در اوایل ژوئن بود که لوسید موتورز نسخه آماده تولید ایر را به کارولینای شمالی فرستاد تا تست های آئرودینامیک آن در تونل باد پیشرفتهای ویندشیر صورت گیرد. نتیجه این تستها تائید ضریب درگ ۰.۲۱ بوده که لوسید ایر را به آئرودینامیک ترین خودروی لوکس دنیا تبدیل کرده است.
این موضوع قابلتوجهی است مخصوصاً برای یک خودروی الکتریکی که باید حداکثر آئرودینامیک را برای بهبود برد حرکتی خود داشته باشد. لوسید موتورز میگوید آئرودینامیک بودن محصولش یکی از مهمترین اهداف شرکت بوده است.
مدیر آئرودینامیک این شرکت که تجربهای ۱۱ ساله در فرمول ۱ دارد اظهار داشته است:
ما از درسهای آموخته شده در زمینه خودروهای مسابقهای پرفورمنس در فرایند طراحی لوسید ایر استفاده کردیم. همهچیز به کسب کمترین ضریب درگ محدود نمیشود. داشتن پرفورمنسی متوازن با عبور دقیق جریان هوا از روی خودرو نیز مهم است.
به منظور دستیابی به چنین عملکردی شکل صیقلی بدنه ضروری بوده اما کافی نیست. لوسید ایر همچنین دارای پانلهای بدنه عملکردی است که هوا را بهطور مؤثری از اطراف خودرو عبور میدهند. از جمله این بخشها میتوان به ورودیهای هوای جلو اشاره کرد که جریان هوا را به نرمی از اطراف چرخ ها رد میکنند. همچنین رینگها طراحی آئرودینامیکی داشته و ورودیهای روی کاپوت نیز چنین عملکردی را انجام میدهند.
علاوه بر این لوسید ایر دارای سیستم جذب هوای پشت سپر جلوست که نقش آن به حداکثر رساندن فرایند خنککنندگی خودرو میباشد. این کار با توزیع هوا در سطوح مبدل گرمایی انجام میشود.
دیگر عناصر مهم موجود در این خودرو منحنیهای نرمی هستند که از سمت عقب خودرو به دیفیوزر آئرودینامیک رسیدهاند. نتیجه مستقیم چنین کارایی آئرودینامیکی هم دستیابی به برد بالای ۶۴۳ کیلومتری در تست های دنیا واقعی میباشد.
لوسید موتورز همچنین تست های پیست و حداکثر سرعت این خودرو را به منظور اطمینان از پایداری آن در سرعتهای بالا ادامه میدهد. پروتوتایپ لوسید ایر آلفا توانسته به سرعت ۳۷۸ کیلومتر در ساعت دست یابد و تست های پرسرعت بیشتری برای پروتوتایپ بتا در نظر گرفته شده است.
نسخه تولیدی لوسید ایر بهصورت آنلاین در نهم سپتامبر معرفی شده و جزئیات بیشتر در آن زمان منتشر خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
Enzo
۱۲ تیر ۱۳۹۹این ماشین بنظرم یه چیزای درست و حسابی تو چنته داره .آینده نشون میده که میتونه در مقابل تسلا که فعلا غوله خودروهای الکتریکیه حرفی واسه گفتن داشته باشه یا نه
NAVID۰۰۹۸
۱۲ تیر ۱۳۹۹امروز متوجه شدم که تسلا جایگاه تویوتا را گرفته و شده باارزشمندترین خودروساز دنیا .
ارزش سهام تسلا ، روزانه بالا میره و چه پولی به جیب میزنند سهامداراش .
تبریک میگم به طرفدارن تسلا و این کم هنری نیست با چنین فاصله کوتاهی بشن ارزشمندترین شرکت خودروسازی دنیا .
Elmiraj
۱۲ تیر ۱۳۹۹هم اکنون :
تسلا ۲۲۲/۴ میلیارد دلار
تویوتا ۱۷۴/۸ میلیارد
فولکس واگن ۸۱/۴ میلیارد
دایملر ۴۴/۹ میلیارد
هوندا ۴۴/۸ میلیارد
فراری ۴۲/۵ میلیارد
.
.
علاوه بر خودروسازی ، لحظه تاریخی پریروز سه شنبه ثبت شد و برای اولین بار تسلا که یک کمپانی انرژی پاک هست از اگزان موبیل که بزرگترین تولیدکننده فرآورد های نفتی دنیاست پیشی گرفت و رقابت را وارد عرصه جدیدی کرد….
اگزان موبیل هم اکنون ۱۸۷/۶ میلیارد دلار ارزش داره .
زیزیگولو
۱۲ تیر ۱۳۹۹باید خدمت نویسنده این مطلب عرض کنم که وقتی یه چیزی ابداع میشه یا ساخته میشه و یه اسم براش میزارن که به صورت یه واژه یا همون کلمه تلفظ میشه و وقتی اون واژه وارد یه زبون دیگه میشه تلفظ اون تغیر میکنه مثل نون ساندویچی که در اصل متعلق به فرانسویها هست که خود فرانسویها میگن بوگت ولی در زبون فارسی تلفظش تغییر میکنه و میشه باگت که همه ماهم میگیم نون باگت و یا اینکه انگلیسیها میگن تِلویژِن ولی در زبون فارسی میگیم تلوزیون و این تغیر تلفظ واژه ها بعد از اینکه وارد زبون یه کشور دیگه میشن فقط در کشور ما نیست در همه جای دنیا هست مثلاً عربها هم تلفظ میکنن تلفزیون پس باید به جای آئرودینامیک مینوشتی آیرودینامیک چون درستش در زبون فارسی آیرودینامیک هست …. حالا بماند که باید قبل از اینکه اون تکنولوژی در کشور همه گیر بشه یه اسم معادل فارسی براش پیدا کنن
یانکی
۱۲ تیر ۱۳۹۹تلویزان.رادیان.?????
زیزیگولو
۱۲ تیر ۱۳۹۹یانکی اگر یه عده آدم تحصیلکرده که ادبیات و زبان فارسی ایران رو کاملاً میشناسن (متخصصهای ادبیات فارسی) که البته کم هم نیستن در ایران مخصوص این کار قرار بدن که وقتی یه تکنولوژی جدید وارد کشور میشه یه واژه معادل فارسی براش پیدا کنن دیگه شاهد این همه واژه بیگانه در زبان فارسی نخواهیم بود البته در گذشته شاهدش بودیم ولی متاسفانه در چند دهه گذشته به فراموشی سپرده شده که همین متخصصها در گذشته معادلهای فارسی خیلی زیبایی برای اینجور تکنولوژی ها پیدا میکردن مثلاً بجای کامپیوتر گفتن رایانه و یا اینکه بجای Air plane گفتن هواپیما و یا اینکه به جای helicopter گفتن بال گرد و ………خیلی چیزهای دیگه و بدون که ما نباید خودمون زبانمون و فرهنگمون رو دستکم بگیریم و مسخره کنیم
ارشیاsvj
۱۲ تیر ۱۳۹۹ولی من زیاد بهش امیدوار نیستم میدونین چندسال تو مرحله پیش تولید و تست های مخصوصشه؟
Sina
۱۲ تیر ۱۳۹۹کلا هر چیزی که تولیدش زیاد طول بکشه امکان اینکه چیز موفق از آب دربیاد هم هست.
مثل LFA که چیز خوبی از آب در اومد.
ولی برای یه ماشین که قرار باشه عادی محسوب بشه این همه سال زیاده
ایوب
۱۲ تیر ۱۳۹۹ائرودینامیک بودن برای خودروهای برقی کار خیلی سختی نیست، چون نیاز چندانی به ورودی هوا، که یکی از بدترین عناصر بر هم زننده جریان هواست، ندارن
فقط کاش یکم رو ظاهرش بیشتر کار میکردن، طراحیش بیش از حد برای یه ماشین لوکس بودن ساده و حوصله سر بره
در کل طراحیش هچ حسی بهتون نمیده
AMIR-REZA
۱۲ تیر ۱۳۹۹طراحیش خیلی جذابه (حداقل از تسلا بهتره )…
از داخلش عکسی نیست ؟؟
امیدوارم الکی نباشه و بهزودی تولید بشه (انبوه نه 4 تا)
SS
۱۲ تیر ۱۳۹۹ضریب درگ کمتر هم لزوما در همه شرایط خیلی خوبی نیست و یک جور تناقض در این عدد نهفته هست.
ضریب درگ عملا در سرعت های بالا تفاوت خودش رو نشون میده و ماشینی که با سرعت بالا حرکت میکنه نیاز به پایداری بیشتر داره در حالی که ضریب درگ کمتر به طور کلی باعث کم شدن downforce و تعادل ماشین در سرعتهای بالا میشه.
تستهای مجلاتی که تسلا اس رو با خودروهای سوپراسپرت دیگه مقایسه میکنن هم کم بودن پایداری تسلا در مقایسه با خودروهای پرفورمنس در سرعتهای بالا به علت ضریب درگ پایین (0.24) رو ذکر کردن.
اینکه لوسید مدعی هست پایداری بالایی رو به همراه ضریب درگ پایین به دست اورده میتونه جالب باشه چون بهترین خودروهای پرفورمنس هم همیشه داون فورس رو به ضریب درگ کمتر ترجیح میدن (ضریب درگ خودروهای فرمولا 1 حدود 0.7 تا 1.1 و ضریب درگ ویرون در حالت حداکثر سرعت 0.36 هست)
به طور کلی میشه کم شدن این عدد رو برای رانندگی روزمره با سرعت مجاز بزرگراهی از حیث مصرف سوخت (رنج در مورد الکتریکیها) و صدای کابین مفید حساب کرد اما اینطور نیست که انتظار داشته باشیم سوپر اسپرت ها به چنین اعدادی نزدیک بشن و به نظرم ادعای لوسید هم باید در عمل ثابت بشه.
OMID
۱۲ تیر ۱۳۹۹مشکل به احتمال زیاد از ناسازگاری مرورگر شما با سایت باشه
از کدوم مرورگر استفاده میکنید؟
شاید پاک کردن کش مرورگر هم کمک کنه
زیزیگولو
۱۲ تیر ۱۳۹۹متاسفانه داخل کشورمون چه در صنعت خودروسازی و چه در ساختمان سازی قوانین آیرودینامیک اصلاً رعایت نمیشه چون نهادهای نظارتی یه شیتیل میگیرن و قضیه رو ماست مالی میکنن