در ساخت و طراحی خود موتور و چیدمان موتور همکاری داشته پیدا کردید بگو تا من پوزش بطلبم

      2. بهزاد

        ۲۸ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        درود luis جان.
        یک برنامه مستند در رابطه با تولید lfa در نشنال جئو یا ژئو هست که چگونگی ساخت و مونتاژ این خودرو را به تصویر میکشه و در دقایقی از اون نحوه ساخت موتور در یکی از تاسیسات یاماها نمایش داده میشه که بعد از ساخت اون به کارخانه لکسوس فرستاده میشه.
        موتور v10 لکسوس و بخش اگزوز یا خروجی LFA کاملا ساخته ی یاماها هست و چیز بدی نیست و بدون شک در طراحی این قسمت مهندسان این دو شرکت با هم مشارکت داشته اند.

  2. حمید

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    سلام دوستان من یادمه بچه که بودم بابام همیشه موتور یاماها میخرید یادش بخیر خیلی عالی بود.

  3. yas

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    یاماها تو موتور که خیلی خوبه و اگه رو ماشینی که میخواد تولید کنه همونقدر که برا موتور هاش انرژی و ظرافت به خرج داده به خرج بده قطعا چیز خوبی خواهد فقط امیدوارم طراح هاش به عنوان گرفتن ایده به سراغ OX نرن

  4. vtc

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (722 ديدگاه)

    از همه کاربران بابت ربط نداشتن دیدگاهم به این مطلب خیلی خیلی معذرت میخوام و شرمنده

    سلام جناب آقای سردبیر
    تا الان چهار عدد از نظراتم بابت انتقاد از دیدگاههای آلمانی بازها حذف شده
    اگر انتقاد کار بدی است پس چرا نظرات آلمانی بازها حذف نمیشود ؟
    چند روزگذشته از دیدگاه یکی از کاربران بابت توهین و تهمت زدن به یک خودروساز و کشوری انتقادم را ابراز کرده و دلیل این که چرا این شخص این حرفها را میزند پرسیدم

    نظراتم حاوی لیچار و بد و بیراه گفتن هم نبود ولی مورد تایید قرار نگرفته و حذف شد
    پس چرا حرفهای این فرد که حاوی بدگویی و توهین بود حذف نشد ؟

    لطفا به این موضوع رسیدگی فرمایید

    باز هم خیلی معذرت خواهی میکنم که کامنتم به مقاله کوپه اسپرت یاماها ارتباطی نداره

    1. vtc

      ۲۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (722 ديدگاه)

      البته این موضوع را هم قبول دارم که با لحنی توهین آمیز پاسخ کامنت کاربرمورد بحث را دادم چون مدارکش موجود هست
      ولی به این دلیل به دیدگاهش با توهین پاسخ دادم چون دیدگاه این شخص حاوی بی احترامی و توهین بود

  5. احمد باقری

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    روز به روز بر تعداد شرکتهایی که خودرو تولید می کنن، افزوده میشه، معلوم نیست چه خواهد شد.

  6. رامتین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    ژاپن واقعا در صنعت خودرو و حمل و نقل شهری عالیه. از موتورسیکلت گرفته که همیشه یاماها یا هوندا قهرمان موتوجیپی هستند تا اتومبیل که اینفینیتی و لکسوسش بینظیره. اختلاف ما نباید اینقدر با ژاپن باشه!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا