شرکت رضوانی موتور فعالیت خود را با معرفی خودروی اسپرت بیست (Beast به معنای جانور) آغاز کرد. بهتازگی نیز خبر رسید این شرکت در حال کار بر روی ساخت یک SUV منحصربهفرد است و حالا این خودرو که تانک نام دارد رسماً معرفی شده است. این خودرو بهعنوان یک SUV افراطی عملکرد بالا برای هر چالش آنرود یا آفرودی طراحی شده است و مناسب کسانی است که نمیخواهند با یک تویوتا لندکروزر یا جیپ رانگلر به آفرود یا تپههای ماسهای بروند.
رضوانی گفته است که در طراحی تانک از وسایل نقلیهٔ نظامی الهام گرفته که این ادعا را با نگاه به استایل بیرونی خودرو بهوضوح میتوان متوجه شد. در طراحی بیرونی این ماشین خطوط زاویهدار فراوان و حجمهای گوناگونی بکار رفته درحالیکه در آن پنجرههایی مشابه خودروهای نظامی و لاستیکهای پهن شیاردار برای کشش بهتر به چشم میخورد. علاوه بر این، یک ردیف چراغ LED کمکی هم روی سقف خودرو نصب شده که نور بیشتری را در شب فراهم میکنند. رضوانی تانک همچنین اوورهنگهای بسیار کوتاهی هم دارد که موجب سهولت در بالا رفتن از تپهها و موانع میگردد.
اما برخلاف طراحی بینظیر بیرونی، کابین تانک طراحی سادهای دارد که البته برخلاف استایل خشن بیرونی، بسیار لوکس و راحت است. در اینجا وجود پنج صندلی و نمایشگر ۷.۹ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در میانهٔ داشبورد از موارد قابلذکر هستند درحالیکه به نظر میرسد سیستم تهویهٔ آن از نوع یک منطقهای باشد؛ اما علاوه بر این، یک پکیج آپشنال هم برای این خودرو قابل سفارش است که شامل تودوزی چرمی و پوشش جیر سقف میشود. برای بهبود دسترسی به صندلیهای عقب نیز درهای تانک به شیوهٔ موسوم به خودکشی طراحی شدهاند.
در سینهٔ این هیولای آفرود یک نیروگاه ۶.۴ لیتری V8 قرار گرفته که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به هر چهارچرخ انتقال میابد؛ بااینحال رضوانی هنوز هیچ اطلاعاتی از عملکرد تانک را اعلام نکرده ولی حداقل در خط مستقیم باید خودروی سریعی باشد. همچنین این شرکت برای تانک دو پکیج آفرود را هم ارائه کرده است که تواناییهای خارج جادهای آنرا ارتقاء میدهند. این پکیجها شامل مواردی چون افزایش ۱۵ سانتیمتری ارتفاع و کمکفنرهای Fox میشود. ارتفاع بیشتر نیز امکان نصب تایرهای آفرود ۳۷ اینچی را برای خودرو فراهم میکند.
برای کسانی که به امنیت و ایمنی اهمیت میدهند نیز رضوانی بهصورت سفارشی با زره کِولار، شیشههای ضدگلوله، تایرهای پنچررو در سطح نظامی و حافظت بیشتر از باک سوخت، رادیاتور و کف خودرو، تانک را بهطور کامل زرهپوش میکند. علاوه بر این، حتی سیستم دید در شب با دوربین حرارتی هم برای این SUV قابل سفارش است. قیمت تانک از ۱۷۸,۵۰۰ دلار آغاز میشود و رضوانی از چند ماه پیش پذیرش سفارشات خرید آنرا آغاز کرده است. نخستین نمونههای این SUV منحصربهفرد تا پیش از پایان سال جاری تحویل داده خواهد شد.
Aria
۱۲ مهر ۱۳۹۶واقعا دمش گرم
:::فرشاد:::
۱۲ مهر ۱۳۹۶عالی و کم نقص ? اسم تانک برازندشه. طراحی خیلی خاص و موتور ۵۰۰ اسبی، جای بحثی باقی نمیذارن، قیمتشم با توجه به خاص بودنش، قابل توجیهه.
علیx76
۱۲ مهر ۱۳۹۶پشتش خیلی قلبمه شده حال نکردم
غیر از اون بقیش عالیه
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۱۲ مهر ۱۳۹۶یعنی کامل همه سرها به خاطر طراحی خاصش به طرف خودش میچرخونه
آرش آمریکایی
۱۲ مهر ۱۳۹۶اووو ف عجب چیزیه
مطمئنم اگه فیلم سریع و خشن بازم ساخته بشه
راک حتما این ماشین رو تو فیلم سوار میشه خیلی هم بهش میاد
امیدواری فروش خوبی داشته باشه
پدال جون اگه امکانش هس بیارش تو دوئل ها
یاشار اسدی
۱۲ مهر ۱۳۹۶تنها چیزی که میتونم بگم….افتخار میکنم که یک ایرانی موفق به ساختن همچنین خودروی بی نظیری شده
امیر
۱۲ مهر ۱۳۹۶نمیدونم کی دیس لایک داده و چراا؟! لطفا هر کی دیس داده بیاد دلیلشو بگه
Amin
۱۵ مهر ۱۳۹۶طراح این خودرو ایرانی نیست لطفا الکی شلوغش نکنید
مختار
۱۲ مهر ۱۳۹۶کاش خبری از آمار فروش قبلیش منتشر میشد
parsa
۱۲ مهر ۱۳۹۶چرا هرکی ازش تعریف کرده یدونه دیس گرفته؟!
ahmad
۱۲ مهر ۱۳۹۶پرچم رضوانی بالاست
واقعا دم رضوانی گرم که داره هنر واقعی ایرانی ها و ذهن ایرانی در عرصه خودروسازی رو به دنیا نشون میده.
ما ایرانی ها اگر بخوایم، واقعا میتوانیم خودروسازان خوبی باشیم.
رضوانی اونور آب فرصت این کار رو داره
اگر توی ایران هم مافیای دولتی بر صنعت خودرو حاکم نبود، صد ها مثل اون رو میداشتیم…
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۳ مهر ۱۳۹۶البته که دوست من زیباس،و من رو یاد مریخ پیما میندازه.
ولی انصاف داشته باشیم،این طرح خودرو ماله ذهن سمیر سادیخوف یا((سادیکهوف))سر طراح شرکت رضوانی هستش،اینکه از روی جوگیری و عرق ملیه بیش از حد، این طرح رو ماله ذهن ایرانی بدونیم درست نیست.
به هر حال به رضوانی تبریک میگم بابت تاسیس این شرکت و براش آرزوی موفقیت دارم.
ahmad
۱۳ مهر ۱۳۹۶خب همون ذهنی که تونسته چنین ترکیبی ایجاد کنه و چنین طراحانی رو جذب و برای اونها پروژه ای تعریف و اون پروژه رو با موفقیت به سرانجام برسونه، نشاندهدنه همان توانایی و هوش ایرانی است.
چطور وقتی کره ای ها میرن طراحی اروپایی میارن به ماشیناشون نمیگیم حاصل ذهن اروپایی و اون رو ماشین شرقی و حاصل توانایی کره ای ها مینامیم.
در مورد رضوانی هم همین مورد صدق میکنه.
کمااینکه خود فریس رضوانی در تیم طراحی شرکتش حضور داره و نقش عمده ای در طراحی های مدل های مختلف تولید شده تحت برند خودش داشته…
(یادآوری یک نکته نسبتا مرتبط: پدر فریس رضوانی، خلبان فانتوم نیروی هوایی ارتش ایران بوده در گذشته)
Ali
۲۰ مهر ۱۳۹۶به فرض حرف شما درست باشه ، مگه خارجی ها کم از ایده ها و فناوری ایرانی ها سو استفاده کردن و طرح ها و تمدن های ما رو به نام خودشون ثبت کردن
هیچ میدونید که اولین شخصی که قاره امریکا رو کشف کرد یک ایرانی بود ، ولی کشفش رو به نام کی ثبت کردن؟؟؟
بو علی سینا یا جابربن حیان و … رو چقدر میشناسیم؟ ؟؟
این همه دانشمند داشتیم ولی اونا اومدن و خیلی راحت دروغ گفتن و به نام خودشون به ثبت رسوندن … !
یه کاری با بعضی از ماها کردن که به خوبی ها و توانایی های خودمون بی رقبت و بی اعتماد بشیم …
محمد
۱۲ مهر ۱۳۹۶یعنی میشه تو برنامه گرند تور تستش کنن؟!! جرمی، هموند یا جیمز.
نوید جهرمی
۱۲ مهر ۱۳۹۶یکیش رو باید راک بگیره یکی هم آرنولد.
غول کش برازندشه. تا بیاد تست بشه ببینیم چیکار میکنه این هیولا.
مجید
۱۲ مهر ۱۳۹۶مرز های جذابیتو تنهایی جا به جا کرد :|
پژمان
۱۳ مهر ۱۳۹۶قدرت موتورش با هاموی های معمولی برابره تنها مزیتش اینه ارزون تره و راحتی بیشتر
ایرانی
۱۳ مهر ۱۳۹۶یک طرح ریسک پذیر قابل تقدیر…
اتفاقا با طرح عقبش یه حرکت نوعی را پایه گذاری کرده… حتی شاید بهتر از جلوش باشه…
ارمان
۱۳ مهر ۱۳۹۶میتونه سلطان افروود بشه؟ اگر یه امریکایی جیپ باز بودم بعدش امیدم به فورد رپتور بود یکم استرسی میشدم !
با این همه خیلی خاصه فکر میکنم حسابی هم سرو صدا کرده دمشون گرم تایر تویو هم که اصل شاهکاره باید دید سیستم چهار چرخش چقدر هوشمند نشون میده
با این قیمت یه جورایی داره با g class بنز شاخ تو شاخ میشه ! خدا به خیر کنه عملا رضوانی نفس کش طلبیده
MAHDI . TUNING
۱۳ مهر ۱۳۹۶موتورش SRT هست و ساخت داج
همون موتور ۶.۴ چلنجر و چارجر و….
منبع : سایت رضوانی موتورز
سعیدم
۱۳ مهر ۱۳۹۶البته از ایشون شرکت ایشون نمیشه ایراد گرفت و لی …
انگار تک تک قسمت ها جداگونه طراحی شده و بعد سرهم شده… طراحی اغراق آمیز شاید نظرها رو به خودش جذب کنه اما از لحاظ زیبایی نمیشه گفت طراحی خوبی داره …
mohammad_FM 480
۱۳ مهر ۱۳۹۶واقعا جذابه….
و میتونه موفق باشه بنظرم طراحی خوبی داره مخصوصا عقبش خیلی باحال و جالبه چراغاشم که حرف نداره.
دیفرانسیل و اکسلش ولی بنظرم کوچیک هستن
The Best Or Nothing
۱۳ مهر ۱۳۹۶سری هفتاد تویوتا (4.5 اف خودمون) یه چیز دیگست
هر ماشینی نمیتونه باهاش رقابت کنه چه تو آفرود چه تو هیکل و مقاومت و … (کسایی که دارن یا حداقل سوارش شدن دقیقا منظورمو درک میکنن چه مدل قدیمی باشه چه جدید) واقعا یه چیز دیگست. هر کی داشته باشه عمرا دیگه به بقیه برند ها نگاه کنه
البته قیمت تانک رضوانی 178.500 دلاره ولی 4.5 اف فولش کمتر از 60 هزار دلاره بقولی هرچقدر پول بدی همونقدر آش میخوری