شرکت آمریکایی لوسید که با سدان الکتریکی خود بنام ایر سروصدای زیادی به پا کرده است، قصد دارد بهطورجدی رقبایی مثل تسلا را به چالش بکشد. بدین منظور در اولین قدم، این شرکت سراغ یکی از برتریهای اصلی تسلا یعنی تایم درگ یا ۴۰۰ متر رفته است. لوسید برای اینکه توانایی ایر را در مسافت ۴۰۰ متر اثبات کند، در توئیتر ویدئویی از یک پروتوتایپ از نسخهٔ سه موتورهٔ این خودرو منتشر کرده است که زمان فوقالعادهٔ ۹.۲۴ ثانیه را به ثبت میرساند. البته از سوی دیگر، تسلا هم ادعا کرده است که مدل S پلاد میتواند مسافت ۴۰۰ متر را در کمتر از ۹ ثانیه طی کند.
هرچند این ادعای تسلا بسیار چشمگیر به نظر میرسد اما نباید موجب شود فکر کنیم که لوسید ایر خودروی کُندی است زیرا این خودرو اگر امروز به بازار عرضه شود، با تایم ۹.۲۴ ثانیهای خود سریعترین خودروی تولیدی دنیا خواهد بود و میتواند اکثر سوپراسپرتها را با اختلاف حداقل یک ثانیه مغلوب کند. البته خودرویی که در این ویدئو مورد آزمایش قرار گرفته کابین لُختی دارد که به رول کیج مجهز است؛ بنابراین مشخص نیست که آیا نسخهٔ تولیدی با صندلیهای استاندارد، سنگینتر و کُندتر خواهد بود یا نه.
با توسعهٔ لوسید ایر سه موتوره و تسلا مدل S پلاد، کاملاً واضح است که در حال ورود به عصر جدیدی از پرفورمنس خودروهای الکتریکی هستیم. نهتنها بُرد این خودروها در حال بهبود است بلکه حتی از گرانترین سوپرکارها هم پرفورمنس بهتری دارند. اگر سدانهای الکتریکی اینقدر سریع هستند نمیتوان تصور کرد که هایپرکارهای الکتریکی آینده چه تواناییهای خواهند داشت. دراینبین اما نبرد تسلا و لوسید میتواند بسیار جذاب باشد.
هرچند بسیاری از طرفداران تسلا از اینکه ایلان ماسک با معرفی مدل جدید S پلاد توجهات را از لوسید دور کرده خوشحال هستند، واقعیت این است که مدل S بیش از هشت سال سن داشته و بشدت به یک بهروزرسانی نیاز دارد. هرچند ممکن است سدان تسلا در پیست درگ بر لوسید برتری داشته باشد اما کابین ایر بسیار مدرنتر، پیشرفتهتر و لوکستر به نظر میرسد. در همین حال، از سوی دیگر شبکهٔ سوپرشارژرهای تسلا هم بینظیر است. پس نهایتاً در این جنگ برقی کدامیک پیروز خواهد شد؟
[دانلود ویدئو]
amg 63
۶ مهر ۱۳۹۹کاش میشد این ماشین رو از نزدیک دید
M.A.S
۶ مهر ۱۳۹۹این با رول کیج و بدون کابین و صندلی این رکوردو زده؟
پس احتمالا با همه وسایل همون تایم 9.9 رو بزنه که تو کاتالوگش دیدیم
تسلا هم طبق معمول یه ادعای جدید کرد و رفت ان شاء الله تا قبل از روز قیامت میاد بیرون
تسلا داره خودشو غرق میکنه تو دریایی که فک میکنه شناگری ماهر تر از خودش وجود نداره
حیف که این همه تکنولوژی فقط داره مسخره میشه
الکتریکی… تسلا… یه زمانی فقط ازشون یه اسم باقی میمونه
سورنا
۶ مهر ۱۳۹۹فک کنم کلا تو یه دنیای دیگه ای داری زندگی میکنی
یه اسم باقی میمونه !!؟؟؟
چه بخوایم چه نخوایم دوران درون سوزها داره تموم میشه نهایت ۵ سال دیگه دووم بیارن با این سرعت رشد فناوری که البته این کرونا یه کم همه چیو به هم ریخت ولی در نهایت چند سال دیگه به جز الکتریکی یا نهایت هیبریدی چیزی تولید نمیشه چون قوانین کشورها هم داره به این سمت میره
در ضمن اومدن لوسید خیلی خوبه چون تسلا یه رقیب پیدا میکنه و این رقابت باعت خیلی چیزا میشه مثل قیمت و پیشرفت و …
Maserati
۶ مهر ۱۳۹۹کی میگه درون سوز تموم میشه حالا حالا درون سوز دورانش تموم نمیشه فکر کن یه سوپر اسپر بدون صدا و گیربکس!!!!!چه افتضاحی میشه
یانکی
۶ مهر ۱۳۹۹خوشبختانه تا اومدن این عزیزان دیمون همچنان رکورد دار سریعترین خودرو تولیدی میمونه.کاش داج هم یه فکر خفن دیگه بزنه به سرش.
M.A.S
۶ مهر ۱۳۹۹خیلی خیلی خوب میشه
ای کاش از همون اول موتور 426 سوپر چارجر رو به جای این یکی میاورد تا با پانچ شدنش با ترنس بریک حالا حالاها کسی نتونه بهش نزدیک بشه (فک کنم رو نمونه های پیش تولیدی تونست زیر 9 بزنه حیف که یه تیپ نیست و یه پکیج مث سوپر اسنیک هستش )
البته این یکی هم هنوز خیلی قویه و باحال
ولی خوب میشه داج یکی دیگه رو بیاره
اسمشم همین دیمن باشه با کمی تغییر ظاهری یا یه فیس لیفت ماینور
Elmiraj
۶ مهر ۱۳۹۹Sebastian Vittel راننده ای که پشت فرمان S plaid در Laguna seca نشسته بود اظهار کرد هنگام تایم زنی تنها تغییری که در ماشین صورت گرفته بود تعویض صندلی راننده با نوع مسابقه ای برای امنیت بیشتر راننده بود ، ( یعنی همه چی سر جاش بوده ) با همین ماشین هم ۴۰۰ متر را زیر ۹ ثانیه رفتن…
این در حالیه که Air سه موتوره بدون تجهیزات داخلی ۹.۲۴ را ثبت کرده و به Laguna seca رفته .
.
.
Air در نسخه تولیدی اگر بتونه تایم ۹.۶۵ دیمن را بزنه شاهکار کرده….
پویان
۶ مهر ۱۳۹۹اگر کسی خم بتونه علت شیفتگی غیر منطقی شما به تسلا رو درک کنه شاهکار کرده.
راستی از طوفان 22 سپتامبر ارزش سهم تسلا چه خبر؟خخخ
Elmiraj
۶ مهر ۱۳۹۹هیچی دیگه….
تسلا روز ۲۲ سپتامبر میبایست بجای اینکه تکنولوژی باتری را سالها به جلو بندازه ، یکم رو اقتصاد مقاومتی کار میکرد تا اینقدر عقب نمونه….
نمیدونم چرا ایلان ماسک اینقدر لج بازه و نمیاد از شما و دیگر بسیجیان حوزه ایده بگیره…!!!!
پویان
۷ مهر ۱۳۹۹اینکه اشتباه جوگیر شدی رو توجیه نکن .و حرفای غیر مرتبط با اون رو نگو .
Maserati-MV20
۲۷ مهر ۱۳۹۹تاحالا خودت عکس پروفایلی که برای اکانتت گذاشتی دیدی؟
به نظرم یه نگاه دیگه بهش بنداز
ارشیاSVJ
۶ مهر ۱۳۹۹خب خوشش میاد دیگه
نظر شخصیشه و باید احترام گذاشت.
M.A.S
۶ مهر ۱۳۹۹من خودم از الکتریکیا زیاد خوشم نمیاد و مخصوصا از تسلا
ولی دلیل نمیشه بیایم بگیم چرا یکی دیگه دوس داره
خب علاقه ایشون تسلا هستش
یکی تسلا یکی پورشه یکی داج یکی لامبورگینی و…
یکی هم مثل احتمالا شما ایرانخودرو
نمیشه بگیم چرا دوس داری که
زیزیگولو
۶ مهر ۱۳۹۹ماشین تموم الکتریکی لوسید ایر که هر سال داره به تولید انبوه بیشتری میرسه و با تست سرعتایی که انجام شده لوسید ایر یکی از سریعترین ماشینای برقی دنیا شناخته شده
Hadi
۶ مهر ۱۳۹۹باید منتظر پاسخ پورشه هم باشیم…
Abbas.Lambo
۶ مهر ۱۳۹۹وقتی رقابت باشه باید هم توقع همچین چیزایی رو داشته باشیم،فقط باید گفت درود بر شرفشون با این سرعت پیشرفتشون
سورنا
۶ مهر ۱۳۹۹مگه نمیدونی به گفته بعضیا فعلا آمریکا در حال فروپاشیه …
شاهین
۶ مهر ۱۳۹۹شکر خوردن بابا بزار دهنشون شیرین باشه با این تخیلات
رامین
۶ مهر ۱۳۹۹یعنی این چند نفری که دیسلایک زدن می گن اونا شکر نخوردن یا شایدم قندشون بالاس
رامین
۶ مهر ۱۳۹۹اینا انقد احمقن سوپر اسپرت میدن 60 هزار دلار معلومه نابود می شن ماییم که می مونیم پرایدو می رسونیم 1 میلیارد ایشالا گوش دشمنا کر
REZA
۶ مهر ۱۳۹۹مگه ما پیشرفت نداریم دنا پلاس اتومات 650 میلیون پیشرفت از این بیشتر
h!$@\/\/
۶ مهر ۱۳۹۹ایول
سدان های اینده اینطورین….
سوپر اسپرت های اینده ی لامبو و فراری چگونه خواهند بود؟؟
ایا انها هم به الکتریکی شدن روی خواهند اورد و با این کار رکورد های احساس برانگیزی را ثبت خواهند کرد
ویا همین روال را ادامه خواهند داد و حرفی برای گفتن در مقابل سدان های الکتریکی نخواهند داشت؟!؟!؟!؟
ارشیاSVJ
۶ مهر ۱۳۹۹به هر حال و هر قدر هم سریعتر باشه باز هم یه xbox گنده چرخ دار با صدای چرخ گوشته!!???
پارسا عشق ماشین
۶ مهر ۱۳۹۹عادت می کنی باز به این ماشینا
ارش
۶ مهر ۱۳۹۹قابل توجه دوستانی که میگن چین پیشرفت کرده و بزودی از آمریکا جلو میزنه ببینید در دنیای جدید صنعت خودرو آمریکا با اختلاف اوله فعلا در حوزه تکنولوژی الکترونیکی آمریکا حرف اول رو میزنه چرا که دانش نیکولا تسلا رو از قرن گذشته به همراه خود داره چین فعلا به دزدی و کپی کاریهای خودش ادامه بده.
Elmiraj
۶ مهر ۱۳۹۹چین اول اون ۳۰۰ میلیون نفر از جمعیتشو از سو تغذیه نجات بده…..
برای اون یک پنجم از جمعیتش هم دستشویی بسازه…..
.
بعداً ادعای تکنولوژی و رقابت با آمریکا به سرش بزنه :::
Moein
۶ مهر ۱۳۹۹به دوستان چینی ظاهراً برخورد
ببخشید به برادرانتون اهانت شد
Mahdi
۶ مهر ۱۳۹۹چین یک صدم آمریکا هم تو تکونولوژی نمیشه حالا این چند ساله به زور دزدی و کپی کاری یه کار هایی کرده
AMG_S73///
۶ مهر ۱۳۹۹من هیچکدوم اینارو قبول ندارم
این لوسید و تسلا هر دوتاشون آدم تو ماشین نشسته باشه یهو هکت کنن بعد آدم چیکار کنه
بنظر من آدم از شرکت های معتبر و سابقه دار مثل دایملر و فولکس واگن و بی ام و و تویوتا و جنرال و فورد خرید کنه که حداقل بدونی ریموت خونتو نمیدزدن یا هکت نمیکنن
رامین
۶ مهر ۱۳۹۹فک کنم فیلم upgrade رو دیدی ??
Mad.z.Max
۶ مهر ۱۳۹۹بخدا حین خوندن کامنتش دقیقا همین فیلم آپگرید اومد جلو چشمم و لبخند زدم، دیدم شمام گفتی دیگه بیشتر لبخند زدم :))
رامین
۶ مهر ۱۳۹۹آخه دقیقا همینه ???
AMG_S73///
۶ مهر ۱۳۹۹از وقتی اون فیلمو دیدم به تکنولوژی های زیاد در کنار قیمت کم اعتماد نمی کنم??
Mohammadreza
۶ مهر ۱۳۹۹البته از سوی دیگر، تسلا هم ادعا کرده است که مدل S پلاد میتواند…
چیزی تو دنیا هست که تسلا ادعا نکرده باشه؟
بنظرم اول این جمله ها به جای البته از سوی دیگر و مانند اینها از کلمه طبق معمول استفاده کنین؛
طبق معمول ، تسلا هم ادعا کرده است که مدل S پلاد میتواند…
??
سورنا
۶ مهر ۱۳۹۹مهم اینه اون اگر ادعایی هم میکنه یه چیزی داره که ادعا کنه ولی ما ایرانیا جالبترین موجودات جهان هستیم با دست خالی ادعاهای بزرگتر و بیشتری داریم
عمویی تسلا بزار ادعاشو کنه حداقل دوتا محصول داره
تو الان داری بهش گیر میدی خودت چی داری که به اون داری گیر میدی ؟؟؟! تا کی میخواین ادامه بدین به این چیزا ؟
چین محصول میزنه شروع میکنید به کپی کپی
تسلا میگه فلان شروع میکنید به این حرفا
و هزاران مورد دیگه
ایران بخدا قسم تا هزار سال دیگه درست نمیشه چون فقط حرف و ادعا هستیم و توهم خوب بودن داریم …
Mohammadreza
۶ مهر ۱۳۹۹کامنت جنبه فان داشت فدات شم حرص نخور
شاهین
۶ مهر ۱۳۹۹انقدر بدم میاد وقتی میخوان ماشینی رو به رخ بکشن میرن لختش میکنن …
اخه مومن با اون رول کیج و طاقچه عقب خالی که نمیایی بدی دست مشتری باهاش زیر 10 ثانیه شتاب بزنه! مثل ادم ماشین تولید انبوه و استوک رو بیار وسط نشونش بده
رامین
۶ مهر ۱۳۹۹جمله سنگین بود
Maserati
۶ مهر ۱۳۹۹#برقی_بی_روح
Maserati
۶ مهر ۱۳۹۹لوسید 0-300 هم تو 1 ثانیه بزنه برای من یک درصد جذاب نیست چون نه صدا داره نه تعویض دنده به نظرم جذاب ترین قسمت ماشین همین صدا و تعویض دنده و بک فایره(اتیش از اگزوز) که هیچ کدوم رو برقی ها ندارن
mazerati mazda
۶ مهر ۱۳۹۹اشکال نداره طبیعیه که به درون سوز علاقه داشته باشی چون هر ماشینی دیدی همین بوده ولی اون زمانی که اسب و درشکه بود هم کم کم با ورود خودروهای درون سوز همین وضعیت رو ایجاد کرد و مردم مقاومت میکردن تا اینکه عموم مردم ترجیهش دادن همین قضیه واسه الکتریکی هم هست.
Maserati
۶ مهر ۱۳۹۹ماشین بسیار زیباییه ولی ححححعیفف که برقیه